Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
© 2002 Thomson / South-Western Slide 2-1 Κεφάλαιο 2 Διαγράμματα και Γραφήματα Περιγράφικής Στατιστικής.
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Αριθμητική με σφηνοειδείς αριθμούς Ν. Καστάνη
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης Μάιος 2012.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
€ $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Καλωσορίσατε.
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 16 Νοεμβρίου 2010.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
F.B.S. Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας και η εταιρία “F.B.S. Δρ. ΔΗΜ. ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ” Σας καλωσορίζουν στην παρουσίαση της μελέτης με.
ΠΕΤΡΟΓΕΦΥΡΑ Δημου ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & η Aπόδοση των Ξενοδοχείων Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α 27 Νοεμβρίου 2009.
Διαρκής Έρευνα Benchmarking Ελληνικών Ξενοδοχείων Νοέμβριος 2011.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 9 Μαΐου 2006.
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ημερίδα ενημέρωσης Διαπιστευμένων Φορέων 7 Μαΐου 2008 Καθεστώς Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις Γιάννος Μαυρομμάτης Διαχειριστική Αρχή ΠΑΑ.
Εκπομπές ΝΟx (σε ktn) ανά τομέα NOx ετήσιες μέσες τιμές NO 2 ετήσιες μέσες τιμές.
1 5 Δεκεμβρίου 2009 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
GALLUP INTERNATIONAL ASSOCIATION ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 2003 ΕΛΛΑΔΑ Ετοιμάστηκε για την Eυρωπαϊκή Ένωση Επιμελητηρίων από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
OI ΒΑΣΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ; ΠΟΙΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΑΣ; ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ; ΠΟΙΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΑΣ;
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Αποτελέσματα μετρήσεων σύστασης σώματος
Διανεμητικές επιπτώσεις της λιτότητας και της ύφεσης Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Αποτελέσματα Ομίλου Α’ Τρίμηνο Α’ Τρίμηνο: Κύρια Σημεία & Εξελίξεις Ενίσχυση οικονομικών μεγεθών Ομίλου - Συνολικός κύκλος εργασιών +20,1% στα.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
29, Μαρτίου 2012 Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσεως.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ανάπτυξη και Εκτίμηση Ξενοδοχείων 25/06/05 Ανάλυση Εσόδων - Εξόδων Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΙΑ, PANORAMA HOTEL Επενδυτικός Προσανατολισμός του Ελληνικού Τουρισμού Γιώργος Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Εκκίνηση: 1η Δεκεμβρίου 2014 Πανευρωπαϊκά Πλεονεκτήματα Προσφέρει ένα δυναμικό ξεκίνημα και … στιγμιαίο εισόδημα.
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 23  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 9 (39%) και Μη Ικανοποιητικά 14 (61%)  Μη Συμμορφώσεις : 290  Διορθωτικές.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης
Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006

Περιεχόμενα  Διεθνής αγορά spa  Διεθνή benchmarks  Μεθοδολογία αξιολόγησης spa

Η αγορά των Spa στην Ευρώπη Spas Πελάτες  Γερμανία24217 εκ.  Γαλλία1260,6  Αυστρία81  Ισπανία1280,9  Τουρκία100  Ελλάδα45 Πηγή: ESPA - EHV Σύνολο Ευρώπης: > spas (+20% ετησίως)

Οι κύριες αγορές της Ελλάδας – Χιλιάδες ταξίδια εκτός χώρας WellnessMedical  Βρετανία80178  Γερμανία  Ιταλία62105  Ολλανδία-273  Γαλλία1965 ...  Σύνολο Πηγή: IPK

Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004  ~ σύνολο (1999: 5.700) –8.800 day spa –1.700 resort / ξενοδοχεία – 800 ιαματικά – 700 club – 190 destination spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

Τμήματα αγοράς αναψυχής ΗΠΑ δις $  Golf 19,710,7  Κρουαζιέρες14,77,8  Health / Racquet Club 14,1  Spa 11,25,3  Θεματικά Πάρκα & Αναψυχής10,3  Θεάματα 9,56,4  Πωλήσεις Vacation Ownership 5,53,1  Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

Κόστος Κατασκευής  ΗΠΑ –4* : – $ / τμ –5* : – $ / τμ (turn-key, χωρίς κόστος γης & υποδομές) Πηγή: HFD  Ευρώπη –2.000 – € / τμ  Soneva Fushi Maldives –~450 sq. m.  $ cost (~450 $ / τμ)

Επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων Mandarin: $ 150 εκ. έως το 2006, επιπλέον $ 150 εκ. έως το 2010 Hyatt: $ 80 εκ. μέχρι το 2008 Four Seasons: $ 100 εκ. έως το 2008

Περιεχόμενα  Διεθνής αγορά spa  Διεθνή benchmarks  Μεθοδολογία αξιολόγησης spa

Capture rates (= % πελατών ξενοδοχείου που επισκέπτεται spa)  έως % στα resort – μπορεί να είναι υψηλότερο στα destination spas.  για Ελληνικά ξενοδοχεία που οι πελάτες έρχονται για «ήλιο και θάλασσα», το capture rate θα είναι πολύ χαμηλότερο.  Από 1% έως 8% στα ξενοδοχεία πόλεων. Στα ξενοδοχεία πόλεων, 50% της πελατείας μπορεί να προέρχεται από την πόλη => στη συνέχεια καταναλώνουν στο ξενοδοχείο. Μόνο με πελατεία από την πόλη, αξίζει να έχει spa ένα ξενοδοχείο πόλης.

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) HΠAHΠA  Μέγιστο111$  Διάμεσος (median)36  Ελάχιστο7  M.O.40 Δείγμα: 60 Πηγή: HFD Αλλού 132$ Δείγμα: 40 RPOR = Capture Rate * Μέση Δαπάνη στο Spa

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο HΠAHΠA Μέγεθος Ξεν/χείου  < 200 δωμ$ 36  200 –  > 400 δωμ38 Πηγή: HFD Αλλού $

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο HΠAHΠA Μέγεθος Spa σε τμ  < τμ$ 24  – τμ50  > τμ46 Μέγεθος Spa σε treatment rooms  < 10 $ 20  10 – 20 τμ51  > 20 τμ52 Πηγή: HFD Αλλού $ $

HΠAHΠA  Μέγιστο80%  Διάμεσος34  Ελάχιστο16  M.O.37 Πηγή: HFD Αλλού 69% Πληρότητα Πληρότητα = Treatments / Σύνολο Δυνατών Treatments

Δείκτες κερδοφορίας (%) Ανεξάρτητο Ημι- ανεξάρτητο Τμήμα Ξενοδοχείου Εργατικά προ έξτρα Σύνολο εργατικών Λειτουργικά Έξοδα Λειτουργικό Κέρδος (GOP) χωρίς ενοίκιο Πηγή: HFD Ανεξάρτητη λειτουργία Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και αρκετά Γ&Δ Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και λίγα Γ&Δ

HΠAHΠA  Μέγιστο54%  Διάμεσος26  Ελάχιστο1  M.O.27 Πηγή: HFD Αλλού 73% Λειτουργικό Κέρδος

Το spa ως profit centre  H συμμετοχή του στα έσοδα του ξενοδοχείου συνήθως δεν είναι μεγάλη (πχ 3-5%, ίσως 1% στις πόλεις) – εξαίρεση τα destination spas  Hyatt: 10% έως 20% σε business hotels (ΝΥ Times)  με GOP 20-40% –Κόστος μισθοδοσίας στην Ευρώπη απειλεί κερδοφορία  Όμως έχει σημαντικά έμμεσα οφέλη –Οι πελάτες μένουν περισσότερο και καταναλώνουν περισσότερο –Positioning ξενοδοχείου

Πηγές Εσόδων Ξενοδοχειακού Spa Πηγή: PKF

Τί αυξάνει την κερδοφορία  Το άψογο service  εκπαίδευση / νοοτροπία  Τα μασάζ (50% των εσόδων)  Τα εμπορεύματα (κέρδος >50%)  Πώληση πριν την άφιξη και marketing μέσα στο ξενοδοχείο  Μικτό σύστημα αμοιβών προσωπικού  Άψογες εγκαταστάσεις: αναγκαία αλλά όχι και ικανή συνθήκη  Η δημιουργία μοναδικής εμπειρίας (themed experience), ταιριαστής με το ξενοδοχείο

Έχει σημασία το μέγεθος;  ESPA –Τουλάχιστον 750 τμ για ‘εμπειρία’ –Δημιουργία spa suites (‘sparties’) –Μεγάλο spa: δωμ. (20 δωμ.  35 ‘θεραπευτές’) –Μικρό spa: 4-5 δωμ.  Starwood –6-11 δωμάτια: ‘optimum’ για ξεν/χεία πόλεων

Έμμεσα Πλεονεκτήματα για το ξενοδοχείο  27% : αυξάνει αριθμό πελατών ανά δωμάτιο  43% : επιμήκυνση διαμονής  57% : αύξηση τιμής δωματίου  70% : βελτίωση positioning  73% : αύξηση πληρότητας  83% : αυξάνει τα έσοδα από τους πελάτες  97% : βοηθάει στο μάρκετινγκ

Διάρθρωση κόστους  Κτιριακά %  Μηχανολογικά %  Ηλεκτρολογικά / Ηλεκτρονικά8 - 12%  Έπιπλα – Διακόσμηση – Εξοπλισμός4 - 6%  Απρόβλεπτα 4 - 6% συν  Μελέτη – Διαχείριση7-8%

Περιεχόμενα  Διεθνής αγορά spa  Διεθνή benchmarks  Μεθοδολογία αξιολόγησης spa

Μεθοδολογία μελέτης σκοπιμότητας spa – άμεσα οφέλη Πελατεία ξενοδοχείου capture rate Πελατεία spa concept, πολυτέλεια τιμές Μέγεθος Spa Έσοδα GOP Κόστος Βιωσιμότητα spa Λειτουργικό κατασκευής από μόνο του Κέρδος

Έμμεσα οφέλη για προσδιορισμό βιωσιμότητας Αύξηση τιμής δωματίου Αύξηση πληρότητας Αύξηση διάρκειας παραμονής Αύξηση double occupancy factor Αύξηση καταναλώσεων Αύξηση κερδοφορίας ξενοδοχείου

Βιωσιμότητα Spa Άμεσα Οφέλη από Λειτουργία Spa (Net) + Έμμεσα Οφέλη από Λειτουργία Spa (Net) - Kόστος Επένδυσης (  Κεφαλαιακή Δομή, Επιδότηση)

Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC Ευχαριστώ για την προσοχή σας!

Τί θέλουν οι πελάτες - ΗΠΑ  Retreats71%  Reflexology40%  Healing hands37%  Fitness & Nutrition32%  Energy Work30%  Lifestyle29%  Cranial13% Πηγή: Anderson & Associates  Labyrinth walking13%  Emotional Safety10%  Attunement10%  Reiki10%  Aura Soma9%  Meditation & Prayer8%  Qi Gong8%  Ayurvedic Med7%

Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004  ~ σύνολο136εκ. επισκέψεις –8.800 day spa81 Μ.Ο. : επισκέψεις ανά spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

HΠA  Resort23  Πόλη15  M.O.21 Πηγή: PKF Λειτουργικό Κέρδος

Διάφορα - ΗΠΑ  >25% ενηλίκων έχει επισκεφθεί spa  15% πρωτοπήγε τον τελευταίο χρόνο  31% πελατών είναι άντρες