1 Ο μαθητής ερευνητής γεννιέται ή γίνεται; Ο διδάσκων, οι νέες τεχνολογίες και ο ρόλος του φύλλου εργασίας για τη διαμόρφωση του μαθητή - ερευνητή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

Κατηγορηματικός Λογισμός
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Παρατηρήσεις στην 1η εργασία
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΜΦΕ)
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
Test διάθλαση, φακοί.
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑ:ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Α2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
H έννοια της απόδειξης Η απόδειξη είναι:  πληροφορία ή στοιχείο που δείχνει ότι κάτι αληθεύει.  (μαθηματικά) εξήγηση που με την χρήση τους κανόνες της.
IrYdium Chemistry Lab.
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
Εξάσκηση στα Γεωμετρικά Σχήματα Δημιουργήθηκε από την Πασχαλίνα Γκρούγια κάντε κλικ για συνέχεια.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7 : Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών Δέσποινα Πόταρη Σχολή.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Στατιστικές Υποθέσεις
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Στατιστικές Υποθέσεις
Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο μαθητής ερευνητής γεννιέται ή γίνεται; Ο διδάσκων, οι νέες τεχνολογίες και ο ρόλος του φύλλου εργασίας για τη διαμόρφωση του μαθητή - ερευνητή.

2 Εκ φύσεως παρατηρητικός και με διάθεση σχολιασμού και εξαγωγής συμπερασμάτων. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ερευνητή θα μπορούσε να θεωρηθεί και ο Μεντελ

3 Μαθηματικές δραστηριότητες κέντρο τον μαθητή-ερευνητή κέντρο τον μαθητή-ερευνητή Πως στις Που πρέπει να έχουν Εισέρχονται τα λογισμικά με βοηθητικό ρόλο.

4 Ο μαθητής στο ρόλο του Ερευνητή: • Έχει στόχο (ενίοτε βγαίνεις αλλού!!) (ενίοτε βγαίνεις αλλού!!) • Καταγράφει • Παρατηρεί • Ανακαλεί γνώσεις • Συγκρίνει • Βγάζει συμπεράσματα • Επιβεβαιώνει • Βγάζει κανόνες • Παρατηρητικότητα • Μεθοδικότητα • Κατηγοριοποίηση • Ανάκληση γνώσεων • Συγκρότηση ευρημάτων Βασικά στοιχεία- ικανότητες:

5 Παραδείγματα: • Πολλαπλασιασμός ακεραίων • Πυθαγόρειο

6 Οφέλη μαθητή - ερευνητή • Διαπιστώνει σχέσεις • Ανακαλύπτει κανόνες • Ξανά ανακαλύπτει θεωρήματα • Επικοινωνεί τα ευρήματα του • Συγκεντρώνει επιχειρήματα • Μπορεί να τεκμηριώνει ισχυρισμούς • Μπορεί να εξηγεί ή να αποδεικνύει προτάσεις • Κατανοεί την ανάγκη απόδειξης.

7 Παραδείγματα • Πυθαγόρειο Θεώρημα Πυθαγόρειο Θεώρημα Πυθαγόρειο Θεώρημα

• 1)Παρατηρήστε το βιντεάκι προσεκτικά και πείτε το λόγο της ύπαρξης του, τι θέλει να μας δείξει; Τι θέλει να μας πει; 2)Μπορείτε να περιγράψετε με δυο λόγια αυτό που σας παρουσιάστηκε; Ποια σχήματα βλέπετε αρχικά και τι συμβαίνει με αυτά στη πορεία; • 3) Ποια σχέση πιστεύετε ότι ισχύει για τα σχήματα που μετασχηματίζονται; 8 Απόδειξη ΠΘΔιατυπώνουν ΠΘ 188 Μετασχηματισμός και μετακίνηση μετασχηματισμόςμετακίνηση 945 Ε1+Ε2=Εβ^2+γ^2=α^2Ισοδύναμα σχήματα 994

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΙΚΑΣΙΩΝ 9 4)Παρατηρήστε τι κοινό έχει το τετράγωνο ΑΕΗΖ με το παραλληλόγραμμο ΑΕΚΛ ; Το ΑΕΗΖ τετράγωνο είναι …………………………………………… με το.…………… παραλληλόγραμμο, γιατί έχουν ………………………………………………………………………………………………………………… ΓΕΝΙΚΑΠλήρης αιτιολόγηση 193 ***Βρίσκονται και τα δύο μέσα σε δύο παράλληλες

10 5) Το ΑΕΚΛ παραλληλόγραμμο είναι ισοδύναμο με το ………………… παραλληλόγραμμο γιατί έχουν …..………… βάση την ……….. και ………….. ύψος το ………………… Σωστή αιτιολόγησηΛάθος αιτιολόγησηΚαμία αιτιολόγηση 1552

6)Σχεδιάστε ορθογώνιο ισοδύναμο με το παραλληλόγραμμο ΑΕΚΛ. 11 Το ……………………… παραλληλόγραμμο είναι ……………………………………… με το ορθογώνιο ………………… γιατί έχουν ……………… βάση την ………………… και …………………….. ύψος το ………………… Σωστό σχήμαΛάθος σχήμα 184 Σωστή αιτιολόγηση Λάθος αιτιολόγηση Καμία αιτιολόγηση 1035

12 7)Σχεδιάστε ορθογώνιο ισοδύναμο με το ορθογώνιο ΑΙΝΛ. Το ……………………… ορθογώνιο είναι ……………………………………… με το ………………………………με το ……………………………… Γιατί ……………………………………………………………………………………………………………………………… Σωστό σχήμαΛάθος σχήμα 11 (5 αιτιολογούν) 1

• 8) Περιγράψτε τη πορεία μετασχηματισμών του τετραγώνου ΑΕΗΖ • Το τετράγωνο ΑΕΗΖ είναι ισοδύναμο με το παραλληλόγραμμο …………………….., • το οποίο είναι ισοδύναμο με το ……………………………….. …………………………., • που είναι ισοδύναμο με το …………………………….. …………………………….., • που είναι ισοδύναμο με το …………………………….. ……………………………………… • που είναι ισοδύναμο με το …………………………….. ……………………………………… • Άρα το τετράγωνο ΑΕΗΖ είναι ισοδύναμο με το …………………… ……………….. • 9) Μπορείτε να να διατυπώσετε και να εξηγήσετε το Πυθαγόρειο θεώρημα; (Σχήμα, θεώρημα, τύπος, εξήγηση – απόδειξη) (Σχήμα, θεώρημα, τύπος, εξήγηση – απόδειξη) 13

14 Πρόσθετα οφέλη μαθητή- ερευνητή • Ανεβάζει την αυτοεκτίμηση του • Μαθαίνει να εκφράζεται • Μαθαίνει να επικοινωνεί • Μαθαίνει να προσπαθεί • Μαθαίνει να σκέφτεται • Μαθαίνει πώς να ανακαλύπτει • Μαθαίνει να εξηγεί

15 • Παιχνίδι nim • Μαύρο κουτί.

• • Σας ευχαριστούμε • • Αρδαβανη Πόπη : • • σπύρος μαυρουδης