ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
“…ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ”
Όταν ο Θεός έφτιαξε τη γυναίκα εργαζόταν
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Απόσταγμα σκέψεων (26).
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή
Words of wisdom.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
Η ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ-ΘΩΜΑ
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ Γρηγόριος Ξενόπουλος
Φιλία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
‘’Με την ματιά του Γρηγόριου Ξενόπουλου’’
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Πηνελόπη Δέλτα – Πρώτες Ενθυμήσεις
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γιάννης Μαγκλής Συνέντευξη από τον νέο στρατιώτη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλλιόπη.
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Η ζωή των δουλοπάροικων
Στέλλα Βιολάντη.
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος Εκπαιδευτήρια Δούκα
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΝΟΗΤΗΤΑ: ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α’ Λυκείου Ιανουάριος 2013 ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ

Επιβλέπουσα καθηγήτριά: κα Παπακίτσου ΔΑΝΑΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ ΙΑΣΟΝΑΣ ΔΟΥΓΕΝΗΣ ΚΕΛΛΥ ΜΠΑΓΟΥΡΔΗ ΝΑΣΙΑ ΜΠΕΣΜΕΡΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΟΡΦΑΝΟΣ Επιβλέπουσα καθηγήτριά: κα Παπακίτσου

Γρηγόριος Ξενόπουλος (λίγα λόγια) Έζησε μεταξύ 1867 – 1951 και κηδεύτηκε δημοσία δαπάνη. Ήταν μυθιστοριογράφος, συγγραφέας θεατρικών έργων και δημοσιογράφος Διατέλεσε αρχισυντάκτης στο περιοδικό ‘Η ΄διάπλασις των παίδων’ Το 1931 έγινε ακαδημαϊκός. Ήταν ο ιδρυτής και εκδότης του περιοδικό Νέα Εστία, το οποίο εκδίδεται ακόμα και σήμερα. Μαζί με τους Παλαμά, Σικελιανό και Καζαντζάκη ίδρυσε την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών. Έγραψε πάνω από 80 μυθιστορήματα και πλήθος διηγημάτων.  Θεωρείται ο εισηγητής του "αστικού μυθιστορήματος", δηλαδή του μυθιστορήματος που διαδραματίζεται στα αστικά κέντρα.

περιληψη Η Στέλλα είναι κόρη ενός πλούσιου βιομήχανου από την Ζάκυνθο και ο Χρηστικής ένας όμορφος νέος που δουλεύει στο Αγγλικό Τυπογραφείο. Ο Χρηστάκης ερωτεύεται την Στέλλα και της γράφει ένα γράμμα όπου λέει τα συναισθήματά του, η Στέλλα ανταποκρίνεται θετικά με τον ίδιο τρόπο. Όταν ο πατέρας της το μαθαίνει εξοργίζεται και την χτυπάει για μέρες μέχρι να αλλάξει γνώμη, καθώς ο Χρηστικής ήτα από κατώτερη κοινωνική και οικονομική τάξη. Η Στέλλα όμως δεν υποχωρεί και τελικά ο πατέρας της την κλειδώνει στην σοφίτα όπου αρρωσταίνει και πεθαίνει ενώ ο Χρηστικής παντρεύεται άλλη γυναίκα και συνεχίζει την ζωή του.

Ερώτηση 1η:Να συγκεντρωσετε στοιχεια σχετικα με το ιστορικο- κοινωνικο – πλαισιο του κειμενου: Το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στα τέλη του 19ου αιώνα και αρχές του 20ου αιώνα. Η κοινωνία της Ζακύνθου τον 19ο αιώνα χαρακτηριζόταν από την υπεροχή των ανδρών .  Χάσμα των τάξεων. Άδικη μεταχείριση των γυναικών Στόχος του συγγραφέα είναι να επιτύχει την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων και να τους υποκινήσει στο να αλλάξουν καθεστώς .

Η οικογένεια Βιολάντη γενικότερα δεν ήταν διόλου δεμένη. Ερώτηση 2η Η αναγνωριση του βασικου θεματος, «Τα φυλα στη λογοτεχνία», που εμπεριεχεται στα κειμενα, αλλά και η αναγνωριση των υποθεματων τους (ανδρικη και γυναικεια ταυτοτητα, η κοινωνικη θεση της γυναικας, ρολοι φυλων, ιστορικοτητα ηλικιων) Ο άνδρας παρουσιάζεται ως ο αρχηγός της οικογένειας, ενώ παράλληλα κυριαρχεί στην κοινωνία ιδιαίτερα αν είναι εύπορος. Αντίθετα, η σύζυγος του Παναγή Βιολετή, Βιολάνταινα, προωθείται από το συγγραφέα ως μία τυπική γυναίκα των αρχών του 20ου αιώνα. Δηλαδή πρόκειται για μια γυναίκα υποταγμένη σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία  Η οικογένεια Βιολάντη γενικότερα δεν ήταν διόλου δεμένη. Η μητέρα της δεν μεσολαβεί για να βελτιωθούν οι σχέσεις κόρης –πατέρα, ούτε δείχνει να συμπονά την κόρη της, αλλά κάνει μόνο σκληρές υποδείξεις, για να υποταχθεί η Στέλλα στον πατέρα της.

Παναγής Βιολαντης: Σκληρός αυταρχικός απόλυτος βίαιος Ερώτηση 3η  Με τι στοιχεια ο συγγραφεας επιχειρει να αναδειξει τον ψυχογραφικοκαι ηθογραφικο ρολο του εργου; (Χαρακτηρισμος προσωπων και τεκμηριωση τους) Παναγής Βιολαντης: Σκληρός αυταρχικός απόλυτος βίαιος «Όση γλύκα και καλοσύνη έδειχνε το πρόσωπο του με τα μαύρα μπαρμπούνια, το αιώνιο χαμόγελο και τα χρυσά γυαλιά, τόση σκληρότητα και εγωισμό έκρυβε στην κάρδια»

Μητέρα Θεια Ψυχρή Παθητική Καταπιεσμένη Συμπονετική Προστατευτική Ερώτηση 3η  Με τι στοιχεια ο συγγραφεας επιχειρει να αναδειξει τον ψυχογραφικο και ηθογραφικο ρολο του εργου; (Χαρακτηρισμος προσωπων και τεκμηριωση τους) Μητέρα Ψυχρή Παθητική Καταπιεσμένη Θεια Συμπονετική Προστατευτική

Ο χαρακτηρασ της στελλασ Η Στέλλα παρουσιάζεται ως: Δυναμική Πεισματάρα Γενναία Ενθουσιασμένη Περήφανη Βασανισμένη «δε τον φοβάμαι! Εφώναξε η Στέλλα, και τι θα μου κάμει; Θα με σκοτώσει… τι άλλο;» «δεν έκλαιγε, γιατί δύσκολα είχε τα δάκρυα από μικρή. Η θλίψη της ήταν πάντα βουβή, υπερήφανη»

Ο θανατοσ της στελλασ και πωσ επιρρεασε την οικογενεια  ήταν σαν τη λύτρωση της, από την είδηση που της έφερνε εκείνη τη μέρα ο πατέρας της για το γάμο του Χρηστάκη Ο πατέρας της φρόντισε η κηδεία της να είναι μεγαλοπρεπής.  Στη κηδεία, περισσότερο από όλους έκλαιγε ο πατέρας της Στέλλας. Προσποιούνταν όμως το μόνο και μόνο για να μην δημιουργηθούν υποψίες στον κόσμο Κανένας όμως δεν έμαθε ποτέ την όλη αλήθεια. «Ο τρόμος αυτός εξακολουθούσε να τον κατέχει ως το τέλος. Τι θα έλεγε ο κόσμος, αν μάθαινε τέτοιο πράγμα;»

Το προτυπο γυναικασ που προβαλει ο Ξενόπουλος το πρότυπο που προβάλει ο Ξενόπουλος είναι μια γυναίκα Δυναμική Ελεύθερη να κάνει τις δίκες τις αποφάσεις Ανεξάρτητη Γενναία Μαχητής

Πως ορθωνει το αναστημα της η στελλα; Η Στέλλα δεν υποχωρεί στις απαιτήσεις του πατέρα της αλλά πολεμά για την ανεξαρτησία της και τελικά πεθαίνει ελεύθερη. « -Μα ορίζεις εσύ τον εαυτό σου; - Τον ορίζω!»

 Ερώτηση 4 Ποιος είναι ο ρoλος του Χρηστακη και πως σκιαγραφείται ο χαρακτηρας του; Ο Χρηστάκης Ζαμανός παρουσιάζεται από τον αφηγητή ως, ένας γοητευτικός και περιζήτητος νέος είχε να βρει μια πλούσια νύφη, να πιάσει την καλή και να ζήσει ζωή πλουσιοπάροχη. «του έγραψα είμαι δική σου και θα είμαι για πάντα»

εξαφανίστηκε, αφήνοντας μόνη τη Στέλλα.  Ερώτηση 4 Ποιος είναι ο ρoλος του Χρηστακη και πως σκιαγραφείται ο χαρακτηρας του; εξαφανίστηκε, αφήνοντας μόνη τη Στέλλα. Υποκριτής, ανώριμος και εγωιστής. Δεν ήταν ικανός ν’ αγαπήσει άλλον κανένα από τον εαυτό του.  Πολύ μακριά από το δυνατό και αρρενωπό πρότυπο της εποχής του.

Ερώτηση 5η Να συσχετιστουν οι απόψεις του Ξενόπουλου για τη γυναικα και την οικογενεια με τις σημερινες αποψεις. Ηγυναίκα αξίζει τα ίδια δικαιώματα με τον άντρα και ότι οι δύο αυτοί ρόλοι είναι ισάξιοι. Ο Ξενόπουλος είχε πολύ προχωρημένη ιδεολογία για την εποχή του η οποία δεν γινόταν αποδεκτή από την τότε κοινωνία. σήμερα οι ρόλοι είναι διαφορετικοί, οι σχέσεις του ζευγαριού και η οικογένεια στηρίζονται στην εμπιστοσύνη, την κατανόηση, την αγάπη, το ενδιαφέρον, οι ρόλοι δεν είναι απόλυτοι

τελοσ ΔΑΝΑΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ- ερώτηση 3β ΙΑΣΟΝΑΣ ΔΟΥΓΕΝΗΣ- ερώτηση 3α, επιμέλεια παρουσιασης ΚΕΛΛΥ ΜΠΑΓΟΥΡΔΗ- ερώτηση 2 ΝΑΣΙΑ ΜΠΕΣΜΕΡΤΗ- ερώτηση 1 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΟΡΦΑΝΟΣ- ερώτηση 4 ΕΥΘΗΜΗΣ ΧΥΛΑΓΓΟΥΡΑΣ- ερώτηση 5