ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΜΕ Η/Υ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Καθηγητής Παναγιώτης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Γνωρίζω τον υπολογιστή
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΜΗ-ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ – WHILE – REPEAT) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Στατιστικές Υποθέσεις
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου
1η διδακτική ώρα από τις 2 ή 3 για την ολοκλήρωση του.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΜΕ Η/Υ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Καθηγητής Παναγιώτης ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΜΕ Η/Υ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Καθηγητής Παναγιώτης

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων Ένας μαθητής της Γ’ γυμνασίου, για να περάσει το μάθημα της Πληροφορικής θα πρέπει να βγάλει γενικό μέσο όρο (ΓΜΟ) 9.5 Το πρόγραμμα που τελικά θα γίνει : 1) Θα ζητάει για κάθε τρίμηνο και για τις τελικές εξετάσεις την επίδοση του μαθητή. Θα υπολογίζει τον μέσο όρο (ΜΟ) βαθμολογίας. Θα αποφασίζει αν τελικά περνάει ή όχι το μάθημα ο μαθητής. ΕΞΟΔΟΣ

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων Διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε προσεκτικά το πρόβλημα ώστε να μην έχουμε καμία απορία. Σε αντίθετη περίπτωση ρωτάμε τον καθηγητή μας ή τον συμμαθητή μας. ΕΞΟΔΟΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΔΕΔΟΜΕΝΑ Μεταβλητές εισόδου: bath_a_tr (βαθμός Α τριμήνου) bath_b_tr (βαθμός Β τριμήνου) bath_c_tr (βαθμός Γ τριμήνου) bath_tel_ex (βαθμός τελικής εξέτασης) ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ Ενδιάμεσα: bath_sum (άθροισμα βαθμών) bath_mo (μέσος όρος βαθμών) Τελικά: apotelesma (τελικό αποτέλεσμα) ΕΞΟΔΟΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 1 Αφού λοιπόν είμαι σίγουρος για τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος, ήρθε η ώρα να δω πως θα επεξεργαστώ τα δεδομένα για να προκύψουν τα ζητούμενα.: Θα πρέπει να φροντίσω να μπούνε δεδομένα (οι βαθμοί) στις μεταβλητές εισόδου από το πληκτρολόγιο. Έτσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσω το σχήμα πλάγιο παραλληλόγραμμο για κάθε μεταβλητή εισόδου. Για να υπολογίσω τον ΜΟ θα πρέπει να βρω πρώτα το άθροισμα των βαθμών: Άθροισμα βαθμών = βαθμός Α τριμήνου + βαθμός Β τριμήνου + βαθμός Γ τριμήνου + βαθμός τελικής εξέτασης. Αντικαθιστώ τώρα με τις κατάλληλες μεταβλητές: buth_sum = bath_a_tr +bath_b_tr +bath_c_tr +bath_tel_ex. Τώρα πρέπει να μετατρέψω το παραπάνω σε εντολή εκχώρησης τιμής σε μεταβλητή: buth_sum <- bath_a_tr +bath_b_tr +bath_c_tr +bath_tel_ex. Για την παραπάνω εντολή χρησιμοποιώ το σχήμα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Τώρα αφού γνωρίζω ότι το άθροισμα βρίσκεται μέσα στην ενδιάμεση μεταβλητή bath_sum αυτό που μου μένει είναι να διαιρέσω το άθροισμα με το πλήθος των βαθμών (4) για να βρω τον ΜΟ: μέσος όρος βαθμών = άθροισμα βαθμών / 4. Αντικαθιστώ τώρα με τις κατάλληλες μεταβλητές: bath_mo = bath_sum /4. Τώρα πρέπει να μετατρέψω το παραπάνω σε εντολή εκχώρησης τιμής σε μεταβλητή: bath_mo <- bath_sum /4. ΕΞΟΔΟΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 2 Παρατηρώ ότι αυτό που ζητάνε είναι να απαντήσω σ’ένα ερώτημα: «περνάει ή όχι το μάθημα ο μαθητής;» που μεταφράζεται στο εξής ερώτημα : «είναι ο ΜΟ < 9.5 ή όχι;». Ξέρω ότι για το ερώτημα θα πρέπει να χρησιμοποιήσω την δομή της απλής επιλογής. Έτσι έχω: ΑΝ ΜΟ < 9.5 ΤΟΤΕ ο μαθητής δεν περνάει το μάθημα ΑΛΛΙΩΣ ο μαθητής περνάει το μάθημα. ή με αντικατάσταση: ΑΝ bath_mo < 9.5 ΤΟΤΕ apotelesma <- “δεν περνά” ΑΛΛΙΩΣ apotelesma <- “περνά”. Στο λογικό διάγραμμα το σχήμα που χρησιμοποιώ για την δομή της απλής επιλογής είναι ο ρόμβος : NAI OXI Bath_mo < 9.5 apotelesma <- “δεν περνά” apotelesma <- “περνά” ΕΞΟΔΟΣ

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΡΧΉ bath_a_tr bath_b_tr bath_c_tr bat_tel_ex NAI Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΑΡΧΉ bath_a_tr bath_b_tr bath_c_tr bat_tel_ex Bath_sum <- bath_a_tr + bath_b_tr + bath_c_tr + bath_tel_ex bath_mo <- bath_sum / 4 NAI OXI bath_mo < 9.5 apotelesma <- “δεν περνά” apotelesma <- “περνά” apotelesma ΕΞΟΔΟΣ ΤΕΛΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ LOGO ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΞΟΔΟΣ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΕΞΟΔΟΣ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων ΕΞΟΔΟΣ

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Κατανόηση προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος ΠΡΩΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΤΟ Αλγόριθμος Πρόγραμμα στη LOGO Εκτέλεση του προγράμματος 6) Έλεγχος αποτελεσμάτων Δεδομένα Επεξεργασία στο χέρι Αποτέλεσμα στο χέρι Αποτέλεσμα στον Η/Υ Α Β Γ τελικές Κάνω πράξεις στο τετράδιο Αθ. ΜΟ Απ. 8 9 10 >> 37 9.25 ΔΠ 12 14 15 16 57 14.25 Π 6 36 Αν συγκρίνουμε τα αποτελέσματα στο χέρι με αυτά του Η/Υ διαπιστώνουμε ότι είμαστε μάγκες γιατί δεν κάναμε πουθενά λάθη. Ούτε συντακτικά, ούτε λογικά ΕΞΟΔΟΣ