Παθολογική Χρήση του Διαδικτύου από Έφηβους Χρήστες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ Πανελλήνια Έρευνα για το Internet Η εξέλιξη της χρήσης των Social Media.
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης Μάιος 2012.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Page  1 To Internet στην Ελλάδα. Page  2 Το Internet στην Ελλάδα… % Χρήστες InternetΔυνητικοί Χρήστες.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Facebook & Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: μια χρηστοκεντρική προσέγγιση ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
ΑΓΝΗ ΜΠΟΥΡΑ ΤΑΞΙΑ ΠΕΤΡΙΤΖΙΚΛΗ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ ΕΥΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεμιτσάνη ς Ευάγγελος Μαρινάκη Μαρία.
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Έρευνα για το διαδίκτυο
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΣΧΟΛΙΕΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Ημερίδα Τράπεζας της Ελλάδος Ελληνική αγορά εργασίας: Χαρακτηριστικά, εξελίξεις και προκλήσεις Περιφερειακές αποκλίσεις και εμμονή της ανεργίας Εμπειρικές.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ Δρ Μιχάλης Τορναρίτης.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν Έρευνα Web Id. Τεχνικές Προδιαγραφές.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Διάγραμμα 1: Φύλο. ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΥΠΡΟΥ (ΔΡ ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΥΠΡΟΥ.
«Ψηφιακό χάσμα: η περίπτωση των νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών» Νατάσα Κωνσταντέλου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πέτρος Στεφανέας - ΕΜΠ.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Πώς η προσωπικότητα επηρεάζει τη μάθηση σε συνεργατικές δραστηριότητες με τη χρήση wikis; Π. Αλτανοπούλου, Ν. Τσέλιος Ερευνητική Ομάδα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση»
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Ερευνητική Εργασία Α Λυκείου
….για πολλές ώρες…..
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Ta μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ «Μποτίλιες» Α΄ ΤΑΞΗ Γιάννης Αντώνης Νίκος
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
περιεχόμενα ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παθολογική Χρήση του Διαδικτύου από Έφηβους Χρήστες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Π.Μ.Σ. «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» Παθολογική Χρήση του Διαδικτύου από Έφηβους Χρήστες ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Του Κολοκοτρώνη Φώτιου

Σκοπός Έρευνας Από τη βιβλιογραφική έρευνα προκύπτει ότι το φαινόμενο της παθολογικής χρήσης του Διαδικτύου σε νεαρά άτομα και ειδικά εφήβους είναι ιδιαίτερα αισθητό, έχοντας πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Στην Ελλάδα, τα εμπειρικά δεδομένα είναι περιορισμένα και ειδικά όσον αφορά στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook. Καμία έρευνα δεν έχει διεξαχθεί βασιζόμενη στην Ελληνική Κλίμακα Παθολογικής Χρήσης του Διαδικτύου, η οποία αποτελεί ένα αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο. Η παρούσα ερευνητική εργασία θα προσεγγίσει την παθολογική χρήση του Διαδικτύου και ειδικά τη χρήση του Facebook αλλά και τη μελέτη των δημογραφικών παραγόντων του φύλου και της ηλικίας.

Διαδίκτυο – Internet Το Διαδίκτυο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των περισσότερων κοινωνιών και ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη. Χρήση Η/Υ και του Διαδικτύου έχει γίνει προσιτή σε όλες σχεδόν τις κοινωνικές ομάδες Πλέον οι τρόποι επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης απέχουν κατά πολύ από τον άμεσο τρόπο επικοινωνίας: μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) Ιστολόγια (Blogs) τηλεφωνία μέσω Διαδικτύου (π.χ. Skype).

Χρήση Διαδικτύου - Ευρώπη Αποτελέσματα έρευνας σε εφήβους 25 Ευρωπαϊκών χωρών Χρήση το 93% των χρηστών ηλικίας 9-16 ετών συνδέονται στο Διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το 60% συνδέεται κάθε μέρα ή όλη τη μέρα Τόπος Σύνδεσης σπίτι (87%) σχολείο (63%) φορητές συσκευές (33%) 85% των εφήβων για σχολικές εργασίες 83% για να παίζει παιχνίδια 76% για να παρακολουθεί βίντεο 62% για να στέλνει μηνύματα Livingstone, Haddon, Görzig, και Ólafsson (2011)

Χρήση Διαδικτύου - Ελλάδα Αυξητική τάση παρουσιάζει η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα Το 2010, τα μισά νοικοκυριά είχαν Η/Υ (53,4%), ποσοστό κατά πολύ υψηλότερο σε σχέση με το 36,7% το 2006. Το ποσοστό των νοικοκυριών με σύνδεση στο Διαδίκτυο αγγίζει το 46% σε σχέση με το 22% κατά το έτος 2006. Το ποσοστό αυτό απέχει ακόμη πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος το 2006 ήταν 48% (22% στην Ελλάδα) και 70% το 2010 (σε σχέση με το 46% στην Ελλάδα). Τα αποτελέσματα δείχνουν πως από τα άτομα ηλικίας 16-24 ετών μόνο το 2,7% δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Διαδίκτυο, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται όσο ανεβαίνουμε ηλικιακά. (Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, 2011)

Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης Με τον όρο Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Networking Sites) εννοούνται οι εφαρμογές στο Διαδίκτυο, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέονται δημιουργώντας ένα προσωπικό προφίλ με τις πληροφορίες τους, να καλούν φίλους και συναδέλφους να έχουν πρόσβαση στα προφίλ άλλων, να ανταλλάζουν ηλεκτρονικά μηνύματα μεταξύ τους (Kaplan & Haenlein, 2010), να γίνονται μέλη σε διάφορες ομάδες κοινού ενδιαφέροντος, να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να μοιράζονται αρχεία και να οργανώνουν εκδηλώσεις (Special & Li-Barber, 2012).

Facebook Εμφανίστηκε τον Φεβρουάριο του 2004 ως μία ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στην οποία μπορούσαν να γίνουν μέλη μόνο οι φοιτητές του πανεπιστημίου Harvard (Cassidy, 2006). «Άνοιξε» για όλο τον κόσμο το 2006 (Sheldon, 2008; Urista, Dong & Day, 2009). Αποτελεί μία ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στην οποία οι χρήστες μπορούν να μοιράσουν φωτογραφίες, προσωπικές πληροφορίες και να συμμετέχουν σε ομάδες φίλων (Buckman, 2005). Οι ενεργοί χρήστες είναι περισσότεροι από 800 εκατομμύρια και περισσότεροι από τους μισούς, συνδέονται τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια της ημέρας (Facebook, 2012).

Facebook - Ελλάδα Στην Ελλάδα ο πληθυσμός του Facebook είναι πάνω από 3,5 εκατομμύρια. 55% από τους χρήστες είναι άντρες ενώ το υπόλοιπο 45% είναι γυναίκες. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο νεανικό πληθυσμό. (Checkfacebook, 2012; Socialbakers, 2012)

Παθολογική Χρήση του Διαδικτύου (1) Εξάρτηση από το Διαδίκτυο είναι η αδυναμία ελέγχου της χρήσης του Διαδικτύου, που οδηγεί σε αισθήματα πίεσης, άγχους και δυσλειτουργικές συμπεριφορές σε καθημερινές δραστηριότητες (Shapira και συν., 2003). Ο Mitchell (2000) ορίζει την εξάρτηση ως την παρορμητική υπερβολική χρήση του Διαδικτύου, της οποίας η στέρηση ακολουθείται από ευερέθιστη ή δυσθυμική συμπεριφορά. Ο όρος «εξάρτηση» χρησιμοποιείται για την παθολογική χρήση του Διαδικτύου (Yellowlees & Marks, 2007)

Παθολογική Χρήση του Διαδικτύου (2) Η παθολογική χρήση του Διαδικτύου χαρακτηρίζεται από μια αυξανόμενη επένδυση πόρων (χρόνου, ενέργειας, χρημάτων κ.α.) σε δραστηριότητες του Διαδικτύου δυσάρεστα συναισθήματα (άγχος, κατάθλιψη) όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός σύνδεσης μια αυξανόμενη ανεκτικότητα στα αποτελέσματα από τη σύνδεση στο Διαδίκτυο και άρνηση της προβληματικής συμπεριφοράς (Kandell, 1998).

Ερευνητικά Ερωτήματα Το φύλο επηρεάζει την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Η ηλικία επηρεάζει την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Η χρήση του Facebook σχετίζεται με την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Η ενασχόληση με τα παιχνίδια στο Facebook σχετίζεται με την παθολογική χρήση του Διαδικτύου.

Δείγμα Έρευνας 400 Μαθητές από Γυμνάσιο στην πόλη του Ηράκλειου Κρήτης. 155 (38,8%) αγόρια και 245 (61,3%) κορίτσια. 148 μαθητές της Πρώτης τάξης Γυμνασίου (37,0%). 142 μαθητές Δεύτερης τάξης Γυμνασίου (35,5%). 108 μαθητές Τρίτης τάξης Γυμνασίου (27%). Η ηλικία των συμμετεχόντων κυμαίνεται από 12 έως 16 ετών με Μ.Ο. τα 13.72 έτη (Τ.Α.=0,92).

Δημογραφικά Στοιχεία (1)

Δημογραφικά Στοιχεία (2)

Δημογραφικά Στοιχεία (3)

Εργαλεία Μέτρησης Ελληνική Κλίμακα Παθολογικής Χρήσης του Διαδικτύου (GPIUS - Greek Pathological Internet Use Scale). Ερωτηματολόγιο για την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook. Ερωτηματολόγιο των δημογραφικών στοιχείων.

Έλεγχος Υποθέσεων (1) Υπόθεση 1: Το φύλο επηρεάζει την παθολογική χρήση από το Διαδίκτυο. Ο Μέσος Όρος των τιμών της εξάρτησης από το Διαδίκτυο των εφήβων αγοριών ετών (Μ=0,76, SD=1,2) διαφέρει σημαντικά (t=1,85, DF=269, p=0,14) από αυτόν των εφήβων κοριτσιών (M=0,55, SD=1,00).

Έλεγχος Υποθέσεων (2) Υπόθεση 2: Η ηλικία συσχετίζεται με την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην ηλικία και την εξάρτηση από το Διαδίκτυο (r=0,02, DF=389, p>0,76).

Έλεγχος Υποθέσεων (3) Υπόθεση 3: Η χρήση του Facebook σχετίζεται με την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Ο Μέσος Όρος των τιμών της εξάρτησης από το Διαδίκτυο των εφήβων που δεν έχουν λογαριασμό στο Facebook (Μ=0,52 ,SD=1,02) δεν διαφέρει σημαντικά (t=-0,936, DF=391, p=0,445) από αυτόν των εφήβων που έχουν λογαριασμό στο Facebook (M=0,65, SD=1,08).

Έλεγχος Υποθέσεων (4) Υπόθεση 4: Η ενασχόληση με τα παιχνίδια στο Facebook σχετίζεται με την παθολογική χρήση του Διαδικτύου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ενασχόληση με τα παιχνίδια στο Facebook επηρεάζει την εξάρτηση από το Διαδίκτυο. Ο Μέσος Όρος των τιμών της εξάρτησης από το Διαδίκτυο των εφήβων που δεν παίζουν παιχνίδια στο Facebook (Μ=0,47, SD=0.89) διαφέρει σημαντικά (t=-2,71, DF=324, p=0,002) από αυτό των εφήβων που παίζουν παιχνίδια στο Facebook (M=0,77, SD=1,19).

Βιβλιογραφία (1) Buckman, R. (2005). Too much information? Colleges fear student postings on popular Facebook site could pose security risks. The Wall Street Journal, P. B1. Cassidy, J. (2006). The New Yorker. Ανάκτηση από http://www.newyorker.com/archive/2006/05/15/060515fa_fact_cassidy Checkfacebook. (2012). Ανάκτηση από http://www.checkfacebook.com/ Facebook. (2012). Σχετικά με το Facebook. Ανάκτηση Νοέμβριος 21, 2012, από Αίθουσα Τύπου: http://www.facebook.com/press.php Kandell, J. J. (1998). Internet Addiction on Campus: The Vulnerability of College Students. CyberPsychology & Behavior, 1(1), 11-17.

Βιβλιογραφία (2) Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68. Livingstone, S., Haddon, L., Görzig, A., & Ólafsson, K. (2011). Risks and safety on the internet: The perspective of European children. Full Findings. London: LSE. Mitchell, P. (2000). Internet addiction: genuine diagnosis or not? The Lancet, 355(9204), σ. 632. Παρατηρητηριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. (2011). Η χρήση του διαδικτύου από τους Έλληνες. Αθήνα: Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Shapira, N. A., Lessig, M. C., Goldsmith, T. D., Szabo, S. T., Lazoritz, M., Gold, M. S., & Stein, D. J. (2003). Problematic internet use: proposed classification and diagnostic criteria. Depress and Anxiety, 17(4), 207-216.

Βιβλιογραφία (3) Sheldon, P. (2008, Spring). Student favourite: Facebook and motives for ots use. Southwestern Mass Communication Journal , 39-53. Socialbakers. (2012). Ανάκτηση από http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/greece Special, W. P., & Li-Barber, K. T. (2012). Self-disclosure and student satisfaction with Facebook. Computers in Human Behavior, 28(2), 624-630. Urista, M. A., Dong, Q., & Day, K. D. (2009). Explaining Why Young Adults Use MySpace and Facebook Through Uses and Gratifications Theory. Human Communication, 12(2), 215-229. Yellowlees, P. M., & Marks, S. (2007). Problematic Internet use or Internet addiction? Computers in Human Behavior, 23(3), 1447-1453.