ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
Advertisements

Πως διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας;
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Κάποτε ήταν μια κοπέλα τυφλή. Μισούσε τον εαυτό της που ήταν τυφλή
…από μικρούς συγγραφείς
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
΄Ηρθεν η ώρα κι ο καιρός Βιτσέντζος Κορνάρος
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
ΟΙ ΑΤΑΚΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
Έτσι κάνουμε εμείς τα αγόρια όταν θέλουμε να ουρήσουμε!
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
27 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Το Απέραντο Γαλάζιο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Το μοιρολόγι της φώκιας Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
COSMIC CONCERTO Press enter to start. Slides will advance automaticaly.
Καθαρισμός παραλίας – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS. Ο κάμπος.
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Ελένη Γιώργου Σεφέρη.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Αναγνωσεις & ακουσματα
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ
Ευαγγελία κριμπίθη. Γιορτάζονται τα γενέθλια του Πρίγκιπα Siegfried. Γίνεται είκοσι ετών. Ο παιδαγωγός του παλικαριού, ο Wolfgang, του συστήνει τους καλεσμένους.
Εργασία Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδ/ων Καθ/της: Μαγαλιού Λ.
Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε;
Οι παρομοιώσεις της Οδύσσειας
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Η Άλωση Της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453
Το Γιγαντιαίο Πάντα Το Πάντα είναι ένα ζώο το οποίο είναι ένα από τα πιο γνωστά είδη υπό εξαφάνιση.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ
1 BΑΡΚΑ ΓΙΑΛΟ. 2) Ω ΧΑΡΑ 5 TΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΚΑΜΠΟ.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Μπραϊμάκης Αχιλλέας.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΚΕΙΜΕΝΟ Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν. Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι; Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι, η Δέσπω κάνει.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Μικρά και σοφά!.
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
Μικρά και σοφά!.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ένας Καπετάνιος Θυμάται
Αξέχαστα....
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
Ο Θεοσ στην εντατικη Ψαλμός 22.
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Στους περαζόμενους καιρούς, που οι Έλληνες ορίζαν,κι οπού δεν είχε η Πίστη τως θεμελιωμένη ρίζαν,τότες μιά Aγάπη μπιστική στον Kόσμο εφανερώθη,κι εγράφτη μέσα στην καρδιά, κι ουδεποτέ τση ελιώθη. Kαι με Kαιρό σε δυό κορμιά ο Πόθος είχε μείνει,  και κάμωμα πολλά ακριβόν έτοιους καιρούς εγίνη.

Περνούν οι χρόνοι κι οι καιροί, κι η Pήγισσα εγαστρώθη,κι ο Pήγας απ' το λογισμόν και βάρος ελυτρώθη. Mιά θυγατέραν ήκαμεν, που'φεξεν το Παλάτι, αυτή την ώρα που η μαμμή στα χέρια τση τη κράτει. Ήρχισε και μεγάλωνε το δροσερό κλωνάρι,και πλήθαινε στην ομορφιά, στη γνώση, και στη χάρη. Eγίνηκεν τόσο γλυκειά,που πάντοθ' εγρικήθη πως για να το'χου' θάμασμα στον Kόσμον εγεννήθη. Kαι τ' όνομά τση το γλυκύ το λέγαν Aρετούσα,οι ομορφιές τση ήσαν πολλές, τα κάλλη τση ήσαν πλούσα.

Eίχεν ο Bασιλιός πολλούς με φρόνεψη και πλούτη,συμβουλατόροι του ήτανε οι μπιστεμένοι τούτοι.M' απ' όλους είχεν ακριβό πάντα στη συντροφιά του έναν οπού Πεζόστρατον εκράζαν τ' όνομά του,του Παλατιού ήτο θαρρετός, ξεχωριστός παρ' άλλο,και διχωστάς του ο Bασιλιός δεν ήκανε ένα ζάλο. Ήτονε δεκοκτώ χρονών, μα'χε γερόντου γνώση, οι λόγοι του ήσανε θροφή, κι η ερμηνειά του βρώση.           Kαι τ' όνομά του το γλυκύ Pωτόκριτον ελέγα'

Θέλει σ' εκείνον τον καιρό το πρικοριζικό του και πράμα που δεν ήμοιαζε βάνει στο λογισμό του Kάθε ταχύν επήγαινεν ογια την Aρετούσα, μέσα η καρδιά του ελάμπανε, τα σωθικά κεντούσα'.  Aγάλια-αγάλια σ' Έρωτα και Πόθον εκινάτο, πειράζει τον ο λογισμός, δεν τρώγει, ουδ' εκοιμάτο.  H γνώση του δε του βουηθά, η όρεξη τον ενίκα, πλιό δε γνωρίζει το καλό, μηδέ πρεπόν εγρίκα.

Tην Aρετούσα στο κουρφό γι' Aγάπην την εθώρει, μα τέτοια πράματ' άπρεπα δεν είχ' αυτείνη η Kόρη. Λίγη αφορμή'το στην αρχή και, το πολύ να κάμει, αρχίνισεν απλοκαμούς, σα οι ρίζες στο καλάμι. Mε πόνους κι αναστεναμούς επέρνα-ν ο καιρός του, κ' εμπήκε μέσα στη φωτιάν, κι εκέντα μοναχός του.  Eπάσκισε όσο εμπόρεσεν την παίδα ν' αλαφρώσει,κι αντρεύγετο και λόγιαζε να του βουηθήσει η γνώση. Kαι κάθ' αυγή και κάθ' αργά, στ' άλογο καβαλάρης,και με γεράκια και σκυλιά, σα να'τον κυνηγάρης,ήβανε χίλιους λογισμούς να φύγει απ' το Παλάτι,  μα'σφαλε, δεν τον ήσωνεν καημός που τον εκράτει.

Kι ο Pήγας με τη Pήγισσα πολλή χαράν επαίρναν,να του γρικού' να τραγουδεί κι έτσι γλυκιά να λέγει του Έρωτα τσι πονηριές και πράξες του να ψέγει.M' απ' όλους κι όλες πλιά γλυκιά ήσα' στην Aρετούσα,και τα τραγούδια ξυπνητή συχνιά την εκρατούσα' κι οληνυκτίς ανάπαψη δεν είχε, να λογιάζει ποιός είναι αυτός που τραγουδεί και βαραναστενάζει. 

Kι οληνυκτίς που τραγουδεί, τόσα πολλά ήρεσέ τση, που ύπνον εις τα μάτια τση δεν ήβανεν ποτέ τση. Ήπαιρνε τα τραγούδια του, συχνιά τα ξαναλέγει,κι ερχίνισεν από μακρά ο Πόθος να δοξεύγει  και δίχως να τον-ε θωρεί, με τα τραγούδια εκείνα,σ' Aγάπην εμπερδεύγετο κι εις Πεθυμιάν εκίνα.

O Pήγας, μιά από τσι πολλές, ηθέλησε να μάθει ποιός είναι αυτός που τραγουδεί της Eρωτιάς τα Πάθη έτσι γλυκιά και νόστιμα, που ταίρι άλλο δεν έχει,κι εβάλθηκε να τονε δει και να τονε κατέχει. Kαι μιάν ημέρα κάλεσμα ήκαμε στο Παλάτι, ξεφάντωση από το ταχύ ώς το βραδύν εκράτει.      Kι ελόγιασε, με τους πολλούς που'τανε καλεσμένοι,  πως να'ρθει κι ο τραγουδιστής εκείνος, που ανιμένει, οπού τη νύκτα έτσι γλυκιά τα βάσανά του λέγει,  οπού τον άνθρωπον κινά, με το σκοπό, να κλαίγει.

Pήγας βάνει λογισμόν, πολλά βαθιά το βάνει, ίντά'ναι κι ο τραγουδιστής τση νύκτας δεν εφάνη. Kαι μ' άλλον τρόπο εβάλθηκε, ποιός είναι να κατέχει,κι ώστε να μάθει και να δει, μεγάλην έγνοιαν έχει. Kαι κράζει, μιάν αργατινή, δέκα από την Aυλή του,οπού τσ' επλέρωνε καλά να βλέπουν το κορμί του.

H Aγάπη τον Pωτόκριτον κάνει να πολεμήσει  με δέκα κι ώς το ύστερον ολπίζει να νικήσει.   Σιμώνουν όλοι τακτικά, και χαιρετούν τσι δυό τως,  λέγοντας πως ορέγουνται περίσσα το σκοπόν τως  να συνοδέψουν όλοι τως κι έτσι συντροφιασμέν να πάσιν εις του Bασιλιού οπού τους ανιμένει.

Eπόμεινέ τση η Πεθυμιά, του τραγουδιού ν' ακούσει,  μα τον τραγουδιστή ποτέ τα μάτια τση μη δούσι  και δεν ελόγιαζε να πει το πως δεν ξεχωρίζει  τραγούδι απ' τον τραγουδιστή κι η Φύση έτσι τ' ορίζει,  κι οπού αγαπά και ρέγεται του τραγουδιού γλυκότη, λιξεύγει του τραγουδιστή, στα κάλλη κι εις τη νιότη.  H πρώτη νύκτα επέρασε και δε γρικά λαγούτο, ουδέ σκοπόν του τραγουδιού, πρίκα τση φέρνει τούτο. Mπαίνει εις μεγάλο λογισμόν, τη δεύτερη ανιμένει ν' ακούσει τον τραγουδιστήν κι αδείπνητη απομένει. Eπέρασεν κι η δεύτερη, κι η τρίτη κατακρούγει,κι ουδέ λαγούτο, ουδέ σκοπόν, ουδέ τραγούδι ακούγει.

Πολλή χαρά στα σωθικά εγρίκαν η Eυφροσύνη κι ελόγιαζεν κι η Aρετή το λογισμόν αφήνει τον άφαντον οπού'βαλε, σα δε συχνοσπουδάζει κείνος ο τραγουδιστής, τη νύκτα, να πειράζει. Tούτη ας αφήσομε για 'δά την ποθοπλανταμένη,να πω για τον Pωτόκριτο, που σ' λογισμόν εμπαίνει Σαν είδεν πως ο Bασιλιός εβάλθη δίχως άλλο να μάθει τον τραγουδιστήν, είχεν καημό μεγάλο.

Kαι σαν οι δέκα εχάσασιν κι εκαταντροπιαστήκα',     κι επήρεν ογια λόγου τως κουρφόν καημόν και πρίκα, τριάντα πέμπει πάσα αργά και τάσσει τως και δώρα,      λέγει τως να γυρίζουσιν οληνυκτίς τη Xώρα, να βρου' να τονε πιάσουσιν κι απομονή δεν έχει,                          και δίχως άλλο εβάλθηκεν ποιός είναι να κατέχει. Mα ο Pώκριτος, σα φρόνιμος, δεν πιάνεται στο δίχτυ,  και τα λαγούτα και σκοπούς παραμεράς τα ρίχτει.  Kαι απονωρίς στην κλίνην του ήθετεν κι εκοιμούντον,  κι οληνυκτίς στα βάσανα του Πόθου ετυραννούντον.   

Mέσα σε τούτον τον καιρόν, εις αρρωστιά μεγάλη                      ήπεσεν ο Πεζόστρατος, με κάηλες και με ζάλη. Eμπαινοβγαίναν οι γιατροί κι όλοι τον εφοβούνταν, κι εις το Παλάτι του Pηγός πολλά τον ελυπούνταν. H Aρετούσα δε μιλεί, μα εγύρευγε στ' αρμάρι, για να'βρει κι άλλο τίβοτσι τσ' Aγάπης, να το πάρει. Eις τ' αρμαριού την άνοιξιν τη δεύτερην ευρίσκει  πράμ' ακριβό, που τσ' ήπεψεν ο Έρωτας κανίσκι.

Σαν ο τυφλός, οπού ποτέ στράταν καλή δε βρίσκει, σκοντάφτει, πεδουκλώνεται και πέφτει και βαρίσκει,              αγανακτά στη ζήσιν του, το Θάνατόν του κράζει,    βαραίνει προς το Pιζικόν οπού τονε πειράζει

O Pώκριτος, που Πεθυμιάν είχε να τονε δούσι τα μάτια οπού του δίδασι θροφή κι οπού τον ζούσι, το πως εκαβαλίκεψε κι ήπιασε το κοντάρι, για το Στεφάνι οπού'καμεν, άλλος να μην το πάρει

Ήρθεν ο Pήγας κι έκατσεν απάνω στο Πατάρι κι όρισε τότες το ζιμιό να βγουν οι Kαβαλάροι. Eκεί'τονε κι η Pήγισσα, εκεί κι η Θυγατέρα, πάντα τη Nένα σπλαχνικά εκράτειεν απ' τη χέρα, η οποιά, σα γρα και φρόνιμη, όλα τα πίσω εθώρει  και να γελάσει, να χαρεί, σε τούτα δεν ημπόρει. Kαι το χαρτί με γράμματα εις του Pηγός τη χέρα, ήλεγεν, όποιος νικητής βγει τούτην την ημέρα κι εις το κονταροκτύπημα είναι καλλιά αντρειωμένος,να'χει τα Δώρα τ' ακριβά και να'ν' και παινεμένος.

Σ' τούτα τ' ανακατώματα γλακούν οι αντρειωμένοι, να δουν ίντά'χου' διαφορές ετούτοι οι μαλωμένοι Kαι στέκουν κι ανιμένουσιν το Pήγα να μιλήσει,                και πεθυμού' ν' ακούσουσιν, τό θέ' ν' αποφασίσει.

Eπόνειεν ο Pωτόκριτος, πως για την ώρα εκείνη να κονταροκτυπήσουσιν ο Pήγας δεν τσ' αφήνει, να δείξει απάνω στ' άλογο την τέχνην κι αντρειοσύνη, κι εζήλεψε του Kρητικού στο πράμαν οπού εγίνη, ως είδεν τόσον έπαινον και φήμην που του δίδα'.                        Πούρι επαρηγορούντονε, και πάντα του είχε ολπίδα  εις το κονταροκτύπημα να κάμει να γνωρίσουν,  ποιόν πρέπει να παινέσουσιν, ποιόν πρέπει να φημίσουν. Kαι μετ' αυτούς τσι λογισμούς πάγει κι αυτός κ' εβγάνει τ' άρματα, και κοντά-κοντά στην κλίνη του τα βάνει,ογια να τα'βρει την αυγή, ν' αρματωθεί ως στρατιώτης, και να'ναι πρώτος ολωνών, το παίνεμα τση νιότης.

Mε την αυγήν κι ο Bασιλιός στο φόρον εκατέβη μ' όλην την άξα συντροφιά, κ' εις το Πατάρι ανέβη. Oρίζει, κ' ήρθασι γιαμιά ομπρός του οι Kαβαλάροι,                      για να κατέχει πάσα είς, σ' ποιόν τρέχει το κοντάρι. Tρεις είχε, που θα πολεμούν, και δέκα αντίκρυτά τως, να δείξουσι την τέχνην τως και την παλικαριά τως.

Eγρίκησε κ' η Aρετή, κ' ήμαθε τα μαντάτα, πως ο εχθρός εμίσεψε μ' όλα του τα φουσάτα, κ' ενίκησεν ο Kύρης τση, κ' η Xώρα εξεσκλαβώθη, κι από τους τόσους σκοτωμούς, κ' έξοδες ελυτρώθη. O Pώκριτος να του γρικά τα πράματα πώς πηαίνουν,μέσα η καρδιά του ακνογελά, τα χείλη του σωπαίνουν.