ΤΟ ΝΕΡΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2.7 Χημική αντίδραση.
Advertisements

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ Λασκαρίδου Λίνα Ζαχαριάδου Αναστασία Αϊδινίδου Εύη Ζαχαριάδου Εύα Μυρτολλάρι Όλγα.
Νερό το Πολύτιμο!!! Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης 2ου Λυκείου Ορεστιάδας
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
Μια χημική ένωση Με ξεχωριστές ιδιότητες
ΝΕΡΟ: ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΑΓΑΘΟ
Ε Ι Σ Α Γ Ω Γ Η ΣΤΗ Β Ι Ο Λ Ο Γ Ι Α Από: ΒΕΡΩΝΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ.
TO ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΞΙΝΗΣ ΒΡΟΧΗΣ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
Η ατμόσφαιρα.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
«ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ» ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 12ο Γυμνάσιο Πάτρας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
O κύκλος του νερού Β1 Ερευνητική Εργασία.
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
Κεφάλαιο 9 Η ατμόσφαιρα.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
Ο κύκλος του νερού ΡΟΣΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΟΛΓΑ ο κύκλος του νερού.
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΤΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΣΑΙΤΗ Α.Ε.Μ.: 3874
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
Ο κύκλος του νερού(φυσική)
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο κυκλοσ του νερου. ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΜΤΣΗΣ, AEM: 4356
Αριστείδης Τσακμακίδης
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληροφορικη και νεεσ τεχνολογιεσ στην εκπαιδευση
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Ο κύκλος του νερού
Ο κύκλος του νερού Ισπικούδη Ευαγγελία.
Ο κύκλος του νερού Πετρίδου Έφη Ο κύκλος του νερού.
<<Ο κύκλος του νερού>>
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Οι Φυσικές καταστάσεις της ύλης και οι αλλαγές τους
Ο κύκλος του νερού Γεωργία Μπάρπα Ο κύκλος του νερού.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το νερό εξατμίζεται 1.
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΝΕΡΟ

ΟΡΙΣΜΟΣ To όνομα νερό προέρχεται από τη βυζαντινή φράση νεαρόν ύδωρ το οποίο σήμαινε τρεχούμενο νερό (που μόλις βγήκε από την πηγή), η οποία με τη σειρά της προέρχεται από την αρχαία ελληνική (και την καθαρεύουσα) φράση νήρον ύδωρ για το νερό. Από το θέμα ύδωρ έχουν προκύψει πολλοί όροι, μεταξύ των οποίων και χημικοί, που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα, όπως ένυδρο άλας ή υδρογόνο (αυτό που γεννάει νερό).

ΓΕΝΙΚΑ Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη χημική ένωση που είναι απαραίτητη σε όλες τις γνωστές μορφές ζωής στον πλανήτη μας . Οι άνθρωποι και τα ζώα έχουν στο σώμα τους 60-70% νερό (κατά βάρος), ενώ φθάνει μέχρι και το 90% εκείνου των κυττάρων. Το νερό αποτελείται από δύο άτομα υδρογόνου(Η) και ένα άτομο οξυγόνου(Ο). Έχει χημικό τύπο H2O αλλά σε διάφορες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται και οι χημικοί τύποι ΗΟΗ και ΟΗ2

ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ στερεή (πάγος, χιόνι) υγρή (νερό πηγών, ποταμών, θαλασσών) στερεή (πάγος, χιόνι) υγρή (νερό πηγών, ποταμών, θαλασσών)  αέρια (υδρατμοί στην ατμόσφαιρα)

ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ Η ανακύκλωση του νερού του πλανήτη μέσω συνεχών μετατροπών στη φυσική του κατάσταση είναι γνωστή και ως υδρολογικός κύκλος ή κύκλος του νερού Το νερό της βροχής διαλύει διάφορα συστατικά της ατμόσφαιρας, π.χ. διοξείδιο του άνθρακα (CΟ2), λίγο οξυγόνο και άζωτο, συμπαρασύρει σκόνη, αιθάλη και άλλες αιωρούμενες ουσίες. Φτάνει στη γη ως αραιότατο οξύ, λόγω του διαλυμένου διοξειδίου του άνθρακα. Για το λόγο αυτόν, το φυσικό νερό διαλύει τα δυσδιάλυτα ανθρακικά άλατα του ασβεστίου και του μαγνησίου και τα μετατρέπει σε ευδιάλυτα όξινα ανθρακικά άλατα των στοιχείων. Κατά την εξάτμιση του νερού από την επιφάνεια της γης απορροφάται το 30% της ενέργειας του ήλιου που φτάνει στην επιφάνεια της γης με μορφή ακτινοβολίας. Σε αυτό οφείλονται μετεωρολογικά φαινόμενα όπως τυφώνες και τροπικές καταιγίδες.

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ Η σημασία του βιολογικού ρόλου του νερού καθίσταται εμφανής αν υπολογίσει κανείς ότι στο εσωτερικό περιβάλλον των κυττάρων το νερό καταλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της κατά βάρος σύστασής των, που μπορεί να μην είναι το ίδιο σε όλα τα κύτταρα, και που κυμαίνεται μεταξύ 70 και 90%. Και ακόμη ότι το μεσοκυττάριο υγρό αποτελεί το υδατικό περιβάλλον που αναπτύσσονται τα κύτταρα των πολυκυττάρων οργανισμών. Οι περισσότερες χημικές ουσίες που παρατηρούνται στο εσωτερικό των κυττάρων είναι "ευδιάλυτες" στο νερό. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στις διαλυμένες ουσίες την εύκολη μετακίνησή τους από το ένα σημείο του κυττάρου σε άλλο και κατά συνέπεια την επαφή τους και την εξ αυτής πραγματοποίηση των χημικών αντιδράσεων μέσα στο κύτταρο. Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η υδρόλυση των μακρομορίων κατά την οποία μάλιστα το νερό συμμετέχει ως αντιδρών σώμα.