ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Advertisements

Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Ο ΓΑΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ.
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Iδιωτικο δικαιο.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
O ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΡΕΝΕΣΜΗ
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Σπαρτιατικh κοινωνια.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο οικοσ Πυρήνας της πόλεως (Αριστοτέλης, Πολιτικά)
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Έθιμα γάμου ● Κατά την κλασική εποχή ο γάμος συνοδευόταν πάντοτε με θυσίες και τελετές προς τους θεούς. ● Οι γυναίκες παντρέυονταν σε μικρή ηλικία, δηλαδή.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΘΙΜΑ ΓΑΜΟΥ-ΤΑΦΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ζάββα Σταυρούλα Καραογλάνη Τάνια Κερεμίδου Έφη Κιρεζίδου Αλίκη.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Επιμέλεια: Βικτώρια Χούντρα, Τάξη Α3 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ελένη Γκόνου
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος Θεοκλήτου Σωτήρης Κάντζου Βασιλική Καρατασά Έλενα Κατσιάμπας Ευθύμης Κόγκας Δημήτρης

Η ερωτολογία στην Αρχαία Ελλάδα Ο γάμος των ιστορικών χρόνων Η γαμήλια τελετή Ο γάμος στη Σπάρτη Η αγορά του έρωτα (εταίρες, παλλακίδες, πορνεία)

Γάμος των ιστορικών χρόνων Ο ρόλος της γυναίκας είναι ιδιαίτερα περιορισμένος. Δύο τρόποι γάμου στην κλασσική Αθήνα: Με εγγύηση 2. Με επιδικασία

Με την εγγύηση, ο κύριος της κοπέλας παρέδιδε τη νύφη παρουσία μαρτύρων στο γαμπρό με γαμήλιο συμβόλαιο και οριζόταν το ποσό που δινόταν σαν προίκα. Δε γινόταν καμιά θρησκευτική τελετή. Η παροχή της προίκας ήταν εκείνο που ξεχώριζε τον γάμο από την παλλακεία Για το γάμο δε χρειαζόταν η συγκατάθεση της γυναίκας.

Η επιδικασία εφαρμοζόταν όταν κάποια κόρη ήταν «επίκληρος» δηλαδή είχε κληρονομήσει την περιουσία από τον πατέρα της και δεν υπήρχαν αρσενικοί απόγονοι. Την επίκληρο έπρεπε να παντρευτεί κάποιος από τους πλησιέστερους συγγενείς για να μείνει η περιουσία στη οικογένεια.

Ο Σόλων με τη νομοθεσία του διέταξε αυτόν που θα έπαιρνε την επίκληρο να έρχεται σε ερωτική επαφή μαζί της τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα για να γεννηθεί σύντομα αρσενικό παιδί. Σκοπός του γάμου ήταν μόνο η τεκνοποιία.

Η γαμήλια τελετή Η τελετή κρατούσε 3 μέρες . Διαδικασία: Η μελλόνυμφη αποχαιρετούσε την παιδική της ζωή αφιερώνοντας τα παιχνίδια της στην Άρτεμη. Ακολουθούσε το νυφικό λουτρό.

Ακολουθούσαν θυσίες στους γαμήλιους θεούς, στο Δία, την Ήρα, την Αφροδίτη, την Πειθώ και την Άρτεμη και έπειτα καθόντουσαν στο γαμήλιο δείπνο. . Όταν το δείπνο τελείωνε γινόντουσαν τα «ανακαλυπτήρια» δηλαδή, αποκάλυπταν το πρόσωπο της νύφης που σήμαινε την ολοκλήρωση της τελετής. Την επόμενη η νύφη δεχόταν δώρα από τους γονείς και τους συγγενείς της.

Ο γάμος στη Σπάρτη Στην Σπάρτη και στις Δωρικές πόλεις κράτη ο γάμος ήταν υποχρεωτικός με την δεσμευτική έννοια του νόμου. Εδώ η τελετή… πήγαινε περίπατο.

Έκλεβαν τη νύφη και την πήγαιναν στη νυμφεύτρια η οποία αφού της έκοβε σύριζα τα μαλλιά, την έντυνε με ένα απαίσιο άκομψο ρούχο, της φορούσε ανδρικά παπούτσια και έπειτα την άφηνε μόνη σε ένα αχυρένιο στρώμα στα σκοτεινά χωρίς το παραμικρό φως. Ο γαμπρός αφού έτρωγε με τους συντρόφους του όπως κάθε βράδυ το έσκαγε από το στρατόπεδο και έτρεχε να συναντήσει τη νύφη.

Μόλις έμπαινε στο δωμάτιο την άρπαζε τη πήγαινε στο κρεβάτι και εκεί ολοκληρωνόταν ο γάμος. Όταν πια ένιωθαν αρκετά… σύζυγοι εκείνος έφευγε τρέχοντας να γυρίσει κοντά στους συντρόφους του φροντίζοντας να μην τον αντιληφθεί κανείς στο δρόμο και εκεί κοιμόταν όπως κάθε βράδυ.

Η απιστία για τον άνδρα δεν ήταν λόγος διαζυγίου ενώ η μοιχεία της συζύγου ήταν αδίκημα και λόγος διαζυγίου. Έπαιρναν διαζύγιο αλλά δεν τις έδιωχναν για την προίκα. Επιτρεπόταν επίσης σε έναν άνδρα αν γνώριζε μια γυναίκα όμορφη γόνιμη με πολλά προσόντα αλλά παντρεμένη να της ζητήσει από τον άνδρα της για να του γεννήσει γερά και δυνατά παιδιά.

Η αγορά του έρωτα Δύο είδη: Παλλακεία Πορνεία

Η Παλλακεία, ήταν θεσμός που ίσχυε παράλληλα με τον γάμο, και που σήμαινε τη χωρίς γάμο συμβίωση άνδρα και γυναίκας. Για τις ελεύθερες γυναίκες, αντίθετα από τους άνδρες, η σεξουαλική επικοινωνία επιτρεπόταν αποκλειστικά μόνο μέσα στο γάμο.

Είναι όμως αλήθεια πως η σχέση της παλλακίδας αντιμετωπιζόταν ως κατώτερου βαθμού συγκριτικά με τον κύριο γάμο, και τα παιδιά της είχαν ανάλογη αντιμετώπιση, με λιγότερα δικαιώματα από τα παιδιά της νόμιμης συζύγου. Μέσα στο σπίτι, η σύζυγος είχε ως κύριο έργο και ήταν αφοσιωμένη στην ανατροφή των παιδιών και στη διαχείριση των οικιακών. Η παλλακίδα, ήταν αυτή που συνήθως περιποιόταν τον άνδρα, κάτι ανάμεσα σε σύζυγος και εταίρα

Στην ελληνική αρχαιότητα, το φαινόμενο της πορνείας σε ορισμένες πόλεις ήταν ενίοτε περιστασιακό και χωρίς ανταλλάγματα, αλλά σε άλλες αποτελούσε πηγή εισοδήματος. Οι Ελληνίδες πόρνες, οι εταίρες, ως οι μόνες γυναίκες έπαιζαν σπουδαίο ρόλο στις ανδρικές συντροφιές, και καλλιεργούνταν ως σημαντική διασκέδαση για τους άνδρες.

Στην Αθήνα, η γνωστότερη συνοικία με πλήθος πορνείων ήταν ο Κεραμεικός. Βεβαίως η πορνεία στην Αθήνα δεν ασκείτo μόνο στους οίκους που θέσπιζε το Κράτος αλλά επιπλέον, πολλά μικροεπαγγέλματα που ασκούσαν γυναίκες γίνονταν προκάλυμμα των σεξουαλικών υπηρεσιών προς τους περαστικούς, στην Αθήνα και τον Πειραιά.