Μεταπτυχιακή Διατριβή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Ιωάννης Κόμνιος Μεταπτυχιακή Διατριβή Τμήμα.
Βασικές Συναρτήσεις Πινάκων
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Πιθανοκρατικοί Αλγόριθμοι
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Μια μέθοδος κατασκευής fractal επιφανειών παρεμβολής και εφαρμογή αυτών στην επεξεργασία εικόνων Το πρόβλημα Μας δίνεται μια εικόνα και θέλουμε να την.
Κώστας Διαμαντάρας Τμήμα Πληροφορικής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης 2011 Συστολικοί επεξεργαστές.
Νευρωνικά Δίκτυα Εργαστήριο Εικόνας, Βίντεο και Πολυμέσων
Αναγνώριση Προτύπων.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
3:11:52 PM Α. Λαχανάς.
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Προσεγγιστικοί Αλγόριθμοι
Εξόρυξη Δεδομένων και Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα
Διαδικασία τοποθέτησης υποστιβάδων κατά σειρά αυξανόμενης ενέργειας
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ΗΥ120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Συναρτησεις Boole.
Συνδυαστικά Κυκλώματα
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Σέρρες,Ιούνιος 2009 Τίτλος: Αυτόματος έλεγχος στο Scilab: Ανάπτυξη πακέτου για εύρωστο έλεγχο. Ονοματεπώνυμο Σπουδάστριας: Ευαγγελία Δάπκα Επιβλέπων Καθηγητής.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Ζαγκαρέτος Λεωνίδας ΑΕΜ: 607 Ραφαηλίδης Δημήτρης ΑΕΜ: 656
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων: Ο αναδρομικός.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Βάσεις Δεδομένων Εργαστήριο ΙΙ Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
1 Εισαγωγή στη Γραφική Στόχοι του μαθήματος – Γενική περιγραφή της περιοχής – Βασική ορολογία – Παραδείγματα εφαρμογών – Βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές Κεφάλαιο 4: Συνδεσμικότητα Data Engineering Lab 1.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων: Ο αλγόριθμος.
Παρεμβολή συνάρτησης μιας μεταβλητής με την βοήθεια νευρωνικών δικτύων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παράδειγμα εφαρμογής του αλγορίθμου BP σε δίκτυο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Ταξινόμηση Πολυφασματικών Εικόνων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)  
Μη Γραμμικός Προγραμματισμός
Εισαγωγή στα Προσαρμοστικά Συστήματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεταπτυχιακή Διατριβή Θέμα: “Γρήγορες τεχνικές αναγνώρισης αντικειμένων με νευρωνικά δίκτυα και εφαρμογές τους σε συστήματα ελέγχου και παραγωγής” Επιβλέπων: Καθηγητής Β. Μέρτζιος Βουτριαρίδης Χριστόδουλος

Περιεχόμενα Γενικές πληροφορίες για τα νευρωνικά δίκτυα και τους αλγορίθμους εκπαίδευσης αυτών Παρουσίαση των νευρωνικών δικτύων Πι – σίγμα και R.P.N. (Ridge Polynomial Networks) Επεξεργασία εικόνας, αναπαράσταση με ομάδες (Image Block Representation IBR) Υλοποίηση, εφαρμογή και παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Γνωστό για την εκπαίδευση Νευρωνικό Δίκτυο Γνωστό για την εκπαίδευση Γνωστό Άγνωστο Συνάρτηση Ενεργοποίησης Έξοδος Νευρώνα Σκοπός: Εύρεση των κατάλληλων βαρών

Αλγόριθμοι εκπαίδευσης Αλγόριθμος μέσου τετραγωνικού σφάλματος Δημιουργία του σήματος σφάλματος Συνάρτηση κόστους Καθορίστε το βέλτιστο σύνολο βαρών για το οποίο το μέσο τετραγωνικό σφάλμα J είναι ελάχιστο Back Propagation Κόμβος εξόδου Κρυμμένος νευρώνας

Νευρωνικά Δίκτυα Ανωτέρου Βαθμού Ισχυρή απεικόνιση Μαθαίνουν πιο εύκολα σταθερές γεωμετρικές ιδιότητες Γρήγορη εκμάθηση Γρήγορα αυξανόμενος αριθμός προσαρμόσιμων βαρών. Μόνο δίκτυα πρώτου βαθμού χρησιμοποιούνται Προσαρμόσιμα βάρη Αριθμός βαρών Προσαρμόσιμα βάρη

Pi - sigma δίκτυα Βασικό κίνητρο: Να βρεθεί ένα δίκτυο που να διατηρεί την ιδιότητα της γρήγορης μάθησης και της ικανότητας της αποτελεσματικής απεικόνισης των δικτύων ανωτέρου βαθμού με ένα επίπεδο, αποφεύγοντας ταυτόχρονα την συνδυαστική αύξηση του αριθμού των βαρών και των μονάδων επεξεργασίας που απαιτούνται. Ο όρος πι – σίγμα προέρχεται από το γεγονός ότι αυτά τα δίκτυα χρησιμοποιούν το γινόμενο των αθροισμάτων των στοιχείων εισόδου (Product of sums) Έχουν αυστηρά κανονική δομή Πολύ μικρότερο αριθμό βαρών

Αρχιτεκτονική του δικτύου Αριθμός βαρών

Αλγόριθμοι Εκπαίδευσης Για τα PSN χρησιμοποιούνται δύο τροποποιημένες μορφές του Back Propagation Κανόνας τυχαίας επιλογής (Randomized rule): σε κάθε βήμα ανανέωσης, επιλέγουμε τυχαία μία αθροιστική μονάδα και ανανεώνουμε μόνο το σύνολο των Ν + 1 βαρών που σχετίζονται με τις εισόδους αυτής Ασύγχρονος κανόνας (Asynchronous rule): σε κάθε βήμα ανανέωσης, όλα τα Κ σύνολα των βαρών ανανεώνονται, αλλά με ένα ασύγχρονο τρόπο.

Ridge Polynomial Networks Το τίμημα που έχουμε να πληρώσουμε για τη χρήση μικρότερου αριθμού βαρών σε ένα PSN είναι ότι δεν είναι ένας καθολικός προσεγγιστής (universal approximator). Eμπειρικές μελέτες έδειξαν ότι είναι ένα πολύ καλό μοντέλο για ομαλές συναρτήσεις και δίνει καλά αποτελέσματα σε διάφορες εφαρμογές RPN Είναι αποδοτικό γιατί εκμεταλλεύεται πολυώνυμα μιας μεταβλητής, αντίθετα από τα συνήθη δίκτυα ανωτέρου βαθμού Οδηγεί σε δομημένη κατασκευή Διατηρεί την ιδιότητα της γρήγορης εκπαίδευσης Είναι καθολικός προσεγγιστής.

Ridge Polynomials Ένα ridge πολυώνυμο είναι μία ridge συνάρτηση η οποία μπορεί να εκφραστεί ως: Θεώρημα από τους Chui και Li αποδεικνύει ότι κάθε πολυώνυμο στο μπορεί να εκφραστεί με όρους ενός ridge πολυώνυμου.

Ορισμός των R.P.N. Ένα Ridge Polynomial Network (RPN) ορίζεται ως το πρώσο τροφοδότησης δίκτυο το οποίο βασίζεται στην εξίσωση Μία άγνωστη συνάρτηση f σε ένα συμπαγές σύνολο μπορεί να προσεγγιστεί από το RPN ως: Ας σημειωθεί ότι κάθε όρος γινομένου μπορεί να αποκτηθεί από την έξοδο ενός πι – σίγμα δικτύου (PSN) με γραμμικές μονάδες εξόδου

Αρχιτεκτονική του δικτύου Συνάρτηση ενεργοποίησης Γραμμική έξοδος

Αλγόριθμοι εκπαίδευσης Αφού κάθε Pi στην παρακάτω εξίσωση μπορεί να αποκτηθεί σαν την έξοδο ενός PSN βαθμού i με γραμμικές μονάδες εξόδου, ο αλγόριθμος εκπαίδευσης που αναπτύχθηκε για τα PSN μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τα RPN. Επιλέγουμε τα PSN που αποτελούν το RPN και να ανανεώσουμε τα βάρη τους χρησιμοποιώντας τους αντίστοιχους αλγορίθμους εκπαίδευσης. Κανόνας τυχαίας επιλογής (Randomized rule) Ασύγχρονος κανόνας ανανέωσης (Asynchronous Rule)

Κατασκευαστικός Αλγόριθμος Μάθησης για το RPN Μία άγνωστη συνάρτηση f προσεγγίζεται επιτυχώς από τον κατασκευαστικό αλγόριθμο μάθησης ως: Σε κάθε epoch μεταβάλλονται μόνο οι παράμετροι του τελευταία προστιθέμενου PSN.

Αναπαράσταση δυαδικών εικόνων με ομάδες Ομάδα καλείται μια ορθογώνια περιοχή της εικόνας με ακμές παράλληλες προς τους άξονες που περιέχει εικονοστοιχεία της ίδιας φωτεινότητας. Μια δυαδική εικόνα καλείται αναπαριστώμενη με ομάδες, αν αναπαριστάται από ένα σύνολο ομάδων με τη φωτεινότητα των αντικειμένων και κάθε στοιχείο της εικόνας ανήκει σε μία και μόνο μία ομάδα. Εικόνα του χαρακτήρα d και οι ομάδες που έχουν εξαχθεί. Εφαρμογή του αλγορίθμου σε μια δυαδική εικόνα. Κάθε ομάδα b παριστάνεται από τις συντεταγμένες δύο απέναντι γωνιών της.

Στόχος Δημιουργία ενός γρήγορου και αποδοτικού νευρωνικού δικτύου. Εξαγωγή χαρακτηριστικών από μία εικόνα και εφαρμογή τους στο νευρωνικό δίκτυο για ακόμα μικρότερους χρόνους εκπαίδευσης και αναγνώρισης. Pi – sigma network (PSN), Ridge Polynomial Network(RPN) Image Block Representation (IBR)

Το RPN είναι ένα πολυπαραμέτρικό σύστημα, γεγονός που κάνει την μελέτη του πολύπλοκη και χρονοβόρα Κατώφλι μέσου τετραγωνικού σφάλματος Κατώφλι μέσου τετραγωνικού σφάλματος προηγούμενου epoch Κατώφλι για νέο PSN Ρυθμός μάθησης Συντελεστής μείωσης κατωφλίου για νέο PSN Συντελεστής μείωσης ρυθμού μάθησης Αριθμός epoch. Epoch: μία παρουσίαση όλων των δειγμάτων εκπαίδευσης επιλεγμένα με τυχαία σειρά Εμφάνιση MSE Βαθμός εκκίνησης

Κατώφλι μέσου τετραγωνικού σφάλματος Μέσο τετραγωνικό σφάλμα Κατώφλι μέσου τετραγωνικού σφάλματος Πραγματική και επιθυμητή έξοδος για ένα epoch Μπάρα αναμονής για κάθε epoch

Εφαρμογές Προσέγγιση συναρτήσεων

Εφαρμογή σε αναγνώριση προτύπων Δυαδικές εικόνες (b&w) 16x16 εικονοστοιχείων. Εξαγωγή των ομάδων τους Τροφοδότηση του νευρωνικού δικτύου με τις συντεταγμένες των ομάδων για εκπαίδευση. Στο διπλανό σχήμα φαίνονται οι επιθυμητές έξοδοι. Αλλοίωση των χαρακτήρων, χρησιμοποιώντας την imnoise με παραμέτρους “salt & pepper” και 0,05.

Έξόδος 1η, 2η.

‘Εξοδος 3η

Έξοδος 4η

Έξοδος 5η

Συμπεράσματα Τα αποτελέσματα και οι γραφικές παραστάσεις έδειξαν ότι τα RPN έδωσαν πολύ καλά αποτελέσματα και στην προσέγγιση συναρτήσεων, αλλά και στην αναγνώριση προτύπων. Οι εξαγωγή των δεδομένων εισόδου με την αναπαράσταση των εικόνων με ομάδες, είναι προγραμματιστικά χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία, μειώνει όμως αισθητά τον αριθμό των εισόδων του νευρωνικού δικτύου

Προτάσεις για μελλοντικές εφαρμογές Να γίνει ένα ολοκληρωμένο σύνολο προτύπων εκπαίδευσης με όλα τα γράμματα μικρά και κεφαλαία και πολλές τροποποιήσεις αυτών, ώστε να γίνει μία πλήρης εκπαίδευση. Χρησιμοποίηση των ζωτικών σημείων μιας εικόνας ως είσοδο στο νευρωνικό δίκτυο Άλλη μέθοδο εξαγωγής χαρακτηριστικών μιας εικόνας, με πιο σημαντικό σημαντικό χαρακτηριστικό την εξαγωγή σταθερού αριθμού χαρακτηριστικών από μία εικόνα. Δημιουργία γραφικού περιβάλλοντος (GUI) για την διευκόλυνση του χρήστη