Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά Δεκέμβριος 2007
Advertisements

Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης
Κλάσματα.
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Διάλεξη 6η: Ερμηνεία των αποτελεσμάτων επίλυσης της μήτρας του γραμμικού προγραμματισμού κατά την εφαρμογή του στη γεωργική παραγωγή Ακαθάριστα κέρδη κλάδων.
ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Αριθμητικές εκφράσεις και πράξεις Εντολές ανάθεσης
Τα μέρη του κλάσματος 3 4 =το νούμερο των κομματιών = the total number of parts that equal a whole.
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
5 10 5:10 Το κλάσμα ως ακριβές πηλίκο μιας διαίρεσης
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7.
Ίσα ή ισοδύναμα κλάσματα
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΚΧΥΛΙΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
A 1.3 H χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή
Φύλλο εργασίας 1 Μετρήσεις μήκους Η μέση τιμή
Ισοδύναμα κλάσματα Δύο κλάσματα είναι ισοδύναμα όταν φανερώνουν το ίδιο μέρος μιας ποσότητας, π.χ.   ― = ―
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ευστάθεια Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Ανάλυση Παλινδρόμησης με Δεδομένα Χρονολογικών Σειρών
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Όνομα: G3MU05 όνομα καθηγητή: C.V. τμήμα: Γ3 έτος:2014.
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο
Εξισώσεις-Ανισώσεις Σχολικό έτος G4XP
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
1 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Μάριος Πιττάλης, Phd Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Επιστημονικός.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Η έννοια του κλάσματος πρώτες βασικές έννοιες. η έννοια του κλάσματος  πώς μπορούμε να δουλέψουμε με κλάσματα δίχως να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικά σύμβολα;
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Καταχρηστικό κλάσμα ● 1.)Τι είναι Καταχρηστικό κλάσμα ● 2.) Μετατρέπω τους μεικτους αριθμούς σε καταχριστικά κλάσματα ●
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Γραμμές επιρροής δικτυωμάτων – παραδείγματα. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ.
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Γιώργος Δημητρίου Μάθημα 11-12: Σύνθετες Πράξεις
Συστήματα CAD Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Θετικών Επιστημών
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Πληροφορική Ενότητα 1 (Μέρος Β): Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ Διαιρετέος: Ακέραιος διαιρέτης: Ακέραιος
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
Μεγαλώνω ένα κλάσμα, το μικραίνω ή φτιάχνω ισοδύναμό του.
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Sullivan Street Bakery: Η καλύτερη τετράγωνη πίτσα στην Νέα Υόρκη
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί Κλάσμα ονομάζεται ο αριθμός που φανερώνει ένα μέρος μιας ποσότητας. Σχηματίζεται από δύο φυσικούς αριθμούς, τον αριθμητή και τον παρονομαστή που χωρίζονται μεταξύ τους από την κλασματική γραμμή. Μορφή κλάσματος 4 7 Όταν ο αριθμητής είναι 1 το κλάσμα ονομάζεται κλασματική μονάδα 1 4

Σύγκριση κλασμάτων με την ακέραιη μονάδα 1η Περίπτωση. Όταν ο αριθμητής είναι μικρότερος από τον παρονομαστή τότε το κλάσμα είναι μικρότερο από τη μονάδα < Γνήσιο κλάσμα 4 1 9 2η Περίπτωση. Όταν ο αριθμητής είναι ίσος με τον παρονομαστή τότε το κλάσμα είναι ίσο με τη μονάδα . 8 1 8

Στην περίπτωση αυτή εξάγουμε τις ακέραιες μονάδες και 3η Περίπτωση. Όταν ο αριθμητής είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή τότε το κλάσμα είναι μεγαλύτερο από τη μονάδα (καταχρηστικό κλάσμα). Στην περίπτωση αυτή εξάγουμε τις ακέραιες μονάδες και σχηματίζουμε μεικτό αριθμό. = + = 9 5 4 4 1 5 5 5 5 Ανάμεσα στο ακέραιο και το κλασματικό μέρος ενός μεικτού αριθμού υπάρχει+, το οποίο το παραλείπουμε. Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχει 4 1 5

Μετατροπή καταχρηστικού κλάσματος σε μεικτό και αντίστροφα Μετατροπή καταχρηστικού κλάσματος σε μεικτό και αντίστροφα. Παραδείγματα. 15 4 4 4 3 3 = + + + = 3 4 4 4 4 4 4 = ή + + + = 3 15 4 4 4 3 15 3 4 4 4 4 4 4 4 Ένας άλλος τρόπος είναι να μετατρέψουμε τις ακέραιες μονάδες του μεικτού αριθμού σε κλάσματα, με παρονομαστή ίδιο με αυτόν που έχει το κλάσμα του μεικτού αριθμού. Το 3 που περιέχει τρεις ακέραιες μονάδες θα γραφτεί με τη μορφή 4/4+4/4+4/4=12/4.Σε αυτό που βρήκαμε προσθέτουμε και το κλασματικό μέρος του μεικτού αριθμού 12/4+3/4=15/4 3 3 4

Όπως φαίνεται και στο παραπάνω παράδειγμα για να μετατρέψουμε ένα μεικτό αριθμό σε κλάσμα: Πολλαπλασιάζουμε τον ακέραιο του μεικτού με τον παρονομαστή του κλάσματος ( 3 4 =12 ) Προσθέτουμε σε αυτό που βρήκαμε τον αριθμητή του μεικτού 12 +3=15. Το αποτέλεσμα αυτής της πράξης είναι ο αριθμητής του καταχρηστικού κλάσματος. Παρονομαστής του κλάσματος παραμένει ο παρονομαστής του μεικτού. Αυτός είναι ένας γρήγορος τρόπος για να μετατρέψουμε ένα μεικτό αριθμό σε κλάσμα .