Ο ρόλος και η πρακτική της Ελληνική Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με την ενίσχυση του πλουραλισμού στην αγορά των μέσων ενημέρωσης Ημερίδα «Πολιτικές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Δημήτρης Ν. Τζουγανάτος Καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Σχόλια για την Αγορά Πετρελαιοειδών Παντελή Κάπρου Πρόεδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
O έλεγχος της διαφήμισης
Εκδήλωση Money show, Αθήνα Νομοθεσία REACH νέες προοπτικές για τις αρμόδιες Αρχές και για τη βιομηχανία Δημήτριος Τσίχλης Προϊστάμενος Δ/νσης.
Α ΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φ ΟΡΗΤΩΝ Η ΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Σ ΤΗΛΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΗΣ Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν όλοι οι εισαγωγείς μπαταριών Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν.
«Θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή της κρίσης Ημερίδα ΣΕΒΕ εις Ξάνθη «Έλεγχος της αγοράς. Προστασία καταναλωτή – προάσπιση.
Μετάφραση Απόδοση υπό Ηλία Πετράκου (Διπλωματούχου χημικού Αντιπροέδρου Σ.Β.Π.Ε)
Φορολογία ακινήτων Φορολογικές διατάξεις που αποτρέπουν πιθανές επενδύσεις και προτάσεις για βελτίωση 6 Οκτωβρίου 2014 Γεωργία Σταματέλου Επικεφαλής Φορολογικού.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. Ν / : Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
Το Φαινόμενο της Φοροδιαφυγής Σεμινάριο για μελλοντικούς οικονομολόγους (Μέρος Β’) στα πλαίσια του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ’ Τάξης.
EGovernment Γιώργος Παπαπαύλου, Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
Δεσμευτικοί Εταιρικοί Κανόνες (Binding Corporate Rules): Από τη θεωρία στην πράξη Φαίη Καρβέλα, Δικηγόρος, LL.M., Ειδική Επιστήμων ΑΠΔΠΧ Θεοδώρα Τουτζιαράκη,
Διασφάλιση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού στον τομέα των ΜΜΕ Χάρις Τσίγκου, Ειδικός Επιστήμονας ΕΣΡ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 11 Ιουνίου 2016 Ηλίας Τσουτσοπλίδης Σύμβουλος.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
Accounting for business combinations and consolidated financial statements Δρ Στέργιος Αθιανός.
Εταιρική Διακυβέρνηση
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
ΣΤΟΧΟΙ Να μπορούν οι μαθητές:
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑΣ ΘΕΣΗΣ
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Πρακτικεσ επιχειρησεων με δυναμη στην αγορα Ευθυμία Αρματά, Associate
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
Ευρωπαϊκοί κανόνες για τον ανταγωνισμό Κρατικές ενισχύσεις
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
ΔΙΚΑΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΝ – ΕΞΥΓΙΑΝΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
Ρυθμιστικά «εργαλεία» για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού και την προστασία του καταναλωτή στην αγορά ρεύματος POWER AND GAS SUPPLY FORUM Μάρτιος 2019.
EΕΥΘΥΝΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. – Τι αλλάζει;
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος και η πρακτική της Ελληνική Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με την ενίσχυση του πλουραλισμού στην αγορά των μέσων ενημέρωσης Ημερίδα «Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης», του ΕΛΙΑΜΕΠ, σε συνεργασία με την ΕΕΔ-Ελληνικό Τμήμα 30 Νοεμβρίου 2010 Παντελής Μπορόβας Προϊστάμενος Τμήματος Ελέγχου Αγοράς Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού

2 Ενίσχυση πολυφωνίας: Ο ρόλος της Ε.Α.  Ο ν. 3592/2007 αντιμετωπίζει το ζήτημα της πολυφωνίας μέσω, μεταξύ άλλων, δύο αλληλένδετων εργαλείων: της διαπίστωσης του βαθμού συγκέντρωσης ελέγχου στην αγορά των μέσων ενημέρωσης (αρ. 3) και τον ιδιοκτησιακό έλεγχο των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης (αρ. 5).  Άρ. 3 §10: Ε.Α. αρμόδια για τη διαπίστωση συγκέντρωσης ελέγχου, τη λήψη μέτρων και την επιβολή κυρώσεων.  Ο στόχος και η μεθοδολογία του ελέγχου συγκεντρώσεων (συγχωνεύσεων και εξαγορών) στα ΜΜΕ αλλάζει, καθώς προασπίζεται άλλο έννομο αγαθό (πολυφωνία έναντι ελεύθερου ανταγωνισμού).  Ωστόσο: ομοιότητα έννομων συνεπειών (έγκριση ή απαγόρευση συγκέντρωσης).  Έρεισμα : Αρχή επικουρικότητας: Άρ. 21 § 4 Καν. 139/2004: «[…] τα κράτη μέλη μπορούν να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία έννομων συμφερόντων που δεν καλύπτονται από τον παρόντα κανονισμό, εφόσον τα συμφέροντα αυτά συμβιβάζονται με τις γενικές αρχές και τις λοιπές διατάξεις του κοινοτικού δικαίου. Ως έννομα συμφέροντα […] θεωρούνται […] η πολυφωνία των μέσων μαζικής ενημέρωσης […]».

3 Έννοια Συγκέντρωσης ΜΜΕ  Συγκέντρωση: η επιρροή του κοινού από Μ.Μ.Ε. σε συνάρτηση με την ιδιοκτησία ή τη συμμετοχή σε αυτά (Άρ. 3 § 1).  Η επιρροή μετράται μέσω της διαφημιστικής δαπάνης και των εσόδων πώλησης προγράμματος ή εσόδων κυκλοφορίας (Άρ. 3 § 4).  Απαγορεύεται η συγκέντρωση επιχειρήσεων σε περίπτωση που διαπιστώνεται, η κατοχή ή η (μέσω της συγκέντρωσης) απόκτηση δεσπόζουσας θέσης από μία από τις συμμετέχουσες στη συγκέντρωση επιχειρήσεις ( Άρ. 3 § 7).  Δεσπόζουσα θέση: Για τον προσδιορισμό της, ορίζονται συγκεκριμένα κατώφλια μεριδίων αγοράς, τόσο για κάθε μέσο μεμονωμένα, όσο και για το σταθμισμένο μερίδιο όλων των μέσων ενημέρωσης ενός Ομίλου σε κάθε γεωγραφική αγορά που δραστηριοποιείται ( Άρ. 3 § 3). => αμάχητα τεκμήρια δεσπόζουσας θέσης

4 Αρ.3 ν.3592/07 και προστασία πολυφωνίας 1 η Μέθοδος: χαμηλά μερίδια για απαγόρευση συγκέντρωσης  Κριτήριο ουσιαστικού ελέγχου συγκέντρωσης Μ.Μ.Ε: α) Όταν ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο δραστηριοποιείται σε ένα ή περισσότερα μέσα ενημέρωσης της αυτής μορφής (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά), δεσπόζουσα θέση τεκμαίρεται με την απόκτηση μεριδίου αγοράς άνω του 35% στην επί μέρους σχετική αγορά (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά) της εμβέλειας του κάθε μέσου. β) Όταν ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο δραστηριοποιείται σε δύο ή περισσότερα μέσα ενημέρωσης ίδιας εμβέλειας άλλης μορφής,  πραγματοποιείται ο υπό α) έλεγχος δεσπόζουσας θέσης για το κάθε μέσο και  αν το συνολικό σταθμισμένο μερίδιο των μέσων ξεπερνά το 32% (για δραστηριοποίηση σε 2 σχετικές αγορές προϊόντος), το 28% (για δραστηριοποίηση σε 3 σχετικές αγορές προϊόντος) ή το 25% (για δραστηριοποίηση σε 4 σχετικές αγορές προϊόντος), τεκμαίρεται δεσπόζουσα θέση.

5 Αρ.3 ν.3592/07 και προστασία πολυφωνίας (2)  Σημείωση 1: Αντίθετα με τις γενικές διατάξεις περί ελέγχου συγκεντρώσεων, δεν απαιτείται η κατοχή ή η απόκτηση δεσπόζουσας θέσης να περιορίζει τον ανταγωνισμό, ήτοι δεν ελέγχονται πιθανά μελλοντικά αντι-ανταγωνιστικά αποτελέσματα στην αγορά.  Σημείωση 2: Περιοριστική απαρίθμηση: Ορισμός τεσσάρων σχετικών αγορών: τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά.  Συμπέρασμα-στόχος: 1.Prima facie χαμηλά μερίδια αγοράς για τεκμηρίωση δεσπόζουσας θέσης. 2.Per se απαγόρευση κατοχής ή απόκτησης δεσπόζουσας θέσης.

Αρ.3 ν.3592/07 και προστασία πολυφωνίας (3) 2 η Μέθοδος: Διεύρυνση εφαρμογής 1.Δεν απαιτείται έλεγχος επί μιας επιχείρησης για να συνυπολογιστεί στο μερίδιο της συμμετέχουσας - αρκεί η δυνατότητα άσκησης ουσιώδους επιρροής (διεύρυνση των επιχειρήσεων που προσμετρώνται για τη διαπίστωση δεσπόζουσας θέσης). 2.Το ποσοστό της συγκέντρωσης ελέγχου υπολογίζεται και για τους μετόχους ή εταίρους των συμμετεχουσών (διεύρυνση των ελεγχόμενων προσώπων). 3.Τα κατώφλια κύκλου εργασιών υπαγωγής σε προηγούμενη γνωστοποίηση συγκέντρωσης (ήτοι υπαγωγή σε προληπτικό έλεγχο από την Ε.Α.) είναι υποτριπλάσια από αυτά των γενικών διατάξεων (διεύρυνση των γνωστοποιούμενων πράξεων). 6

Πρακτική της Ε.Α.  Η Ε.Α. έχει εκδώσει πολλές αποφάσεις συγκεντρώσεων μέσων ενημέρωσης, ελέγχοντας ενδελεχώς τόσο τις συμμετοχές των συμμετεχουσών στη συγκέντρωση επιχειρήσεων, όσο και αυτές των μετόχων τους.  Ενδεικτικά: 393/V/2008, 409/V/2008, 410/V/2008, 415/V/2008, 422/V/2008, 440/V/2009, 444/V/2009, 461Β/V/2009, 474/VI/2010 και 503/VI/2010.  Ωστόσο: ΚΑΜΙΑ Απόφαση δεν είναι απαγορευτική.  Αιτία: Ευρύς και άκαμπτος ορισμός των σχετικών αγορών, λ.χ.: 1.Τηλεόραση - αγορά ελεύθερης και συνδρομητικής(;), 2.Ραδιόφωνο - αγορά ενημερωτικού και μη ενημερωτικού(;), 3.Εφημερίδες - αγορές πολιτικών/αθλητικών/lifestyle κλπ(;). 7

Προβληματισμοί  Σύγκρουση των αποτελεσμάτων ελέγχου συγκέντρωσης υπό το πρίσμα των δυο νόμων (γενικών κανόνων του 3959/2011 vs. 3592/2007): μπορεί η πολυφωνία να εξυπηρετείται καλύτερα (έστω και ανακλαστικά) από τους γενικούς κανόνες;  Προβάδισμα νομοθέτη στην προστασία της πολυφωνίας έναντι του αποτελεσματικού ανταγωνισμού. Γιατί αποκλειστική συρροή των κανόνων δικαίου και όχι σωρευτική;  Αδυναμία αποδοχής δεσμεύσεων.  Αδυναμία υπολογισμού επιρροής του κοινού από καινοτόμα, αταξινόμητα προϊόντα (λ.χ. διαδικτυακά μέσα). 8