Projicere: σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Advertisements

Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Η ελιά.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ελιά.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Ελιά: από το δέντρο στο…πιάτο μας Υπεύθυνη προγράμματος: Ζερβού Σοφία Τμήμα: Γ2 Δημοτικό Σχολείο Λακκίου Λέρου
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Projicere: σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου. PROJECT Projicere: σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου. Μέθοδος project: • ομαδική εργασία στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλα τα μέλη της σχολικής τάξης • αποφασίζουν μαζί το θέμα που θα τους απασχολήσει και προγραμματίζουν τα βήματα της έρευνάς τους • διεξάγουν μαζί τις ενέργειες που απαιτούνται για να δοθούν οι απαντήσεις στο θέμα-πρόβλημα • αναθεωρούν πιθανές αρχικές τους σκέψεις • καταλήγουν σε αποτελέσματα που τα αξιολογούν και τα κοινοποιούν

Αντικείμενο του project Θεματικές περιοχές των μαθημάτων : Γλώσσας Μαθηματικών Ιστορίας Μελέτης Περιβάλλοντος Γεωγραφίας Φυσικών Επιστημών Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής Εικαστικών και θέματα από την ευρύτερη σχολική και κοινωνική ζωή.

αναλυτική-συνθετική ικανότητα Σκοπός και χρησιμότητα του project άμεση εμπλοκή στις διαδικασίες μάθησης αποτελεσματική μάθηση και διατήρηση της γνώσης ανάπτυξη ποικίλων ικανοτήτων, δεξιοτήτων και στάσεων: αναλυτική-συνθετική ικανότητα κριτική σκέψη παρατηρητικότητα δημιουργικότητα υπευθυνότητα

αυτενέργεια και πρωτοβουλία ανάπτυξη της αυτογνωσίας καλλιέργεια κλίσεων και ενδιαφερόντων διερεύνηση θεμάτων ενδιαφέροντος του μαθητή παραγωγή αυθεντικού και πρωτότυπου έργου σύνδεση της σχολικής γνώσης με την τεχνολογία, την κοινωνία και το περιβάλλον ανάπτυξη καλύτερων σχέσεων ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και το μαθητή

Στάδια διεξαγωγής project 1. Επιλογή και εξειδίκευση του θέματος 2. Επιλογή του συντονιστή και του γραμματέα κάθε ομάδας 3. Προσδιορισμός των σκοπών και στόχων του project 4. Συγκρότηση ομάδων και ανακοίνωση γενικού στόχου 5. Καταρτισμός σχεδίου δράσης 6. Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων-πληροφοριών 7. Διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης 8. Παρουσίαση του project 9. Αξιολόγηση του project

PROJECT Η ΕΛΙΑ Κριτήρια επιλογής του θέματος : Σκοπός Η σημασία της ελιάς και του ελαιόλαδου στη διατροφή και την υγεία Η καλλιέργεια της ελιάς είναι αρκετά διαδεδομένη στο νησί μας Ο σημαντικός ρόλος της στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου μας Η ελιά συνδέεται με την ιστορία και τον πολιτισμό Σκοπός Να γνωρίσουν τη συνέχεια της καλλιέργειας της ελιάς και της χρήσης του λαδιού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα

ΣΤΟΧΟΙ Γνωστικοί Να γνωρίσουν την ελιά μέσα από τη Μυθολογία, τη Θρησκεία την Ιστορία, τη Λογοτεχνία(πεζά κείμενα, ποιήματα)και την Τέχνη Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την καλλιέργεια της ελιάς, τον τρόπο συλλογής του καρπού και τη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου Να κατανοήσουν τη σημασία του ελαιολάδου στη διατροφή και στην υγεία Να εξασκηθούν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου και να βελτιώσουν την αναγνωστική τους ικανότητα

Συναισθηματικοί στόχοι Να δουλέψουν σε ομάδες μέσα σε κλίμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και εμπιστοσύνης Ψυχοκοινωνικοί στόχοι Να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας και της συνεργασίας Να βιώσουν ευχάριστες ώρες με το θέατρο, τη μουσική την απαγγελία, τις επισκέψεις εκτός σχολείου Να αποκτήσουν την ικανότητα να εκφέρουν την άποψή τους και να παρουσιάζουν κάποιο έργο τους

Το project ελιά και τα εμπλεκόμενα μαθήματα ΓΛΩΣΣΑ:κείμενα, ποιήματα, μύθοι, παραμύθια, σκέφτομαι και γράφω για την ελιά ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κατανομή ελαιόδεντρων και παραγωγή ελαιολάδου ανά περιοχή ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ:χώρες με σημαντική παραγωγή ελιών και λαδιού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: κείμενα σχετικά με την ελιά στη θρησκεία ΙΣΤΟΡΙΑ-ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ:η ελιά στο πέρασμα των αιώνων από τα ιστορικά κείμενα ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:ζωγραφική, κατασκευές με πηλό, μουσική, θέατρο ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ:καλλιέργεια της ελιάς και η σημασία της στη διατροφή

Η εξέλιξη του project με θέμα την ελιά Επιλογή και εξειδίκευση του θέματος-θεματικοί άξονες Ελαιοσυλλογή, μεταφορά και παραγωγή ελαιολάδου Η ελιά στη Λογοτεχνία και τη Ζωγραφική Η ΕΛΙΑ Καλλιέργεια της ελιάς Η ελιά στη Θρησκεία Η ελιά στην Ιστορία και τη Μυθολογία Ελιά-ελαιόλαδο και διατροφή Η ΕΛΙΑ

Επιλογή του συντονιστή και του γραμματέα Επιλέγεται ένας συντονιστής και ένας γραμματέας από κάθε ομάδα. Ανακοίνωση των στόχων Να γνωρίσουν την ελιά μέσα από τη Μυθολογία, τη Θρησκεία την Ιστορία, τη Λογοτεχνία(πεζά κείμενα, ποιήματα)και την Τέχνη. Να γνωρίσουν τις περιοχές που καλλιεργείται η ελιά στην Ελλάδα και την Μεσόγειο. Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την καλλιέργεια της ελιάς, τον τρόπο συλλογής του καρπού και τη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου. Να κατανοήσουν τη σημασία του ελαιολάδου στη διατροφή και στην υγεία.

Συγκρότηση ομάδων και ανακοίνωση γενικού στόχου Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης χωρίζονται σε έξι ομάδες που αποτελούνται από τέσσερα άτομα η κάθε μια. Η συγκρότηση των ομάδων τα ενδιαφέροντα και τους στόχους των μαθητών τις διαπροσωπικές τους σχέσεις Γενικός στόχος:Γνωριμία με την ελιά στο πέρασμα των αιώνων μέχρι σήμερα

Πρώτη ομάδα : Η ελιά στην Ιστορία και την Μυθολογία Δεύτερη ομάδα: Η ελιά στη Θρησκεία Τρίτη ομάδα : Η καλλιέργεια της ελιάς Τέταρτη ομάδα: Ελαιοσυλλογή, μεταφορά, παραγωγή ελαιολάδου Πέμπτη ομάδα: Ελιά-ελαιόλαδο και διατροφή Έκτη ομάδα : Η ελιά στη Λογοτεχνία - Ζωγραφική

Διαμόρφωση του πλαισίου δράσης κάθε ομάδας Διαμόρφωση του πλαισίου δράσης κάθε ομάδας στάδια της διαδικασίας χρονοδιάγραμμα για κάθε στάδιο απαιτούμενες πηγές πληροφοριών μέσα συλλογής δεδομένων καταμερισμός του έργου ευθύνες κάθε μέλους της ομάδας Το project προβλέπεται να υλοποιηθεί σε δυο μήνες με δύο ώρες εβδομαδιαία εργασία.

Συγκέντρωση και επεξεργασία υλικού-υλοποίηση του project Συλλογή πληροφοριακού και φωτογραφικού υλικού Ταξινόμηση υλικού Επιλογή υλικού για παρουσίαση Επιλογή του τρόπου παρουσίασης του υλικού: γραπτό λόγο προφορικό λόγο(αφήγηση ή απαγγελία) εικόνες φωτογραφίες θεατρικό δρώμενο κατασκευές, ζωγραφική

Πρώτη ομάδα: Η ελιά στην Ιστορία και τη Μυθολογία Πρώτη ομάδα: Η ελιά στην Ιστορία και τη Μυθολογία Μύθος για το ρόπαλο του Ηρακλή Μύθος για τη διαμάχη Ποσειδώνα-Αθηνάς Μύθος Ελαΐδας Καλλιέργεια, χρήση και εμπόριο ελιάς την εποχή του Μίνωα Θεραπείες του Ιπποκράτη με λάδι Στέψη ολυμπιονικών με στεφάνι ελιάς Άλειμμα αθλητών με λάδι. Δεύτερη ομάδα: Η ελιά στη Θρησκεία Σπονδές και ταφικές τελετές των Αρχαίων Ελλήνων με λάδι Ο κατακλυσμός του Νώε Χρήση του λαδιού στα μυστήρια της χριστιανικής θρησκείας

Τρίτη ομάδα: Η καλλιέργεια της ελιάς Συνθήκες(θερμοκρασία, υγρασία, υψόμετρο) Ποικιλίες ελαιοδέντρων Ασθένειες της ελιάς Εποχιακές εργασίες(όργωμα, λίπασμα, πότισμα, κλάδεμα) Περιοχές στη Ρόδο με ελαιώνες Περιοχές στην Ελλάδα με ελαιώνες Τέταρτη ομάδα: Ελαιοσυλλογή, μεταφορά και παραγωγή ελαιολάδου Υλικά για την ελαιοσυλλογή Η μεταφορά του καρπού Το ελαιοτριβείο Η επεξεργασία Παλαιότερα και σήμερα

Πέμπτη ομάδα: Ελιά-ελαιόλαδο και διατροφή Συστατικά του ελαιολάδου Είδη ελαιόλαδων Είδη βρώσιμων ελιών Μεσογειακή διατροφή Έκτη ομάδα:Η ελιά στη Λογοτεχνία και τη Ζωγραφική Το παραμύθι της ελιάς(Λαϊκό διήγημα) Ποιήματα για την ελιά( Μαβίλη, Πολέμη, Παλαμά) Πίνακες με θέμα την ελιά(Θεόφιλου, Aξιώτη, Σεμερτζίδη)

Διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης Παρουσίαση του project Αναφέρουν την πρόοδο των εργασιών Παρουσιάζουν το υλικό που έχουν συγκεντρώσει Εκφράζουν τις απόψεις τους για την επάρκεια του υλικού Αναφέρουν άλλους τρόπους επεξεργασίας των δεδομένων Αναδιοργανώνουν το σχέδιο δράσης τους Παρουσίαση του project Ζωγραφιές, σχέδια Κατασκευές φωτογραφίες έντυπο πληροφοριακό υλικό προβολή κειμένων, εικόνων, φωτογραφιών θεατρική παράσταση απαγγελία ποιημάτων, διήγηση μύθων

Η πρώτη ομάδα με θέμα η ελιά στην Ιστορία και τη Μυθολογία Η πρώτη ομάδα με θέμα η ελιά στην Ιστορία και τη Μυθολογία έντυπο πληροφοριακό υλικό εικόνες αφήγηση θέατρο (Μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα, στέψη Ολυμπιονικών) κατασκευή κότινου με κλαδί ελιάς Η δεύτερη ομάδα με θέμα η ελιά στη Θρησκεία αφήγηση σχετικών κειμένων εικόνες, φωτογραφίες θέατρο (αναπαράσταση βαπτίσματος) κατασκευές:χάρτινη κιβωτός του Νώε, λυχνάρια και αγγεία από πηλό, χάρτινο περιστέρι με κλαδί ελιάς

Η τέταρτη ομάδα με θέμα ελαιοσυλλογή, μεταφορά και παραγωγή ελαιολάδου Η τρίτη ομάδα με θέμα η καλλιέργεια της ελιάς έντυπο πληροφοριακό υλικό εικόνες φωτογραφίες από ελαιώνες της περιοχής αφήγηση κειμένων σχετικών με τις φροντίδες της ελιάς ζωγραφική Η τέταρτη ομάδα με θέμα ελαιοσυλλογή, μεταφορά και παραγωγή ελαιολάδου φωτογραφίες από ελαιοτριβείο εικόνες με τους παλιούς τρόπους παραγωγής λαδιού θεατρικό δρώμενο(αναπαράσταση μαζέματος της ελιάς)

Η πέμπτη ομάδα με θέμα ελιά-ελαιόλαδο και διατροφή έντυπο πληροφοριακό υλικό πίνακες με τα είδη της ελιάς και του ελαιόλαδου εικόνες με τα είδη της ελιάς φωτογραφίες με ελαιόδεντρα τραγούδι για την ελιά Η έκτη ομάδα με θέμα η ελιά στη Λογοτεχνία και τη Ζωγραφική έντυπο πληροφοριακό υλικό-βιογραφίες λογοτεχνών εικόνες από το διαδίκτυο σχετικές με την ελιά και την τέχνη απαγγελία ποιημάτων, διήγηση παραμυθιού ζωγραφική φωτογραφίες με πίνακες γνωστών ζωγράφων

Αξιολόγηση του project Καταγραφή συμπερασμάτων Κριτική αξιολόγηση Πέτυχε τους στόχους του; Κοινοποίηση : τάξεις του σχολείου ενδιαφερόμενους φορείς σχολεία της Ρόδου εκπαιδευτικούς περιοδικά παιδαγωγικού ενδιαφέροντος διαδίκτυο

Δραστηριότητες Συγκέντρωση πληροφοριακού και φωτογραφικού υλικού από διάφορες πηγές:εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, διαδίκτυο, συνεντεύξεις, επισκέψεις Συζητήσεις, ανταλλαγές απόψεων Αξιολόγηση και ταξινόμηση πληροφοριακού και φωτογραφικού υλικού Συλλογή σχετικών με το θέμα ποιημάτων, τραγουδιών, μύθων και παραμυθιών Απαγγελία ποιημάτων, διηγήσεις μύθων και παραμυθιών, θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική, κατασκευές, σχέδια Διδακτικές επισκέψεις

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α 1. Σε ποιες περιοχές της Ρόδου καλλιεργούνται ελιές; 2.Γράψε κάτι σχετικό με την ελιά από τη Μυθολογία. 3. Γράψε κάτι σχετικό με την ελιά από την Ιστορία. 4.Γράψε κάτι σχετικό με την ελιά από τη Θρησκεία. 5.Πότε ανθίζει το δέντρο της ελιάς; 6.Ποιες φροντίδες θέλει το δέντρο της ελιάς;

7.Πότε γίνεται η συλλογή του καρπού της ελιάς; 8.Γράψε μερικά είδη ελιάς που ξέρεις. 9.Πώς γίνεται σήμερα η εξαγωγή ελαιόλαδου από τις ελιές; 10.Ζωγράφισε ένα δέντρο με ελιές.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Β Γράψε μερικές χώρες που παράγουν ελιές και λάδι. Γράψε ποιες περιοχές της Ρόδου παράγουν ελιές και λάδι. Γιατί είναι ωφέλιμο το ελαιόλαδο στη διατροφή; Γράψε τη διαδικασία της παραγωγής του λαδιού μετά το μάζεμα της ελιάς. Πόσα χρόνια ζει το δέντρο της ελιάς;

6.Από πόσα κιλά ελιές παίρνουμε ένα κιλό λάδι; 7.Ποια είδη ελαιολάδων υπάρχουν; 8.Ποια ήταν η χρήση της ελιάς και του ελαιόλαδου στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας; 9.Ζωγράφισε ένα αγγείο, της εποχής του Μίνωα, για τη διατήρηση του ελαιολάδου.

10.Συμπλήρωσε την ακροστιχίδα της ελαιοσυλλογής Δέντρο με πολύτιμο καρπό Παράγεται από την ελιά Με αυτήν φιλονίκησε ο Ποσειδώνας Η ελιά ήταν για τους Αρχαίους Έλληνες Η ελιά θέλει Το μάζεμα της ελιάς αρχίζει το Η ελιά μπορεί να φτάσει πολλά μέτρα σε Τα φαγητά με λάδι λέγονται Οι αθλητές στην αρχαία Ελλάδα άλειφαν το σώμα τους με Η εξαγωγή ελαιολάδου συμβάλλει στην … της χώρας μας Το λάδι συντηρείται καλύτερα σε δοχεία Το ρόπαλο του ήταν από αγριελιά Ε_ _ _ Λ_ _ _ Α_ _ _ _ Ι_ _ _ Ο_ _ _ _ _ Σ_ _ _ _ _ _ _ _ Υ_ _ _ Λ_ _ _ _ _ Ο_ _ _ _ _ _ _ _ Γ_ _ _ _ _ _ Η_ _ _ _ _ _

11.Συμπλήρωσε σωστά τις προτάσεις: Το λάδι με την χαμηλότερη οξύτητα είναι το ------------------------------. Το εργοστάσιο παραγωγής λαδιού λέγεται --------------------------------. Τα ελαιόλαδα είναι τριών ειδών -------------,---------------,-----------------. Η μεγαλύτερη παραγωγή λαδιού γίνεται στις---------------------- χώρες. Το λάδι είναι σημαντικό στα --------------------- της Θρησκείας μας. Το στεφάνι που στεφάνωναν τους Ολυμπιονίκες λεγόταν ----------------. Την εποχή του Μίνωα διατηρούσαν το ------σε μεγάλα πήλινα πιθάρια. 12.Ζωγράφισε ένα στεφάνι με κλαδί ελιάς