Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Advertisements

ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
Ανακαλύπτοντας την Πληροφορική: Βάσεις Δεδομένων Γεώργιος Χατζημηλιούδης Ειδικός Επιστήμονας 8 Οκτωβρίου 2015.
ΠΑΛΜΙΚΗ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ. Βασίζεται στη φασματοφωτομετρία: μέτρηση απορρόφησης φωτός (660/940nm). Ο αισθητήρας αποτελείται από δυο πηγές εκπομπής φωτός και έναν.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Εργαστηριακή άσκηση.  Ο Ρόμπερτ Χουκ (Robert Hooke, 28 Ιουλίου Μαρτίου 1703) ήταν Άγγλος φυσικός και αρχιτέκτονας, ο οποίος διαδραμάτισε πολύ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Θέμα: ''Εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
Ο άνθρωπος έχει πάει στ’ αλήθεια στη σελήνη;
ΔΙΠΛΟΘΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Περιεχόμενα Εισαγωγή Είδη κίνησης Αρχή λειτουργίας μηχανισμών
6ο Συνέδριο Αθηροσκληρώσεως Τοιχωματική Διατμητική Τάση και Δείκτης Παλμικής Διατμήσεως σε Ανθρώπινο Aρτηριακό Σύστημα Ιωάννης Β. Σούλης^
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
Το φάσμα του λευκού φωτός
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
ΓΑΛΑΞΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Λίγγρη Δήμητρα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
Άσκηση 4 (7η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού) Β Γυμνασίου
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
Νόμος του Hooke.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Ήλιος Απόσταση από τη Γη : 1A.U. Ακτίνα : 6,966x10E8 m
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Συγχώνευση.
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Κινητική θεωρία των αερίων
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Φασματοσκόπιο Κωδ.F/9 Τεχνικά χαρακτηριστικά.
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
چرا به معیار نیاز داریم ؟
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOK Εργαστηριακή άσκηση 7
ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ (χρήση αντισταθμιστή)
המצגת נעשתה ע"י מלכה יאיון
العنوان الحركة على خط مستقيم
Το ηφαίστειο της Αίτνας
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Κατασκευή πρότυπης καμπύλης
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου Χρωματα Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου Τσαγγαλίδου Ωραία Τόκα Ελισάβετ 2018-2019

Εισαγωγή . Το χρώμα είναι μια αίσθηση που δημιουργείται στον εγκέφαλο από μέρος της αλληλουχίας των ηλεκτρικών ώσεων που φθάνουν σε αυτόν μέσω του οπτικού νεύρου. Η πληροφορία για το χρώμα αφορά τις συχνότητες της προσπίπτουσας ακτινοβολίας που μπορεί να ανιχνευθεί στους κατάλληλους υποδοχείς και κωδικοποιείται μέσα στα ηλεκτρικά αυτά σήματα 

Μήκη κύματος Πέραν του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε την ακτινοβολία από πολλές συχνότητες ως μονοχρωματική, παραπλανούμενοι μέσω της αίσθησης της όρασης, η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στη φύση μπορεί πράγματι να αντιστοιχεί σε διαφορετικά, διακριτά μήκη κύματος που αντιστοιχούν το καθένα σε διαφορετικό χρώμα. 

Παράδειγμα Για παράδειγμα ένα πράσινο φύλλο απορροφά συνήθως το κόκκινο και το μπλε χρώμα που προέρχεται από μια πηγή φωτός πλήρους φάσματος όπως ο ήλιος, είτε ανακλώντας μόνο το πράσινο είτε αφήνοντας να διέλθει μόνο το πράσινο από μέσα του όταν φωτίζεται από πίσω και αν είναι αρκετά διαφανές. 

Η διάθλαση του ορατού φωτός είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που επιτρέπει την εστίαση του φωτός από ένα φακό σε ένα σημείο. Η διάθλαση, που θα μπορούσε πρόχειρα να οριστεί κι ως η απόκλιση μιας ακτίνας φωτός από την πορεία της, συμβαίνει όταν το φως διέρχεται από ένα μέσο σε ένα άλλο. Ο δείκτης διάθλασης (συμβολίζεται n ή Ν) ορίζεται ως το πηλίκο της ταχύτητας του φωτός c, μέσα σε κάποιο υλικό προς την ταχύτητα του στο κενό u. Θεωρούμε ότι ο δείκτης διάθλασης του κενού έχει την τιμή 1. Ο δείκτης διάθλασης των σωμάτων μεταβάλλεται όταν μεταβάλλεται το μήκος κύματος της προσπίπτουσας ακτινοβολίας. Αυτό το φαινόμενο καλείται διασκεδασμός του φωτός. Όσο αυξάνεται το μήκος κύματος της προσπίπτουσας ακτινοβολίας τόσο μειώνεται ο δείκτης διάθλασης.

Ξέρατε ότι… Τεστ Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα «τυφλό σημείο» στην όρασή τους; Είναι μια περιοχή στον αμφιβληστροειδή η οποία δεν έχει καθόλου υποδοχείς που αντιδρούν στο φως (ο αμφιβληστροειδής χιτώνας και οι φωτοϋποδοχείς βρίσκονται στο πίσω μέρος του ματιού), με αποτέλεσμα μια εικόνα που πέφτει στην περιοχή αυτή να μην είναι ορατή. Είναι η περιοχή στην οποία το οπτικό νεύρο εξέρχεται από το μάτι προς τον εγκέφαλο. Για να βρείτε το τυφλό σημείο σας, μπορείτε είτε να ζωγραφίστε την παρακάτω εικόνα σε ένα κομμάτι χαρτί ή να χρησιμοποιήσετε την ίδια την εικόνα αν κρατάτε μία φορητή συσκευή. Κλείστε το αριστερό σας μάτι. Κρατήστε την εικόνα σε μια απόσταση περίπου 20 εκατοστών και με το δεξί μάτι εστιάστε στο R. Φέρτε την εικόνα κοντά στα μάτια σας σιγά-σιγά. Σε μια συγκεκριμένη απόσταση το L θα εξαφανιστεί από το οπτικό σας πεδίο – αυτό είναι το τυφλό σημείο. Δοκιμάστε τώρα με το αριστερό μάτι. Κλείστε το δεξί, εστιάστε στο L και πλησιάστε την εικόνα αργά προς το μέρος σας.

Διάθλαση Υλικό Μπλε (486,1nm) Κίτρινο (589.3nm) Κόκκινο (656.3 nm) Γυαλί 1,524 1,517 1,515 Νερό 1,337 1,333 1,331 Λάδι 1,530 1,520 1,516 Άνθρακας 1,652 1,628 1,618

Το προσθετικό σύστημα Το λευκό φως είναι όντως ο συνδυασμός όλων των χρωμάτων που υπάρχουν. Ο πρώτος που ανακάλυψε ότι το φως του Ηλίου μπορεί να αναλυθεί σε επιμέρους χρώματα ήταν ο Νεύτωνας . Περνώντας το ηλιακό φως από ένα τριγωνικό πρίσμα είδε πως το φως μπορεί να αναλυθεί σε έξι διακριτά χρώματα: Κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, ιώδες . Χρησιμοποιώντας τώρα ένα δεύτερο πρίσμα απέδειξε εύκολα ότι με τον ίδιο τρόπο που το λευκό φως αναλύεται σε επιμέρους χρώματα, ο συνδυασμός αυτών των χρωμάτων δίνει και πάλι λευκό φως.

Το αφαιρετικό σύστημα Όταν φως πέφτει πάνω σε ένα αντικείμενο μπορούν να συμβούν τρία πράγματα: Να ανακλαστεί, να μεταδοθεί ή να απορροφηθεί.

Φωσφοριζέ ρούχα Οι χρωστικές αυτές μπορούν να απορροφήσουν ένα κομμάτι της υπεριώδους ακτινοβολίας από το φως της ημέρας και να τη μετατρέψουν σε ορατό φως στο χρώμα του αντικειμένου που είναι βαμμένο με αυτές. Το αντικείμενο, έτσι, δεν ανακλά μόνο το φως που του «αναλογεί», αλλά ακτινοβολεί επιπλέουν φως του ίδιου χρώματος, πράγμα που το κάνει να φαίνεται πολύ πιο λαμπρό από το αναμενόμενο.

Γιατί ο ουρανός δεν είναι μαύρος; Το πλήρωμα του Apollo 11, λίγο πριν προσεδαφιστεί στην επιφάνεια της Σελήνης, τράβηξε την παρακάτω φωτογραφία. Σε αντίθεση με τη Σελήνη, η Γη έχει ατμόσφαιρα. Ένα μικρό ποσοστό του φωτός που προέρχεται από τον Ήλιο, μέχρι να φτάσει στα μάτια μας συγκρούεται ξανά και ξανά με τα μόρια του αέρα, τα οποία είναι κυρίως μόρια αζώτου και οξυγόνου.

Τι χρώμα είναι το σύμπαν;

Η παρακάτω εικόνα απεικονίζει καλύτερα τα πραγματικά χρώματα στο ορατό και ίσως θα ήταν αυτό που θα βλέπαμε αν βρισκόμασταν "κοντά” στους Πυλώνες και τα μάτια μας ήταν ισχυρά σαν τις κάμερες του Hubble.

Γιατί η θάλασσα έχει χρώμα ενώ το νερό είναι διάφανο; Πολύ πιθανόν να έχετε αναρωτηθεί κάποια στιγμή στη ζωή σας για ποιο λόγο το νερό της θάλασσας είναι μπλε, γαλάζιο ή ακόμη και πράσινο ενώ για παράδειγμα αν το βάλετε σε ένα μπουκάλι θα είναι διάφανο. Σύμφωνα με τους ειδικούς τα σωματίδια του νερού απορροφούν τα κόκκινα, πράσινα, πορτοκαλί και κίτρινα μήκη κύματος του φωτός του ήλιου, ενώ ουσιαστικά αποβάλλουν ή αλλιώς αντανακλούν τα μπλε, δίνοντας έτσι το συγκεκριμένο χρώμα στην θάλασσα αφού αυτά που βλέπουμε είναι όσα δεν απορροφώνται.

Ουράνιο τόξο Το ουράνιο τόξο είναι ένα πολύχρωμο οπτικό και μετεωρολογικό φαινόμενο, κατά το οποίο εμφανίζεται το φάσμα των χρωμάτων που συνθέτουν το ορατό φως στον ουρανό. Συνήθως βγαίνει μετά από βροχή και είναι και αποτελεί ένα παράδειγμα διάθλασης, μετά από ανάκλαση καθώς οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν πάνω σε σταγονίδια βροχής στην ατμόσφαιρα της Γης. Τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι το κόκκινο, το πορτοκαλί, το κίτρινο, το πράσινο, το μπλε, το λουλακί (μπλε-μοβ) και το βιολετί (μοβ). Όταν το φως πέφτει πάνω από τους ώμους σου και κτυπά το εξωτερικό περίβλημα της υδάτινης σταγόνας διαθλάται, δηλαδή «λυγίζει» γιατί το νερό είναι πιο πυκνό από τον αέρα. Το λευκό φως αποτελείται από κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, γαλάζιο και βιολετί χρώμα. Τα χρώματα είναι απλά φως με διαφορετικά μήκη κύματος.

Βόρειο σέλας

Βόρειο σέλας Οι επιστήμονες γνώριζαν από παλιά ότι το βόρειο σέλας δημιουργείται από την αλληλεπίδραση φορτισμένων σωματιδίων που ξέφευγαν από τον Ήλιο με το μαγνητικό πεδίο της Γης, το οποίο στη συνέχεια λαμβάνει τη μορφή στροβίλου λόγω των ηλιακών ανέμων.

Πηγές Wikipedia Lightwebsite.gr Physiclessons.gr Kathimerinifysiki.gr newsbeast.gr Eirinika.gr Scienceschoolcy.gr

Τέλος