Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού
Περιεχόμενα Στάδια ένταξης στη διδασκαλία Θεωρητικό Παιδαγωγικό Υπόβαθρο Τρόποι ένταξης στη διδακτική πράξη Οργάνωση τάξης για τη χρήση Πληροφορικής
στη διαδικασία της Μάθησης ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Χαρτογράφηση εννοιών ΘΕΩΡΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ Οικοδομιτισμός ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Διερευνητική προσέγγιση Διαθεματική ΝΕΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΑΠ Διαχείριση πληροφορίας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Χρήση Πληροφορικής στη διαδικασία της Μάθησης
ΣΤΑΔΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1. Ιδεοθύελλα Καταγραφή κεντρικής έννοιας ΚΕ Καταγραφή περιφερειακών εννοιών ΠΕ Εντοπισμός σχέσεων ΚΕ-ΠΕ 2. Δημιουργία Σχεδιαγράμματος – Χαρτογράφηση έννοιας ΧΕ Τοποθέτηση Κ.Ε Σύνδεσμος- Λειτουργική σχέση ΚΕ και Π.Ε Υποκατηγοριοποίηση ομαδοποίηση Π.Ε Σύνδεσμος- Λειτουργική σχέση μεταξύ Π.Ε
3. Κατασκευή Σχεδιαγράμματος στο Kidspiration Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων Επισήμανση βασικών δεξιοτήτων Επεξήγηση –χρήση δεξιοτήτων βάση λειτουργικής ανάγκης Ανάπτυξη – αναβάθμιση σχεδιαγράμματος βάση ευελιξίας προγράμματος (Εικόνα –Ήχος, Χρώματα) 4. Παρουσίαση θέματος
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ - Kidspiration Ηλεκτρονική Χαρτογράφηση εννοιών Ανοικτό Λογισμικό Δημιουργικότητα Διαθεματικότητα Ηλικιακή ευελιξία Φιλικό στο χρήση Ευκολία χρήσης Δυνατότητα Χρώματος, εικόνας, ήχου Δυνατότητα φύλαξης με άλλες μορφές εγγράφων
ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1. Αρχική αξιολόγηση Εντοπισμό των προυπάρχουσων γνώσεων Σχεδιασμός διδακτικής παρέμβασης Αφόρμηση Εντοπισμός παρερμηνειών – Θεραπευτική παρέμβαση 2. Τελική αξιολόγηση Αποτίμηση τελικού αποτελέσματος Αξιολόγηση Μαθητή, Δασκάλου, Προσέγγισης
3. Αρχική και Τελική αξιολόγηση Σύγκριση διάσταση Ποσοτική σύγκριση – Προσθήκη νέων εννοιών Ποιοτική σύγκριση- Διαφοροποίηση τρόπου σύνδεσης και ανάπτυξης εννοιών 4. Επεξεργασία μαθήματος Άγνωστο θέμα προς διερεύνηση Καθορισμός κεντρικού θέματος Κατάθεση πηγών (Βιβλίο, Φυλλάδιο, Εγκυκλοπαίδεια, Διαδίκτυο) Μελέτη πηγών και άντληση πληροφοριών Καταγραφή πληροφοριών Χαρτογράφηση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΗΥ στη τάξη Σταθμός - Γωνιά ΗΥ Εργασία σε ομάδες (Τετράδιο, Βιβλίο, ΗΥ) Κυλιόμενη εκ-περιτροπής χρήση ΗΥ Ατομική Εντός μαθήματος Ζευγάρια ανά μάθημα Ομάδες ανά ενότητα Μέθοδος Πολλαπλασιαστών Εργαστήριο Πλ Γενική παρουσίαση βασικών στοιχείων προγράμματος Όλη τάξη ανά Ομάδες Διερευνητική