Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Advertisements

1 Η Σημερινή Κατάσταση της Κυπριακής Οικογένειας Κέντρο Ερευνών και Ανάπτυξης, Intercollege.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
Erick Erikson ( ) Αργυρούλα Καλαϊτζάκη Επικ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
ΣΩΜΑΤΟΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Οι Σωματόμορφες Διαταραχές είναι ψυχικές διαταραχές που παρουσιάζονται με τη μορφή σωματικών διαταραχών. Το βασικό τους χαρακτηριστικό.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ E.ERIKSON, D.WINNICOTT, L.KOHLBERG ΚΑΙ J.FOWLER ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΧΟΛΕΙΟ). ΕΘΝΙΚΟ.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Στοιχεία Ψυχοδυναμικής Θεωρίας Κομοτηνή 02 /10/201 2 Θεοφάνης Βορβολάκος Ψυχίατρος Λέκτορας ΔΠΘ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
Ανάπτυξη προγράμματος για την ασφαλή μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ο γονικός ρόλος στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δομημένος Προγραμματισμός
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
ξεχωριστή εξελικτική φάση
Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Μια θεωρηση τησ συναισθηματικησ ανατπτυξησ
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΑΟΥΛΛΗ ΚΑΝΤΡΙΕΛΑ ΧΥΣΜΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΕΝΕΓΑΚΗ.
Απάτες στα Τρόφιμα και Ασφάλεια Τροφίμων Γιώργος Σάββα, Υγειονομικός Λειτουργός Υγειονομικές Υπηρεσίες, Ιατρικές Υπηρεσίες και υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας,
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που βιώνουν Απώλεια, Θρήνο και Θάνατο
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
Εργασία ΑναπτυξιακήςΨυχολογίας
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Αγχώδεις Διαταραχές: Ψυχοδυναμική Προσέγγιση
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Σύλληψη-Εγκυμοσύνη-Τοκετός – Ανάπτυξη βρέφους
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 4 : Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Εφηβεία Περίοδος αλλαγής ή/και σταθεροποίησης Σύνθετη και πιο επεξεργασμένη εικόνα του Εγώ Μετάβαση στα ποικίλα κοινωνικά περιβάλλοντα Περίοδος επενέργειας

Εφηβεία Ιδιοπρόσωπη πορεία προς την ατομικότητα Ατομικότητα Επάρκεια Ταυτότητα

Έννοια του εαυτού Σκιαγράφηση σειράς διαστάσεων Η μελέτη του Offer Η αυτοεικόνα του εφήβου 5 τομείς ψυχολογικής λειτουργίας

Έννοια του εαυτού (Offer) Ψυχολογικός εαυτός (παρορμήσεις, συναισθηματική υγεία και εικόνα σώματος) Γενετήσιος εαυτός Κοινωνικός εαυτός Οικογενειακός εαυτός Εαυτός αντιμετώπισης καταστάσεων (αυτάρκεια, αυτοπεποίθηση, ψυχική υγειά)

Έννοια του εαυτού Shavelson et al. (1976) Γενική έννοια εαυτού Ακαδημαϊκή και μη ακαδημαϊκή Κοινωνική, συναισθηματική και σωματική έννοια

Έννοια του εαυτού Shavelson et al. (1976) Κοινωνική έννοια (συνομήλικοι και σημαντικοί άλλοι) Συναισθηματική έννοια Σωματική έννοια (ικανότητα και εμφάνιση) Σύνδεση με γνωστική ανάπτυξη στην εφηβεία (τυπικές πράξεις)

Έννοια του εαυτού Μεγαλύτερη διαφοροποίηση Καλύτερη οργάνωση και ενοποίηση των διαφορετικών εκφάνσεων του Εγώ Ανάγκη του εφήβου για ενοποίηση των πτυχών αυτών σε συνεκτικό όλο

Έννοια του εαυτού Harter (1988) Έμμονη ενασχόληση με τον εαυτό Σταθερότητα του εαυτού ή μη σταθερότητα του εαυτού Τάση προς ενδοσκόπηση (Erikson, Rosenberg) Εφηβικός εγωκεντρισμός

Αυτοεκτίμηση Rosenberg Χαμηλή αυτοεκτίμηση (κατάθλιψη, άγχος, χαμηλή σχολική επίδοση) Υψηλή αυτοεκτίμηση (αυτοπεποίθηση, εργατικότητα, ηγεσία, ικανότητα για καλή εντύπωση)

Αυτοεκτίμηση Παράγοντες επίδρασης Σωματική εμφάνιση (ιδιαίτερα στα κορίτσια) Κοινωνική αποδοχή από συνομηλίκους Γνώμη σημαντικών άλλων Η επίδραση των συνομηλίκων κρίνεται ως σημαντικότερη από αυτή των γονέων

Erik Η. Erikson (1902-1994)

Erik Η. Erikson (1902-1994) Δεν γνώρισε πατέρα (παράτησε εγκυμονούσα τη μητέρα του) Μεγάλωσε στη Γερμανία Ταξιδεύει όλη την Ευρώπη με «σύγχυση ταυτότητας» 25 ετών : συναντά τυχαία την ομάδα του Freud 1933 : ταξιδεύει στις ΗΠΑ και γίνεται ο διασημότερος παιδοψυχαναλυτής στη Βοστώνη

Erik Η. Erikson (1902-1994) Με το γυμνασιακό του τίτλο καθηγητής στο Harvard Υπέγραφε με το όνομα Homburger (επίθετο του πατριού του) Τελικά κρατά το αρχικό γράμμα του επιθέτου ως ενδιάμεσο γράμμα και δίδει στον εαυτό του το επίθετο Erikson (γιός του Erik)

Ανάπτυξη της ταυτότητας Στάδιο σύγχυσης/διάχυση ταυτότητας (Erikson) Πρόκληση σχέσεων οικειότητας «φρενήρεις απόπειρες και επώδυνες αποτυχίες, να αναζητήσει στενές σχέσεις με ακατάλληλους συντρόφους» (1968, σ. 167) Βοηθητικά Εγώ

Ανάπτυξη της ταυτότητας Σύγχυση ως προς την χρονική προοπτική Σχεδιασμός μελλοντικών δράσεων και αίσθησης του χρόνου Διάχυση της παραγωγικότητας Έλλειψη συνέπειας σε παραπάνω από έναν τομέα (π.χ. ή δουλεύω σωστά ή σπουδάζω σωστά)

Ανάπτυξη της ταυτότητας Η αρνητική ταυτότητα Επιλογή ταυτότητας διαφορετική από τις προσδοκίες των σημαντικών Άλλων Ψυχοκοινωνικό μορατόριουμ Αποφάσεις που μένουν σε εκκρεμότητα – πειραματισμός, «κοινωνικό παιχνίδι»

Ανάπτυξη της ταυτότητας Marcia (1966, 1993) Σύγχυση ταυτότητας: δεν έχει βιώσει ακόμα την κρίση ταυτότητας Δοτή ταυτότητα: Δέσμευση σε επιλογές άλλων Μορατόριουμ: Πειραματισμός Κατακτημένη ταυτότητα: δέσμευση και επιλογή ρόλων

Ανάπτυξη της ταυτότητας Marcia (1966, 1993) Κατακτημένη και δοτή ταυτότητα: δέσμευση σε ρόλους ενηλίκων Ταύτιση με πρόσωπα παιδικής ηλικίας σε προσωπική προοπτική vs Ταύτιση με πρόσωπα παιδικής ηλικίας χωρίς προσωπική προοπτική

Ανάπτυξη της ταυτότητας Marcia (1966, 1993) Μορατόριουμ ή σύγχυση ταυτότητας: έλλειψη δέσμευσης Λειτουργική έλλειψη vs αδυναμία δέσμευσης σε μορφή ενήλικης ταυτότητας Στα έτη του πανεπιστημίου οι έφηβοι βαίνουν προς την κατακτημένη ταυτότητα.

Ανάπτυξη της ταυτότητας Marcia (1966, 1993) Κατακτημένη ταυτότητα: ψυχολογικά υγιέστερα άτομα Μορατόριουμ: περισσότερο άγχος και συγκρούσεις με πρόσωπα εξουσίας Δοτή ταυτότητα: αυταρχισμός, ανάγκη για κοινωνική επιδοκιμασία Σύγχυση ταυτότητας: ψυχολογικά και διαπροσωπικά προβλήματα

Ανάπτυξη της ταυτότητας Berzonsky (2004) Έφηβοι που αναζητούν ενεργά πληροφορίες vs έφηβοι που συμμορφώνονται στις προσδοκίες της οικογένειας Ανεπαρκής επίλυση (δεύτερη ομάδα)  συνέπειες για το άτομο στη μετέπειτα ζωή Πρώτη ομάδα  κατακτημένη ταυτότητα (Marcia)

Εθνοτική ταυτότητα Μοντέλο της Phinney Διαδικασία επιπολιτισμού Δύο ανεξάρτητες διαστάσεις : Διατήρηση πολιτισμικών παραδόσεων Καθιέρωση και διατήρηση σχέσεων με την ευρύτερη κοινότητα

Εθνοτική ταυτότητα Μοντέλο της Phinney Εναρμόνιση: Υψηλή βαθμολόγηση και στις 2 διαστάσεις Αφομοίωση: Κουλτούρα της πλειονότητας Διαχωρισμός: Εθνοτική πολιτισμική διατήρηση Περιθωριοποίηση: Χαμηλή βαθμολόγηση και στις 2 διαστάσεις