Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΧΙ 60% ΝΑΙ 40% Επισκέψεις του παιδιού (0-6) στο οδοντιατρείο Μέσος όρος ηλικίας κατά την πρώτη επίσκεψη τα 3,5 έτη.
Advertisements

Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΚΩΚΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Εργασία στο μάθημα: Συγκριτική Κοινωνική Εργασία. Καθηγήτρια: Κανδυλάκη Αγάπη. Φοιτητής: Καβούκης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ STRESS – Μάθημα 7ο Άσκηση και διαχείριση του stress 1.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 11: Ποιοτική αξιολόγηση μελετών Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΠΤΗΝΟ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ Για τον ποιοτικό προσδιορισμό του ρυπαντικού φορτίου οργανικής προέλευσης χρησιμοποιούνται.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Δίκαιο Ανταγωνισμού και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ ( άρθρο 1 ν.3959/2011) Ιωάννης Κόκκορης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου – Queen Mary Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος.
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ (Π.Ε.ΣΥ.Π.) ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
«Η επιτραπέζια ελιά ως λειτουργικό προϊόν- Μια νέα προσέγγιση»
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΝΟΥΚΛΕΙΝΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΛΙΠΙΔΙΩΝ Βιβλιογραφία: [1]
Ανάπτυξη προγράμματος για την ασφαλή μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Margaret Hidla Thacher
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
«Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον»
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Ιζηματογενή πετρώματα
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2 : ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΗΒΗ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Αλλαγές στον εγκέφαλο Τεχνολογία απεικόνισης του εγκεφάλου Μειώνονται οι μη απαραίτητες νευρωνικές συνδέσεις Συναπτικό κλάδεμα  καλύτερη επεξεργασία των πληροφοριών

Αλλαγές στον εγκέφαλο Αλλαγές στο μεταιχμιακό σύστημα  υπεύθυνο για τη συναισθηματική επεξεργασία Υπερβολικά συναισθηματικοί έφηβοι Άμεσος επηρεασμός από το στρες Αναζήτηση έντονων ερεθισμάτων και νεωτερισμός (;)

Ήβη Puberty (αγγλικά) Puberté (γαλλικά) Χρονικό σημείο ενηλικίωσης Εμφάνιση εμμηνόρροιας (κορίτσια) και ηβικής κόμης (αγόρια)

Ήβη Γενετήσια ωρίμανση Ανάπτυξη δευτερογενών χαρακτηριστικών του φύλου Ορμονικό κύκλωμα ανατροφοδότησης  επίπεδο ορμονών στο σώμα Γενετικά και περιβαλλοντικά σήματα

Ήβη Ηλικία έναρξης (διαφορές) Μεταξύ ατόμων και πληθυσμιακών ομάδων Λιγότερο ανεπτυγμένες κοινωνίες  καθυστερημένη ήβη (Parent et al., 2003)

Ήβη Αφρικανικής καταγωγής Αμερικανίδες έφηβες σε σχέση με λευκές Αμερικανίδες  πρώιμοι δείκτες της ήβης (Wu et al., 2002) Ο ρόλος της διατροφής και της φροντίδας Λεπτές έφηβες σε σχέση με παχύσαρκες  καθυστερημένη ήβη

Το αναπτυξιακό τίναγμα Επιτάχυνση ρυθμού αύξησης ύψους και βάρους Μεγάλες οι ατομικές διαφορές Έλλειψη πληροφόρησης  αδικαιολόγητο άγχος Μέση ηλικία έναρξης (αγόρια): 12 έτη Μέση ηλικία έναρξης (κορίτσια): 10 έτη

Το αναπτυξιακό τίναγμα Το βάρος της καρδιάς διπλασιάζεται Μειώνεται ο βασικός μεταβολισμός Αύξηση δύναμης και αντοχής Αύξηση συστολικής αρτηριακής πίεσης κυρίως στα αγόρια

Σεξουαλική ωρίμανση Αγόρια Ανάπτυξη όρχεων, εμφάνιση ηβικής κόμης Αύξηση μεγέθους του πέους Αύξηση του αδένα του προστάτη  νυχτερινές εκσπερματίσεις ή ονειρώξεις

Σεξουαλική ωρίμανση Κορίτσια Ανάπτυξη του στήθους Τρίχωμα του εφηβαίου Αύξηση μήτρας και κόλπου Εμμηνόρροια  στο τέλος της σειράς ορμονικών αλλαγών

Η τάση του αιώνα 20ος αιώνας: επιτάχυνση της σωματικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων  ταχύτερη και πρώιμη ωρίμανση Εμφάνιση της πρώτης έμμηνου ρύσης στη Δυτική Ευρώπη  καθοδική τάση κατά 4 μήνες από το 1850 και μετά (Tanner, 1978)

Ψυχολογικές επιδράσεις Περίοδος αμηχανίας και ενδοσκόπησης Πρώτη περίοδος ή η πρώτη ονείρωξη Αναστάτωση και σύγχυση Συναισθήματα ενοχής στα κορίτσια  διαφορετικές από το μέσο όρο

Ψυχολογικές επιδράσεις Ανάπτυξη της ταυτότητας  σωματική ταυτότητα Αναζήτηση για εσωτερική συνοχή Ποια είναι η εικόνα μου στον υπόλοιπο κόσμο ; Εξιδανικευμένη εικόνα σωματικής ελκυστικότητας Πρόκληση η προσαρμογή

Ψυχολογικές επιδράσεις Αυτοεικόνα: κυρίαρχο στοιχείο για τα κορίτσια σε σχέση με τα αγόρια Αγόρια δυσαρεστημένα με το ύψος, κορίτσια δυσαρεστημένα με το βάρος (Stattin & Magnusson, 1990) Η ήβη ως παράγοντας πρόκλησης έντασης στην οικογένεια

Ψυχολογικές επιδράσεις π.χ. σχέσεις με τους γονείς, μηχανισμός άμυνας της μετάθεσης Καθημερινές συγκρούσεις Καταθλιπτικόμορφη διάθεση και ενδοσκόπηση

Πρώιμη και καθυστερημένη ήβη Πρώιμη ήβη στα αγόρια: καλύτερη αυτοεικόνα και αποδοχή στην ομάδα (καλύτεροι στα αθλήματα), imago Πρώιμη ήβη στα κορίτσια: λιγότερο δημοφιλή στην ομάδα των συνομιλήκων, πιθανές διατροφικές διαταραχές, αυξημένη δυσθυμική διάθεση, επαφές με παρεκκλίνοντες συνομηλίκους

Πρώιμη και καθυστερημένη ήβη Σχέσεις με μεγαλύτερα αγόρια και πρώιμη σεξουαλική δραστηριότητα Η «παρέκκλιση της ωρίμανσης» (Simmons & Byth, 1987) Συντονισμός με αναπτυξιακή διαδρομή  καλύτερη προσαρμογή

Πρώιμη και καθυστερημένη ήβη Περισσότερο αποκλίνουσες ομάδες : κορίτσια με πρόωρη και αγόρια με καθυστερημένη ήβη Οι έφηβοι «εκτός χρόνου» Περιβάλλον αποδοχής και διαλόγου

Ύπνος και εφηβεία Αλλαγή στο πρόγραμμα ύπνου από ορμονικές αλλαγές Αλλαγή στα επίπεδα μελατονίνης Όταν τα επίπεδα αυξάνονται προκαλείται νύστα όταν μειώνονται προκαλείται εγρήγορση Μετατόπιση των επιπέδων μελατονίνης στη διάρκεια της ημέρας

Ύπνος και εφηβεία Αύξηση μελατονίνης 2 ώρες αργότερα από παιδιά και ενηλίκους Θετική συσχέτιση ωρών ύπνου με ψυχική υγεία (Wolfson & Carskadon, 1998) Χαμηλή σχολική επίδοση και καταθλιπτικόμορφη διάθεση (Roberts et al., 2009) - ΗΠΑ