Αποτιμώντας την Αξία της Βιβλιοθήκης στο Πλαίσιο των

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΑΘΗΜΑ 4 ο H Χρηματοδότηση των Συστημάτων Υγείας Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD 1.
1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Γκζα Αναστασία Α. Μ
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΕΡΕΥΝΕΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ: Α) ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΕΤΟΣ Β) ΧΡΗΣΗ ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ.
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Το Εννοιολογικό πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Σημειώσεις 5ης Συνάντησης
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 6: Ατομικές διαφορές και ικανότητες κίνησης
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ - ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
5ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συμπόσιο Ναύπλιο, 01 Οκτωβρίου 2017 «Ο ρόλος της Αυτογνωσίας στον προσανατολισμό και την επιλογή επαγγέλματος στα Κωφά.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Ποιος άλλος μένει εδώ; ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ.
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Νοσηλευτική φροντίδα τραυματία
Μανομενίδης Γεώργιος Νοσηλευτής PhD
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Το μοντέλο JOHARI.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποτιμώντας την Αξία της Βιβλιοθήκης στο Πλαίσιο των Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων Επιστήμων Υγείας στην Ελλάδα Άρτεμις Χαλεπλίογλου, MSc, PhD can. Ακαδημία Αθηνών Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Σωρανού του Εφεσίου 4 Αθήνα, τηλ.210 6597568 e-mail: artemischal@bioacademy.gr Πέτρος Α. Κωσταγιόλας, Λέκτορας Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κέρκυρα 49100, τηλ. 26610-87402 e-mail: pkostagiolas@ionio.gr 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Περιεχόμενα εισήγησης Εισαγωγή Εννοιολογικός Προσδιορισμός Οι «όψεις» της αξίας των ΒΕΥ Η ελληνική πραγματικότητα Παρουσίαση της έρευνας Συμπεράσματα - Προτάσεις 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Σε ποιο βαθμό η Βιβλιοθήκη συμβάλλει στην επιτυχή λειτουργία του ευρύτερου Οργανισμού Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν ως ασφαλείς δείκτες για την αποτίμηση της συμβολής της Βάσει ποιων κριτηρίων η Βιβλιοθήκη διαδραματίζει ή όχι κάποιο ρόλο στη διαμόρφωση της κουλτούρας του 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Εννοιολογικός Προσδιορισμός (1) Η Ιατρική Βιβλιοθηκονομία: «εντοπίζει, οργανώνει και διαχέει τις πληροφορίες ιατρό-βιολογικού ενδιαφέροντος, εξασφαλίζει μηχανισμούς διαχείρισης και πρόσβασης στην πληροφορία, παρέχοντας τα πληροφοριακά εργαλεία για την προαγωγή και εξέλιξη των Επιστημών Υγείας» Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύσσονται δράσεις, όπως: η συγκέντρωση ιατρικών πληροφοριών, η επεξεργασία και οργάνωση αυτών η διακίνησή τους μέσα από τη διαδικασία της ανάκτησης η επικοινωνία με οργανισμούς, νοσοκομεία, ερευνητικά κέντρα πανεπιστήμια, φαρμακευτικές εταιρείες και άλλους φορείς, που είτε παρέχουν ιατρική εκπαίδευση, είτε πραγματοποιούν έρευνα η υποστήριξη των χρηστών σε θέματα τεχνολογίας της πληροφόρησης 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Εννοιολογικός Προσδιορισμός (2) Βιβλιοθήκες Ακαδημαϊκών & Ερευνητικών Ιδρυμάτων Επιστημών Υγείας ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Οργανισμοί που διαθέτουν ΒΕΥ Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ερευνητικά Κέντρα Νοσοκομεία Κέντρα Τεκμηρίωσης & Πληροφόρησης Ασφαλιστικοί Οργανισμοί Φαρμακευτικές Εταιρείες Λοιπές Υπηρεσίες ΕΣΥ (Κέντρα Υγείας, Μονάδες Προληπτικής Ιατρικής, Σταθμοί Βοηθειών, κλπ.) 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Οι «όψεις» της Αξίας Επιχειρησιακό Μοντέλο (Business Model) Ποσοτικοί-σταθεροί δείκτες απόδοσης Ποσοτικοποίηση οφέλους ή «επίδρασης», μέσω κέρδους ή υπηρεσίας Επιστροφή της επένδυσης (return of investment) # ανάλυση κόστους-οφέλους (cost-benefit analysis) Δυσκολία απομόνωσης κέρδους/οφέλους με όρους συγκεκριμένης ποσοτικής μονάδας αξιολόγησης Δυσκολία κοστολόγησης υπηρεσιών Μοντέλο Υπηρεσιών (Service Model) Ποιοτικοί δείκτες απόδοσης Αξιολόγηση σε επίπεδο χρηστών Προσωπικές εκτιμήσεις/ απόψεις χρηστών, που αφορούν στο χρόνο, το κόστος και την ποιότητα των υπηρεσιών 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Βιβλιογραφική Επισκόπηση Αξιολόγηση των Βιβλιοθηκών με ποιοτικά & ποσοτικά κριτήρια, ανεξάρτητα από το είδος τους και το κοινό που εξυπηρετούν (Emery, 1987; Fuld, 1998) Πρωταρχικός στόχος δείκτης αξιολόγησης αποτελεί η ικανοποίηση του κοινού (Cook & Heath, 2000; Hill, 1999) Εξειδικευμένες αναφορές για τον τομέα των Βιβλιοθηκών Επιστημών Υγείας (Davidoff & Florance, 2000; Flood et al., 2000; Hardy et al.,1985; Fischer & Reel, 1992) Αποτίμηση της συμβολής των ΒΕΥ κατά την επίτευξη των ευρύτερων στόχων του Οργανισμού (Abels, Cogdill, Zach, 2002) 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Μεθοδολογική προσέγγιση Cogdill, Abels and Zach (2002) Υπηρεσία (service) Συνεισφορά (contribution) Απόδοση (performance) 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Πίνακας: 1 – Η ταξινομία Cogdill et al. (2002) ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΧΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΒΕΥ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ Α. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Α.1 Πληροφόρηση χρηστών για πρόσφατες εξελίξεις στην κλινική πράξη Διατήρηση ενημερωμένων τμημάτων και επαγγελματιών υγείας σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στην κλινική πράξη Υποστήριξη νέων διαδικασιών και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών πληροφορίας για καλύτερες κλινικές, ιατρικές και διαγνωστικές αποφάσεις, καθώς και για αποφάσεις, οι οποίες λαμβάνονται με γνώμονα ενδείξεις (π.χ. διαγνωστική απεικόνιση και παρεμβατική ακτινολογία) Α.2. Διαχείριση γνώσης κλινικής πράξης (συνδυασμός νέας-παλαιάς γνώσης κλινικής πράξης) Β. Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΩΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ Β.1 Ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις των Τεχνολογιών & Πηγών Πληροφόρησης Διατήρηση ενημερωμένων τμημάτων και επαγγελματιών υγείας σχετικά με της τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίες και πηγές πληροφόρησης συμπεριλαμβανομένων της αποτελεσματικότητας των προμηθευτών, της απαιτήσεις και την ικανοποίηση των πελατών, τον ανταγωνισμό και τις δοκιμασίες επιδόσεων Εξασφάλιση εναλλακτικών και νέων τεχνολογιών που είναι γνωστές και μελέτη των πιθανών πλεονεκτημάτων σε προϊόντα και υπηρεσίες Υποστήριξη των ερευνητικών δραστηριοτήτων του προσωπικού Ανάπτυξη ποιοτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων Β.2 Υποστήριξη επαγγελματικής και εκπαιδευτικής εξέλιξης του προσωπικού Γ. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γ.1 Παροχή εύκολης πρόσβασης σε πηγές πληροφόρησης Υποστήριξη ποιοτικής πολιτικής και στρατηγικής ανάπτυξης μέσω της παροχής πληροφορίας σχετικές με την υγειονομική μέριμνα, την αποτελεσματικότητα εσωτερικών διαδικασιών, προμηθευτών, των απαιτήσεων των πελατών και τον βαθμό ικανοποίησής της, τον ανταγωνισμό και της δοκιμασίες επιδόσεων και πληροφορίας Υποστήριξη διαθεσιμότητας της σχετικής πληροφορίας, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων αναφορικά με την αποτελεσματικότητα διαδικασιών, προμηθευτών, ικανοποίηση πελατών και δοκιμασίες επιδόσεων, ώστε να διαφαίνεται η αξιοπιστία, ο μοντερνισμός, και η γρήγορη διαθεσιμότητα και ευκολία στην χρήση από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (συμπεριλαμβανομένων προμηθευτών, διανομέων, πελατών όπου είναι απαραίτητο) Υποστήριξη («πίσω δωμάτιο», “back-room”) δραστηριοτήτων (π.χ. λογιστικών, πληροφορικής, επεξεργασίας δεδομένων, νομικών και γραμματειακών) τεκμηριωμένων, ελεγχόμενων και συνεχώς βελτιούμενων Γ.2 Υποστήριξη ειδικευομένων ιατρών και φοιτητών Σχολών Επιστημών Υγείας Δ. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Δ.1 Κάλυψη ερευνητικών αναγκών Ακαδημαϊκή επικοινωνία και διάχυση αποτελεσμάτων έρευνας Υποστήριξη ερευνητικών δραστηριοτήτων του προσωπικού Παροχή νέων μέσων διαχείρισης των ερευνητικών αποτελεσμάτων, δημοσίευσής και διάχυσης τους Δ.2 Γνωστοποίηση του ερευνητικού αποτελέσματος Ε. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Ε.1 Ενίσχυση της εικόνας του οργανισμού (φήμη, στελέχωση) Προσέλκυση του κατάλληλου κλινικού προσωπικού μέσω ιδιαίτερων πολιτικών πληροφόρησης ΣΤ. ΠΑΡΟΧΗ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤ.1 Παροχή έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης για τη λήψη κλινικών αποφάσεων Διαχείριση των απαιτήσεων των χρηστών και των επιπέδων διάψευσης των προσδοκιών τους (SERVQUAL) για την κλινική φροντίδα Αναγνώριση των αναγκών του χρήστη και κοινωνικών εταίρων (user & stakeholder true) -εκπεφρασμένης και συνεπαγόμενης- Βελτίωση της ασφάλειας του χρήστη Υποστήριξη των τεκμηριωμένων κλινικών παρεμβάσεων και διαδικασιών Υποστήριξη της ποιότητας τεκμηριωμένων βιβλιογραφικά δραστηριοτήτων (π.χ. πληροφορικής, σχεδιασμού, νομικών, ασφαλείας, λογιστικών) και παροχή αποδείξεων σε αντίστοιχους οργανισμούς ΣΤ.2 Συμβολή στη διαμόρφωση πολιτικής και μεθοδολογίας για την κλινική φροντίδα 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Ταξινομία της έρευνας Β. Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΩΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ Α. Β.1 Ενημέρωση σχετικά με νέες τεχνολογίες & πηγές πληροφόρησης Β.2 Υποστήριξη επαγγελματικής & εκπαιδευτικής εξέλιξης προσωπικού Προμηθευτές, απαιτήσεις πελατών, δοκιμασίες επιδόσεων Εναλλακτικές τεχνολογίες, μελέτες πλεονεκτημάτων προϊόντων & υπηρεσιών Υποστήριξη ερευνητικών δραστηριοτήτων Ανάπτυξη ποιοτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων Α. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Α.1 Πληροφόρηση χρηστών για πρόσφατες εξελίξεις στην κλινική πράξη Διατήρηση ενημερωμένων τμημάτων και επαγγελματιών υγείας για τις τελευταίες εξελίξεις Α.2. Διαχείριση γνώσης κλινικής πράξης (συνδυασμός νέας & παλαιάς γνώσης κλινικής πράξης) Υποστήριξη νέων διαδικασιών & υιοθέτηση νέων τεχνολογιών πληροφορίας για καλύτερες κλινικές, ιατρικές & διαγνωστικές αποφάσεις Γ. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Γ.1 Κάλυψη ερευνητικών αναγκών Γ.2 Γνωστοποίηση ερευνητικού αποτελέσματος Ακαδημαϊκή επικοινωνία, διάχυση αποτελεσμάτων έρευνας Παροχή νέων μέσων διαχείρισης ερευνητικών Υποστήριξη δραστηριοτήτων προσωπικού ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΧΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Δ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Δ.1 Ενίσχυση της εικόνας του οργανισμού (φήμη, στελέχωση) Προσέλκυση κατάλληλου κλινικού προσωπικού μέσω ιδιαίτερων πολιτικών πληροφόρησης ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

ΒΕΥ: επισκόπηση ελληνικής πραγματικότητας (Κωσταγιόλας & Καϊτελίδου, 2008; Λάππα & Χαλεπλίογλου, 2007) Σημαντικά τρέχοντα ζητήματα αφορούν στην οργάνωση και διοίκησή τους ως εξαρτώμενο τμήμα σε ευρύτερους οργανισμούς Οι εργαζόμενοι φαίνεται να αναγνωρίζουν την ανάγκη εξειδίκευσης και δια βίου μάθησης, λόγω της ιδιαίτερης φύσης του επιστημονικού αντικειμένου που καλούνται να καλύψουν πληροφοριακά Παρόλα αυτά, η ενημέρωσή τους φαίνεται να είναι ελλιπής όσον αφορά στις εξελίξεις του κλάδου. Στη στελέχωση και τον εξοπλισμό των ΒΕΥ παρουσιάζονται ελλείψεις Ο υβριδικός χαρακτήρας τους φανερώνει τη σταδιακή υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών καθιστώντας παράλληλα κατάφορη την ανάγκη για εξέλιξη του ρόλου των βιβλιοθηκονόμων, οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν και να χειρίζονται τις τεχνολογίες. Οι Ακαδημαϊκές & Ερευνητικές Βιβλιοθήκες, βρίσκονται συνήθως σε πλεονεκτική θέση έναντι των Νοσοκομειακών, τόσο όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό τους όσο και στις υλικοτεχνικές υποδομές τους. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Σκοπός της έρευνας Η μελέτη της αντίληψης των εργαζομένων σε ΒΕΥ για το κατά πόσο θεωρούν ότι η Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης στην οποία εργάζονται συμβάλλει στην επίτευξη συγκεκριμένων οργανωσιακών στόχων, μέσω των συγκεκριμένων υπηρεσιών & προϊόντων που παρέχουν. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Επιστημονικά ερωτήματα Ποια είναι η αξία της χρήσης της Βιβλιοθήκης στο πλαίσιο ενός ευρύτερου Οργανισμού; Ποια θεωρεί η Διοίκηση ως μετρήσιμα στοιχεία για την αξιολόγηση της συμβολής της Βιβλιοθήκης στην επίτευξη των στόχων του Οργανισμού; 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Σχεδιασμός & Υλοποίηση Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 15/04/2008 έως τις 15/06/08 Βασίζεται στη ταξινομία των Cogdill, Abels and Zach (2002) Προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα μέσω πιλοτικών συνεντεύξεων με ομάδα ειδικών (βιβλιοθηκονόμους, ακαδημαϊκούς και διοικητικούς) Το ερωτηματολόγιο στη τελική μορφή του αντιστοίχιζε πιθανούς οργανωσιακούς στόχους με τις υπηρεσίες που παρέχουν οι ΒΕΥ Χρησιμοποιήθηκε πενταβάθμια κλίμακα, όπου το πέντε (5) ήταν η μεγαλύτερη συμβολή και το ένα (1) η ελάχιστη Τα ερωτηματολόγια εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε 49 Βιβλιοθήκες Νοσοκομείων, Ερευνητικών Κέντρων και Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων Επιστημών Υγείας στην Ελλάδα Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των Βιβλιοθηκών αντλήθηκαν από το Εθνικό Δίκτυο Επιστημονικών και Τεχνολογικών Βιβλιοθηκών (ΕΔΕΤΒ) Συνολικά συγκεντρώθηκαν τριάντα ένα (31) συμπληρωμένα ερωτηματολόγια προερχόμενα από διευθυντές και εργαζόμενους σε εικοσιτέσσερις (24) Βιβλιοθήκες 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Αποτελέσματα της έρευνας (1) (Chaleplioglou & Kostagiolas, 2008) Οι αντιλήψεις των Ελλήνων ιατρικών βιβλιοθηκονόμων αναφορικά με την ποιότητα των υπηρεσιών των βιβλιοθηκών τους ποικίλουν σημαντικά. Ενώ οι πλειοψηφία συμφωνεί για τη σημασία των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης στην προαγωγή της κλινικής εκπαίδευσης, κάθε μία από αυτές εκπληρώνει διαφορετικούς οργανωσιακούς στόχους και προσαρμόζει αντίστοιχα το περιεχόμενό της και τις υπηρεσίες της. Σε περίπτωση ανεπαρκών βιβλιοθηκονομικών υπηρεσιών, τα αίτια βρίσκονται, συνήθως, σε διοικητικά προβλήματα ή στην έλλειψη κινήτρων ή/και προσωπικού. Εναπόκειται, επομένως, στους διευθυντές των Βιβλιοθηκών να κατανοήσουν και να αναλύσουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά των Βιβλιοθηκών τους και να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους σύμφωνα με τις ανάγκες του ευρύτερου Οργανισμού, δια της συνεχούς αλληλεπίδρασης με το κοινό 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Αποτελέσματα της έρευνας (2) (Chaleplioglou & Kostagiolas, 2008) το 33% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει σημαντικά (4) κατά την προώθηση της κλινική φροντίδας στον Οργανισμό 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Αποτελέσματα της έρευνας (3) (Chaleplioglou & Kostagiolas, 2008) το 19% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει καίρια (5) ως προς την επίτευξη του στόχου παροχής υπηρεσιών πληροφόρησης με σκοπό την εκπαίδευση, τη στιγμή που το 36% θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη συμβάλλει σημαντικά (4), ενώ το 3% θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη δε συμβάλλει καθόλου. το 45% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει σημαντικά (4) στην προαγωγή της έρευνας. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Αποτελέσματα της έρευνας (4) (Chaleplioglou & Kostagiolas, 2008) το 49% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει σημαντικά (4) στη διαμόρφωση της εικόνας του Οργανισμού και ειδικότερα στο θέμα της προσέλκυσης στον Οργανισμό ιατρικού προσωπικού κύρους. Το 39% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει καίρια (5) στο θέμα της παροχής κλινικής φροντίδας και ιδιαίτερα κατά την λήψη αποφάσεων του ιατρικού προσωπικού, μέσω της υπηρεσίας αναζήτησης και ανάκτησης πληροφοριών (π.χ. βιβλιογραφία, διαδανεισμό) που παρέχει, το 23% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει σημαντικά (4) και το 16% θεωρεί ότι συμβάλλει μέτρια (3). 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Αποτελέσματα της έρευνας (5) (Chaleplioglou & Kostagiolas, 2008) Σε ποιο βαθμό πιστεύεται ότι η Βιβλιοθήκη σας συνεισφέρει στη διαμόρφωση ενός Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος στον ευρύτερο Οργανισμό; 16% 35% 19% 10% 5 4 3 2 1 το 35% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Βιβλιοθήκη τους συμβάλλει σημαντικά (4) κατά την ανάδειξη του Οργανισμού ως περιβάλλον μάθησης, ενώ το 10% (1) πιστεύει το αντίθετο 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Συμπεράσματα - Προτάσεις Ανάδειξη της συμβολής των ΒΕΥ για την επίτευξη της αποστολής και των στόχων του Οργανισμού στο πλαίσιο του οποίου υφίστανται, με την ανάπτυξη και παροχή συγκεκριμένων λειτουργιών, υπηρεσιών και προϊόντων πληροφόρησης Κάποιες υπηρεσίες πληροφόρησης συμβάλλουν περισσότερο από κάποιες άλλες Οι υπεύθυνοι των Βιβλιοθηκών οφείλουν να αντιλαμβάνονται πρώτα οι ίδιοι και εν συνεχεία να κοινωνικοποιούν την αξία των υπηρεσιών που παρέχουν προς τα έξω Ανάγκη αντιστοίχησης υπηρεσιών και λειτουργιών πληροφόρησης με τους οργανωσιακούς στόχους και την αποστολή των Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων Επιστημών Υγείας. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Συμπεράσματα - Προτάσεις Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν, κατά την άποψη των συγγραφέων, στην προσέλκυση πόρων για τις Βιβλιοθήκες, τόσο οικονομικών όσο και ανθρώπινου δυναμικού, και θα συμβάλλουν καίρια στην αειφόρο ανάπτυξη και διαχείριση αυτών. Ακόμα, αναδεικνύεται ο ρόλος που διαδραματίζει η Βιβλιοθήκη στη διαμόρφωση της ευρύτερης «κουλτούρας» του Οργανισμού, καθώς και η κοινωνική αξία αυτής για την προαγωγή της εκπαίδευσης και της έρευνας στον τομέα των Επιστημών της Υγείας. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008

Οι Ιατρικοί Βιβλιοθηκονόμοι του χθες… … «Αυτό ήταν που την συνάρπαζε στη δουλειά της. Όχι μόνο το ότι ερχόταν σε επαφή με τόσους πολλούς ανθρώπους, αλλά το ότι οι περισσότεροι από αυτούς την έκαναν να αισθάνεται ότι η δουλειά της τους είναι πολύτιμη. Καθώς κλείδωνε την πόρτα της Βιβλιοθήκης έριξε μια ματιά ευχαρίστησης τριγύρω. Λάτρευε την Βιβλιοθήκη της, όπως και την δουλειά της» … Πηγή: Jan Marlowe, Hospital Librarian. Margaret Malcolm. Toronto; New York : Harlequin, 1976, (c)1960. Harlequin's collection ed. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008 23

Οι βιβλιοθήκες έχουν δυναμική… «δεν αποτελούν αυτοσκοπό και δεν πρέπει να υποστηρίζονται από συνήθεια» Plutchak TS. Means, not ends. J Med Libr Assoc 2004 Jul;92(3):294. 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008 24

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας… 9/9/2019 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ιωάννινα: 24-26 Σεπτεμβρίου 2008