Quality Management and Technology

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
Advertisements

WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
Ενδείξεις κυστεκτομής σε μη μυοδιηθητικό καρκίνο ουροδόχου κύστης Αθανάσιος Γ. Παπατσώρης Επ. Καθηγητής Ουρολογίας Β’ Ουρολογική Κλινική Πανεπιστημίου.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (PATIENT SAFETY) ωφελέειν ή μη βλάπτειν ωφελέειν = θεραπευτική παρέμβαση μη βλάπτειν = ασφάλεια ασθενών.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
24/02/031 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ Θωμάς Πούλιος ΜΑΘΗΜΑ 2.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
Ελληνικό Αναπηρικό Κίνημα & Οικονομική Κρίση Φ. Ζαφειροπούλου Ε.Σ.Α.μεΑ. The Greek Disability Movement & Financial Crisis F. Zafeiropoulou NCDP.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων Εισαγωγή
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Reduction of pain symptoms through relaxation training and stress management techniques in headache patients Christidis, D. A., Passalidou, C., and Nasiopoulou,
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Επανασχεδιασμός του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ενδοκοινοτικών Συναλλαγών (Revised Intrastat) Η συγκεκριμένη παρουσίαση συνοψίζει την ανάλυση των αποτελεσμάτων.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Class X: Athematic verbs II
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΒΧΔ Πολλαπλών κλιμάκων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Αιτιολογία και φυσική ιστορία ΑΚΑ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Παγκοσμιοποίηση μύθος ή πραγματικότητα
Αθανάσιος Δ Πρωτογέρου / Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ημερίδα Παράδοσης Συμφωνιών Επιχορήγησης Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση ΚΑ Ιουνίου, 2018 Λευκωσία.
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Children with visual disability in the digital environment
aka Mathematical Models and Applications
Study in Holland: open to international minds
GLY 326 Structural Geology
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Study in Holland: open to international minds
Renewable Energy Sources in Greece, within the crisis environment
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Quality Management and Technology Analysis and evaluation of accidents and incidents related to incorrect maintenance.

The Team Tom Gkourlias, Hellenic Open University (Greece) ⎆Anastasios Plioutsias, National Technical University of Athens, NTUA (Greece) Prof. Panagiotis Tsarouhas, Hellenic Open University (Greece)

Accidents and Incidents

Structure Maintenance error Methodology Maintenance accidents and incidents with P.E.A.R. Maintenance accidents and incidents with DIRTY DOZEN Results and comparison Conclusions and Recommendations

Aviation Maintenance Accidents and Incidents according to maintenance error Human Factors The Scope of the research investigate events caused by maintenance technician and/or inspector performance. Errors are the result of actions that fail to generate the intended outcomes. They are categorized according to the cognitive processes involved towards the goal of the action and according to whether they are related to planning or execution of the activity. Οι μελέτες εξήντα ετών του ανθρώπινου παράγοντα, έχουν αποφέρει οφέλη στη μείωση των σφαλμάτων στη συντήρηση (Drury, 2000), στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας (Endsley and Robertson, 2000) και στη βελτίωση χαρακτηριστικών και χρηστικότητας των εργαλείων και του εξοπλισμού (Hobbs, 2001).

Scope of the research Identify the interactions between human factors, to provide new data and similar incentives for further improvement in training and maintenance processes.

Phase of Research 1st Phase: Find accidents and incidents reports in aviation maintenance. PEAR and Dirty Dozen (DD) Analysis 2nd Phase: An initial comparison between PEAR and DD 3rd Phase: Group the effective factors

National Transportation Safety Board (NTSB) Aviation Incident or Accident Final Reports National Transportation Safety Board (NTSB) Federal Aviation Administration (FAA) Aviation Safety Network (ASN)   Flight Safety Foundation Air Force Magazine http://www.planecrashinfo.com http://www.aviation-accidents.net http://www.aeroinside.com

2005 up to 2017 (published final safety reports) Aviation Incident or Accident Final Reports Assumptions 2005 up to 2017 (published final safety reports) Only aircrafts (A/C, Fixed Wings) Accidents and incidents in scheduled flights and maintenance No experimental A/C In research the extent of the damage and / or the number of casualties are not considered

2653 safety reports evaluated Aviation Incident and Accident Final Reports 2653 safety reports evaluated 189 accident and incident reports were selected: Maintenance Repairs Services

P.E.A.R. People who do the job; Environment in which they work; Actions they perform; and Resources necessary to complete the job. William B. Johnson, Ph. D, Michael E. Maddox, Ph.D

P.E.A.R.

P.E.A.R.

P.E.A.R. results Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν τα εξής: Ο άνθρωπος εφόσον εργάζεται (τεχνικός) κάνει λάθη Όταν ο τεχνικός δεν έχει στη διάθεση του τα κατάλληλα εργαλεία, έχει πολλές πιθανότητες να κάνει λάθος Όταν οι συνθήκες εργασίας είναι αντίξοες, τότε οι πιθανότητες να γίνουν λάθη είναι αυξημένες Όταν ένας τεχνικός έχει λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση, χρησιμοποιεί τον σωστό και απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ παράλληλα εργάζεται σε κατάλληλο περιβάλλον, οι προσωπικοί- ατομικοί παράγοντες δεν θα τον εμποδίσουν να εκπληρώσει με επιτυχία την εργασία του Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν είναι τα εξής: Στα 3/4 των ατυχημάτων – περιστατικών υπάρχει λάθος του τεχνικού Στο 1/2 των ατυχημάτων – περιστατικών η έλλειψη των πόρων ενισχύει την πιθανότητα πρόκλησής τους Στο 1/3 των ατυχημάτων – περιστατικών το αντίξοο περιβάλλον και οι ακατάλληλες συνθήκες εργασίας, αποτελούν επιβαρυντικό παράγοντα Ο παράγων Άνθρωπος (φυσικές ικανότητες, φύλο, καταγωγή κα) συμβάλλουν μόνο στο 1/8 των ατυχημάτων - περιστατικών

P.E.A.R. results Line charts Η εμφάνιση του παράγοντα F1 (People) σε κάποιο περιστατικό (Σχήμα 3-4), φαίνεται να «διεγείρει» την εμφάνιση των παραγόντων F2 (Environment) και F3 (Actions), ενώ αντίθετα διεγείρει την μη εμφάνιση του παράγοντα F4 (Resources). Η εμφάνιση του παράγοντα F2 (Environment) σε κάποιο περιστατικό (Σχήμα 3-5), φαίνεται να «διεγείρει» την εμφάνιση των παραγόντων F1 (People) και F3 (Actions), ενώ αντίθετα διεγείρει την μη εμφάνιση του παράγοντα F4 (Resources).

P.E.A.R. results Line charts Η εμφάνιση του παράγοντα F3 (Actions) σε κάποιο περιστατικό (Σχήμα 3-6), φαίνεται να «διεγείρει» την εμφάνιση των παραγόντων F1 (People) και F2 (Environment), ενώ αντίθετα διεγείρει την μη εμφάνιση του παράγοντα F4 (Resources). Η εμφάνιση του παράγοντα F4 (Resources) σε κάποιο περιστατικό (Σχήμα 3-7), φαίνεται να μην «διεγείρει» την εμφάνιση κανενός εκ των παραγόντων, ενώ αντίθετα φαίνεται να διεγείρει την μη εμφάνιση τους.

P.E.A.R. results Chi-Square Tests Factors P-Value Independence or dependence F1 (People) - F2 (Environment) 0.111>0.05 Independence F1 (People) - F3 (Actions) 0.108>0.05 F1 (People) - F4 (Resources) 0.030<0.05 Dependence F2 (Environment) - F3 (Actions) 0.634>0.05 F2 (Environment) - F4 (Resources) 0.005<0.05 F3 (Actions) - F4 (Resources) 0.000<0.05

P.E.A.R. results People (12,70%) gender, age, and other physical and psychological characteristics in maintainers, will not contribute to an accident if they: works in a friendly environment in appropriate conditions Supervision and guidance Well and proper trained Working with a quality assurance system With resources and procedures Environment (35,45%), the physical environment labors in addition to the Resources and in case of lack of resources the percentages of the environment increased to 45,97%. Working relationships, pressure, supervisor, e.g. must be must be improved. Actions (73,54%) directly connected with resources. Lack of resources increased the percentages to 96.552%. Resources (53,97%) significantly affect the other factors, and it depends on Environment and Actions.

Dirty Dozen Transport Canada Gordon Dupont ICAO 240-AN /144

Dirty Dozen results FA1 LACK OF COMM FA2 COMPLACENCY FA3 LACK OF KNOWLEDGE FA4 DISTRACTIONS FA5 LACK OF TEAMWORK FA6 FATIQUE FA7 LACK OF RESOURCES FA8 PRESSURE FA9 LACK OS ASSERTIVEVNESS FA10 STRESS FA11 LACK OF AWARNESS FA12 NORMS

Dirty Dozen results FA FA (+) FA(-) / NEUTRAL FA1 4 5,10 2,4,8 3,7,9,11,12 – N: 1,5 FA3 7,9,10,12 1,2,4,5,6,9,11 FA4 1,2,5,10 3,4,6,7,8,9,11,12 FA5 1,4,6,8,10 3,7,9,11 – N:2,12 FA6 2,5,8,10 1,3,4,7,9,11 – N:12 FA7 3,9,12 1,2,4,5,6,7,8,10,11 FA8 2,5,6,10 3,4,7,8,9,11,12 – N:1 FA9 3,7,12 1,2,4,5,6,8,9,10,11 FA10 3,4,5,6,8,11 2,7,9,12 FA11 10 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12 FA12 3,7,9 1,2,4,8,10,11,12 - N: 5,6 FA1 LACK OF COMM FA2 COMPLACENCY FA3 LACK OF KNOWLEDGE FA4 DISTRACTIONS FA5 LACK OF TEAMWORK FA6 FATIQUE FA7 LACK OF RESOURCES FA8 PRESSURE FA9 LACK OS ASSERTIVEVNESS FA10 STRESS FA11 LACK OF AWARNESS FA12 NORMS

Dirty Dozen results Chi-Square Tests FA1 LACK OF COMM FA2 COMPLACENCY P-Value INDEP - DEP FA3 - FA1 0.142 INDEP FA3 - FA2 0.024 DEP FA3 - FA4 0.000 FA3 - FA5 0.746 FA3 - FA6 0.109 FA3 - FA7 0.231 FA3 - FA8 0.442 FA3 - FA9 0.014 FA3 - FA10 0.771 FA3 - FA11 0.817 FA3 - FA12 0.155 FA1 LACK OF COMM FA2 COMPLACENCY FA3 LACK OF KNOWLEDGE FA4 DISTRACTIONS FA5 LACK OF TEAMWORK FA6 FATIQUE FA7 LACK OF RESOURCES FA8 PRESSURE FA9 LACK OF ASSERTIVENESS FA10 STRESS FA11 LACK OF AWARNESS FA12 NORMS

Dirty Dozen general results Lack of knowledge (55.6%), complacency (44,4%) and lack of awareness (40,7%) are the most likely factors in accidents or incidents. Fatigue (6,3%) and stress are less probable factors (Main.) Lack of communication stimulates distractions lack of teamwork and stress, but not stimulates lack of knowledge, fatigue, lack of resources, lack of assertiveness, lack of awareness and norms. Also does not significantly affect complacency and pressure. Lack of communication associated with the appearance of distractions lack of teamwork, lack of resources and lack of assertiveness. The probability of lack of communication occurrence it depends on the presence of distraction and/or lack of teamwork (57.563% only with lack of teamwork and 79.993% with teamwork and distraction).

Dirty Dozen results Lack of communication (29,1%) is an essential factor when combined with distraction and lack of teamwork. Complacency (44,4%) appears with stress, lack of resources and lack of assertiveness. Lack of knowledge is the most probable factor in maintenance accident ad incidents (55,6%) The probability of Distractions (20,6%) appearance increased with stress especially in cases when maintainers have the resources, the knowledge, and the assertiveness. Lack of teamwork (28,6%) depends on a lack of communication. Fatigue is a factor with low probability appearance in maintenance accidents and incidents with 6,3%. Fatigue connects with pressure.

Dirty Dozen results Lack of resources (34,4%) followed with a lack of norms and lack of assertiveness. Pressure (27,0%) significantly associated with fatigue. Lack of assertiveness (30,7%) and especially when they coexist lack of knowledge and lack of resources. Stress (5,3%) is the lowest probable factor, while any distraction enhances the likelihood of its presence. Lack of awareness (40,7%) and has to do with the knowledge of the consequences of the actions. Norms (32,8%) and is significantly dependent on the availability of resources.

Comparison of results Factors related to the individual, personal, physiological and psychological characteristics (PEAR) and fatigue and stress (DD) have the lowest incidence rates in accidents - incidents due to maintenance errors with the same statistical results. The Environment (PEAR) and distraction, stress, and norms (DD), have 20,6% to 35,4%, with the same statistical results. Actions (PEAR) and lack of communication, complacency, lack of teamwork and lack of assertiveness (DD) ranging from 28,6% to 73,5%. This significant variation is mainly due to the division of accidents into more categories in DD. The Resources as factors are almost identical in PEAR and DD. In PEAR with 53,97%, but in DD with 34,4%. This remarkable difference is also due to the categorization of models, as the lack of training is not included in the Lack of Resources (PEAR) but in the Lack of Knowledge for the DD.

Comparison of results Lack of norms, TO, documents and working cards leads to failures and mistakes. Training can perform specialized tasks. The availability of resources reduces the stress of the technician and allows them to focus on the proper job performance. A quality system provides training, ensures and support every job in maintenance.

Recommendations Human resource management and expertise in aviation and occupational safety. Appropriate environment and availability in resources, special equipment and PPE. Teamwork and communication improvement. Safety culture. Pressure decreased with human resources management. Norms, documents and record files. Training improvement and updated. An integrated quality assurance system.

Thank you for your attention!