Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Das Oktoberfest ist das größte Volksfest in München, einer Stadt in Deutschland.
Advertisements

COMENIUS!!!!. Wo lebst du?-Απο ποιά χώρα είσαι Wo lebst du?-Απο ποιά χώρα είσαι?
πρόγραμμα etwinning στο μάθημα των γερμανικών
Επιμορφωτικό σεμινάριο Παραγωγή προφορικού λόγου
Μεταπτυχιακές σπουδές και υποτροφίες στη Γερμανία Ημερίδα, 10/04/2013.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ.
Ας λύσουμε το σταυρόλεξο…. Ποιανού τα χόμπι; Β Α S K E T Β A L L S Ä N G E R Ποιανού το επάγγελμα; ΤNΖ E Ποιανού τα χόμπι; S N GERIN Ποιανού το επάγγελμα;
Seite 16  Was machen die Hamster gern?  Sie spielen gern.  Was für eine Katze ist Mieze?  Sie ist eine Siam-Katze.  Was sagt der Papagei?  Er sagt.
+ Cyprus Project + Cyprus Project + Cyprus Project + Das Comenius Projekt der EU “ The Olympics” zwischen dem Archbishop Makarios III Lyceum, Nicosia und.
Gotthold Ephraim Lessing Παραδεισοπούλου Βερονίκη Χανοπούλου Μαργαρίτα Τζήμου Βάσω Σαββίδου Φωτεινή Παπαδοπούλου Αντωνία.
Mein Haus Im Erdgeschoss kommt man zuerst in die Diele. Gleich vorne ist das Arbeitszimmer. Rechts sind das Esszimmer und die Küche. Hinten rechts ist.
Ο Φρειδερίκος Νίτσε. Bιογραφία ΌνομαΦρίντριχ Βίλχελμ Νίτσε Γέννηση15 Οκτωβρίου 1844 Θάνατος25 Αυγούστου 1900 (55 ετών) Περίοδος19ος αιώνας ΠεριοχήΔυτική.
„Austausch von tradionellen Bräuchen, Liedern, Tänzen und Spielen” zwischen der Volksschule Straß und der Schule ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
PROJEKTARBEIT IN DEUTSCH INTERVIEWS MIT LEHRERN ☺
H ΧΑΛΚΙΔΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ CHALKIDA UNTER DER TÜRKISCHEN HERRSCHAFT To κάστρο μας – Unsere Burg.
Die Berliner Mauer Urban Grčar, 4.e. Πότε ? Την δεκαετία του 60.
S.Despotis Universitaet von Athen. 1. Ton Psalm 140 Kατευθυνθήτω ἡ προσευχή μου ὡς θυμίαμα ἐνώπιόν σου ἔπαρσις τῶν χειρῶν μου θυσία ἑσπερινή εἰσάκουσόν.
1.Nein, ich habe keine Lust. 2.Findest du Deutsch nicht gut? 3.In den anderen Fächern bin ich nicht so gut. 4.Nicht weit von hier. 5.Morgen ist kein Unterricht.
VERKEHRSZEICHEN VERKEHRSREGELN UND MODALVERBEN. WAS MUSS MAN HIER MACHEN?
Empirische Sprachforschung Lehreinheit 5: Inselstreit – China erhöht den Druck im Streit mit Japan Dr. Christina Alexandris Nationale Universität Athen.
Empirische Sprachforschung Komposition und Derivation Dr. Christina Alexandris Nationale Universität Athen Deutsche Sprache und Literatur.
Morphologie Lehreinheit 1: Γενική Εισαγωγή, Μόρφημα, Είδη Μορφημάτων Dr. Christina Alexandris Nationale Universität Athen Deutsche Sprache und Literatur.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Μαρία Πεμπετζόγλου Eπίκουρη Καθηγήτρια Κομοτηνή ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.
Το Γερμανικό Επιμελητηριακό Σύστημα Claus Munkwitz Γενικός Διευθυντής του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Περιοχής Στουτγκάρδης 1.
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΟΜΙΑ (ΣΤΟΜΑ, ΜΥΤΗ, ΜΑΤΙΑ, ΠΡΩΚΤΟΣ, ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ) ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΟΥΣ.
Friedrich Wilhelm Nietzsche. Wichtige Informationen über Nietsche Nietzsche ( ) war ein klassischer Philologe. Sein Werk enthält scharfe Kritiken.
Οστρακισμός Μέρος Β’ : η Αθήνα της πρώιμης Δημοκρατίας. Τοπογραφία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Κίνηση.
ΚΦΑ 14 Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία και Θρησκεία Ενότητα Α: Ορισμός του Μύθου και Θεωρίες Ερμηνείας του Μύθου. 1. Ορισμός του Μύθου. Αρχαίες.
Αριθμοί δια μέσου των πολιτισμών Μια ιστορική ανασκόπηση: από τους Σουμέριους στους Βαβυλώνιους, Αιγύπτιους και Έλληνες. Πυθαγόρας και αριθμοί Συστήματα.
΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 2 Το κίνημα του Συμβολισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Νέο Εξεταστικό Σύστημα Πανελλήνιες 2016Πανελλήνιες 2016.
„So viele Sprachen Einer kann, so viele Mal ist er ein Mensch“
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
NeoΘΕΣΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
2005 Παγκόσμιο έτος Φυσικής 100 χρόνια από «τότε» που συνέβη «κάτι».
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΦΑΙΑΚΙΔΑ: ΕΝΟΤΗΤΑ 11 ζ Η Φαιακίδα αποτελεί ένα επεισόδιο της ενότητας του “Νόστου” της Οδύσσειας (αγώνας του Οδυσσέα να επιστρέψει στην Ιθάκη).
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Το καρπούζι, η Διδακτική και ο τέντζερε Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα
Πολιτικές διαστάσεις της κρίσης του 1929
Lehrbuchbegleitende Einführung in Platons Sprache und Philosophie
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
ΗΜΕΡΑ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Spatharakis I. (1995) «The Influence of the Lithos in the Development of the Iconography of the Threnos», στο: Mouriki D., Moss Chr.F., Kiefer K., επιμ.,
Προς Κολοσσαείς η πιο περίεργη επιστολή του Παύλου
Το σοσιαλιστικό σύστημα
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
θέμα: richard gloss το φαινομενο τησ διασπορασ
Τι υπάρχει πριν από τα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Μια θεωρηση τησ συναισθηματικησ ανατπτυξησ
Θεωρίες Ερμηνείας των Μύθων
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας»
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
«Σαν τα μικρά πουλιά (τα ξεπεταρούδια) δοκιμάζει ο έφηβος τα δικά του φτερά»
DGD 52: Unterrichtsplanung und –Gestaltung. Deutsch als Fremdsprache
10 ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒαρκοΥτα ΗλΕκτρα Β’1.
Luftsicherheitsassistent/in Wer ist er ? Was macht er ? Wie wird man? Wie macht er es ?
Οι κυριότεροι ιστοριογράφοι φορμαλιστικής κατεύθυνσης
Phraseologismen in Lexikon und Text
phraseologie grundbegriffe MARIOS CHRISSOU PHILOSOPHISCHE FAKULTÄT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας» Τίτλος πρωτότυπου έργου «Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Musik, Oder: Griechentum und Pessimismus» «Η Γέννηση της Τραγωδίας από το πνεύμα της Μουσικής ή Ελληνισμός και Πεσιμισμός» Εκδότης E. W. Fritzsch – Λειψία 1872

Ο Νίτσε και η Φιλολογία Ο Νίτσε είχε σπουδάσει φιλολογία και στο έργο αυτό ασχολείται με την ιστορία της τραγωδίας. Εισάγει την διχοτομία ανάμεσα στο διονυσιακό και το απολλώνιο στοιχείο (το διονυσιακό στοιχείο συμβολίζει την πραγματικότητα ως ένα σύνολο ακατάστατων και μη διαφοροποιημένων μορφών και το απολλώνιο, το οποίο παρουσιάζει την πραγματικότητα ως ένα οργανωμένο σύνολο και με διαφοροποιημένες μορφές). Η διχοτομία αυτή εκφράζει μεταξύ άλλων και μια γενικότερη στάση της εποχής του προς την ερμηνεία της αρχαίας Ελλάδας.

Η Γέννηση της Τραγωδίας Πρόκειται για ένα βιβλίο, το οποίο έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της νεότερης ευρωπαϊκής φιλοσοφίας.

Κλασσική Φιλολογία Αρχαιογνωσία H σκέψη του Νίτσε Φιλοσοφία Μεταφυσική Βάγκνερ Σοπενχάουερ Emerson Κλασσική Φιλολογία Αρχαιογνωσία Επιστήμη Φιλολογία Υπέρβαση Θέατρο - Τραγωδία

Η Γέννηση της Τραγωδίας Παράλληλη διαδρομή ανάμεσα στην ιστορία της τραγωδίας και της κοινωνίας των αρχαίων Ελλήνων Ελληνισμός Griechentum Διονυσιακό Πνεύμα Χορός – Ηρωικό Πνεύμα Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα Πεσιμισμός Pessimismus Απολλώνιο Πνεύμα Λογική – Επιβολή της Λογικής στην αγάπη για την ζωή και στα ένστικτα Παρακμή του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού και της Τραγωδίας

Πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της εξαφάνισης του τραγικού πνεύματος στον άνθρωπο; Μπορεί να λυθεί χάρις στον Richard Wagner Ισορροπία Διονυσιακού και Απολλώνιου Πνεύματος Το τραγικό πνεύμα 1. Τριστάνος και Ιζόλδη 2.Βαλκυρίες 3. Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν

Aπολλώνιο + Διονυσιακό Πνεύμα Εκφράζουν μία διαλεκτική σχέση, η οποία ισορροπεί τα αντίθετα Ο Νίτσε δέχεται την παράδοση της Φιλολογίας, προτρέπει αρχικά τους φίλους του να περιορίσουν την φαντασία, να σεβαστούν τη μέθοδο και να ελέγξουν τις υποθέσεις. Με την συγγραφή του έργου « Η Γέννηση της Τραγωδίας», ο ίδιος ο Νίτσε επιχειρεί μία αναθεώρηση των απόψεων που είχε εκφράσει παλαιότερα και ανατρέπει την αντίληψη που θέλει την Κλασσική Φιλολογία, την Ιστορία και την Αρχαιολογία να είναι κλεισμένες στον εαυτό τους και να αποτελούν μουσειακά εκθέματα, κλεισμένα σε ωραίες βιτρίνες, τα οποία χρησιμοποιούν οι λίγοι ειδήμονες, για να αναδείξουν την προσωπικότητα και το έργο τους. Ο Νίτσε έρχεται σε ρήξη με το κατεστημένο της εποχής του και θέτει την Φιλολογία μαζί με την Φιλοσοφία ως δύο ζωντανά όντα. Αυτά είναι αθάνατα, χρήσιμα στον άνθρωπο, για να τον βοηθήσουν να ξαναβρεί την ουσία της ζωής που είναι η ομορφιά του χορού και του τραγικού. Βλέπει την Αρχαιογνωσία ως ένα μέσο που αναδεικνύει τα προβλήματα και τις αντιλήψεις των σύγχρονων ανθρώπων. Μέσα από την αναβίωση του διονυσιακού στοιχείου, ο άνθρωπος μπορεί να κατανοήσει το νόημα της ζωής, να δει την ζωή ως μία οδό που οδηγεί στην γνώση και στην ελευθερία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί και μέσα από το θέαμα (Αττική Τραγωδία).

Αισχύλος και Σοφοκλής Αισχύλος Σοφοκλής Διονυσιακό Στοιχείο

Ευριπίδης και Σωκράτης: Απολλώνιο στοιχείο Σωκράτης: o διαφθορέας της Αττικής Τραγωδίας Ευριπίδης: ο ποιητής που αντικατέστησε το διονυσιακό στοιχείο με το απολλώνιο Ευριπίδης Σωκράτης Απολλώνιο στοιχείο Παρακμή της ανθρωπότητας Διανόηση σωκρατικού τύπου Εννοιοκρατία – Υπεροχή της Λογικής

Νίτσε και Αρχαία Ελληνική Σκέψη Ο Νίτσε αντιτίθεται στον Πλάτωνα, στον Παρμενίδη και στον Πλωτίνο, λόγω της σχέσης του με τον μεταφυσικό ιδεαλισμό, Σύμφωνα με το Νίτσε, ο Πλάτων με τον Παρμενίδη και τον Πλωτίνο αποτελούν την βάση του Χριστιανισμού (Πλατωνισμός, για τον λαό) και του Γερμανικού Ιδεαλισμού. Επιτίθεται στην Δημοκρατία και τον Χριστιανισμό και υποστηρίζει τον καθαρά μεταφυσικό χαρακτήρα της ηθικής, κάθε αρχής και της ίδιας της παράδοσης. Θεωρεί ότι οι αξίες του δυτικού πολιτισμού: η αλήθεια, η επιστήμη, η πρόοδος, η θρησκεία έχουν ένα προσωπείο, το οποίο πρέπει να αποκαλυφθεί, διότι είναι πλασματικές και δεν έχουν σταθερή βάση. Υπάρχει, δηλαδή, ένας φόβος στον άνθρωπο. Αυτός τον εμποδίζει να είναι δημιουργικός και δυνατός, για να διαμορφώσει τις συλλογικές αξίες βάσει του νομικού πλαισίου, χάρις στο οποίο η ζωή ρυθμίζεται και σχηματοποιείται. Η παρακμή είναι η άρνηση της αγάπης για την ζωή και την δημιουργικότητα, δηλαδή το να ζεις σύμφωνα με την φύση και σύμφωνα με το διονυσιακό πνεύμα. «Η Γέννηση της Τραγωδίας» χαρακτηρίζεται από το Νίτσε «Βιβλίο - Κένταυρος» Είναι υβριδικό έργο, δηλαδή μείξη φιλοσοφίας και φιλολογίας

Η Τραγωδία ως προϊόν της εκπνευμάτωσης της βαναυσότητας Σχεδόν όλα όσα ονομάζουμε «ανώτερη καλλιέργεια» βασίζονται στην εκπνευμάτωση της βαναυσότητας. Η τραγωδία εκπέμπει μία επώδυνη ηδυπάθεια. Αυτή στηρίζεται στο απάνθρωπο, το άγριο. Είναι ο έλεος της τραγωδίας. Εκφράζει το υψηλό, το ανώτερο και διαμορφώνει την ομορφιά και τον ηδύ χαρακτήρα της, χάρις στα στοιχεία της αγριότητας που περιέχει. Οι Έλληνες με την τραγωδία, οι Ρωμαίοι με τις αρένες, οι Χριστιανοί με την έκσταση του Σταυρού και άλλοι λαοί δημιουργούν μέσα από την αγριότητα την έννοια του θεάματος και της ανώτερης καλλιέργειας. Σε ηλικία 26 ετών, στις 2 Ιανουαρίου 1872, ο Νίτσε εκδίδει το πρώτο του βιβλίο, την Γέννηση της Τραγωδίας από το Πνεύμα της Μουσικής. Το βασικό λάθος θα ήταν να δούμε αυτό το έργο – πράγμα που συνέβη την εποχή του Νίτσε – ως ένα κεφάλαιο στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλολογίας. Η δημοσίευση αυτού του έργου οδήγησε πολλούς φιλολόγους στο να εκφράσουν αρνητικά σχόλια. Αυτό έγινε, διότι αυτοί δεν κατανοούσαν την ανάμειξη των ειδών που αντιπροσώπευε και αρνήθηκαν να το μελετήσουν σε βάθος. Κατά την δεκαετία του 90, οι Manlio Sgalambro και Franco Battiato, Ιταλοί φιλόσοφοι δημιούργησαν έναν δίσκο «L’ IMBOSCATA» (ελλ. Η Ενέδρα), όπου ανέδειξαν αυτή την θέση του Νίτσε.