Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Το περιεχόμενο μιας κοινωνιολογίας της ανώτατης εκπαίδευσης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Φοιτήτρια: Παναγιώτα Βαρδιοπούλου ΑΕΜ: 3109 Διδάσκουσα.
Πλωτάρχης (Μ) Α. Ρημικής Π.Ν. Πλωτάρχης (Ο) Χ. Αθανασούλας Π.Ν Ανθυποπλοίαρχος (Ε) Δ. Βερύκοκος Π.Ν.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
«Σχολική Βία: αιτίες & αντιμετώπιση» Ανθή Καρατράντου Πάτρα 2016.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 4: Ομάδες-Συγκρούσεις. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΣΥΠ Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ Εργασία: Kινηματογραφική ταινία «The white ribbon»
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Η εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
NeoΘΕΣΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ:
Κοινότητα (1/5) Μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι ζούν στην ίδια, οριοθετημένη περιοχή, μοιράζονται τις ίδιες βασικές αξίες, την οργάνωση και ενδιαφέροντα.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κουρσαράκος Γ. Δημήτριος Σχολικός Σύμβουλος Φ.Α. ΠΕ11 (MSc)
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ
Εισαγωγή στην Γνωστική Ψυχολογία
Ο φεμινισμός της «Εφημερίδος των Κυριών»
Ιζηματογενή πετρώματα
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Εργασία Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Διαδικασίες του Κοινωνικού Γίγνεσθαι
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 9 : ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Ορολογία Αντικοινωνική συμπεριφορά Ψυχοκοινωνική διαταραχή Εναντιωματική συμπεριφορά Παραβατικότητα

Συχνότητα παραβατικότητας Rutter et al. (1998) Πενταπλασιασμός εγκληματικών πράξεων στη Βρετανία στην περίοδο 1950-1990 Steinberg (2008) Αύξηση ανάλογων συμπεριφορών στις ΗΠΑ σε νέους κάτω των 18 ετών μέχρι το 1993

Συχνότητα παραβατικότητας Η τάση αυτή έχει αντιστραφεί κατά τις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα Ύφεση παραβατικών συμπεριφορών στις ΗΠΑ και στις Ευρωπαϊκές χώρες (Coleman & Brooks, 2009) Με ποιον τρόπο προκύπτουν τα ποσοστά εγκληματικότητας ;

Συχνότητα παραβατικότητας Επίπεδα καταγεγραμμένου εγκλήματος ως συνάρτηση αστυνομικών διαδικασιών Μερική εικόνα της αντικοινωνικής συμπεριφοράς των εφήβων Χρήση δεδομένων αυτοαναφοράς  αύξηση αξιοπιστίας των δεικτών

Συχνότητα παραβατικότητας Σημαντική μεταβλητή η φύση της εγκληματικής δραστηριότητας Ηλικία κορύφωσης τα 18 έτη για τα αγόρια και τα 15 έτη για τα κορίτσια (Coleman & Brooks, 2009) Ερμηνεία της παραβατικότητας στην εφηβεία ;

Ερμηνεία παραβατικότητας Η «διαχείριση της φήμης» συνδέεται με την παραβατική συμπεριφορά στην ομάδα των συνομηλίκων (Emler & Reicher, 1995) Κοινωνικές συνθήκες σε υποβαθμισμένες αστικές κοινωνίες (Koops & Castro, 2006)

Ερμηνεία παραβατικότητας Σημαντικές οι μεταβλητές της ηλικίας, καθώς και της ωρίμανσης (Shaefer & Uggen, 2009) Η αποχή από τις εγκληματικές πράξεις ως συνάρτηση των διαδικασιών ενηλικίωσης και ανάληψη ρόλου και ευθύνης, ατομικής και συλλογικής

Κατανόηση διαδικασίας δικαιοσύνης Ηλικία 12-13 ετών : τα παιδιά δεν είναι σε θέση να σκεφτούν με αφηρημένο τρόπο και εξακολουθούν να βλέπουν τους εαυτούς τους ως παιδιά που είναι υπόλογοι μόνο για τις πράξεις τους στον άμεσο περίγυρό τους δεν θεωρούν τον εαυτό τους ως μέρος αυτού του κοινωνικού συστήματος (Buss, 2000)

Κατανόηση διαδικασίας δικαιοσύνης Οι ικανότητες των 16χρονων και 17χρονων είναι πιο κοντά σε εκείνες των νεαρών ενηλίκων (18 έως 24 ετών) (Grisso et al., 2003) οι έφηβοι είναι σε θέση να κατανοήσουν τι σημαίνει να εμφανιστούν ενώπιον δικαστή μόνο όταν έχουν συμπληρώσει τα 14 τους χρόνια σημαντικές διαφορές στο βαθμό αναπτυξιακής ωριμότητας κάθε παιδιού

Δημοκρατία της Τσεχίας 10 12 13 14 15 16 17 Βόρεια Ιρλανδία Ιρλανδία Γαλλία Αυστρία Δημοκρατία της Τσεχίας Πορτογαλία Πολωνία   Κύπρος Φινλανδία Ιταλία Ελλάδα Λετονία Ισπανία Πίνακας : Ελάχιστο όριο ηλικίας ποινικής ευθύνης Σχέση με δομή οικογένειας

Καμπύλη ηλικίας και εγκληματικότητας Διάκριση (Moffit, 1993) μεταξύ της παραβατικότητας που περιορίζεται στη διάρκεια της εφηβείας και της παραβατικότητας που συνεχίζεται και μετά από αυτήν παραβατικότητα που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη κατά τη διάρκεια της εφηβείας και εμφανίζεται ως κοινωνικό φαινόμενο μεταξύ των ομάδων των συνομηλίκων παραβατικότητα ως μια μορφή ψυχοπαθολογίας που δεν περιορίζεται στην εφηβεία, αλλά εκδηλώνεται σε όλη την διάρκεια της ζωής του ατόμου

Καμπύλη ηλικίας και εγκληματικότητας Αυτή η περίοδος πειραματισμού τερματίζεται με τη σταθεροποίηση της ταυτότητας, και σε αυτήν την περίπτωση, που ανήκουν οι περισσότεροι έφηβοι, η παραβατικότητα έχει πρόσκαιρο χαρακτήρα Οι νέοι αυτοί θα ξεπεράσουν την παραβατική συμπεριφορά και δεν θα παρουσιάσουν σοβαρές διαταραχές της προσωπικότητας (Scott & Steinberg, 2008, Steinberg & Scott, 2003)

Παράγοντες κινδύνου Το φύλο – το μεγαλύτερο ποσοστό εγκληματικών πράξεων διαπράττεται από αγόρια Μεγαλύτερος ανταγωνισμός στο άρρεν Οι Rutter et al. (1998) συνδέουν την παραβατικότητα με την υπερκινητικότητα και τις διαταραχές διαγωγής

Παράγοντες κινδύνου Ο ρόλος της οικογένειας Ανεπαρκείς γονικές πρακτικές Τα «παραμελημένα» παιδιά Συνεχείς συγκρούσεις στο οικογενειακό πλαίσιο – ο μηχανισμός της μετάθεσης

Παράγοντες κινδύνου Συμπεριφορά και αξίες των γονέων Συστηματικοί παραβάτες προέρχονται από οικογένειες που ο ένας γονέας έχει ήδη καταδικαστεί (Hagell & Newburn, 1996) Το «πρότυπο αποδιοργάνωσης» (Loeber & Stouthamer- Loeber, 1986)

Παράγοντες κινδύνου Η παραμέληση και οι συγκρούσεις μπορούν να προκύψουν ως αποτέλεσμα συνδυασμού άλλων παραγόντων, όπως η ασυμφωνία των γονέων, η αρρώστια ή η απουσία του ενός γονέα. Βελτίωση των οικογενειακών σχέσεων  αποφασιστική επίδραση στην αντικοινωνική συμπεριφορά ενός εφήβου

Παράγοντες κινδύνου Σχέση κοινωνικών – περιβαλλοντικών παραγόντων Οικονομική δυσπραγία που υπονομεύει τον κοινωνικό ιστό μίας περιοχής Το «κοινωνικό κεφάλαιο» (Bourdieu & Passeron, 1977) : όρος που αντιπροσωπεύει όλα τα χαρακτηριστικά μιας κοινότητας που συμβάλλουν στην ανάπτυξή της

Παράγοντες κινδύνου Η έλλειψη απασχόλησης  δυσκολία στους νέους να υιοθετήσουν ενήλικους ρόλους και ενθαρρύνει την εμφάνιση επιθετικής συμπεριφοράς ως ένδειξη κοινωνικής ισχύος (White, 2009) Το σχολείο ως δομή ενίσχυσης του αισθήματος του «ανήκειν»