Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές Σε κύκλο ξαναλέμε την ιστορία και καλούμε τα παιδιά να παραστήσουν τους χαρακτήρες (καλούμε με διάφορους τρόπους πχ μαγικό μπαστούνι) Με το μπαστούνι γυρίζεις στον αέρα και μπαίνουν άλλοι στον κύκλο για μια άλλη δράση
Παιχνίδια Δεν ξεχνάμε ότι ακόμα και απλά παιδικά παιχνίδια μπορούν να συνδυαστούν με το θέμα της ιστορίας μας
Συμπληρώνω παγωμένη εικόνα Σε κύκλο. Ο δάσκαλος σε παγωμένη εικόνα σε σημείο όπου αυτός εμπλέκεται με κάποιον άλλο χαρακτήρα . Μπαίνουν κάποιοι και συμπληρώνουν την εικόνα Ερωτήματα (Αναγνώρισαν την εικόνα; Μπορούν να εκφράσουν με το σώμα και τη φωνή τον άλλο χαρακτήρα;)
Παγωμένες εικόνες σε ομάδες Μπορούν να φτιάξουν ανά 3-4 παγωμένες εικόνες στη σειρά; (όπως διηγηθήκαμε την ιστορία ή όπως είναι στο βιβλίο αφού κάναμε μια προεργασία;)
Θέτουμε ερωτήματα για τη δράση στα παιδιά Τι νομίζουν , Γιατί συνέβη ένα συγκεκριμένο γεγονός Ακούμε διαφορετικές ιδέες συμβουλευόμαστε για το τι θα έλεγε ο χαρακτήρας
Καλούμε τα παιδιά να δημιουργήσουν σκηνές που δεν αναφέρονται στην ιστορία . Αυτοσχεδιασμός από όλη η ομάδα με τον Δάσκαλο σε Ρόλο
Ομαδικοί αυτοσχεδιασμοί Πχ Πάμε όλοι μαζί να δούμε τι γίνεται στο σπιτάκι της μάγισσας. Συνεχίζουμε την δράση ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε
Γλυπτά με διαφορετικούς τρόπους Πχ . Ένα παιδί στη μέση του κύκλου σε ρόλο ενός ζώου από την ιστορία μας (Χαρακτήρας που έχει συγκεκριμένα εμφανή χαρακτηριστικά, στάση σώματος κλπ) Ανά δύο πλάθουν ο ένας το σώμα του άλλου
Χρησιμοποιούμε κούκλα για τον δάσκαλο σε ρόλο για να ζωντανέψουμε συγκεκριμένη στιγμή της ιστορίας Φτιάχνουμε σκηνικά πχ κάστρο Ενθαρρύνουμε να παίξουν μια συγκεκριμένη σκηνή (πχ η βασίλισσα φιλά τον βάτραχο, το παπάκι συναντά ένα ζώο τη στιγμή που...)
Ρόλος στον τοίχο Σχεδιάζουμε φιγούρα του χαρακτήρα Απ’ έξω γράφουμε τι σκέφτονται οι άλλοι γι αυτόν Μέσα τι σκέφτεται ή πώς νιώθει ο ίδιος
Διάδρομος συνείδησης Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο παράλληλες γραμμές. Ο χαρακτήρας περνά ενδιάμεσα και ακούει τις σκέψεις του όπως τις λένε τα άλλα παιδιά Αν έχουμε δίλημμα κάθε σειρά λέει άλλη εκδοχή
Ανακριτική καρέκλα Ο δάσκαλος κάθεται σε καρέκλα και ακούει ερωτήσεις σε ρόλο Τα παιδιά καταλαβαίνουν τα κίνητρα κάποιας συμπεριφοράς ποιος είναι ο χαρακτήρας, πώς νιώθει κ.ά Εναλλακτικά στην καρέκλα κάθεται ένα παιδί και απαντά σε ρόλο
Ακίνητη εικόνα Δημιουργία μιας εικόνας από μια στιγμή της ιστορίας με τα σώματα των παιδιών. Μπορεί όταν η ομάδα εκτελεί μια δράση να παγώνει με το σήμα του δασκάλου Ανίχνευση σκέψης Οι σκέψεις ενός χαρακτήρα λέγονται δυνατά είτε από τον ίδιο ή από άλλα παιδιά (με ένα απαλό σκούντημα στον ώμο) .
Δάσκαλος σε ρόλο Η/ο δασκάλα/ος παίρνει ρόλο για να διεγείρει το ενδιαφέρον, να προκαλέσει τη δράση, να προχωρήσει μια αφήγηση, να θέσει διλήμματα να προκαλέσει την συμμετοχή των παιδιών (Διαδεδομένη τεχνική που εισήγαγε η Heathcote με πολλές παραλλαγές)
Στόχοι της τεχνικής Χτίσιμο φανταστικού κόσμου Προκαλεί με ερωτήσεις Κινεί ενδιαφέρον, δημιουργεί δραματική ένταση , εμπλέκει συναισθηματικά τα παιδιά Αναπτύσσει περαιτέρω την πλοκή της ιστορίας
Στοιχεία του ρόλου 1) Στάση (ευθύνη, συμπεριφορά, συναισθηματική κατάσταση 2) Λειτουργία –τι εξυπηρετεί στην ιστορία; Δίνει συμβουλές συντονίζει συζήτηση, ζητά βοήθεια κλπ 3) Κύρος –ανώτερο, κατώτερο ή ισότιμο σε σχέση με τα παιδιά
Βασικά σημεία της τεχνικής Ο δάσκαλος δεν κρατά τον ρόλο για πολύ ώρα Μπορεί να μπαίνει σε ρόλο και να βγαίνει για να κρατά το ενδιαφέρον (και να δημιουργεί απόσταση από τη δράση ) Ένα σκηνικό αντικείμενο μπορεί να σηματοδοτεί πότε ο/η εκπαιδευτικός βρίσκεται σε ρόλο και πότε όχι και το εξηγούν στα παιδιά [π.χ. λέμε ότι όταν φοράω αυτό το κίτρινο μαντήλι είμαι η μαμά πάπια)
Βοηθητικές τεχνικές Συλλογικός ρόλος Όλα τα παιδιά είναι ένας χαρακτήρας παροτρύνουμε να μιλήσουν όλοι και να συνθέσουμε Συμβούλιο ‘Ολοι συναντώνται για να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα, ακούγονται εναλλακτικές προτάσεις . Ο δάσκαλος συντονίζει