Η ΝΕΥΡΙΚΗ ΩΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Advertisements

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 4/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος Δυναμικό ενέργειας ή δυναμικό δράσης.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΟΜΙΑ (ΣΤΟΜΑ, ΜΥΤΗ, ΜΑΤΙΑ, ΠΡΩΚΤΟΣ, ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ) ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΟΥΣ.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ Π. Ξαπλαντέρη, M.D., Ph.D..
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΜΕΡΟΣ 2. Η Νευρική ώση Τώρα που κατανοήσαμε την κατάσταση ηρεμίας του νευρώνα, ας δούμε πως δημιουργούνται τα ηλεκτρικά μηνύματα στο νευρώνα αυτό, ξεκινώντας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομή και λειτουργία νευρικών
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ - ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Εργασία Φυσικής.
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
της ενότητας « Ταξιδεύω με πυξίδα το “Χρόνο” »
Οι φυσικές καταστάσεις.
Λιπίδια και κυτταρικές μεμβράνες Οι βιολογικές μεμβράνες μέσω της επιλεκτικής τους διαπερατότητας ρυθμίζουν την επαφή του κυττάρου με το εξωτερικό.
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
Χρήση οργάνων μέτρησης
...things we need to know Σύναψη είναι η λειτουργική σύνδεση μεταξύ των νευρώνων -συναπτικό κενό (synaptic cleft), Οι νευρώνες μεταδίδουν σήματα, λαμβάνουν.
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 4/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος
Импульстің сақталу заңы. Реактивті қозғалыс.
Импульстің сақталу заңы. Реактивті қозғалыс.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΥΡΩΝΑ
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 3/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος
Ұйымдастыру: Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру, олардың
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΝΕΥΡΙΚΗ ΩΣΗ

Οι νευράξονες μεταφέρουν πληροφορίες με μια καθορισμένη, μετρήσιμη ταχύτητα Οι νευράξονες μεταβιβάζουν πληροφορίες σε μεγάλη απόσταση, χωρίς απώλεια στην ένταση ή την ευκρίνειά τους

Δυναμικό Ηρεμίας Εσωτερικό ελαφρώς ΑΡΝΗΤΙΚΑ φορτισμένο -30 έως -90mV

Δυναμικό Ηρεμίας Εσωτερικό ελαφρώς ΑΡΝΗΤΙΚΑ φορτισμένο Άνιση κατανομή ιόντων  κλίση συγκέντρωσης

Κυτταρική Μεμβράνη Copyright © Allyn & Bacon 2004

Επιλεκτική Διαπερατότητα Κυτταρικής Μεμβράνης

Αντλία Κ+ - Νa+ Ενεργητική Μεταφορά

Διάχυση Κ+ Κλίση Συγκέντρωσης & Κλίση Ηλεκτρικού Φορτίου Αντίθετη δράση στη διάχυση των ιόντων

Δυναμικό Ηρεμίας = -70mV Κ+

Δυναμικό Ηρεμίας Άνιση κατανομή ιόντων  κλίση συγκέντρωσης Εσωτερικό ελαφρώς ΑΡΝΗΤΙΚΑ φορτισμένο: -30 έως -90mV

Δυναμικό Ηρεμίας Δαπάνη Ενέργειας Προετοιμάζει την ταχεία απόκριση του νευρώνα σε κάποιο ερέθισμα

Δυναμικό Ενέργειας

Δυναμικό Ενέργειας Ταχεία μεταβολή του δυναμικού της μεμβράνης που εξαπλώνεται γρήγορα κατά μήκος της μεμβράνης του νευράξονα.

Δυναμικό Ενέργειας Εκπόλωση νευρώνα: το δυναμικό της μεμβράνης αυξάνεται Ουδός Πυροδότησης  Όταν το δυναμικό φτάσεις σε αυτήν την τιμή δημιουργείται Δυναμικό Ενέργειας Κανόνας Όλου ή Ουδενός: το μέγεθος και η μορφή ενός δυναμικού ενέργειας είναι ανεξάρτητα από την ένταση του ερεθίσματος που το προκάλεσε

Δυναμικό Ενέργειας Τα δυναμικά ενέργειας είναι πάντοτε τα ίδια Μεταβάλλεται η συχνότητά τους

Δυναμικό Ενέργειας Εκπόλωση Επαναπόλωση Υπερπόλωση

Δυναμικό Ενέργειας Εκπόλωση Επαναπόλωση Υπερπόλωση

Δυναμικό Ενέργειας Εκπόλωση Επαναπόλωση Τασεοεξαρτώμενοι δίαυλοι/κανάλια

Τοπικά Αναισθητικά Αναστολή Διαύλων Na+  Αναστολή δυναμικών ενέργειας π.χ. Ξυλοκαϊνη Άνοιγμα Διαύλων Κ+  Υπερπόλωση π.χ. Χλωροφόρμιο, Αιθέρας

Δυναμικό Ενέργειας

Μετάδοση Δυναμικού Ενέργειας

Μετάδοση Δυναμικού Ενέργειας

Έλυτρο Μυελίνης Εμμύελοι Νευράξονες Περισφύξεις του Ranvier

Μετάδοση Δυναμικού Ενέργειας Κατά Άλματα

Μετάδοση Δυναμικού Ενέργειας Κατά Άλματα

Εκφυτικός Κώνος

Διεγερτικά Μετασυναπτικά Δυναμικά

Ανασταλτικά Μετασυναπτικά Δυναμικά

Άθροιση στον Χρόνο

Άθροιση στον Χώρο

Άθροιση ΔΜΔ & ΑΜΔ

Άθροιση ΔΜΔ & ΑΜΔ

Τι είναι το δυναμικό ηρεμίας; Τι είναι το δυναμικό ενέργειας; Ποια είναι η κατανομή ιόντων εκατέρωθεν της κυτταρικής μεμβράνης ενός νευρικού κυττάρου όταν αυτό βρίσκεται σε ηρεμία; Ποια ιόντα συμμετέχουν στο δυναμικό ενέργειας; Τι είναι η ουδός ή κατώφλι ενεργοποίησης ενός νευρώνα; Τι είναι η μυελίνη και πώς τροποποιεί τη μετάδοση του δυναμικού ενέργειας σε έναν νευράξονα;