Αποσυνδετικές διαταραχές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Aναπαραστάσεις ασθένειας
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Συναισθηματικη αγωγη.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
Ψυχολογικές θεραπείες
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΔΙΑΛΕΞΗ 3 Kρίση και συμπεριφορά αυτοκτονίας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
ΠΡΩΙΜΟ ΨΥΧΙΚΟ ΤΡΑΥΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Κλεαρχοσ σταματουλακησ Ψυχολογοσ- Life coach
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Kρίση και συμπεριφορά αυτοκτονίας
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ
ΨΥΧΟΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποσυνδετικές διαταραχές

ΟΡΙΣΜΟΙ Αποσυνδετικές διαταραχές: ξαφνική αποσύνδεση της συνείδησης, της ταυτότητας ή της μνήμης του ατόμου - μηχανισμοί άμυνας: αποσύνδεση, απώθηση Το άτομο βιώνει υψηλής έντασης άγχος, που προκαλείται από εκφρασμένες ή φαντασιακές απαγορευμένες επιθυμίες, ή τραυματικά γεγονότα Αποπροσωποποίηση: αίσθηση αποξένωσης ή αποσύνδεσης από τον εαυτό - το άτομο αισθάνεται σαν να βρίσκεται σε κατάσταση ονείρου Αποσύνδεση (ή διάσχιση): οι εμπειρίες αποκλείονται από το επίπεδο του συνειδητού, έτσι ώστε το συναίσθημα, η συμπεριφορά, η ταυτότητα, οι αναμνήσεις & οι σκέψεις να μην μπορούν να ενσωματωθούν στο συνειδητό Αποσυνδετική αμνησία: το άτομο αδυνατεί να ανακαλέσει στη μνήμη του σημαντικές προσωπικές πληροφορίες Απώθηση: σκέψεις & συναισθήματα παραμένουν εκτός συνειδητής ενημερότητας του ατόμου

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Τραυματικές εμπειρίες (συνήθως ατυχήματα, φυσικές καταστροφές, κακοποίηση), που συνοδεύονται από: α. Ισχυρή συναισθηματική απάντηση β. Ψυχολογική σύγκρουση γ. Μακροχρόνιους παράγοντες έντασης Χρήση ψυχοδραστικών ουσιών (ψευδαισθησιογόνων ή κάνναβης), που διευκολύνουν την εκδήλωση αποσυνδετικών εμπειριών Σοβαρή σωματική, σεξουαλική ή συναισθηματική κακοποίηση κατά την παιδική ηλικία: α. Αποσυνδετική διαταραχή ταυτότητας β. Το παιδί μαθαίνει να αποσυνδέεται από την ανυπόφορη κατάσταση γ. Το άτομο συνεχίζει κατά την ενήλικη ζωή του να αποσυνδέεται από καταστάσεις οι οποίες μπορεί να μην είναι σοβαρά στρεσογόνες, γεγονός που επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργικότητά του

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ιστορικό: Ιστορικό παιδικής κακοποίησης, αδυναμία ανάκλησης τραυματικού γεγονότος Εμφάνιση συμπτωμάτων μετά από στρεσογόνα γεγονότα Αναφέρονται συμπτώματα κατάθλιψης & άγχους Σωματικά συμπτώματα: Εκδήλωση κεφαλαλγίας στην αποσυνδετική διαταραχή ταυτότητας Ψυχικές λειτουργίες: Διάθεση: αγχώδης, καταθλιπτική Μνήμη: αμνησία για προσωπικά γεγονότα Αισθητηριακή αντίληψη: αίσθηση αποκοπής από τον εαυτό ή το περιβάλλον, αίσθηση οργανικών αλλαγών στο σώμα Εναισθησία: περιορισμένη, το άτομο δεν έχει επίγνωση της μνημονικής δυσλειτουργίας

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ Άγχος σχετιζόμενο με τραυματικές εμπειρίες Αναποτελεσματική αντιμετώπιση, σχετιζόμενη με τραύμα κατά την παιδική ηλικία, παιδική κακοποίηση, χαμηλή αυτοεκτίμηση & ανεπαρκείς δεξιότητες αντιμετώπισης προβλημάτων Διαταραχή ταυτότητας, σχετιζόμενη με απειλή κατά της σωματικής ακεραιότητας, απειλή ατομικής ταυτότητας, ανεπαρκή ανάπτυξης προσωπικότητας Διαταραχή αισθητηριακής αντίληψης, σχετιζόμενη με υψηλό επίπεδο άγχους & περιορισμένο πεδίο αντίληψης Διαταραχή διεργασιών σκέψης, σχετιζόμενες με απειλή κατά σωματικής ακεραιότητας & αυτο-εικόνας Αντίληψη απουσίας ελέγχου, σχετιζόμενη με ανικανοποίητες ανάγκες εξάρτησης & φόβο απώλειας μνήμης Κίνδυνος αυτο-τραυματισμού, σχετιζόμενος με την αντίδραση του ατόμου στο αυξημένο άγχος & την αδυναμία έκφρασης συναισθημάτων

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ (1) Ειδικές Στρατηγικές: Διαμόρφωση ασφαλούς & ήρεμου περιβάλλοντος: α. Κατάρτιση από κοινού με το άτομο του σχεδίου φροντίδας β. Αποκλεισμός παραγόντων έντασης (αποφεύγονται αναφορές σε καταστάσεις από το παρελθόν) γ. Αποφυγή εκούσιων αυτο-τραυματισμών Εκπαίδευση σε στρατηγικές αποτελεσματικής αντιμετώπισης & τεχνικές διαχείρισης στρες: α. Προοδευτική χαλάρωση μυών β. Σωματική άσκηση γ. Κατάρτιση σχεδίου αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου (το άγχος αυξάνεται όταν το άτομο είναι μόνο του & δεν απασχολείται) Συζήτηση τραυματικών γεγονότων & νοήματός τους, όταν το άτομο είναι σε θέση να ανακαλεί τα γεγονότα Ενσωμάτωση οικογένειας & σημαντικών προσώπων στην εκπαίδευση

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ (2) Φαρμακοθεραπεία: Χορήγηση φαρμάκων που διευκολύνουν την ανάκληση των γεγονότων κατά τη διάρκεια των κλινικών συνεντεύξεων (Pentothal, νατριούχος αμυτάλη) Χορήγηση αγχολυτικών / αντικαταθλιπτικών φαρμάκων για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων Ατομική/ομαδική θεραπεία: Ύπνωση για την ανάκληση της μνήμης Προσδιορισμός συναισθηματικών αντιδράσεων έναντι παραγόντων έντασης Επεξεργασία μη αποδεκτών ορμών ή συμπεριφορών Παραπομπή σε ομάδες υποστήριξης (π.χ. επιζήσαντες από φυσική καταστροφή ή κακοποίηση) Εκπαίδευση σε γνωσιακές τεχνικές, ώστε να προαχθεί η ικανότητα αποτελεσματικής αντιμετώπισης προβλημάτων