Νοητικη υστερηση/ αυτισμοσ Διδασκουσα: Ελενη Τραγουλια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχολικη ένταξη μαθητη με αυτισμο. Βασικες προϋποθEσεις .
Advertisements

Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
Σεμινάριο: Κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση παιδιών και εφήβων με ιδιαίτερες δυσκολίες-διαταραχές (Β05Σ07) Θέμα: Παιδιά με αισθητηριακές διαταραχές/δυσκολίες.
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής για Διαπροσωπική Εναλλακτική και Επαυξητική Επικοινωνία (ΕΕΕ) * Κύριες αδυναμίες στις υπάρχουσες λύσεις βοηθημάτων ΕΕΕ:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Γελαστοπούλου Μαρία Κονταράκης Σπύρος
Autism – θεραπευτικές παρεμβάσεις & στρατηγικές ???
Αντιμετώπιση του αυτισμού: προσεγγίσεις, συστήματα & προγράμματα
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΔΙΆΛΕΞΗ IV- ΑΥΤΙΣΜΌΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
Ευδόκιμος Κωνσταντινίδης Παναγιώτης Μπαμίδης AHETA: Assistive Healthcare & Educational Technologies for special tArget groups, 2009 Χρήση συναισθηματικών.
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αυτισμό
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών
Περιεχόμενα Θεραπευτική Ιππασία
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
«Κατανοώντας τους φίλους»
Εκπαιδευτικά Προγράμματα: PECS, TEACCH, MAKATON
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΖΑΚΙΔΗΣ ΑΝΑΝΙΑΣ
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)
Αυτιστική διαταραχή – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
ΗΜΕΡΙΔΑ :ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
Μαυροπαλιάς Τρύφων.
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
Θεωρία του νου Ερμηνεία του αυτισμού μέσα από τη θεωρία του νου = γνωστικό μοντέλο ερμηνείας που προέρχεται από την αναπτυξιακή ψυχολογία.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 8/09/2014 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νοητικη υστερηση/ αυτισμοσ Διδασκουσα: Ελενη Τραγουλια Β΄ΜΕΡΟΣ

παραδειγμα διεκπεραιωσησ μιασ εργασιασ(οι οδηγιεσ ακολουθουνται απο συμβολα) Διάβασε καλά Υπογράμμισε αυτά που σου ζητά η άσκηση(λέξεις κλειδιά) Σκέψου καλά Θυμήσου τι σου ζητά η άσκηση κοιτώντας τις λέξεις κλειδιά Ξεκίνα να γράφεις

ενδεικτικα συμβολα

Προγραμματα και διδασκαλια παιδιων με νοητικη υστερηση Η δόμηση του χώρου αλλά και του εκπαιδευτικού προγράμματος μπορεί να γίνει μέσα από τον δανεισμό οπτικών συμβόλων τόσο από το σύστημα TEACCH όσο και από τα σύμβολα MAKATON. Παρά του ότι οι παραπάνω πρακτικές εφαρμόζονται για τα παιδιά με ΔΑΔ, εξυπηρετούν ένα διαφορετικό σκοπό για τα παιδιά με ΝΥ. Στόχος είναι η δημιουργία υποστηρικτικού περιβάλλοντος μέσα από τη χρήση οπτικών παρά λεκτικών μέσων. Έτσι, μέσα στην τάξη μπορεί κανείς να βρει το εβδομαδιαίο πρόγραμμα της τάξης με σύμβολα/εικόνες και λέξεις, το ατομικό πρόγραμμα της ημέρας του μαθητή με σύμβολα/εικόνες και λέξεις κ.λπ.

Προγραμματα και διδασκαλια παιδιων με νοητικη υστερηση Επομένως η εφαρμογή του TEACCH στις τάξεις όπου εκπαιδεύονται παιδιά με ΝΥ σχετίζεται περισσότερο με την οπτική υποστήριξη του φυσικού περιβάλλοντος και όχι με την ακολουθία των ενεργειών σε πλαίσιο απομονωμένης ατομικής εργασίας, όπως γίνεται, για παράδειγμα, στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού.

Παραδειγματα δομησησ φυσικου και εκπαιδευτικου εργου Η χρήση συμβόλων λειτουργεί υποστηρικτικά και στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων και στην εκμάθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων. Γενικότερα, οι επαυξημένοι και εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας συμβάλλουν στην κατανόηση και την ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου, συντελούν στην προσαρμογή του προγράμματος της διδασκαλίας στις ανάγκες του παιδιού και συμβάλλουν στη βελτίωση της συμπεριφοράς.

Παραδειγματα χρησησ συμβολων στην ταξη Παραδειγματα χρησησ συμβολων στην ταξη

Ακολουθεί παράδειγμα διεκπεραίωσης εργασίας μέσα από ανάλυση βημάτων

Παράδειγμα αύξησης συγκέντρωσης

Παράδειγμα διεκπεραίωσης διαλόγου

Οριοθέτηση δραστηριοτήτων