Αναπτυξιακη ψυχολογια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συναλλακτική Ανάλυση και Συμπεριφορά
Advertisements

Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Το ψυχαναλυτικό μοντέλο και οι διαδικασίες ψυχο-κοινωνικής ανάπτυξης
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
1.2. Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η Ψυχοκοινωνική θεωρία του Eric Erikson
ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΘΕΩΡΊΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΑΣ Ι Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – 2016 Λάρισα.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 3: Θεωρίες ανθρώπινης ανάπτυξης Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 6 : Θεωρίες για την ανθρώπινη ανάπτυξη: Κοινωνική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 12 : Πρώτη Παιδική Ηλικία Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Κάλλια Κουνενού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΣΠΑΙΤΕ.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Θεωρίεσ Προσωπικότητασ Ι
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Σε κάθε ψυχική διαταραχή υπάρχει κάποιο οργανικό υπόβαθρο; Ή οι ψυχικές ασθένειες οφείλονται σε ασυνείδητες ψυχολογικές διεργασίες;
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αποσυνδετικές διαταραχές
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αναπτυξιακά επιτεύγματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναπτυξιακη ψυχολογια ΜΙΧΑΗΛ ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε

Τι ειναι θεωρια Ένα ολοκληρωμένο σύστημα ιδεών και προτάσεων που προσεγγίζει ένα ζήτημα από αφηρημένη ή συγκεκριμένη οπτική γωνία. Αποσκοπεί στην ερμηνεία ενός σύνολου παρατηρήσεων καταλίγοντας έτσι σε ορισμένα συμπεράσματα

Χαρακτηριςτικα καλης θεωριας Μια καλή θεωρία,κυρίως επιστημονική θα πρέπει : Να είναι εριεκτική και σύντομη Να είναι διαψεύσιμες έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν προγνώσεις για τα μελλοντικά γεγονότα και με αυτό το τρόπο να αποδειχθεί σωστή ή ανακριβής Να έχει ευριστική αξία να μπορεί να ενθαρρύνει την περαιτέρω έρευνα

Ζητημα φυςης/ανατροφης Η ανθρώπινη εξέλιξη προκαλείται από: Την φύση και την σπουδαιότητα των βιολογικών προδιαθέσεων Την ανατροφή δηλαδή τις περιβαλλοντικές επιρροές

Ζητημα της παθητικοτητας/ενεργητικοτητας Τα παιδιά αντιμετοπίζουν την εξελιξή τους: Παθητικά Απορροφόντας ερεθίσματα και τον εκάστοτε τρόπο ζωής της κοινωνίας δίχως να μπορούν να το ελένξουν δρώντας ανενόχλητα σε αυτά. Ενεργητικά καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που δέχονται τα ερεθίσματα από την κοινωνία και τους κοινωνικούς φορείς

Ζητημα της ςυνοχης/αςυνεχειας Οι αλλαγές στα παιδιά γίνονται: Με συνοχή σταδιακά και συνεχώς χωρίς ξαφνικές αλλαγές. Με ασυνέχεια δηλαδή με μια διαδικασία απότομων αλλαγών ως προς την ωριμότητα του παιδιού.

εξελιξη Οι εξελιξεις όσον αφορά για τα παιδιά χωριζονταί σε: Ποσοτικές αλλαγές δηλαδη αυξητική αλλαγή σε ένα βαθμό χωρίς απότομες μεταμορφώσεις. Ποιοτικές αλλαγές οι οποίες κάνουν τα άτομα ουσιαστικά διαφορετικά απ'ό,τι ήταν παλιότερα.

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ

SIGMUND FREUD(1856-1939) Ο Freud πίστευε ότι οι άνθρωποι ωθούνται από κίνητρα και συγκρούσεις για τα οποία δεν έχουν συνείδηση σε μεγάλο βαθμό και ότι η προσωπικότητα του ατόμου διαμορφώνεται από πρώιμες εμπειρίες στην ζωή του.

ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΕΚΕΙΝΟ υπάρχει από την γέννηση του ατόμου και αποτελεί την ανάγκη ικανοποίησης των βιολογικών ενστίκτων. ΤΟ ΕΓΩ βρίσκει ρεαλιστικές λύσεις για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του εκείνου. ΤΟ ΥΠΕΡΕΓΩ αποτελεί την κριτική πάνω στις λύσεις του ΕΓΩ , δηλαδή την συνείδηση.

ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ FREUD ΨΥΧΟΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ Στοματικό Πρωκτικό Φαλλικό Λανθάνουσα σεξουαλικότητα Σεξουαλικότητα ΗΛΙΚΙΑ Γέννηση-1 έτος 1-3 χρονών 3-6 χρονών 6-11 χρονών 12 χρονών ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Τα νήπια αντλούν απόλαυση από στοματικές δραστηριότητες (θηλασμός κτλπ.). Η ηθελημένη ούρηση και αφόδευση αποτελούν τους τρόπους εκπλήρωσης του σεξουαλικού ενστίκτου. Η διέγερση των γεννητικών οργάνων αποτελεί την σεξουαλική απόλαυση. Επίσης αναπτύσσεται μια αιμομικτική επιθυμία για τον γονέα του αντιθέτου φύλλου Τα τραύματα του Φαλλικού σταδίου προκαλούν την καταπίεση και την επαναδιοχέτευση των σεξουαλικών ορμών σε αλλές δραστηριότητες Η εφηβεία ενεργοποιεί τις σεξουαλικές ορμές. ΟΙ έφηβοι τώρα πρέπει να εκφράσουν τις ορμές τους με αποδεκτό κοινωνικά τρόπο

ERIK ERIKSON(1902-1994) Ο Erik Erikson ήταν μαθητής του Freud. Πίστευε ότι τα παιδιά είναι ενεργητικά και περίεργα και επιδιώκουν την προσαρμογή στο περιβάλλον τους και όχι έρμαια των βιολογικών τους ορμών. Επίσης ο Erikson έδινε πολύ μεγαλύτερη έμφαση στις πολιτισμικές επιρροές από ότι στις σεξουαλικές ορμές (όπως έκανε ο Freud).

ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ERIKSON ΒΑΣΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΒΛΙΑΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΕΝΟΧΗΣ ΦΙΛΟΠΟΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙ ΣΥΝΧΗΣΗΣ ΡΟΛΩΝ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙ ΣΑΤΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΓΩ ΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ ΗΛΙΚΙΑ Γέννηση-1ο έτος 1-2 χρονών 3-6 χρονών 6-12 χρονών 12-20 χρονών 20-40 χρονών 40-65 χρονών Γηρατειά ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ERIKSON Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν τα νήπια για να μάθουν πώς να εμπιστεύονται τους άλλους. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να είναι αυτόνομα. Τα παιδιά θα προσπαθήσουν να αποδεχθούν ευθύνες πέρα από την ικανότητα τους να τις χειριστούν. Τα παιδιά πρέπει να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες. Οι έφηβοι πρέπει να αποκτήσουν κοινωνική και επαγγελματική ταυτότητα. Ο ενήλικας πρέπει να μπορεί να διαμορφώσει φιλίες και στενές σχέσεις. Ο ενήλικας πρέπει να παραμείνει παραγωγικός και να φροντίζει την οικογένεια του. Ο γέρος άνθρωπος κάνει απολογισμό της ζωής του και την κρίνει την ζωή του ανάλογα