Ασκ. 1.54 βιβλιο μ. λουκα Αν τα γονίδια Α (A, a), B (B, b), C (C, c), D (D, d), E (E, e) και F (F, f) είναι ανεξάρτητα, ποια είναι η συχνότητα των.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κεφάλαιο 12 Ραδιογενετική.
Advertisements

ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
IGenetics Mια Μεντελική προσέγγιση.
ΕΠΟΧΕΣ.
Μενδελική κληρονομικότητα και άνθρωπος
ΜΕΝΔΕΛΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ
διαστήματα εμπιστοσύνης
ΧΙΑΣΜΑΤΑ. ΧΙΑΣΜΑΤΑ Μενδελική κληρονομικότητα ο Μέντελ χρησιμοποίησε για τα πειράματά του το μοσχομπίζελο διότι: Χρησιμοποίησε μία ή δύο ξεχωριστές.
Β:(brown) καφέ γούνα w:(white) λευκή γούνα •P: B B x B B •G:•G: •F1:BB όλοι οι απόγονοι Πιθανότητες σε ποσοστά: 100% ομόζυγα για το καφέ χρώμα (γονοτυπικά),
Β:(brown) καφέ γούνα w:(white) λευκή γούνα P: B B x B B G: F1:BB όλοι οι απόγονοι Πιθανότητες σε ποσοστά: 100% ομόζυγα για το καφέ χρώμα (γονοτυπικά),
Α. Δρίβας 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Ασκήσεις Κεφάλαιο 5 Μαστή Χριστίνα ΠΕ0401.
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών
Β Τάξη - Ενότητα 4 Αναγνώριση Σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Νόμοι του Mendel.
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
ΜΕΝΔΕΛΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ
Εξαιρέσεις από τους νόμους του Mendel.
Φυτά!!! Εδώ θα δεις όμορφα φυτά!.
Modern Greek. Το βιβλίο είναι κόκκινο. Το σκουλίκι είναι πράσινο.
μενδελική κληρονομικότητα
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Εξερευνώντας την κληρονομικότητα με μοντελοποίηση διαδικασιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο: ΜΕΝΔΕΛΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΤΕΛΩΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗ ΓΟΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΔΙΫΒΡΙΔΙΣΜΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
KΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ MENDEL
ΑΣΚΗΣΗ 11. ΑΣΚΗΣΗ 11 Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ; ΑΣΚΗΣΗ 11 1ος 4ος Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ;
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ Η αναπαραγωγή είναι απαραίτητη για τη συνέχιση της ζωής
Νόμοι του Mendel.
ατελώς επικρατή X Κ1Κ1Κ1Κ1 Κ1Κ2Κ1Κ2 Κ2Κ2Κ2Κ2 Κ 1 : λευκό Κ 2 : μαύρο Εμφανίζεται ενδιάμεσος φαινότυπος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΑΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΡΟΣΟΦΙΛΑΣ 2007.
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών Ασκήσεις. 2 Άσκηση 5.2 Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα χρωματισμού του παρακάτω χάρτη; Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.
Η ροή της γενετικής πληροφορίας
ΓΕΝΕΤΙΚΗ Μίτωση
Το πορτραίτο μας. Χάρις στην δυνατότητα των σημερινών υπολογιστών μπορούμε σχετικά εύκολα να δημιουργήσουμε ένα πορτραίτο με βάση τις πληροφορίες που.
Το σύστημα ΑΒΟ Κάθε λευκό αιμοσφαίριο φέρει στην επιφάνεια αντιγόνα – ουσίες που ανιχνεύουν ξένα αντισώματα. Όταν ανιχνεύσουν ξένο αντιγόνο παράγουν αντισώματα.
Hardy-Weinberg ΝΟΜΟΣ Hardy – WeinbergΝΟΜΟΣ Hardy – Weinberg Σε μεγάλους και τυχαία διασταυρούμενους πληθυσμούς οι συχνότητες των γονοτύπων ΑΑ, Αα και αα.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
Απόκλιση από τις τυχαίες διασταυρώσεις
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Ερωτήσεις από όλη την ύλη
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών
Oλυμπιακοί αγώνες Ευτυχία Α. Δέσποινα Χ..
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ.
COLEOPTERA.
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Ο ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2΄ του 1ου Δημοτικού Σχολείου και της ΣΤ΄ του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Περάμου σας παρουσιάζουν τη βιωματική εργασία.
Λέγεται ότι το έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του
Τέταρτη σειρά ασκήσεων
28 Νοεμβρίου 2017 Πέμπτη σειρά ασκήσεων.
9 Οκτωβρίου 2018 Πρώτη σειρά ασκήσεων.
Δεύτερη σειρά ασκήσεων
Τέταρτη σειρά ασκήσεων
23 Οκτωβρίου 2018 Τρίτη σειρά ασκήσεων.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
(αλληλεπίδραση των γονιδίων), η αναλογία 9:3:3:1 στην F2 αλλάζει...
Συνδεδεμένα γονίδια (στο ίδιο χρωμόσωμα)
Ποιοι είναι οι γαμέτες σε κάθε περίπτωση ;
ΑΣΚ. 1.29* ΒΙΒΛΙΟ Μ. ΛΟΥΚΑ Ένας κανονικός άνδρας παντρεύτηκε μια κανονική γυναίκα και απέκτησαν ένα αλφικό παιδί. Με ποια πιθανότητα, α) το δεύτερό τους.
Συνδεδεμένα γονίδια (στο ίδιο χρωμόσωμα)
Ερωτήσεις από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ασκ. 1.54 βιβλιο μ. λουκα Αν τα γονίδια Α (A, a), B (B, b), C (C, c), D (D, d), E (E, e) και F (F, f) είναι ανεξάρτητα, ποια είναι η συχνότητα των απογόνων της διασταύρωσης: ♂AaBBccDdeeFf X ♀AAbbCcDdEeFF που έχουν γονότυπο: α) AaBbccDDeeFf; β) Όμοιο με τον αρσενικό γονέα;

Πολλαπλασιαστικοσ κανονασ ΓΟΝΟΤΥΠΟΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ♂Aa X ♀AA ½ AA : ½ Aa ♂BB X ♀bb 100% Bb ♂cc X ♀Cc ½ Cc : ½ cc ♂Dd X ♀Dd ¼ DD : ½ Dd : ¼ dd ♂ee X ♀Ee ½ Ee : ½ ee ♂Ff X ♀FF ½ Ff : ½ FF Ποια είναι η συχνότητα του γονοτύπου AaBbccDDeeFf και του γονοτύπου AaBBccDdeeFf;

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΟΤΥΠΟΥ AaBbccDDeeFf : P = ½ x 1 x ½ x ¼ x ½ x ½ = 1/64 ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΟΤΥΠΟΥ AaBBccDdeeFf : Ρ = 0 [ λόγω του γονιδίου B (B, b)] Μπορεί επίσης να λυθεί με τετράγωνο του Punnett Προσοχή: Κάθε γονέας παράγει 2x2x2=8 διαφορετικούς γαμέτες

ΑΣΚΗΣΗ 4.21 ΒΙΒΛΙΟ KLUG Σε ένα είδος φυτού, τα λουλούδια μπορεί να είναι κίτρινα, μπλε, κόκκινα και μωβ και για καθένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά υπάρχουν αμιγή στελέχη. Όταν διασταυρώνονται φυτά με μπλε λουλούδια με φυτά με κόκκινα λουλούδια, όλα τα φυτά που προκύπτουν έχουν κίτρινα λουλούδια. Όταν αυτά διασταυρώνονται μεταξύ τους, στην F2 προκύπτει η ακόλουθη αναλογία φυτών ως προς το χρώμα των λουλουδιών τους: 9/16 κίτρινα : 3/16 μπλε : 3/16 κόκκινα : 1/16 μωβ Σε μια ακόμα διασταύρωση στην οποία οι γονείς είναι αμιγή στελέχη, διασταυρώνονται φυτά με κίτρινα λουλούδια με φυτά με μωβ λουλούδια. Και στην περίπτωση αυτή, όλα τα φυτά στην F1 έχουν κίτρινα λουλούδια, ενώ στη γενιά F2 προκύπτει και πάλι η παραπάνω αναλογία 9 : 3 : 3 : 1. α) Προσδιορίστε τον τρόπο κληρονομικότητας του χρώματος των λουλουδιών στο φυτό αυτό. Συμβολίστε κατάλληλα τα εμπλεκόμενα γονίδια και προσδιορίστε τους γονοτύπους για καθέναν από τους τέσσερις εναλλακτικούς φαινοτύπους. β) Προσδιορίστε τα αποτελέσματα στις γενιές F1 και F2 από μια διασταύρωση ανάμεσα σε αμιγή στελέχη με κόκκινο και μωβ χρώμα λουλουδιών.

Ρ: AAbb [μπλε] x aaBB [κόκκινα] F1: όλα AaBb [κίτρινα] F2: 9 Α–Β– [κίτρινα] 3 Α–bb [μπλε] 3 aaB– [κόκκινα] 1 aabb [μωβ] Ρ: AABB [κίτρινα] x aabb [μωβ] F1: όλα AaBb [κίτρινα] F2: 9 Α–Β– [κίτρινα] 3 Α–bb [μπλε] 3 aaB– [κόκκινα] 1 aabb [μωβ]

ΔΙΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ P : AAbb x aaBB ή ΑΑΒΒ x aabb F1 :AaBb x AaBb ♂   ♀   AB Ab aB ab AABB AABb AaBB AaBb AAbb Aabb aaBB aaBb aabb

Ρ: aaBB [κόκκινα] x aabb [μωβ] Προσδιορίστε τα αποτελέσματα στις γενιές F1 και F2 από μια διασταύρωση ανάμεσα σε αμιγή στελέχη με κόκκινο και μωβ χρώμα λουλουδιών. Ρ: aaBB [κόκκινα] x aabb [μωβ] F1: όλα aaBb [κόκκινα] F2: 1 aaΒB [κόκκινα] 2 aaBb [κόκκινα] 1 aabb [μωβ]

Ασκ. 2.51 βιβλιο μ. λουκα Στους σκύλους Labrador, ένα θηλυκό με καστανό χρωματισμό διασταυρώθηκε με ένα αρσενικό που είχε χρυσαφί χρωματισμό. Όλοι οι F1 απόγονοι είχαν μαύρο χρωματισμό. Στην F2 παρατηρήθηκε η αναλογία 9 [μαύρο] : 3 [καστ.] : 4 [χρυσαφί]. Να εξηγηθούν τα αποτελέσματα.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ 9 : 3 : 4 ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ A (A, a) και B (B, b) καθορίζουν τον χαρακτήρα χρώμα τριχώματος στα σκυλιά Labrador. To αλληλόμορφο Α είναι κυρίαρχο στο αλληλόμορφο a (Α>a) και το αλληλόμορφο Β είναι κυρίαρχο στο αλληλόμορφο b (B>b). H αναλογία 9 : 3 : 4 είναι χαρακτηριστική της αλληλεπίδρασης των δύο γονιδίων Α και Β, στην περίπτωση υπολειπόμενης επίστασης. Αν το αλληλόμορφο a είναι επιστατικό στα αλληλόμορφα B και b, τότε η ακόλουθη διασταύρωση δείχνει τον τρόπο κληρονομικότητας του χαρακτήρα.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ 9 : 3 : 4 Ρ: ♀ AAbb [καστανό] x ♂ aaBB [χρυσαφί] F1: Όλα AaBb [μαύρα] AaBb [μαύρα] x AaBb [μαύρα] F2: 9 Α–Β– [μαύρα] 3 Α–bb [καστανά] 3 aaB– [χρυσαφί] 1 aabb [χρυσαφί]

ΔΙΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ AaBb x AaBb ♂   ♀   AB Ab aB ab AABB AABb AaBB AaBb AAbb Aabb aaBB aaBb aabb

ΑΣΚΗΣΗ 4.20 ΒΙΒΛΙΟ KLUG Σε ένα φυτό, από τη διασταύρωση ανάμεσα σε ένα άτομο με ψηλό βλαστό και ένα άτομο με κοντό βλαστό, στην F1 προέκυψαν αποκλειστικά ψηλά φυτά. Όταν αυτά διασταυρώθηκαν μεταξύ τους στην F2, τα 9/16 των ατόμων είχαν ψηλό βλαστό, ενώ τα 7/16 είχαν κοντό βλαστό. α) Εξηγήστε τον τρόπο κληρονομικότητας του ύψους στο φυτό αυτό προσδιορίζοντας τον αριθμό των γονιδίων που εμπλέκονται. Αναφέρετε επίσης τους γονοτύπους των κοντών και των ψηλών φυτών. β) Τι ποσοστό φυτών στη γενιά F2 είναι αμιγή στελέχη; Ποιοι είναι οι γονότυποί τους;

Αναλογια 9 : 7 Η αναλογία 9 : 7 προκύπτει από την αναλογία 9 : 3 : 3 : 1, που παρατηρείται στους απογόνους μιας διυβριδικής διασταύρωσης. Αν, λοιπόν, το ύψος ελέγχεται από τα γονίδια A (A, a) και B (B, b), όπου A > a και Β > b, τότε η ακόλουθη διασταύρωση δείχνει τον τρόπο κληρονομικότητας του χαρακτήρα.

Ρ: AABB [ψηλό βλαστό] x aabb [κοντό βλαστό] F1: όλα AaBb [ψηλό βλαστό] F2: 9 Α–Β– [ψηλό βλαστό]

Αναλογια 9 : 7 Επειδή για την παραγωγή των ψηλών βλαστών απαιτείται η ταυτόχρονη παρουσία των κυρίαρχων αλληλομόρφων των δύο γονιδίων (Α και Β) στο γονότυπο, λέμε ότι τα δύο γονίδια έχουν ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ή ότι έχουμε ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Παρατηρούμε ότι κοντούς βλαστούς έχουν οι ομοζυγωτοί γονότυποι για τον υπολειπόμενο αλληλόμορφο του ενός ή του άλλου γονιδίου ή για τους υπολειπόμενους αλληλομόρφους και των δυο γονιδίων. Γι’ αυτόν τον λόγο ο τύπος αυτός αλληλεπίδρασης των γονιδίων αναφέρεται και ως ΔΙΠΛΗ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΑΣΗ (ο a είναι επιστατικός στους B και b, και ο b είναι επιστατικός στους Α και a) ή ως ΑΝΤΙΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ ΓΟΝΙΔΙΩΝ.

ΔΙΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ AaBb x AaBb ♂   ♀   AB Ab aB ab AABB AABb AaBB AaBb AAbb Aabb aaBB aaBb aabb β) Τι ποσοστό φυτών στη γενιά F2 είναι αμιγή στελέχη; 4/16 = 0,25 = 25% Ποιοι είναι οι γονότυποί τους; 1 AABB, 1 AAbb, 1 aaBB, 1 aabb

Ασκ. 2.56 βιβλιο μ. λουκα Στην κολοκυθιά (Cucurbita pepo), οι καθαρές σειρές Π, Κ και Λ, για πράσινο, κίτρινο και λευκό καρπό, διασταυρώθηκαν μεταξύ τους και έδωσαν τα ακόλουθα αποτελέσματα: Ρ: 1. Π Χ Κ 2. Λ Χ Κ F1: 100% [κίτρινο] 100% [λευκό] F2: 81 [κίτρ.] : 29 [πράσ.] 155 [λευκό] : 40 [κίτρ.] : 10 [πράσ.] Να βρεθούν οι γονότυποι των σειρών Π, Κ και Λ.

Η αναλογiα 155 : 40 : 10 ποια αναλογια ΣΑΣ θυμιζει; Α. την αναλογία 1 : 2 : 1 ; Β. την αναλογία 9 : 3 : 4 ; Γ. την αναλογία 9 : 6 : 1 ; Δ. την αναλογία 12 : 3 : 1 ; Ε. την αναλογία 15 : 1 ; Στ. την αναλογία 13 : 3 ; Ζ. την αναλογία 3 : 1 ;

Στατιστικη δοκιμασια x² για τον ελεγχο τησ σημαντικοτητασ των αποκλισεων

Στατιστικη δοκιμασια x² για τον ελεγχο τησ σημαντικοτητασ των αποκλισεων

αναλογια 12 : 3 : 1 ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ A (A, a) και B (B, b) καθορίζουν τον χαρακτήρα «χρώμα καρπού» στην κολοκυθιά. To αλληλόμορφο Α είναι κυρίαρχο στο αλληλόμορφο a (Α>a) και το αλληλόμορφο Β είναι κυρίαρχο στο αλληλόμορφο b (B>b). H αναλογία 12 : 3 : 1 είναι χαρακτηριστική της αλληλεπίδρασης των δύο γονιδίων Α και Β, στην περίπτωση κυρίαρχης επίστασης. Αν το αλληλόμορφο Α είναι επιστατικό στα αλληλόμορφα B και b, τότε η ακόλουθη διασταύρωση δείχνει τον τρόπο κληρονομικότητας του χαρακτήρα.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ 12 : 3 : 1 ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ 2 Ρ: ♀ AΑbb [λευκό] x ♂ aaBB [κίτρινο] F1: Όλα AaBb [λευκά] AaBb [λευκά] x AaBb [λευκά] F2: 3 aaB – [κίτρινα] 1 aabb [πράσινα] 9 Α – Β – [λευκά] 3 Α – bb [λευκά]

ΔΙΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ AaBb x AaBb ♂   ♀   AB Ab aB ab AABB AABb AaBB AaBb AAbb Aabb aaBB aaBb aabb

ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ 1 Ρ: ♀ aabb [πράσινο] x aaBB [κίτρινο] F1 : όλα aaBb [κίτρινα] F2 : 81 aaB – [κίτρινα] : 29 aabb [πράσινα] Η αναλογία 81 : 29 δεν αποκλίνει, με επίπεδο σημαντικότητας το 5%, από την αναλογία 3 : 1 (x²= 0,0354, Β. Ε = 1, 0,90 < Ρ < 0,70)