ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΣΝΙΑ ΚΑΙ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1.Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 3. Θετικών Επιστημών - Βιοεπιστημών – Πληροφορικής - Τεχνολογίας 4. Οικονομικών.
Advertisements

TSAKOS ENERGY NAVIGATION LTD Η Tsakos Energy Navigation Limited (TEN) διαθέτει ένα στόλο σύγχρονων tankers και παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 4: Επιλογή μέσων διαφήμισης Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ & ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 1 ο. Ο όρος marketing είναι πολύ ευρύς και περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που γίνονται κατά τη διακίνηση των.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 2: Οργάνωση-Business Plan. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ 2 o Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εξαγωγική δραστηριότητα αποτελεί σήμερα την μοναδική ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών.
Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015.
Η αγορά εργασίας στον διαδικτυακό τουρισμό Αλέξανδρος Καραβίτης Διευθυντής Λειτουργιών.
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
Ειδικά θέματα σε κινητά και ασύρματα δίκτυα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ επιχειρηματικο περιβαλλον των ηπα
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
Οι τεχνικές των Πωλήσεων
Ο Πελοποννησιακός πόλεμος από το 420 έως το 404
Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εκπαιδευτικη πολιτικη μιντζα νικολετα-μαρια (3170) στ’ εξαμηνο Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Το Marketing Β΄.
Νορβηγία Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας
η περινομή (marketing) στην λειτουργία της αγοράς ΑΝΤΩΝΙΟΥ Μαρτίνη
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΣΣΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ.
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Αν δεν υπήρχε το Tουριστικό Marketing πως θα γνωρίζαμε για…
Πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – Σεπτέμβριος 2017
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
Ιανουάριος 2014 Ομάδα 4 Γαβριηλίδης Γεώργιος Διακουμάκος Αριστείδης
ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Ε. Κ. Π. Α
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Alexander Socratis Economics Department
Α Ο Δ Ε ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Εργαστήριο 6ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
Λύση της εταιρείας και κλείσιμο της επιχείρησης
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Nέο Πρόγραμμα Αθήνα, Ιούνιος 2014.
Marketing για εκπαιδευτικούς
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Εμπορικές Εταιρίες ΟΕ – ΕΕ – ΕΠΕ - ΙΚΕ
Εργαστήριο 6ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
Η ΚΑΛΥΨΗ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
財管-WACC.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (Σ.Α.)
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΣΝΙΑ ΚΑΙ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΕΡΑΓΕΒΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΣΝΙΑ ΚΑΙ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ

Πληροφορίες Χώρας Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη αποτελείται από: Την Ομοσπονδία Βοσνίας–Ερζεγοβίνης (Federacija BiH) Την Republika Srpska Την Περιοχή Brcko Επίσημη Ονομασία Βοσνία και Ερζεγοβίνη (Bosna i Hercegovina, BiH) Πρωτεύουσα Σεράγεβο, 500.000 κάτοικοι Μεγάλες πόλεις Μπάνια-Λούκα, Μόσταρ, Τούζλα, Ζένιτσα, Μπιέλινα, Μπίχατς. Γεωγραφική θέση Ν.Α. Ευρώπη, Κροατία 932 χιλιόμετρα, Σερβία 312, Μαυροβούνιο 215 χλμ. Εθνότητες Βόσνιοι Mουσουλμάνοι, Σέρβοι, Κροάτες και λοιποί. Νόμισμα Konvertibilna Marka (BAM επίσημα, ΚΜ κοινή ονομασία) Ισοτιμία Ευρώ/ΚΜ 1 Ευρώ = 1.955830 BAM

Την 1η Ιουνίου 2015, η Συμφωνία Σταθεροποίησης και Σύνδεσης (ΣΣΣ) ΒκΕ-ΕΕ τέθηκε σε ισχύ και η χώρα υπέβαλε επίσημη αίτηση ένταξης στην ΕΕ στις 15 Φεβρουαρίου 2016. Σχέσεις με ΕΕ Η ΒκΕ υπέβαλε αίτηση ένταξης το 1999, παρουσίασε το σχετικό υπόμνημά της για εμπορικά ζητήματα το 2002 και έκτοτε διατηρεί καθεστώς «παρατηρητή» (observer status) στον Οργανισμό. Σχέσεις με ΠΟΕ

Βασικά μακροοικονομικά μεγέθη Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ για το έτος 2017 ανήλθε σε 8.941 Βοσνιακά μάρκα ήτοι περίπου 4.585 ευρώ Ο ρυθμός μεγέθυνσης του ΑΕΠ για το έτος 2018 κυμάνθηκε σε ποσοστό 3,2% και για το 2019 αναμένεται να ανέλθει σε 3,4% Η ανεργία ανήλθε σε ποσοστό 22,7% κατά την διάρκεια του 2018 και ο ρυθμός πληθωρισμού προσέγγισε το 1,8% Το εξωτερικό χρέος ανέρχεται σε ποσοστό 35,62% του ΑΕΠ. Ο μέσος μηνιαίος μισθός ανέρχεται σε 675 ευρώ

Εξέλιξη εξωτερικού εμπορίου Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2018: Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 10 δισεκατομμύρια 972 εκατομμύρια ΒΑΜ, δηλαδή, 8,3% υψηλότερες από ο, τι την ίδια περίοδο του 2017 Οι εισαγωγές ανήλθαν σε 17 δισεκατομμύρια 743 εκατομμύρια ΒΑΜ, αυξημένες κατά 6,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτος Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 6 δισεκατομμύρια 770 εκατομμύρια ΒΑΜ (1 Ευρώ = 1.955830 BAM)

Mορφές επιχειρήσεων στην ΒκΕ Ομόρρυθμη Εταιρεία Αλληλέγγυας (Απεριόριστης) Ευθύνης [Unlimited Joint Liability Company – d.n.o. / o.d. / UnLtd.] Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης [Limited Liability Company – d.o.o. / Ltd] Ετερόρρυθμη Εταιρεία [Limited Partnership – k.d. / LP] Ανώνυμη Εταιρεία [Joint - Stock Company – d.d. / a.d. / JSC]

Σήμανση/πιστοποίηση προϊόντων Η σήμανση του εισαγομένου προϊόντος θα πρέπει να περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες: Επωνυμία της επιχείρησης – όνομα του προϊόντος Πλήρη στοιχεία ταχυδρομικής διεύθυνσης του εισαγωγέα Χώρα προέλευσης Καθαρή ποσότητα Βάρος όγκος Συστατικά Τρόπος αποθήκευσης (μεταφορά, χρήση, συντήρηση) Συναφείς προειδοποιήσεις προς τους καταναλωτές Όλες οι ανωτέρω πληροφορίες θα πρέπει να έχουν μεταφραστεί σε μια από τις επίσημες γλώσσες της χώρας πρό της κυκλοφορίας του προϊόντος στην τοπική αγορά

Διαδικασίες εισαγωγής Όλα τα εισαγόμενα προϊόντα στην ΒκΕ πρέπει να περάσουν από την συνήθη διαδικασία τελωνειακής διασάφησης σε μια από τις επίσημες γλώσσες της χώρας Η διασάφηση, θα πρέπει να συνοδεύεται από τα σχετικά τυποποιημένα μεταφορικά έγγραφα που χρησιμοποιούνται σε τέτοιες περιπτώσεις: Η κατάθεση θα πρέπει να γίνεται από: το πρόσωπο το όνομα του οποίου αναγράφεται στην φορτωτική ή σε εξουσιοδοτημένο από αυτό αντιπρόσωπο Εμπορικό τιμολόγιο (commercial invoice) Τα έγγραφα αποστολής εμπορευμάτων (shipping documents) Τα πιστοποιητικά ποιοτικού ελέγχου (quality control certificates) Την φορτωτική (bill of lading) Πιστοποιητικά προέλευσης (certificates of origin) Πιστοποιητικά ασφάλισης (insurance certificates)

Στρατηγική εισόδου στην αγορά της ΒκΕ Συνεργασία με αντιπροσώπους/διανομείς Ίδρυση θυγατρικής/υποκαταστήματος αντιπροσωπείας/κοινοπραξίας

Συνεργασία με αντιπροσώπους/διανομείς Στην ΒκΕ, ο παράγων «προσωπική επαφή» και η οικοδόμηση «φιλικών επιχειρηματικών σχέσεων και συνεργασιών» είναι αποφασιστικής σημασία για την επιτυχή έκβαση ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος Η εγκατάσταση (π.χ. τοπικό γραφείο αντιπροσώπου) και η απασχόληση επιτόπιου προσωπικού αποτελούν ενδείξεις σοβαρών προθέσεων και μακροχρόνιας δέσμευσης στην αγορά της ΒκΕ και αντιμετωπίζονται ευνοϊκά

Αξιόπιστος τοπικός συνεργάτης Ίδρυση θυγατρικής/υποκαταστήματος/ αντιπροσωπείας/κοινοπραξίας  Για τις νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις, καθοριστική προϋπόθεση της προσπάθειας επιτυχούς εισόδου στην τοπική αποτελεί ο εντοπισμός ενός αξιόπιστού τοπικού συνεργάτη Τέτοιου είδους συνεργάτες είναι για παράδειγμα οι: Αντιπρόσωποι πωλήσεων (sales agents) Διανομείς (distributors) Αξιόπιστος τοπικός συνεργάτης Με καλή φήμη Εμπειρία Γνώση των ιδιαιτεροτήτων της τοπικής αγοράς

Δίκτυα Διανομής Οι μεγάλοι χονδρέμποροι-διανομείς καταναλωτικών προϊόντων (τοπικές ή περιφερειακές εταιρείες) αναλαμβάνουν την: εισαγωγή (μεταφορά και αποθήκευση) και την διανομή του προϊόντος στην εγχώρια αγορά παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτήν Βασική ασφάλιση του προϊόντος

Πρέπει να υπογραμμισθεί ότι δεν καλύπτουν όλοι οι χονδρέμποροι- διανομείς και τις δύο οντότητες της χώρας Αυτός ο παράγοντας σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν διαφορετικά συστήματα διανομής, καθιστά απαραίτητο είτε: τον εντοπισμό ενός αξιόπιστου εταίρου ο οποίος καλύπτει το marketing και τη διανομή και στις δύο οντότητες την ανάπτυξη πολλαπλών καναλιών διανομής και συνεργασίας

Προώθηση – Διαφήμιση Οι Εμπορικές Εκθέσεις αποτελούν ένα από τα πλέον αποτελεσματικά εργαλεία: για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών για τον εντοπισμό δυνητικών εταίρων, τοπικών εισαγωγέων και διανομέων Σημαντικές δυνατότητες παρουσίασης και προώθησης νέων προϊόντων σε επαγγελματίες και καταναλωτικό-αγοραστικό κοινό προσφέρει και: Διαφήμιση (advertising) σε τοπικά και περιφερειακά έντυπα Ραδιοτηλεοπτικά και ψηφιακά, καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Διοργάνωση προωθητικών ενεργειών σε καταστήματα αλυσίδων λιανικής (in-store promotions, product tastings), με κόστος συγκριτικά χαμηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες της περιοχής

H φήμη του προϊόντος στην αγορά Καταναλωτικά πρότυπα H τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο για τη λήψη αποφάσεων για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων στην αγορά της ΒκΕ Πρώτος παράγοντας που επηρεάζει τις αποφάσεις των καταναλωτών είναι: Υπάρχει πεποίθηση ότι υψηλότερη τιμή συνεπάγεται και καλύτερη ποιότητα H φήμη του προϊόντος στην αγορά Tο brand image H ποιότητα

Προστασία σημάτων. Σήμανση. Οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εξαγωγές στην ΒκΕ ενδείκνυται να κατοχυρώνουν τα εμπορικά τους σήματα στην αρμόδια υπηρεσία Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας Αναλυτικές πληροφορίες μπορούν να ευρεθούν στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.ipr.gov.ba/en

Η σήμανση του εισαγομένου προϊόντος θα πρέπει να περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες: Όλες οι ανωτέρω πληροφορίες θα πρέπει να έχουν μεταφραστεί σε μια από τις επίσημες γλώσσες της χώρας πρό της κυκλοφορίας του προϊόντος στην τοπική αγορά Επωνυμία της επιχείρησης – όνομα του προϊόντος Πλήρη στοιχεία ταχυδρομικής διεύθυνσης του εισαγωγέα Χώρα προέλευσης Καθαρή ποσότητα Βάρος όγκος Συστατικά Τρόπος αποθήκευσης (μεταφορά, χρήση, συντήρηση) Συναφείς προειδοποιήσεις προς τους καταναλωτές

Φορολόγηση επιχειρήσεων Οι εργοδότες στην ΒκΕ επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος των εισφορών έναντι της κυβέρνησης Είναι υποχρεωμένοι από τους τοπικούς εργατικούς και συνταξιοδοτικούς νόμους να συνεισφέρουν ποσοστό: 69% επί του μισθού στην Federacija BiH 52% επί του μισθού στην Republika Srpska-RS Μεταξύ Ελλάδας και ΒκΕ υπάρχει Συμφωνία αποφυγής διπλής φορολογίας

Κλάδοι ειδικότερου ενδιαφέροντος για ελληνικές επιχειρήσεις Κλάδοι ειδικότερου ενδιαφέροντος για ελληνικές επιχειρήσεις Η Ελλάδα για το 2017: εξήγαγε συνολικά αγαθά αξίας 80 εκατ. ευρώ πρός την ΒκΕ (αύξηση κατά 19% σε σχέση με το 2016) εισήγαγε από την Βοσνία και Ερζεγοβίνη αγαθά αξίας 11 εκατ. Ευρώ (Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) Το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της χώρας μας προς την ΒκΕ είναι το αλουμίνιο και τα προϊόντα αλουμινίου

Λοιπά παραδοσιακά εξαγόμενα προϊόντα της χώρας μας προς την ΒκΕ είναι τα εξής: Πλαστικές ύλες Ράβδοι από αργίλιο Φρούτα και λαχανικά (κυρίως νωπά ή ξερά εσπεριδοειδή) Αρωματικά έλαια Βαμβάκι Χρώματα Ακατέργαστα δέρματα-γούνες Καουτσούκ Ελαστικά Μέταλλα και τα προϊόντα τους Χημικά προϊόντα οργανικά και ανόργανα Διάφορα παρασκευάσματα διατροφής

Τομείς με ευκαιρίες συνεργασιών Πρώτες ύλες και μεταλλευτικά προϊόντα – Εξορυκτική δραστηριότητα Ενέργεια-Ενεργειακές Υποδομές Τουρισμός Τηλεπικοινωνίες Υποδομές Μεταφορών Κατασκευές Δομικά υλικά και κατασκευαστικός εξοπλισμός Προμήθεια ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού Τραπεζικές και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες Τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής Αγροτικός τομέας και επεξεργασία τροφίμων

Αεροπορική σύνδεση Η AEGEAN AIRLINES έχει ανακοινώσει την έναρξη απευθείας τακτικών πτήσεων μεταξύ Αθηνών και Σαράγεβο από τον Ιούνιο 2019. Tο γεγονός αυτό αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος αλλά και των επιχειρηματικών αμέσων επαφών

ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΕΡΑΓΕΒΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΣΕΡΑΓΕΒΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΕΡΑΓΕΒΟ Τηλ.: +387 33 560 551, +387 33 560 550 E-mail: ecocom-sarajevo@mfa.gr Web: https://agora.mfa.gr/ta-grafeia-oikonomikon-emporikon-upotheseon/office/819