Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος nikpanous@sch.gr 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου mail@3gym-korinth.kor.sch.gr
Λίγα λόγια Η Κίνα αποτελεί την πιο πολυπληθή χώρα του κόσμου. Η γνώση Κινέζικων αποτελεί σημαντικό παράγοντα γνωριμίας της κουλτούρας αυτού του Μεγάλου λαού. Είναι γνωστές οι επιδόσεις των Κινέζων στα μαθηματικά. Παλαιότερα αλλά και τώρα χρησιμοποιούν ειδική συμβολολογία γεωμετρικών σχημάτων για να παρουσιάσουν τους αριθμούς. Τα γεωμετρικά σχήματα γραμμές, κύκλοι τρίγωνα, γωνίες και άλλα χρησιμοποιούνται για την παράσταση των αριθμών.
Διδακτική πρακτική Χρήση της web2.0 ρουλέτας στην εκμάθηση των Κινέζικων αριθμών. Οι μαθητές ποντάρουν σε έναν αριθμό (1-12), που αλλάζει το χρώμα του, και μαθαίνουν αν είναι ο τυχερός. Το τυχερό νούμερο παρουσιάζεται στα Κινέζικα από τον δείκτη της ρουλέτας. Αν έχουν κερδίσει αλλάζει το χρώμα μόνο του τυχερού αριθμού. Χρήση του web 2.0 μετατροπέα για την μετατροπή των αραβικών ψηφίων (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9) σε Κινέζικους αριθμούς. Μια πολύ μεγαλύτερη γκάμα Κινέζικων αριθμών παρουσιάζεται από τον μετατροπέα αριθμών. Γίνεται εύκολη μετατροπή στον αριθμό της προτίμησης τους. Παρουσίαση του μηχανισμού παραγωγής των Κινέζικων αριθμών ή εναλλακτικά επίσκεψη του συνδέσμου στην wikipedia για πληροφορίες σχετικές με τους Κινέζικους αριθμούς. Οι μαθητές μαθαίνουν τους μηχανισμούς παραγωγής κινέζικων αριθμών (δεκάδες, εκατοντάδες, κλπ) και την αντιστοιχία τους με τα Αραβικά ψηφία Επίσης μαθαίνουν στοιχεία για τους ίδιους τους αριθμούς. Φύλλο αξιολόγησης.
Ρουλέτα με ΚιΝέΖιΚοΥς αριθμούς
Μετατροπέας κινέζικων αριθμών
Μηχανισμός Παραγωγής Κινέζικων Αριθμών - Wikipedia
Διαδικασία μάθησης
Στόχοι – Τι θα γνωρίζουν οι μαθητές μετά το πέρας της Γνωριμία με τους κινέζικους αριθμούς και των μηχανισμών παραγωγής τους. Εύκολη χρήση των εργαλείων μάθησης από μικρότερες ηλικίες. Διερεύνηση χρήσης των εφαρμογών από ΑΜΕΑ. Διερεύνηση της προσφοράς των παιχνιδιών στην εκπαίδευση. Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας και της ευχρηστίας των διαδικτυακών πολυμεσικών εφαρμογών μάθησης. Δημιουργία εργαλείων για μάθηση από απόσταση.
Συμπεράσματα – Διαδικτυακά εργαλεία μάθησης Τα web2.0 μαθησιακά εργαλεία αποτελούν ικανές πλατφόρμες μετάδοσης γνώσης. Η μάθηση γίνεται πιο διασκεδαστική με web 2.0 παιχνίδια. Τα καλά σχεδιασμένα γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας ανταποκρίνονται στην μάθηση μικρών ηλικιών. Η διαδικασία μάθησης ΑΜΕΑ γίνεται πιο εύκολη μέσα από διαδραστικές web 2.0 εφαρμογές με υψηλό δείκτη ευχρηστίας. Υψηλός δείκτης ευχρηστίας μιας διαδικτυακής πολυμεσικής εφαρμογής σημαίνει και καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα web2.0 εργαλεία συντελούν στην μάθηση από απόσταση.
Αποτίμηση πρακτικής Τα παιδιά ανταποκρίνονται θετικά στην χρήση των διαδικτυακών εφαρμογών κατά την διαδικασία της μάθησης και επίσης ανταποκρίνονται θετικά σε ότι έχει σχέση με τις ΤΠΕ.
Το υλικό αναπτύχθηκε με προγράμματα που υπάρχουν σε οποιονδήποτε Η/Υ με βάση την wikipedia.
ΤΕΛΟΣ