3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΑΓΡΙΑ ΠΟΥΛΙΑ
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΑΓΡΙΑ ΠΟΥΛΙΑ Εισαγωγή Στόχος είναι να παρουσιαστεί η βασική διαδικασία της χορήγησης πρώτων βοηθειών στα άγρια πουλιά.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ‘Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ’»
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
To Teach Curricular Subjects
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑΣ 3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑΣ

ΤΟ Θεατρο στην εκπαιδευση - στοχοι Το θέατρο από τη φύση του αποτελεί συλλογική τέχνη, σύνθετη δημιουργία και εκτέλεση. Συγκεκριμένα, μέσω του θεατρικού παιχνιδιού επιτυγχάνεται: η κοινωνικοποίηση του παιδιού, ως αποτέλεσμα της ομαδικής δράσης και δημιουργίας. η κατανόηση από το μαθητή, της ανάγκης για ομαδική εργασία και αρμονική συνεργασία για την εκτέλεση συλλογικού έργου. Επιπλέον, ο μαθητής: μαθαίνει να αποδέχεται τα όρια και τους περιορισμούς που θέτει η ομάδα συνειδητοποιεί την ανάγκη τήρησης των κανόνων παραχωρεί χώρο στους άλλους και σέβεται τις προτιμήσεις τους.

Θεατρικο παιχνιδι - δραστηριοτητεσ Θεατρικο παιχνιδι - δραστηριοτητεσ Σημαντικό! Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προσπαθεί κάθε φορά να δίνει συνεργατικό χαρακτήρα στις δραστηριότητες που υλοποιεί. Ας δούμε μερικές δραστηριότητες σχετικές με το θεατρικό παιχνίδι!

Παιχνιδια γνωριμιασ Τα παιχνίδια γνωριμίας είναι απαραίτητα, όταν η ομάδα των μαθητών σχηματίζεται για πρώτη φορά (π.χ. στο Nηπιαγωγείο) ή κάθε φορά που η ομάδα αλλάζει εκπαιδευτικό. Ωστόσο, ακόμη κι αν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός γνωρίζονται μεταξύ τους, τα παιχνίδια γνωριμίας δεν παύουν να έχουν ιδιαίτερη αξία. Αυτό που χρειάζεται μόνο είναι τα παιχνίδια αυτά να προσαρμόζονται τόσο στο θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί η ομάδα όσο και στην ηλικία των παιδιών.

Παιχνιδια για τους μικρουσ μας φιλουσ Ας δούμε τα παιχνίδια… Απλή αναφορά του ονόματος των μαθητών κανονικά ή επιλέγοντας κάθε φορά ένα διαφορετικό τρόπο εκφοράς και έκφρασης (χαϊδευτικά, σιγά-δυνατά, άγρια, θυμωμένα, τραγουδιστά κλπ.) Μπορούν, επίσης, να αναφέρουν τις προτιμήσεις τους καθώς και λέξεις ή έννοιες σχετικά με ένα θέμα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΦΙΛΟΥΣ Στο ξεκίνημα… Σε μια πρώτη φάση, οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός σχηματίζουν κύκλο και κάθονται σε μαξιλαράκια ή σε χαλί στο πάτωμα. Αργότερα, οι δραστηριότητες είναι χρήσιμο να συνοδεύονται με την κίνηση των μαθητών (περπάτημα στο χώρο, ελαφρύ τρέξιμο, περπατώντας στο ένα πόδι κλπ.) ή με τη χρήση αντικειμένων (πετώντας ένα μπαλάκι, προσφέροντας ένα μολύβι κλπ.). Αποτέλεσμα των παραπάνω…! Οι δράσεις γίνονται πιο ενδιαφέρουσες και συνάμα καλλιεργείται η κίνηση, ο λόγος και η έκφραση.

Για τους μεγαλυτερουσ… Σε μεγαλύτερες τάξεις, οι δραστηριότητες μπορούν να πάρουν πιο σύνθετη μορφή με τους μαθητές να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο Τι επιτυγχάνεται έτσι; Παρουσιάζονται πιο ολοκληρωμένα οι απόψεις των μαθητών Εξωτερικεύουν την εικόνα/εντύπωση που αδρομερώς έχουν για τον εαυτόν τους (π.χ. μου αρέσει η μουσική και η θάλασσα…) ή τις απόψεις τους σχετικά με κάποια θέματα (π.χ. φιλία, περιβάλλον).

Δραστηριοτητεσ Παραλλαγή! Συσχετισμός των μαθητών με αντικείμενα, ζώα, αισθήσεις και έννοιες (π.χ. αν ήμουν πουλί θα ήθελα να είμαι.., αν ήμουν ήχος θα ήθελα να ήμουν…, κλπ.). Παραλλαγή! Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνεται και γραπτά και μετά την ολοκλήρωσή της να μοιράζονται τυχαία τα χαρτάκια μεταξύ των μαθητών προσπαθώντας ο καθένας να σκιαγραφήσει και να αποκαλύψει το πρόσωπο στο οποίο ανήκουν τα χαρακτηριστικά.

ΤΕΛΙΚΑ… Το υλικό που παράγεται κάθε φορά ως κείμενο, οπτικοακουστικό απόσπασμα (μαγνητοφωνημένο ή βιντεοσκοπημένο), ή εικαστική δημιουργία (κολάζ), μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνθετικά για να παρουσιαστεί το προφίλ της ομάδας ή για την περαιτέρω ενασχόληση της με το συγκριμένο θέμα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΠΑΦΗΣ Η επαφή στα πλαίσια του θεατρικού παιχνιδιού γίνεται με το σώμα ή με τις αισθήσεις. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στα παιχνίδια επαφής… Προσπαθεί να ενεργοποιήσει και να αξιοποιήσει όσο το δυνατό περισσότερες από τις αισθήσεις των μαθητών (επαφή με το βλέμμα, με την αφή, την όσφρηση).

Παιχνιδια επαφησ Στόχος! Ανάπτυξη συναισθηματικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών στα πλαίσια της ομάδας. Αβίαστη συμμετοχή τους σε κάθε είδους ψυχοκινητικές δράσεις. Η επαφή με τον παρτενέρ και την ομάδα να συνοδεύει κάθε δράση των μαθητών, τόσο σε σωματικό, όσο και σε ψυχικό/συναισθηματικό επίπεδο, προκειμένου να επιτυγχάνεται η επικοινωνία.

Παιχνιδια επαφης Τυφλόμυγα βοηθάει τους μαθητές να έχουν λιγότερες αναστολές στο άγγιγμα των άλλων συμμετέχουν πιο ενεργά ακόμα και οι πιο συνεσταλμένοι μαθητές.

Στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ… «Eye contact» Για παιδιά Γυμνασίου, η επαφή αυτού του τύπου μπορεί να έχει μεγαλύτερο εσωτερικό βάθος. «Eye contact» Ο εκπαιδευτικός ζητάει από τους μαθητές να χωριστούν σε ζευγάρια, να σταθούν απέναντι και να κοιτάζονται για αρκετή ώρα στα μάτια προσπαθώντας να μεταδώσουν ένα μήνυμα ο ένας στον άλλο.

Παιχνιδια εμπιστοσυνησ Η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μαθητές είναι σημαντική για την απελευθέρωσή τους και δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για συνεργασία και ομαδική δημιουργία, με αποτέλεσμα την ομαλή λειτουργία της ομάδας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Για τους μικρουσ μας φιλουσ… «Οδηγώ τον τυφλό» Η ομάδα χωρίζεται σε ζεύγη, ο Α οδηγεί τον Β, που έχει τα μάτια κλειστά. Ο Α είναι πάντα πίσω από τον Β και με τα χέρια στη πλάτη τον μετακινεί απαλά στο δωμάτιο. Μπορεί να υπάρξει μια συμφωνία για τη στροφή δεξιά, αριστερά, το στοπ, κ.λ.π. Εναλλακτικά, ο Α μπορεί να κρατάει τον Β από το μπράτσο. «Ο κυνηγός» Ένας «κυνηγός» κυνηγάει τους άλλους. Όποιον ακουμπά γίνεται εκείνος «κυνηγός». Ο μόνος τόπος όπου ένα «θήραμα» είναι ασφαλές είναι όταν βρίσκεται στην αγκαλιά ενός άλλου. Απαγορεύεται τα θηράματα να μένουν αγκαλιασμένα πάνω από 4 δευτερόλεπτα. Παραλλαγη! Το «θήραμα» γλυτώνει από τον «κυνηγό» όταν είναι αγκαλιασμένο με κάποιον άλλον και δεν ακουμπάει στο έδαφος. Ο ένας από τους δυο αγκαλιασμένους δηλαδή, βρίσκεται στον αέρα!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ… «Το εκκρεμές» Κάποιος μαθητής στέκεται ανάμεσα σε ένα ζευγάρι συμμαθητών του με το σώμα του χαλαρό. Ο ένας μαθητής από το ζευγάρι τον σπρώχνει προς τον άλλο και αυτός τον συγκρατεί επαναλαμβάνοντας την κίνηση.

ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ… Πάντα με προσοχή!! Ο μαθητής στέκεται όρθιος με την πλάτη γυρισμένη προς τους συμμαθητές του και αφήνει το σώμα του να γείρει πάνω τους. Η ομάδα των μαθητών τον επαναφέρει ομαλά στη θέση του. Πάντα με προσοχή!! Απαραίτητη είναι η παρουσία του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές που συγκρατούν τους υπόλοιπους να είναι συγκεντρωμένοι και να έχουν τοποθετήσει κατάλληλα το σώμα τους, ώστε να έχουν σταθερότητα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Δε θα πρέπει να ξεχνάμε!... Βασικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να επιμένει ο εκπαιδευτικός για την ομαλή λειτουργία μιας ομάδας, κατά τη διάρκεια θεατρικών παιχνιδιών: Η συνεργασία Η επικοινωνία Η εμπιστοσύνη …Προκειμένου να «δεθεί» η ομάδα και να δημιουργηθεί γόνιμο έδαφος για πιο σύνθετες δραστηριότητες

Σχηματισμοσ ομαδων .Σε μία τάξη, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τις απαιτήσεις των δραστηριοτήτων, άλλοτε σε ζευγάρια, τριάδες κ.ο.κ, ακόμη και όλη η τάξη μαζί. Ο χωρισμός σε ομάδες μπορεί να γίνει είτε: Με βάση την προσωπική επιλογή των μαθητών Με επιλογή του εκπαιδευτικού Με τυχαίο τρόπο Προσοχή! Ο χωρισμός με τυχαίο τρόπο πρέπει να έχει μια παιγνιώδη μορφή ώστε οι μαθητές να γίνονται πιο εύκολα αποδεκτοί μεταξύ τους , σε αυτές τις τυχαίες ομάδες.

Ομαδοσυνεργατικά παιχνιδια Ο στόχος είναι οι μαθητές: να συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις της ομάδας να συνεργάζονται να αλληλοβοηθούνται να δημιουργούν με τρόπο ευχάριστο και εποικοδομητικό για τους ίδιους και την ομάδα τους

Ομαδοσυνεργατικα παιχνιδια Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε αυτά τα παιχνίδια: συμμετέχει στις δράσεις καθοδηγεί διακριτικά τους μαθητές υπενθυμίζει τους κανόνες της ομάδας ενθαρρύνει και διευκολύνει κάθε συλλογική πρωτοβουλία επιλύει πιθανά προβλήματα

Ομαδοσυνεργατικα παιχνιδια Στο ξεκίνημα των παιχνιδιών… Αρχικά, η συνεργασία γίνεται σε ζευγάρια (συνεργασία με τον παρτενέρ) με την παράλληλη κίνηση όλων των ζευγαριών. Προοδευτικά κάθε ζευγάρι παρουσιάζει τη δράση του στους υπόλοιπους, που λειτουργούν ως θεατές. Αργότερα, οι δράσεις υλοποιούνται σε μεγαλύτερες ομάδες ή με τη συνεργασία όλων των μαθητών.