Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
Advertisements

 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΥ ΧΡΥΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων οστρακοειδών και ανάλυση βασικών παραμέτρων/κινδύνων Υπεύθυνος καθηγητής:
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Μεγέθη που διατηρούνται Διατήρηση της Ορμής Διατήρηση της Ορμής.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
Συντελεστής τριβής ολίσθησης μ κ Συντελεστής στατικής τριβής μ σ Η τριβή και η κάθετη δύναμη οφείλονται σε διαμοριακές δυνάμεις (ηλεκτροστατικής φύσης).
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 3.
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΚΟΥΤΑΣ.
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Δομή και λειτουργία νευρικών
Παίζω – Μαθαίνω – Αποφασίζω
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Μελέτη Στροφικής Κίνησης Στερεού Σώματος
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
Πως σχεδιάζουμε δυνάμεις
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Μερικές δυνάμεις στη φύση
Διαφορές μάζας - βάρους
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Στόχοι-Σκοποί: Ευαισθητοποίηση των μαθητών στις ήπιες μορφές ενέργειας
Αυτοματισμοί κινητήρων
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
DataStudio ένα πρόγραμμα
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010.
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Διατήρηση της Ενέργειας
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
Равномерно убрзано праволинијско кретање
العنوان الحركة على خط مستقيم
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
Тақырыбы: Дененің массасы. Заттың тығыздығы
Ұйымдастыру: Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру, олардың
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
Περί Ορμής.
ΟΡΜΗ –ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΟΡΜΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι η πειραματική επαλήθευση της Αρχής Διατήρησης της ορμής σε ελαστική και μη ελαστική κρούση. Επιπλέον θα υπολογίσεις το ποσοστό της αρχικής ενέργειας που μετατρέπεται σε θερμότητα κατά τις παραπάνω κρούσεις. Βασικές σχέσεις που θα χρησιμοποιήσεις: p=mV και K=½mV2 Οι ταχύτητες πριν και μετά την κρούση θα βρεθούν με τη βοήθεια του Data Studio 1 p = mV ___ K=      mV2 2

Φωτογραφία της Διάταξης Η/Υ- Data Studio Τράπεζα κίνησης Αμαξίδιο 1 Aμαξίδιο 2 Aισθητήρας κίνησης 1 Αισθητήρας κίνησης 2

Το πείραμα Ανοίγω το αρχείο του Data Studio που αντιστοιχεί στην άσκηση 8. Το magos_8

Το πείραμα Στην οθόνη, βλέπω τους άξονες της γραφικής παράστασης της ταχύτητας (velosity) σε σχέση με το χρόνο.

Το πείραμα Στην πλαστική κρούση τοποθετούμε τα αμαξίδια από τη μεριά της επιφάνειας κριτς – κρατς.

Το πείραμα Πατάμε το Start στην οθόνη και μετά σπρώχνουμε το ελαφρύ αμαξίδιο προς το ακίνητο αμαξίδιο. Όταν φτάσουν στο τέλος της τράπεζας , πατάμε το  Stop.

Το πείραμα Στην οθόνη βλέπω, τις γραφικές παραστάσεις των ταχυτήτων και των δύο αμαξιδίων

Μετρήσεις ταχυτήτων Φτιάχνω τις γραφικές παραστάσεις να φαίνονται καλύτερα μετακινώντας τους άξονες και αλλάζοντας τις κλίμακες.

Μετρήσεις ταχυτήτων Επιλέγω το Smart Tool και το μετακινώ  στη γραφική του αμαξιδίου 1 στο σημείο που αρχίζει η κρούση. Διαβάζω την V1αρχ = 0,45 m/s. Όμοια διαβάζω την V1τελ = 0,15 m/s.

Μετρήσεις ταχυτήτων Μετακινώ  τώρα το Smart Tool στη γραφική του αμαξιδίου 2 στο σημείο που τελειώνει η κρούση. Διαβάζω τη V2τελ = -0,15 m/s. Παρατήρηση. Η V1τελ και η V2τελ είναι ίδιες αφού έχω πλαστική κρούση. Απλώς η V2τελ εμφανίζεται αρνητική επειδή το αμαξίδιο πλησιάζει στον αισθητήρα.

Μετρήσεις των μαζών m1 και m2 των αμαξιδίων  Ζυγίζουμε τα αμαξίδια,        m1 = 255,37 g = 255,3710-3 kg και m2 = 515,97 g = 515,9710-3 kg

Μετρήσεις - αποτελέσματα Βρήκαμε τις μάζες των αμαξιδίων:  m1 = 255,37 g = 255,3710-3 kg ,    m2 = 515,97 g = 515,9710-3 kg Βρήκαμε επίσης τα μέτρα των ταχυτήτων πριν την κρούση V1αρχ= 0,45 m/s            V2αρχ = 0 m/s καθώς και τα μέτρα των ταχυτήτων μετά την κρούση V1τελ= 0,15 m/s            V2τελ = 0,15 m/s =0 Άρα το μέτρο της αρχικής ορμής είναι Pαρχ = m1V1αρχ + m2V2αρχ = 255,37 g 10-3 kg0,45 m/s = 0,115 kgm/s Το μέτρο της τελικής ορμή είναι Pτελ  = m1V1τελ + m2V2τελ =255,37 g10-3 kg0,15 m/s + 515,97 g10-3kg0,15 m/s= 0,116 kgm/s Με Pαρχ = 0,115 kgm/s  και Pτελ = 0,116 kgm/s μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ισχύει η αρχή διατήρηση της ορμής.

Μετρήσεις - αποτελέσματα  Η αρχική κινητική ενέργεια  Καρχ του συστήματος, είναι: m1 = 255,3710-3 kg m2 = 515,9710-3 kg V1αρχ= 0,45 m/s V2αρχ = 0 m/s V1τελ= 0,15 m/s      V2τελ = 0,15 m/s =0  1  Καρχ = m1(V1αρχ)2 +       m2(V2αρχ)2=  1  2 2  1  255,3710-3 kg(0,45 m/s)2=0,0259 J 2  Η τελική κινητική ενέργεια  Κτελ του συστήματος, είναι:   Κτελ=  1  m1(V1τελ)2 +       m2(V2τελ)2=  1  2 2  1  1  255,3710-3 kg(0,15 m/s)2+      515,9710-3 kg(0,15 m/s)2=0,0087 J  2 2

Μετρήσεις - αποτελέσματα Από την Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας, έχω:  Καρχ = Κτελ +Q Άρα τo ποσό Q της αρχικής ενέργειας που άλλαξε μορφή, είναι: Q =  Καρχ - Κτελ =0,0259 J - 0,0087 J = 0,0172 J   Καρχ = 0,0259 J      Κτελ = 0,0087 J  To ποσοστό Χ της αρχικής ενέργειας που άλλαξε μορφή, είναι: _________ ¦Kαρχ- Kτελ ¦ ______________ ¦0,0259-0,0087¦ Χ = ×100 = ×100= 66 % Kαρχ 0,0259 Αντίστοιχα δουλεύω και για την ελαστική κρούση