Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Η Γεωμετρία της Γενικής θεωρίας
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ)
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Χρυσh τομh.
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
start  ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΓΩΝΙΩΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ 180 ΜΟΙΡΕΣ  ΟΙ ΟΞΕΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΜΕ ΠΛΕΥΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΩΝΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ  ΟΙ.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Μια μικρή παρουσίαση Επιμέλεια : Κοσόγλου Ιορδάνης , μαθηματικού
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Εισαγωγικά Η σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική Οι επιταγές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Η εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση (ΤΠΕ) Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Εισαγωγικά Η σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική Ο σύγχρονος ρυθμός ζωής Η πολυδιάσπαση του μαθητή Η αμφισβήτηση της παραδοσιακής διδασκαλίας Το άγχος του δασκάλου για καινοτόμες δράσεις Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Εισαγωγικά Οι επιταγές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Η ανάγκη για διαθεματικότητα Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Εισαγωγικά Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Η Κοινωνία της Πληροφορίας Το Διαδίκτυο Πολυμεσικότητα Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Εισαγωγικά Η εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση (ΤΠΕ) Εκπαιδευτικοί στόχοι (προσήλωση του μαθητή, εστίαση στο αντικείμενο, μαθησιακό κίνητρο) Διδακτικοί στόχοι (ουσιαστικότερη διδασκαλία του αντικειμένου, πολύπλευρη «επίθεση» στις αισθήσεις του μαθητή λόγω πολυμεσικότητας) Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Η έρευνα Η Πυθαγόρεια Φιλοσοφία, ο ρόλος των αριθμών και της γεωμετρίας Πλάτων και Αριστοτέλης Το μεγαλείο της Κλασσικής εποχής Η Σχολή των Αθηνών του Πλάτωνα Η Σχολή των Αθηνών του Ραφαέλο Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560 Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560 Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560 Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Η ανάλυση του έργου Τα κρυφά γεωμετρικά σχήματα και οι συμβολισμοί της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Θεός Απόλλων ΛΟΓΟΣ Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ Πλάτων Αριστοτέλης ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Πυθαγόρας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ευκλείδης Γ. Ματσαρίδης

Από το κέντρο του κύκλου, φέρνω τις κατακόρυφες στα δύο ισοσκελή τρίγωνα. Η επέκταση της ευθείας δείχνει στην ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ του πίνακα! Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης του τριγώνου, η προέκταση των οποίων δείχνει κατευθείαν στον Θουκυδίδη και στο απλωμένο χέρι του Αισχίνη! Εγγράφω έναν κύκλο γύρω από τα κεφάλια του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Υποθέτω έτσι ότι εγκλείω μέσα σε αυτόν το σύνολο των σκέψεων και θεωριών τους Από το κέντρο του κύκλου τραβώ δύο ευθείες γραμμές επάνω στον Πυθαγόρα και τον Ευκλείδη. Τις κλείνω με μία ευθεία γραμμή και σχηματίζω ένα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η ευθεία γραμμή που ενώνει τα δύο σημεία τομής των τεσσάρων διχοτόμων διέρχεται από το ΚΕΝΤΡΟ του πίνακα και τέμνει ΟΛΕΣ τις κεφαλές των φιλοσόφων (ανώτατο όριο καμβά) Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης και αυτές δείχνουν ΚΑΙ ΠΑΛΙ επάνω στο Θουκυδίδη και τον Αισχίνη!! Στη συνέχεια ενώνω τα βλέμματα των δύο φιλοσόφων δημιουργώντας έτσι μια διάμετρο στον κύκλο ενώ αμέσως μετά τραβώ την κάθετή της. Η τομή τους είναι το κέντρο του κύκλου Στη συνέχεια προεκτείνω τις πλευρές του ισοσκελούς τριγώνου προς τον Απόλλωνα και την Αθηνά, κλείνω το τρίγωνο και έχω ένα ακόμα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η κατακόρυφος των τριγώνων δημιουργεί 4 ορθογώνια τρίγωνα. Από αυτά, φέρω τις διχοτόμους κάθε ορθής γωνίας. Γ. Ματσαρίδης

Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω ΛΟΓΟΣ Θεός Απόλλων Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) Πλάτων Αριστοτέλης Πυθαγόρας Ευκλείδης ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ. Ματσαρίδης

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Συμπεράσματα Η καταλυτική επιρροή της αρχαίας ελληνικής σκέψης στους Αναγεννησιακούς καλλιτέχνες Η αλληλεξάρτηση των επιστημών του αρχαίου ελληνικού κόσμου Το μεγαλείο της Τέχνης ως ύψιστης μορφής έκφρασης Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc. Συμπεράσματα ΙΙ «Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω» «Όποιος δεν ξέρει γεωμετρία δεν μπαίνει» στη Σχολή των Αθηνών του Πλάτωνα. Πράγματι, όσοι τελικά «μπήκαν», μπήκαν μέσα από τον αριστοτεχνικό γεωμετρικό καμβά του Ραφαέλο. Ακόμα κι εμείς, οι παρατηρητές του πίνακα, «εισήλθαμε» ουσιαστικά σε αυτόν μόνο όταν ανακαλύψαμε και κατανοήσαμε τις γεωμετρικές του αρχές. Μόνο τότε εντοπίσαμε και εκτιμήσαμε το ουσιαστικό βάθος των συμβολισμών του. Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Τέλος παρουσίασης Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.