Η δύναμη της τηλεόρασης : ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην συγκεκριμένη διαφήμιση γνωστό υπερκατάστημα χρησιμοποιεί ένα άτομο το οποίο έγινε γνωστό μέσω μιας άλλης τηλεοπτικής διαφήμισης. Συγκεκριμένα είχε εμφανιστεί σε εκπομπή χαμηλού μορφωτικού επιπέδου στην οποία είχε εξευτελιστεί πανελληνίως χρησιμοποιώντας την φράση «Με κράζεις; Με θαυμάζεις!» Λίγο καιρό αργότερα λοιπόν η διάσημη επιχείρηση αποφασίζει να χρησιμοποιήσει αυτό το άτομο για την διαφήμιση των εποχιακών προϊόντων της . Αυτή η πράξη της μπορεί να χαρακτηριστεί μεταξύ άλλων καυστική, αποτρόπαια και εντελώς εξευτελιστική. Χρησιμοποιεί προφανώς ένα άτομο χαμηλού μορφωτικού επιπέδου το οποίο δεν μπορεί να αντιληφθεί το γεγονός ότι γελοιοποιείται.
«Το Red Bull δίνει φτερά» ήταν το γνωστό σλόγκαν του ενεργειακού ποτού για σχεδόν δυο δεκαετίες.
Ίσως όμως τελικά να μην μπορεί να δώσει φτερά ακόμα και με την μεταφορική έννοια! Στα διαφημιστικά η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το ποτό μπορεί να βελτιώσει την συγκέντρωση και να αυξήσει τις ταχύτητες! Το ενεργειακό ποτό όμως δεν κατάφερε τίποτα από αυτά, παρά να κερδίσει μια μήνυση για παραπλάνηση!
Οι ενάγοντες είναι περισσότεροι από έναν και εάν ο προτεινόμενος διακανονισμός περάσει από το Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ, η εταιρεία του ενεργειακού ποτού θα πρέπει να πληρώσει $ 6.5 εκατομμύρια μέσα σε μια εβδομάδα! . Επειδή το σλόγκαν της «το Red Bull δίνει φτερά» δεν είναι αληθινό!!!
Οι ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ διαφημίσεις τσιγάρων στην Ελλάδα Οι ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ διαφημίσεις τσιγάρων στην Ελλάδα
Ο σκοπός των διαφημίσεων καπνού είναι να ενημερώσουν τα άτομα για το σχετικό προϊόν, προβάλλοντας ταυτόχρονα μια ελκυστική εικόνα, ώστε να προκαλέσουν το θαυμασμό, την περιέργεια και το χιούμορ των νέων κυρίως ατόμων.
Η προβολή λανθασμένων προτύπων και η αίσθηση ανεξαρτητοποίησης ή ωριμότητας που προωθούν συνήθως οι διαφημίσεις με καπνιστικό περιεχόμενο, φαίνεται να έχουν άμεση επίπτωση στη ζωή των εφήβων.
Συμπέρασμα : η διαφήμιση μπορεί να επιδράσει αρνητικά στο άτομο και την κοινωνία. Όλοι μας θα πρέπει να συμβάλλουμε ώστε να γίνει ένα ασφαλές μέσο μετάδοσης μηνυμάτων. Τη δύναμη για να τα καταφέρει την έχει ο ίδιος ο άνθρωπος ο οποίος πρέπει να επαναπροσδιορίσει την ιεράρχηση των αναγκών του και τις προτεραιότητές του.
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ : ΑΣΠΡΟΥΔΗ Χ. ΖΕΡΒΑ ΚΑΓΚΕΛΗ Ι.