Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος 2016-17 Α’ τετράμηνου Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος 2016-17 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Πρόσκληση: 11810/04-11–2016/ΔΔΕ Καρδίτσας/ΕΚΦΕ, με θέμα: «Πρόσκληση από το ΕΚΦΕ Καρδίτσας των καθηγητών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες για επιμορφωτική συνάντηση» Εργαστηριακές ασκήσεις: 150658/Δ2/15-09-2016/ΥΠΠΕΘ/ Δνση ΣΠΟΔΕ/Τμ. Α', με θέμα: «Οδηγίες για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις Α΄, Β΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Α΄, Β΄, Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 - 2017» Διευθέτηση ωραρίου: 139120/Δ2/31-08-2016/ΥΠΠΕΘ/ ΔΣΠΟΔΕ/Τμ. Α′ & Β’, με θέμα: «Επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά το σχολικό έτος 2016- 2017» Διευθέτηση ωραρίου: 8581/01-09-2016/ΔΔΕ Καρδίτσας/ΕΚΦΕ, με θέμα: «Επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά το σχολικό έτος 2016-2017» Σχετικά έγγραφα 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Μελετώντας το περιεχόμενο του χυμού του πορτοκαλιού Παραλαβή του χυμού και διήθηση Ανίχνευση νερού με άνυδρο CuSO4 Ανίχνευση σακχάρων με αντιδραστήριο Fehling Μέτρηση pH με πεχαμετρικό χαρτί Απομάκρυνση των χρωστικών με ενεργό άνθρακα (ή ζωικό) Ποσοτικός προσδιορισμός της βιταμίνης C Μελετώντας το περιεχόμενο του χυμού του πορτοκαλιού 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων 2η άσκηση του εργαστηριακού οδηγού Α’ τάξης βιντεοσκοπημένο: Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Αγωγιμότητα υδατικών διαλυμάτων Οι μαθητές σε ομάδες να ταξινομήσουν χημικές ενώσεις με βάση τη διάλυση τους στο νερό και τη μέτρηση της αγωγιμότητας των διαλυμάτων που προκύπτουν. Προτείνεται να χρησιμοποιηθούν τα υλικά: αποφρακτικό αποχετεύσεων, οινόπνευμα, αλάτι, ζάχαρη, νερό βρύσης, αποσταγμένο νερό. Εναλλακτικά: Αξιοποίηση της προσομοίωσης «Διάλυμα ζάχαρης και αλατιού», η οποία συνοδεύεται και από τη σωματιδιακή ερμηνεία. Αγωγιμότητα υδατικών διαλυμάτων 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Ζύγιση χημικών ουσιών και υπολογισμός mol Οι μαθητές ζυγίζουν χημικές ουσίες (στερεές και υγρές) Ο εκπαιδευτικός εισάγει την έννοια του mol και μετά Οι μαθητές υπολογίζουν τον αριθμό των σωματιδίων στις ποσότητες που έχουν ζυγίσει. Ζύγιση χημικών ουσιών και υπολογισμός mol 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Προτείνεται η παρακολούθηση από τους μαθητές του βίντεο «Προσδιορισμός της σχετικής μοριακής μάζας αερίου με ζύγιση ορισμένου όγκου αερίου» Εναλλακτικά: Να γίνει ανάλογο πείραμα επίδειξης από το διδάσκοντα στην τάξη. Προσδιορισμός της σχετικής μοριακής μάζας αερίου με ζύγιση ορισμένου όγκου αερίου 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Διαλυτότητα στο νερό και στη βενζίνη οργανικών ενώσεων Οι μαθητές σε ομάδες μελετούν τη διαλυτότητα στο νερό και στη βενζίνη οργανικών ενώσεων. Ενδεικτικές οργανικές ενώσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν: εξάνιο, παραφίνη, αιθανόλη, 1-βουτανόλη, κάποιο έλαιο, βούτυρο, σαπούνι, κάποιο απορρυπαντικό. Διαλυτότητα στο νερό και στη βενζίνη οργανικών ενώσεων Δείτε και αυτό: 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Βιντεοσκοπημένα Πειράματα Χημείας Οδηγίες Εκτέλεσης Πειραμάτων Χημείας Σύνδεσμοι (links) Βιντεοσκοπημένα Πειράματα Χημείας Οδηγίες Εκτέλεσης Πειραμάτων Χημείας 14/11/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας