aka Mathematical Models and Applications

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Γειά σας.
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Προσομοίωση Δικτύων 2n Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη επικοινωνιακών ζεύξεων.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Day 45: Computer repair JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Introduction to Latent Variable Models. A comparison of models X1X1 X2X2 X3X3 Y1Y1 δ1δ1 δ2δ2 δ3δ3 Model AModel B ξ1ξ1 X1X1 X2X2 X3X3 δ1δ1 δ2δ2 δ3δ3.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Acts 4:34 – 5:11 God’s warning shot.
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Κεφάλαιο 12 Δάση.
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Υποστηρίζω την άποψη μου επιχειρηματολογώντας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Εντολές Δικτύων Command Line.
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Εκπαιδευτική ρομποτική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
GLY 326 Structural Geology
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Find: ρc [in] from load γT=106 [lb/ft3] γT=112 [lb/ft3]
Find: σ1 [kPa] for CD test at failure
Βάλια Τόλιου, Registry Manager for Greece
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Lower Bound for Partial Sums
3Ω 17 V A3 V3.
Deriving the equations of
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Μεταβλητή Κοστολόγηση: Εργαλείο Διοίκησης
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Κόστους –Όγκου – Κέρδους
Κοστολόγηση κατά Φάση Τέταρτο Κεφάλαιο
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
“Harrison Bergeron” by Kurt Vonnegut
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

aka Mathematical Models and Applications Plug and Chug aka Mathematical Models and Applications

Is it all Greek to you? Blah, Blah, Blah! The mathematical model C( x ) = 200x + 60,000 represents the cost in dollars a company has in manufacturing x items during a month. Based on this, how much does it cost to produce 800 items? Is it all Greek to you? Το μαθηματικό πρότυπο C( x ) = 200x + 60,000 που παρουσιάζεται εδώ αντιπροσωπεύει τις δαπάνες σε δολάρια που μια επιχείρηση έχει στην κατασκευή των στοιχείων Χ κατά τη διάρκεια ενός μήνα. Με βάση αυτό, πόσο αυτό κοστίζει για να παραγάγει 800 στοιχεία.

Let’s get the good stuff! Words, words, words! Let’s get the good stuff! Το μαθηματικό πρότυπο C( x ) = 200 x + 60000 που παρουσιάζεται εδώ αντιπροσωπεύει τις δαπάνες σε δολάρια που μια επιχείρηση έχει στην κατασκευή των στοιχείων x items κατά τη διάρκεια ενός μήνα. Με βάση αυτό, πόσο αυτό κοστίζει για να παραγάγει 800 items?

What does it mean? c ( x ) = 200 x + 60000 This is function notation x items x seems to be the number of items 800 items? So the question ( ? ) is about when x = 800 items

Plug and chug x items ~ 800 items Guess x = 800 c ( x ) = 200 x + 60000 This is a function c ( 800 ) = 200 ( 800 ) + 60000 Just plug in the value for x c ( 800 ) = 160000 + 60000 Chug along until you get it! c ( 800 ) = 220,000

Did we answer the question? C( x ) = 200x + 60,000 represents the cost …(of)… manufacturing x items How much does it cost to produce 800 items? We found C( 800 ) so we found the cost of manufacturing 800 items!

What does it mean? Now that we are no longer scared of the problem, let’s pick it apart a little more. The model is showing cost C(x) as a function of the number of items manufactured. The more items that are made in a month, the higher the cost.

Independent and dependent variables The number of items is an independent variable ( we could make 1 or we could make 800) The cost is dependent because it varies depending on the number of items produced.

What’s up with the 60,000? C( x ) = 200x + 60,000 represents the cost …(of)… manufacturing x items The 60,000 is a fixed cost – rent, utilities, etc. We have to pay that just to keep the building whether we make any items or not. The 200x is a variable cost. It cost us $200 in materials, labor, etc. to make each widget. The cost of the actual widgets is $200 times each one we make.

Total cost C( x ) = 200x + 60,000 represents the cost …(of)… manufacturing x items Our total cost is what we get when we add our fixed costs to our variable costs.

We did it! C( x ) = 200x + 60,000 represents the cost …(of)… manufacturing x items We found C( 800 ) so we found the total cost of manufacturing 800 items. 160,000 for the items themselves 60,000 for fixed costs 220,000 total cost

When you’re blinded by the words . . . Look for the good stuff. Plug the values into the function. Chug along until you have an answer. Re-read the words to make sure you’ve answered the question!