ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Διονύσιος Σολωμός Ο Κρητικός Αγάθη Γεωργιάδου.
Μίλτος Σαχτούρης « Η Αποκριά»
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
Δέος Ειρωνεία Δίωξη / Καταδίκη.  Ο νους είναι ένας γενναίος ήρωας που σηκώθηκε ξαφνικά και τακτοποίησε τα πάντα που βρίσκονταν σε αταξία.  Κατηγορήθηκε.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2007
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Οι κλεψύδρες του Αγνώστου
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Κυριότερες θεματικές περιοχές και αντίστοιχες περίοδοι Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας 1. Η προφορική παράδοση υπάρχει πολύ πριν τα έπη 2. Οι συγγραφείς.
Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Δημήτριος Βικέλας
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
Αντώνης Μιχαηλίδης Φιλόλογος.  Τα δυο βασικά μέτρα είναι:  ίΑμβος (τόνος στις Άρτιες συλλαβές υ-)  τΡοχαίος (τόνος στις πεΡιττές συλλαβές -υ)  Στη.
Διονύσιος Σολωμός Ο Κρητικός. ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ 1.Η κύρια αφήγηση (χρόνος του ναυαγίου: η καταιγίδα, η πάλη των δύο ναυαγών, το γαλήνεμα.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
Έλα στη φάτνη μας, Χριστέ να γεννηθείς, στο λίκνο της καρδιάς μας Συ, γλυκά ν’ αναπαυθείς. Σε καρτερούν όλου του κόσμου τα παιδιά στην παγωμένη τούτη,
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Φως Σωματίδια ή κύμα.
Αφήγηση αφήγηση.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
«Το μοτίβο των διακεκομμένων μύθων στον Βακχυλίδη» Ευαγγελία Κεραμάρη
Λογοτεχνία Αλίκη.
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η εξέλιξη της ποίησης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Χαρακτηριστικά Επτανησιακής σχολής στον Κρητικό Χαρακτηριστικά Επτανησιακής σχολής στον Κρητικό θρησκεία [Δευτέρα παρουσία] Πατρίδα [στίχοι που αναφέρονται στη φιλοπατρία του Κρητικού] φύση [ως αντίμαχη δύναμη ή ως καλή δύναμη που του κάμπτει όμως το ηθικό] εξιδανικευμένος έρωτας [ κορασιά- Φεγγαροντυμένη]

Ήχοι – Χρώματα- Ανθρώπινες φωνές Ήχοι φυσικοί αρνητικά κλιμακωτοί : αστροπελέκι , βροντή , χοχλός Ήχοι φυσικοί θετικά κλιμακωτοί: χτύπος καρδιάς, αηδόνι, φιαμπόλι Ήχοι υπερκόσμιοι : Σάλπιγγα, Ήχος Φωτισμοί αρνητικοί: αστροπελέκια Φωτισμοί θετικοί : λαγαρό φεγγάρι, φως μεσημερνό, λαμπυρίζει ο ήλιος, το άστρο του βραδιού, η αυγή, τ΄ άστρο του ουρανού Φωτισμοί υπερκόσμιοι: ο κόσμος ο αναμμένος, δροσάτο φως, αστέρια Ανθρώπινες Φωνές επίγειες : αφηγητής, Ανθρώπινες υπερκόσμιες φωνές: των αναστημένων & της κορασιάς

Οι αρνητικοί ήχοι και φωτισμοί= καταστροφική δύναμη φύσης Οι θετικοί ήχοι και φωτισμοί= ευεργετική δύναμη φύσης Οι αντιθέσεις συναιρούνται όταν ο άνθρωπος περνά στο μεταφυσικό επίπεδο

Αφηγηματικά – Λυρικά- Δραματικά στοιχεία στον Κρητικό - Αφηγηματικά: αφηγητής ομοδιηγητικός, πρωτοπρόσωπη αφήγηση, in medias res, με σύνθετους αφηγηματικούς χρόνους και μοτίβο δοκιμασιών [σελ 2 σημειώσεων] - Λυρικά: σχήματα λόγου- εικόνες- μουσικότητα στίχου με την ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία- έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων – φύση – επιστροφή στο παρελθόν - Δραματικά : ο μονόλογος του ήρωα- ο διάλογος με τους νεκρούς- η εμφάνιση Φεγγαροντυμένης- το άκουσμα του Ήχου- η σκηνοθεσία του χώρου [από την ανοιχτή θάλασσα- στον υπερβατικό παράδεισο]

Γραμματολογικές επιρροές Κρητικού χριστιανική θρησκεία [Δευτέρα παρουσία- Φεγγαροντυμένη, εκφράσεις] δημοτική ποίηση [στιχουργική, νόμος 3ων…] κρητική λογοτεχνία [ εκφραστικοί τρόποι Ερωτόκριτου] πλατωνικές αντιλήψεις [ κόσμος των Ιδεών] ρομαντισμός [ φεγγαροντυμένη- έρωτας] ομηρικά έπη[ Οδύσσεια: ροδοδάχτυλη αυγή- ψυχές στον κάτω κόσμο]

Διακειμενικότητα- Μηνύματα [ιστορικό] Δράμα προσφύγων [πρβλ Ιωάννου, Μες στους προσφυγικούς συνοικισμούς] [φιλοσοφικό] Η ζωή ευμετάβολη [πρβλ, Όνειρο στο κύμα] [ποιητικό] Η ποίηση μέσο έκφρασης [ πρβλ Ποιήματα για την ποίηση]