Φιλόλογος-Υπεύθυνη Σχολ. Βιβλιοθήκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Advertisements

Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
Αλέξανδρος ο Μέγας Ο Αλέξανδρος ο Μέγας ή Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς της ιστορίας, που σε ηλικία μόλις 33.
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Η’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο Ιστορία Δ’ Τάξης
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
Δημήτρης Φαλστέτας Γ ’6.   Ο Αριστείδης ( π. Χ.) υπήρξε Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός. Ήταν από τα σημαντικότερα δημόσια πρόσωπα της εποχής.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΕΝΗΘΗΚΕ ΤΟ 356 π.Χ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ. ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ Β’.ΜΕΤΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Βασιλιάς της Μακεδονίας. Γεννήθηκε το 356 π.Χ. και πέθανε το 323 π.Χ. Ο Αλέξανδρος, γνωστός στην αρχαιότητα ως Μακεδόνας και στους νεότερους.
Κλασική εποχή, μάχη στα Λεύκτρα 371 π.Χ.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η εκστρατεία και το έργο του
Διαφωτισμος-Μοντεσκιε
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΗΣΙΛΑΟΥ
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Μέγας Αλέξανδρος Η μεγάλη εκστρατεία.
Βιογραφικά στοιχεία Αγησίλαου
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ο Φίλιππος Β΄και η ένωση των Ελλήνων
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ερευνα για την σχολικη βια
Ελληνογερμανική Αγωγή
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Επιμέλεια-παρουσίαση
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Κλεοπάτρα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φιλόλογος-Υπεύθυνη Σχολ. Βιβλιοθήκης Σχολική Βιβλιοθήκη 1ου ΓΕΛ Επανομής Θεσσαλονίκη Παρουσίαση βιβλίου Παράλληλοι Βίοι Αλέξανδρος – Καίσαρ Πλουτάρχου 21 και 22/12/2010 Έλσα Βαρδάκα Φιλόλογος-Υπεύθυνη Σχολ. Βιβλιοθήκης

Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Η συνειδητοποίηση της Ελληνικής ταυτότητας μέσω της επαφής με έργα του πνευματικού μας πολιτισμού Η εξοικείωση με έργα της αρχαίας Ελληνικής γραμματείας ως ψυχαγωγικό ανάγνωσμα Η καλλιέργεια της συνήθειας αναζήτησης έργων αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων ως πηγών πληροφόρησης για ιστορικά πρόσωπα

Ελληνική Ταυτότητα Τεκμήρια Βίοι Παράλληλοι Αλέξανδρος – Καίσαρ του Πλουτάρχου Μια ψηφίδα του πνευματικού μας πολιτισμού Λογοτεχνικό έργο του Γ. Θ. Βαφόπουλου Μακεδονικός Αγώνας

Πλούταρχος Βιογραφικά στοιχεία Πότε έζησε; 50-120 μ.Χ Πού; Χαιρώνεια Βοιωτίας Σπουδαστικά ενδιαφέροντα: μαθηματικά, ρητορική Κοινωνική θέση: αρχοντική οικογένεια, επώνυμος άρχων, ιερέας στο ιερό των Δελφών Έργο: Ηθικά και Παράλληλοι βίοι (22)

Επιδράσεις στη σκέψη του Πλουτάρχου Οι Ελληνικές σπουδές του Ο πλατωνικός ιδεαλισμός Η θρησκευτικότητά του Η ατμόσφαιρα της εποχής του

Τρόπος εργασίας: επιστημονικός Μελέτη συγγραμμάτων των προκατόχων του Αποδελτίωση στοιχείων με ενδιαφέρον Αξιοποίηση στις διατριβές του

Χαρακτηριστικό του έργου του Επεξεργασία της παράδοσης ως πηγή άντλησης παραδειγμάτων ζωής Ελάχιστη καινοτομία ή αμφισβήτηση

Παράλληλοι βίοι Κατηγορία βιβλίου : βιογραφία Κατηγορία βιβλίου : βιογραφία Στόχος: η προβολή των ηθών και των πράξεων των μεγάλων ανδρών ως παραδείγματα προ μίμηση ή αποφυγή Γλώσσα: αττική διάλεκτος με στοιχεία Κοινής Χαρακτηριστικό της γραφής του: μακροπερίοδος λόγος

Αλέξανδρος 356-323 π. Χ Γέννηση σε σχέση με χρησμούς για θεϊκή καταγωγή Νεανικά χρόνια και πρώιμες ικανότητες Αγωγή και παιδεία: πολιτική και ηθική φιλοσοφία από τον Αριστοτέλη Ανάληψη του θρόνου της Μακεδονίας στα είκοσί του χρόνια Πολιτική του στο εσωτερικό και εξωτερικό

Πορεία του Αλέξανδρου στην Ανατολή ως την Ινδία- συγκρούσεις Κατάλυση του κράτους των Περσών Διάδοση του ελληνικού πολιτισμού σε συνδυασμό με την υιοθέτηση στοιχείων του τρόπου ζωής των κατακτημένων Σκιαγράφηση της ανθρώπινης πλευράς του μέσα από πράξεις

Χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του Αλέξανδρου Χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του Αλέξανδρου Πεισματική τόλμη (11,4/19,6/ 24,11-12/ 45,5/60,7/) Αυτοκυριαρχία –εγκράτεια μπροστά στο φαγητό, στο πιοτό και στις γυναίκες(22,9/ 42,9-10/21,7/47,8/ Γενναιοδωρία(43,7 /15,3-4 / 25,6-7 / 34,1 / 34,3 / 71,8 Βιαιότητα και θυμός που εκδηλώνονται συχνότερα όσο μεγαλώνει η δύναμη του ( 9,8 /13,4 /50-51/ 14,7 /16,4/ 11,11/43,6 /57,3 /59,6-8/72,3-4/ 74,1 /75,1/74,6) Αιτιολόγηση συμπεριφοράς : ο Αλέξανδρος βρισκόταν υπό την επίδραση αντιφάσεων που δημιουργούσαν η ελληνική του αγωγή, η έκταση των κατακτήσεών του και η δουλοπρέπεια ενός μέρους από το περιβάλλον του. (2)

Γάιος Ιούλιος Καίσαρας (100-44 π Γάιος Ιούλιος Καίσαρας (100-44 π. Χ) Πολιτική – στρατιωτική πνευματική προσωπικότητα της Ρωμαϊκής Ιστορίας

Θέματα της βιογραφίας του Η εχθρότητα με δικτάτορα Σύλλα Η δημοτικότητα λόγω πολιτικής ικανότητας και φιλολαϊκών αισθημάτων Η Ρωμαϊκή κοινωνία (τάξεις, κοινωνικές διακρίσεις, δωροδοκίες, εξαγορά ψήφων, δολοπλοκίες στη σύναψη πολιτικών συμμαχιών Η σχέση του Καίσαρα με τη Ρωμαϊκή κοινωνία και τα γεγονότα της συνωμοσίας του Κατιλίνα Η ηθική στάση του, ο φιλόπρωτος χαρακτήρας, οι ευφυείς κινήσεις και τα υψηλά αξιώματά του

Η στρατηγική ιδιοφυΐα που επέδειξε στους Γαλατικούς πολέμους, στους πολέμους κατά των Βρετανών, των Γερμανών και την καταστολή των αποστασιών των Γαλατών Η συμμετοχή σε όλους τους κινδύνους τον έκανε αγαπητό στους στρατιώτες

Η πολιτική και η δράση του στα χρόνια του εμφυλίου (49-45π.Χ) Η σύγκρουση με τον Πομπήιο Ο έρωτας του για την Κλεοπάτρα της Αιγύπτου Η τελευταία μάχη του στην Ιβηρία Η απόλυτη κυριαρχία του στη Ρώμη Το παρασκήνιο των πολιτικών ανταγωνισμών και της δυσαρέσκειας εναντίον του Η συνωμοσία εναντίον του από ανθρώπους που τους θεωρούσε έμπιστους Η δολοφονία του

Ομοιότητες των δύο βιογραφούμενων Πολύπλευρες προσωπικότητες Φιλοδοξία για πρωτεία Ιδιοφυείς στρατηγοί με μεγάλες κατακτήσεις Γενναίοι που πρωτοστατούν στις μάχες Αγαπητοί στους στρατιώτες τους Γενναιόδωροι Εγκρατείς

Βιβλιογραφία 1) Πλούταρχος Βίοι παράλληλοι τόμος 17 Αλέξανδρος- Καίσαρ εκδ. Κάκτος 2) Αλέξανδρος το πεπρωμένο ενός μύθου Claude Mosse εκδ. Δημ. Παπαδήμα 3) Ιστορία της αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας Albin Lesky εκδ. Αδελφοί Κυριακίδη 4) Αρχαία Ελληνική Γραμματολογία Φ. Ι. Κακριδή εκδ. ΙΝΣ 5) Ο Μέγας Αλέξανδρος από την Ελλάδα στην Ανατολή Pierre Briant εκδ. Δεληθανάση 6) www.google.gr

Δραστηριότητα μαθητών Χωρισμός σε 5 ομάδες Διανομή αποσπασμάτων του βιβλίου σε κάθε ομάδα Τα μέλη τους διαβάζουν ανά δύο το απόσπασμά τους και καλούνται να βρουν ένα λόγο για τον οποίο αξίζει να διαβαστεί στις άλλες ομάδες το δικό τους Η κάθε ομάδα, μετά από συνεργασία, καταλήγει σε ένα απόσπασμα και το διαβάζει στις υπόλοιπες

Θέματα αποσπασμάτων 1ης ομάδας Χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του Αλέξανδρου ως παιδί (σελ. 35-37) Εξημέρωση του Βουκεφάλα (σελ 37-39) Υπακοή στη λογική και όχι στη βία (σελ 41-43)

Θέματα αποσπασμάτων 2ης ομάδας Θέματα αποσπασμάτων 2ης ομάδας Τα ενδιαφέροντα και τα διαβάσματά του ( σελ 43-45) Επεισόδιο με το Διογένη (σελ 57) Η στάση του απέναντι στις αιχμάλωτες γυναίκες της οικογένειας του Δαρείου και δήλωση του ότι αιτία του πολέμου είναι η εξουσία (σελ 77-79)

Θέματα αποσπασμάτων 3ης ομάδας Γενναιοδωρία-μοίρασμα λαφύρων (σελ 89) Γενναιόδωρος προς γυναίκα του Δαρείου με πολυτελή ταφή της (σελ 101) Εγκράτεια στη δίψα και βιαιότητα προς Βήσσο (σελ 135)

Θέματα αποσπασμάτων 4ης ομάδας Θέματα αποσπασμάτων 4ης ομάδας Η υιοθέτηση τοπικών συνηθειών, ο γάμος με τη Ρωξάνη, η εκπαίδευση νέων ντόπιων στην Ελληνική γλώσσα και τα Μακεδονικά όπλα για οικοδόμηση επικοινωνίας και επαφής με βαρβάρους( σελ 141-143) Κρέμασμα φιλοσόφων γιατί έβριζαν τους βασιλείς που πήγαιναν με τον Αλέξανδρο (σελ 171) Στάση του μετά την άρνηση των Μακεδόνων να περάσουν το Γάγγη ποταμό (σελ 177)

Θέματα αποσπασμάτων 5ης ομάδας Θέματα αποσπασμάτων 5ης ομάδας Επιμειξίες Μακεδόνων με γυναίκες από τα βαρβαρικά φύλα (σελ 193) Διαμαρτυρία Μακεδόνων για παραγκωνισμό από εκπαιδευμένους βαρβάρους (σελ 193-195) Βίαιη συμπεριφορά προς το Γλαύκο, γιατρό του Ηφαιστίωνα, για το θάνατό του (σελ 197)