ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απρίλιος ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πάτρα, 1-3 Νοεμβρίου 2006 ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ στοιχεία χρήσης 2005.
Advertisements

Μικρόκοσμος, Μισοψημένος Μικρόκοσμος Μαθησιακή διαδικασία & Νέες Τεχνολογίες Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Φ.Π.Ψ/ΕΚΠΑ)
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Παρουσίαση άρθρου “SITUATING CONSTRUCTIONISM” (Seymour Papert & Idit Harel) Σκεύη Αφροδίτη Α.Μ.: Ιdit Harel.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
Διδακτική της Πληροφορικής
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Η θεωρία του Χάους στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Θ.Χ.Σ.)
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Παραπομπές και Δομή.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
LEARNING HOW TO LEARN WITH MICROWORLDS Feedback evaluation and help seeking (Yiannoutsou N. & Mavrikis M.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Η διαθεματικότητα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας και μάθησης
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Τεχνολογίες Μάθησης
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Η λογική πίσω από τα περιβάλλοντα LOGO
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ» Γνωστική περιοχή : Φιλοσοφία Θεματική: Ηθική φιλοσοφία-Οι τρεις βασικές φιλοσοφικές θεωρίες(ωφελιμισμός, καντιανή ηθική , αρετολογική ηθική)- Ηθική στην πράξη

Ήδη από την αρχαιότητα απασχολούσαν τους φιλοσόφους ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το σωστό και το λάθος. "Τι πρέπει να πράττουμε και τι όχι;" "Πώς πρέπει να ζουν οι άνθρωποι;" Με την πάροδο του χρόνου, αυτά τα ερωτήματα εμπλουτίστηκαν με νέα και η ηθική φιλοσοφία αναδείχτηκε σε έναν από τους σημαντικότερους φιλοσοφικούς κλάδους. Μάλιστα, στον 20ο αιώνα τονίστηκε ο πρακτικός χαρακτήρας της ηθικής με την ανάπτυξη των κλάδων της εφαρμοσμένης ηθικής, όπως είναι η βιοηθική, η περιβαλλοντική ηθική, η ηθική των επιχειρήσεων, κ.α. Με αυτό το διδακτικό σενάριο μπορούμε να μάθουμε τις τρεις σημαντικότερες ηθικές θεωρίες και να ανακαλύψουμε τις εφαρμογές που μπορεί να έχουν για την καθημερινή ζωή, με τη χρήση τους για τη λήψη αποφάσεων. -Το σενάριο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για τη διδασκαλία του μαθήματος "Αναζήτηση Κριτηρίου Ηθικής Ορθότητας" (Σχολικό Βιβλίο Β΄ Λυκείου: Αρχές Φιλοσοφίας, Συγγραφείς: Στ. Βιρβιδάκης, Β. Καρασμάνης, Χ. Τουρνά) είτε ανεξάρτητα με αυτό, προκειμένου να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες του λυκείου με κάποιες βασικές αρχές της ηθικής φιλοσοφίας. -

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ: Διαφοροποίηση παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας Χρήση τεχνολογικών υλικών που προάγουν τη διερεύνηση, τον εμπλουτισμό και τον εκσυγχρονισμό της διδακτικής πρακτικής Δημιουργία κατάλληλων μαθησιακών προϋποθέσεων για πρόκληση μαθητικού ενδιαφέροντος Καλλιέργεια συνεργατικού πνεύματος και ευχάριστου κλίματος Απεμπλοκή από αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης Εξοικείωση με την τεχνολογία και ενίσχυση ενεργού μάθησης Δράση σε ανοιχτά περιβάλλοντα μάθησης Δυνατότητα εμπλοκής μέσω των Ν.Τ. σε πλήθος δραστηριοτήτων (αδύνατον προτεχνολογικά) Ουσιαστική εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών μεθόδων Κριτική αντιμετώπιση πληροφοριών μεγάλης κλίμακας Αυτενέργεια μαθητών Δημιουργία δομημάτων με προσωπικό νόημα που συμβάλλουν στην εννοιολόγηση Δυνατότητα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού

Γνωστικά–διδακτικά προβλήματα: Ιδιαιτερότητες Φιλοσοφίας(δεν προσφέρει συγκεκριμέμη γνώση ούτε δημιουργεί μορφές, συγκροτείται από θεμελιώδη ερωτήματα , κινείται στο επίπεδο του αφηρημένου, συναντάται και σε άλλες εκφάνσεις του ανθρώπινου πολιτισμού , καταπιάνεται με έννοιες αλλά και τις δημιουργεί) Προβληματισμός για το ρόλο της Φιλοσοφίας σε περίοδο όπου η μόρφωση τείνει να χάσει τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα Ηθική διάσταση Φιλοσοφίας σε καινοφανές πλαίσιο ωθώντας τον άνθρωπο σε στοχασμό και αναστοχασμό Αν και πώς διδάσκεται;(αντίληψη για φύση μάθησης και γνώσης) Ζήτημα διδασκαλίας Φιλοσοφίας σε άλλες χώρες(Γαλλία) Οι απόψεις για δυνατή διδακτική της Φιλοσοφίας διίστανται Επιτακτική ανάγκη μαθητών για γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες Ανάγκη ανάπτυξης κριτικής σκέψης Ιδέα τάξης ως κοινότητας έρευνας Ηθική φιλοσοφία αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης καθημερινότητας

ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Εκπαιδευτική βαθμίδα: Γενικό Λύκειο Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα: 15-18 ετών Χρόνος υλοποίησης: δύο δίωρα /εβδομάδα για δύο εβδομάδες(συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος αφόρμησης) Χώρος υλοποίησης: Εργαστήριο Πληροφορικής σχολείου Διαρρύθμιση χώρου: δημιουργία πέντε ‘’γωνιών μάθησης’’ στο κέντρο των οποίων θα βρίσκεται ο εκπαιδευτικός που θα κάνει προβολές στο διαδραστικό πίνακα και θα έχει οπτική επαφή με όλους τους μαθητές Προαπαιτούμενες γνώσεις:προπαρασκευαστικές δραστηριότητες για εξοικείωση με το λογισμικό και τους μικρόκοσμους του Αβακίου Βοηθητικά υλικά και εργαλεία: διαδραστικός πίνακας , Η/Υ εργαστηρίου , λογισμικό Αβακίου(μικρόκοσμοι Sus-x και Ταξινομούμε), ψηφιακό υλικό από εκπαιδευτικό , φύλλα εργασίας, σύνδεση στο Διαδίκτυο Κοινωνική ενορχήστρωση: μαθητοκεντρική διδασκαλία , διαμόρφωση μικτών ομάδων(δεξιότητες, κοινωνικοπολιτισμικά κριτήρια), συνεργατική μάθηση Ρόλος εκπαιδευτικού: εμψυχωτικός, διευκολυντικός , καθοδηγητικός , συμβουλευτικός , συντονιστικός

ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Α.ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Β.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: -εξοικείωση με τις τρεις σημαντικότερες ηθικές θεωρίες(ωφελιμισμός , καντιανή ηθική και αρετολογική ηθική) -δυνατότητα διάκρισής τους -συνειδητοποίηση προσωπικής ηθικής ευθύνης και δυνατότητας επιλογής -ενίσχυση επιλογών αναφορικά με διαμόρφωση προσωπικού πλαισίου αξιών -αναγνώριση πρακτικού χαρακτήρα φιλοσοφίας Β.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: -Καλλιέργεια δεξιοτήτων ορθής και δημιουργικής αξιοποίησης τεχνολογικών εργαλείων -Εξοικείωση με χρήση διαδικτυακών και άλλων ειδών ψηφιακών πόρων -Εξάσκηση στη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών ανοικτού χαρακτήρα μέσω αλληλεπίδρασης Γ.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: -εξοικείωση με ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες -ανάπτυξη συνεργατικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων -ενίσχυση ενσυναίσθησης μέσω ελεύθερης έκφρασης απόψεων και λήψης πρωτοβουλιών

ΦΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1η φάση δραστηριοτήτων(φάση αφόρμησης): προβολή αποσπασμάτων από ταινία MATCH POINT του Woody Allen , ως ζωντανό παράδειγμα αναφορικά με την αναζήτηση κριτηρίου ηθικής ορθότητας .Οι μαθητές θα συμπληρώσουν τα δύο φύλλα εργασίας διαφορετικού περιεχομένου που τους έχουν δοθεί από τον διδάσκοντα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές , ενώ θα ακολουθήσει συζήτηση πάνω σε ζητήματα και ερωτήματα που προκύπτουν τόσο από την ταινία όσο και από τα φύλλα εργασίας. Θα δοθεί έμφαση στην διευκρίνιση συγκεκριμένων φιλοσοφικών εννοιών 2η φάση δραστηριοτήτων : οι μαθητές έχοντας εισαχθεί στη θεματική του σεναρίου , ενθαρρύνονται να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν μέσα από το υλικό που τους έχει δοθεί (κείμενα, videos,ερωτήσεις πολλαπλής ,σκίτσα)αλλά και από την αναζήτηση στο Διαδίκτυο τις σημαντικότερες ηθικές θεωρίες. Ακολούθως έχοντας διακρίνει αυτά τα τρία είδη και τα χαρακτηριστικά τους παροτρύνονται να σχεδιάσουν στο ‘’Ταξινομούμε ‘’ μια βάση δεδομένων με τα βασικά χαρακτηριστικά των τριών θεωριών , τους εκπροσώπους τους και οπτικοακουστικό υλικό της επιθυμίας τους εν είδη ψηφιακού φιλοσοφικού λήμματος

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ: 3η φάση: οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο σχεδιαστή παιχνιδιού για τους συμμαθητές τους. Κάθε ομάδα θα σχεδιάσει στο SUS-X από μία πολιτεία αντιπροσωπευτική των τριών θεωριών , μεταβάλλοντας τις συνθήκες τερματισμού και τη βαθμολογία των σημείων επισκεψιμότητας του παιχνιδιού αναλόγως. Αρχικά θα περιγράφεται ένα πρόβλημα-ζήτημα και ο παίκτης αναλόγως ποια θεωρία αντιπροσωπεύει θα πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο σημείο επισκεψιμότητας. Στις δύο λάθος επιλογές το παιχνίδι θα τερματίζεται .Οι δύο υπολοιπόμενες ομάδες που δεν αντιστοιχούν σε θεωρία θα δημιουργήσουν δύο άλλες πολιτείες , μία χωρίς ηθικούς περιορισμούς και μία όπου ο παίκτης θα καλείται να προτείνει ένα εναλλακτικό σημείο επισκεψιμότητας ως επίλυση του ζητήματος 4η φάση: διεξαγωγή αγώνων επιχειρηματολογίας με συμμετοχή όλων των ομάδων .Η θεματική θα αφορμάται από διάφορα ηθικά σύγχρονα ζητήματα, κάθε ομάδα θα εκπροσωπείται από ένα άτομο στην κριτική επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν και καθηγητές άλλων ειδικοτήτων. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που διαχειρίζεται καλύτερα το λόγο ,το χρόνο αλλά και τα επιχειρήματα της ασχέτως αν ανήκει στο Λόγο ή στον Αντίλογο.

Πιθανές επεκτάσεις δραστηριοτήτων: Διαφοροποίηση εκπαιδευτικής βαθμίδας Διδασκαλία στα πλαίσια του μαθήματος της Έκθεσης (θεματική που αφορά ηθικά ζητήματα) Προέκταση 4ης φάσης:διεξαγωγή ευρείας κλίμακας αγώνων διαδικτυακά με συμμετοχή μαθητών και από άλλα σχολεία Διαφοροποίηση ρόλων εκπαιδευτικού /διδασκομένων Διαφοροποίηση τρόπου αξιολόγησης( αυστηρήέμφαση σε γνωστικές δεξιότητες)

Βιβλιογραφία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ: 7.Βιβλιογραφία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ: Αντωνοπούλου-Τρεχλή, Ζωή (2014). Object-based Inquiry ή η Δύναμη των αντικει- μένων», Πρακτικά του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης «Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία;», Πάτρα, 2014, e-book. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015, από: http://eriande-elemedu.e- millescreations.com/art/uploads/theoritikes_all.pdf. ––– (2013). Όταν η Φιλοσοφία συναντάει την Παιδαγωγική. Πρακτικά του 1ου Πα- νελλήνιου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, 187-194. Βέικος, Θ. (1983). Προλεγόμενα στη φιλοσοφία. Αθήνα: Θεμέλιο. Βενετή, Μ. (2001). Η διδασκαλία της φιλοσοφίας. Αθήνα: Παπαδήμας. Βερτσέτης, Α. (2003). Διδακτική, Γενική Διδακτική. τ. Α΄, Αθήνα: Ε΄ έκδοση   Βιρβιδάκης, Στ. (2015). Ποίηση και/ως φιλοσοφία. Ποιητική, 15. ––– (2010). Η χρησιμοποίηση του κινηματογράφου κατά τη διδασκαλία της φιλο- σοφίας. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συμπόσιο της Πανελλήνιας ´Ενωσης Εκ- παιδευτικών πολιτιστικών θεμάτων. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 από: http://www.pi-schools.gr ––– (2009, Μάρτιος). Ο ηθικός σκεπτικισμός του Woody Allen από το Απιστίες και Αμαρτίες στο Matchpoint. Cogito, 9, 26-32 . ––– (2008, Νοέμβριος). Προτάσεις διδακτικής για το νέο βιβλίο φιλοσοφίας της Β΄ Λυκείου. Celestia, 1, 73-77. ––– (2005, Ιούλιος). Φιλοσοφία και/ή ως Λογοτεχνία: παραλλαγές. Cogito, 3, 88-90. Δημητράκος, Γ. (1993). Η φιλοσοφία στη μέση εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg. Ζωγραφίδης, Γ. (2002). Το μάθημα της φιλοσοφίας στη μέση εκπαίδευση. Θαλλώ, 13, 113-134. Κουτσούκος, A. και Ζ. Σμυρναίου, (2007), Γνωστική Ψυχολογία και Διδακτική: Η συμβολή του Jean Piaget στη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική σκέψη, εκδόσεις Ηρόδοτος, Αθήνα. Κυνηγός, Χ. (2007). Το μάθημα της διερεύνησης, Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών για τη διδακτική των Μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα Κωβαίος, Κ. (2002). Φιλοσοφία και Κινηματογράφος. Αθήνα: Καρδαμίτσα. Κωβαίος, Κ. (2011). Κατάλογος ταινιών με φιλοσοφικές λαβές. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 από: http://www.pi-schools.gr. Μακρή, Α., Αράπογλου, Α, Φράγκου, Ο, & Κυνηγός, Χ. (2006 Οκτώβριος). Ο σχεδιασμός πλαισίων εκπαιδευτικών σεναρίων ως διαδικασία αναστοχασμού κατά την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Στο Β. Δαγδιλέλης, & Δ. Ψύλλος (εκδ.), Πρακτικά του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου ΕΤΠΕ. - Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 10-17. Θεσσαλονίκη. Ματσαγγούρας, Η. (2011). Η καινοτομία των ερευνητικών εργασιών στο νέο λύκειο - Βιβλίο εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός εκδόσεων διδακτικών βιβλίων Μιχαλοπούλου-Βέϊκου, Χρ. (1994). Ποιος φοβάται τη Φιλοσοφία;. Νέα Παιδεία, 72. Μοσχονάς, Σπ. (2007, Νοέμβριος-Δεκέμβριος). Το μάθημα της φιλοσοφίας και η πε- ριπέτεια του βιβλίου του. Φιλοσοφία και Παιδεία, 44-45. Μοσχονάς Σπ. (1993). Τα φιλοσοφικά μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Αθήνα. Μπαγιόνας, Α. (1981). Η διδασκαλία της Φιλοσοφίας στη Μέση Εκπαίδευση. Λόγος και Πράξη, τόμος Γ΄. Σταμουλάκης, Ι. (2015). Οδηγίες για την εκπόνηση μελετών εξειδίκευσης των γενικών προδιαγραφών στις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 από τη πλατφόρμα τηλεσυνεργασίας «Αίσωπος». Παπακωνσταντίνου, Γ. (2008). Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαιδευτική μονάδα: ο ρόλος του διευθυντή. Στο Οδηγός Επιμόρφωσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ. Ανακτήθηκε Ράπτης, Α. και Ράπτη, Α. (2007). Μάθηση και Διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορίας, Ολική Προσέγγιση. Τόμος Α’, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. Ράπτης, Α. και Ράπτη, Α. (2006). Μάθηση και Διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορίας, Παιδαγωγικές Δραστηριότητες, Τόμος Β’, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ: Ackermann, E., (2001), “Piaget’s constructivism, Papert’s constructionism: What’s the difference”, Future of learning group publication, 5(3): 438 Bruner, J.S., (1961), The act of discovery, Harvard Educational Review, τόμ. 31, σελ. 21-32. Deleuze, G., & Guattari, F. (2004). Τι είναι η φιλοσοφία;. Μετάφραση: Στ. Μανδηλα- ρά. Αθήνα: Καλέντης. Edwards, L.D., (1995), “Microworlds as representations”, in Computers and exploratory learning, Springer Berlin Heidelberg, σελ. 127-154. Hoyles, C., Noss, R. and R. Adamson, (2002), “Rethinking the microworld idea”, Journal of educational computing research, 27(1): 29-53. Kafai, Y.B. and M. Resnick, (επιμ.), (1996), Constructionism in practice: Designing, thinking, and learning in a digital world, Routledge Kynigos, C., (2007), “Half-Baked Logo Microworlds as Boundary Objects in Integrated Design”, Informatics in Education, Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius, 6(2): 1–24. Kynigos, C., Argyris, M. (2004), Teacher Beliefs and Practices Formed During an Innovation with Computer-based Exploratory Mathematics in the Classroom, Teachers and Teaching: theory and practice, Carfax Pubs, Taylor and Francis Group, 10(3), 247-273. Kynigos, C. (2003), Teacher Education and the Teaching Profession, in Learning and Teaching in the Communication Society, Theme 1 – Teacher Training and the Role of Teaching in the Communication Society, CD-ESR-GT2 (2003) 1, Council of Europe, 35-59. Lipman M. (1988). Philosophy goes to school. Φιλαδέλφεια: Temple UP. ––– (2006). Η σκέψη στην εκπαίδευση. Επιμέλεια: Βάσω Παππή. Μετάφραση: Γιώργος Σαλαμάς. Αθήνα: Πατάκης. Papert, S. and I. Harel, (1991), “Situating constructionism”, Constructionism, 36: 1-11. Papert, S., (1980), Mindstorms. Harvester Press. Sternberg, R. J. (1985): Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence. New York: Cambridge University Press. Unesco (2007). Philosophy. A School of Freedom. Teaching Philosphy an Learning to Philosophize. Status and Prospects. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 από: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001541/154173e.pdf. Vergnaud, G., (1987, July), “About constructivism”, in: Proceedings of the Eleventh International Conference for the Psychology of Mathematics Education, σελ. 42-55. Vygotsky, L.S., (1978), Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, Mass. Harvard University Press, Cambridge. Vygotsky, L.S., (1986). Thought and language Βιβλιογραφία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ: Αντωνοπούλου-Τρεχλή, Ζωή (2014). Object-based Inquiry ή η Δύναμη των αντικει- μένων», Πρακτικά του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης «Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία;», Πάτρα, 2014, e-book. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015, από: http://eriande-elemedu.e- millescreations.com/art/uploads/theoritikes_all.pdf. ––– (2013). Όταν η Φιλοσοφία συναντάει την Παιδαγωγική. Πρακτικά του 1ου Πα- νελλήνιου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, 187-194. Βέικος, Θ. (1983). Προλεγόμενα στη φιλοσοφία. Αθήνα: Θεμέλιο. Βενετή, Μ. (2001). Η διδασκαλία της φιλοσοφίας. Αθήνα: Παπαδήμας. Βερτσέτης, Α. (2003). Διδακτική, Γενική Διδακτική. τ. Α΄, Αθήνα: Ε΄ έκδοση   Βιρβιδάκης, Στ. (2015). Ποίηση και/ως φιλοσοφία. Ποιητική, 15. ––– (2010). Η χρησιμοποίηση του κινηματογράφου κατά τη διδασκαλία της φιλο- σοφίας. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συμπόσιο της Πανελλήνιας ´Ενωσης Εκ- παιδευτικών πολιτιστικών θεμάτων. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 από: http://www.pi-schools.gr

––– (2009, Μάρτιος). Ο ηθικός σκεπτικισμός του Woody Allen από το Απιστίες και Αμαρτίες στο Matchpoint. Cogito, 9, 26-32 . ––– (2008, Νοέμβριος). Προτάσεις διδακτικής για το νέο βιβλίο φιλοσοφίας της Β΄ Λυκείου. Celestia, 1, 73-77. ––– (2005, Ιούλιος). Φιλοσοφία και/ή ως Λογοτεχνία: παραλλαγές. Cogito, 3, 88-90. Δημητράκος, Γ. (1993). Η φιλοσοφία στη μέση εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg. Ζωγραφίδης, Γ. (2002). Το μάθημα της φιλοσοφίας στη μέση εκπαίδευση. Θαλλώ, 13, 113-134. Κουτσούκος, A. και Ζ. Σμυρναίου, (2007), Γνωστική Ψυχολογία και Διδακτική: Η συμβολή του Jean Piaget στη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική σκέψη, εκδόσεις Ηρόδοτος, Αθήνα.

Κυνηγός, Χ. (2007). Το μάθημα της διερεύνησης, Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών για τη διδακτική των Μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα Μακρή, Α., Αράπογλου, Α, Φράγκου, Ο, & Κυνηγός, Χ. (2006 Οκτώβριος). Ο σχεδιασμός πλαισίων εκπαιδευτικών σεναρίων ως διαδικασία αναστοχασμού κατά την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Στο Β. Δαγδιλέλης, & Δ. Ψύλλος (εκδ.), Πρακτικά του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου ΕΤΠΕ. - Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 10-17. Θεσσαλονίκη

Ματσαγγούρας, Η. (2011). Η καινοτομία των ερευνητικών εργασιών στο νέο λύκειο - Βιβλίο εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός εκδόσεων διδακτικών βιβλίων Μιχαλοπούλου-Βέϊκου, Χρ. (1994). Ποιος φοβάται τη Φιλοσοφία;. Νέα Παιδεία, 72. Μοσχονάς, Σπ. (2007, Νοέμβριος-Δεκέμβριος). Το μάθημα της φιλοσοφίας και η πε- ριπέτεια του βιβλίου του. Φιλοσοφία και Παιδεία, 44-45. Μοσχονάς Σπ. (1993). Τα φιλοσοφικά μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Αθήνα. Μπαγιόνας, Α. (1981). Η διδασκαλία της Φιλοσοφίας στη Μέση Εκπαίδευση. Λόγος και Πράξη, τόμος Γ΄.

Σας ευχαριστώ!