Η διαθεματικότητα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
21/04/2016 Amalia Kapsala Περιγραφή Μαθήματος Αντικειμενικοί στόχοι:Στόχος του μαθήματος είναι η αξιοποίηση γλωσσολογικών και πολιτισμικών.
Advertisements

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 9 Ο (19/04/2013): ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α' Ενότητα 3: Δημογραφικές εξελίξεις στη νεότερη Ελλάδα Κατερίνα Γαρδίκα Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Στρατηγική Διδασκαλίας
GUSTAVE FLAUBERT L’ EDUCATION SENTIMENTALE
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
Αντικείμενο διδασκαλίας
Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Το φως ήταν και είναι μια βασική αιτία ύπαρξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα φυτά, με τη φωτοσύνθεση, μετατρέπουν την ενέργεια που παρέχει.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Αύριο γίνομαι είκοσι χρονών Αλαίν Μαμπανκού
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
Στρατηγικές μάθησης: Η σημασία της παρατήρησης της σκέψης του παιδιού
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διαθεματικότητα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Η προσπάθεια του ανθρώπου να ερμηνεύσει τον κόσμο ερμηνεία του κόσμου, της φύσης της πραγματικότητας, αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί για τον άνθρωπο ένα συνεχές ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας, μια διανοητική περιπέτεια για τη γνώση. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Η έννοια της διαθεματικότητας στον αρχαίο κόσμο Η έννοια της διαθεματικότητας στον αρχαίο κόσμο Ο Πλάτωνας είχε εκφράσει την ανάγκη να διδάσκονται τα επιμέρους διακριτά μαθήματα με αλληλοσυναρτήσεις και σε κοινή αναφορά προς τη βαθύτερη φύση της πραγματικότητας. Η πρόταση αυτή στηρίζεται στο ενιαίο της φύσης και αποτελεί την πρώτη θεωρητική βάση της διαθεματικότητας. Πολιτεία(Ζ, 537,c) «Τα δε χύδην μαθήματα εν τη παιδεία γενόμενα τούτοις συνακτέον εις σύνοψιν αλλήλων των μαθημάτων και της του όντος φύσεως». 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

H ανάδυση της έννοιας της διαθεματικότητας στο σύγχρονο κόσμο O Jean Piaget (1970), διεθνή ημερίδα "Interdisciplinarity-Διδακτικά και Ερευνητικά προβλήματα στα Πανεπιστήμια", (ΟΟΣΑ, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, Πανεπιστημίο Νίκαιας εξέφρασε την ύπαρξη μιας νέας επιστήμης η οποία θα καταργεί τα σύνορα μεταξύ των εξειδικευμένων επιστημών. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ο λαβύρινθος της ορολογίας ενιαιοποιημένο πρόγραμμα (integrated curriculum ) διεπιστημονικό πρόγραμμα (interdisciplinary curriculum ) θεματική ενιαιοποίηση (thematic integration ) διαθεματικότητα (integrated themes) Διαθεματικό πρόγραμμα, (integrated thematic curriculum, cross curricular themes) Πολυδιαθεματικότητα (multidisciplinarity) crossdisciplinarity διαθεματικότητα (interdisciplinarity Δια-επιστημονικότητα (transdisciplinarity) Υπερθεματικότητα (supradisciplinarity) pluridisciplinarity Μεταθεματικότητα (postdisciplinarity) 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Eκπαίδευση και επιστήμη Η εκπαίδευση αποτελεί ένα σύστημα σκέψης. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές καθοδηγούνται από το γενικότερο σύστημα ερμηνείας του κόσμου, από την εκάστοτε επιστημονική κοσμοθεωρία. H επιστημονική γνώση μετασχηματίζεται σε σχολική γνώση (Ματσαγγούρας). 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Σε ποιο επιστημονικό παράδειγμα βασίζεται μέχρι σήμερα η εκπαίδευση; Νευτώνειο παράδειγμα-Καρτεσιανή λογική: Ο κόσμος ως μια μηχανή (αιτιότητα, τάξη, αντικειμενικότητα) Ο διαχωρισμός ύλης και πνεύματος Ο αναγωγισμός 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Η μετατροπή του θέματος σε αντικείμενο Η αναζήτηση αυτή για την απόλυτη αλήθεια οδήγησε τον άνθρωπο στην αντικειμενικότητα, ως το υπέρτατο κριτήριο της αλήθειας. Το κριτήριο της αντικειμενικότητας είχε μία αναπόφευκτη συνέπεια: την μετατροπή του ανθρώπου σε αντικείμενο. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

To κληροδότημα αυτού του μοντέλου στην εκπαίδευση Αναλυτικά προγράμματα χωρίς αναφορά στο «ενιαίο και αδιάσπαστο της ανθρώπινης υπόστασης», Διακριτά μαθήματα (τεχνοκρατική οργάνωση κάθε μαθήματος) Αυστηρά ωρολόγια προγράμματα 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Η θεωρία του νέου επιστημονικού παραδείγματος (Thomas Khun) Η κβαντική θεωρία, Η θεωρία της σχετικότητας Η θεωρία του ολογράμματος Οι ανθρωπολογικές μελέτες Η νευροφυσιολογία Η μοριακή βιολογία Επιστημολογικοί λόγοι 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Eπιστημολογικές παραδοχές Η γνώση δεν είναι ούτε απόλυτη ούτε αντικειμενική. Η αλήθεια είναι σχετική. Ο χαρακτήρας της γνώσης είναι μεταβλητός. πολύπλοκη πολυεπίπεδη Πραγματικότητα απρόβλεπτη αδιάσπαστη 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης (Gardner) H θεωρία του δομισμού (Piaget, Vygotsky) Η νευρο-ψυχολογία Ψυχολογία Ψυχανάλυση Ψυχολογικοί λόγοι 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ψυχολογικές παραδοχές Το νήπιο αντιλαμβάνεται τον κόσμο συνολικά ως ένα αδιαφοροποίητο συνεχές και επικοινωνεί μαζί του συμμετέχοντας ως υποκείμενο και αντικείμενο ταυτόχρονα. Το γεγονός της σχέσης του αυτής με τον εαυτό του, τους άλλους και τον κόσμο γενικότερα είναι η ρεαλιστική και ταυτόχρονα αφετηριακή προϋπόθεση κάθε γνωστικής του εμπειρίας. Δεν υπάρχει ένα μόνο είδος νοημοσύνης. Όσο πιο πολλά ερεθίσματα δέχεται ο εγκέφαλος τόσο πιο πολλές γνωστικές λειτουργίες αναπτύσσει. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Τι οδήγησε στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης; Γνωστικός δομισμός (Piaget, Vygotsky) Οικοσυστημική θεωρία (Brofennbrenner ) Η ανακαλυπτική μάθηση (Bruner) Παιδαγωγικοί λόγοι 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Παιδαγωγικές –διδακτικές παραδοχές H μάθηση συντελείται μέσα σε αυθεντικές καταστάσεις Τα παιδιά μαθαίνουν, αλληλεπιδρώντας με τους άλλους και το περιβάλλον. Oι αλληλοσυνδέσεις μεταξύ περιβαλλόντων (π.χ. σύνδεση σπιτιού και σχολείου) επηρεάζουν ό,τι λαμβάνει χώρα μέσα σε κάποιο από αυτά τα περιβάλλοντα. (π.χ. τη μάθηση του παιδιού στο σχολείο). Η μάθηση στηρίζεται στον πειραματισμό και την ανακάλυψη 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι είναι η διαθεματικότητα; Προσπάθεια κατανόησης της πολυπλοκότητας της πραγματικότητας και της αδιάσπαστης ενότητάς της. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι είναι η διαθεματικότητα; Κώδικας σύνθεσης α) πληροφοριών, εννοιών, γενικεύσεων , σχημάτων β) μεθοδολογικών διαδικασιών για την ενιαιοποίηση της γνώσης μας πάνω σε ένα θέμα. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ποιες οι διαφορές τους; Παραδοσιακά προγράμματα Αφηρημένη μορφή κωδικοποίησης της επιστημονικής γνώσης Ονοματοδοτική και ταξινομική λειτουργία της γλώσσας Διαθεματικά προγράμματα Αναφορά στην καθημερινή εμπειρία των παιδιών Λιγότερο αφαιρετικό και εξειδικευμένο λόγο Ερμηνευτική λειτουργία της γλώσσας Συστηματική ερμηνεία των πραγμάτων 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Χαρακτηριστικά των νέων διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών Επιδιώκουν τη σύνθεση μεμονωμένων γνώσεων σε ολότητες, τονίζουν τη σημασία στη διαδικασία παραγωγής της γνώσης, αντιπαραθέτουν στην ολότητα της γνώσης την ολότητα του παιδιού, επιλέγουν μεθοδολογικές προσεγγίσεις που εμπλέκουν γνωστικά, συναισθηματικά και πραξιακά τους μαθητές στη διερεύνηση θεμάτων, ενθαρρύνουν την πολυτροπικότητα στις μορφές έκφρασης της νέας γνώσης. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ      Το ΔΕΠΠΣ περιλαμβάνει : Tα ΔΕΠΠΣ των επιμέρους γνωστικών περιοχών και στοιχεία μεθοδολογίας και αξιολόγησης. Στα ΔΕΠΠΣ των επιμέρους γνωστικών περιοχών παρατίθενται ο σκοπός και οι γενικοί στόχοι κάθε γνωστικής περιοχής.       Διαθεματικό = οριζόντιος άξονας διαθεματικής συσχέτισης σχέσεων ανάμεσα σε θέματα , σε έννοιες, διαδικασίες Διάχυσης και ενσωμάτωσης στα γνωστικά αντικείμενα σημαντικών θεμάτων (εθνικοί στόχοι, αγωγή υγείας, αγωγή καταναλωτή Συμπράξεις μαθημάτων Ενιαίο=κατακόρυφος άξονας επιδιώκει εσωτερική συνοχή και ομαλή ροή της γνώσης εντός του αυτού κλάδο, από ενότητα σε ενότητα, από τάξη σε τάξη, από βαθμίδα σε βαθμία. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

ΑΝΑΛΥΤΙΚΆ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Στα Α.Π.Σ. για το νηπιαγωγείο παρατίθενται οι στόχοι και ειδικότερα οι ικανότητες που επιδιώκουμε να αναπτυχθούν και ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιούν το περιεχόμενο των γνωστικών περιοχών. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Βασικές διαθεματικές δεξιότητες ικανότητα συνεργασίας δεξιότητα χρήσης νέων τεχνολογιών Διαθεματικές δεξιότητες δεξιότητα χρήσης των αριθμών ή μαθηματικών εννοιών δεξιότητες επικοινωνίας κριτική αξιολόγηση ικανότητα επίλυσης προβλήματος ικανότητα δημιουργικής /κριτικής σκέψης 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών ποιο είναι το περιεχόμενό του; 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Με ποιον τρόπο υλοποιείται η διαθεματικότητα στο ΔΕΠΠΣ; Με ποιον τρόπο υλοποιείται η διαθεματικότητα στο ΔΕΠΠΣ; μορφές διδασκαλίας έμμεσες 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Η θεματική προσέγγιση έχει ως αφετηρία κυρίως τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος, τους οποίους επιλέγει και αναδεικνύει ο εκπαιδευτικός. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τα Σχέδια Εργασίας Øαποτελούν έρευνες θεμάτων που επιλέγουν τα παιδιά, Øτα παιδιά σχεδιάζουν την πορεία της έρευνας., Øπροκαλούν το ενδιαφέρον του παιδιού, την ενεργό συμμετοχή του, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συλλογικής προσπάθειας. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ποια είναι η διαφορά τους; Ποια είναι η διαφορά τους; Η διαφορά των δύο αυτών προσεγγίσεων έγκειται στο βαθμό ανάδυσης των επιλογών και στο βαθμό εμβάθυνσης του θέματος που προσεγγίζουν. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαθεματικές ή θεμελιώδεις έννοιες Ø Κατηγορία εννοιών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Ø Θέμα μελέτης με στόχο την ολιστική θεώρηση των πραγμάτων. εξέλιξη μεταβολή αλληλεπίδραση σύστημα ταξινόμηση 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Προσοχή!!!Είτε κάνουμε θεματική προσέγγιση είτε σχέδιο εργασίας-πρέπει να γνωρίζουμε ότι: Δεν είναι δυνατόν να προσεγγίζεται από όλες τις γνωστικές περιοχές, ούτε να εκπληρώνονται στόχοι από όλα τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων. Σε κάθε μια από τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που ακολουθείται πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, ώστε αντικείμενο διαθεματικής επεξεργασίας να είναι ό,τι αποτελεί κεντρικό στόχο και βαθύτερο περιεχόμενο του θέματος. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ποια στάδια ακολουθεί η διαθεματική προσέγγιση ενός θέματος; 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαθεματικότητα και διδακτικός χωρόχρονος Διαθεματικότητα και διδακτικός χωρόχρονος Ο διδακτικός χωρόχρονος: Είναι συνεχής, με διακυμάνσεις, κορυφώσεις, πορείες, συμπλοκές. Νοείται ο ίδιος ως παιχνίδι. Δημιουργεί δεσμούς και περάσματα με την πραγματικότητα Οδηγεί σε μια μάθηση συμφιλιωμένη με το παιδί. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Η εμπλοκή των γονέων στο νηπιαγωγείο: Μια άλλη διάσταση της διαθεματικότητας Η θεωρία της ανθρώπινης οικολογίας εξηγεί ότι οι αλληλοσυνδέσεις μεταξύ περιβαλλόντων (π.χ. σύνδεση σπιτιού και σχολείου) επηρεάζουν ό,τι λαμβάνει χώρα μέσα σε κάποιο από αυτά τα περιβάλλοντα. (π.χ. τη μάθηση του παιδιού στο σχολείο). 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Οικοσυστημικό μοντέλο Τοπική κοινότητα οικογένεια κοινωνία Παιδί ΄ νηπιαγωγείο 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαθεματικότητα και αξιολόγηση «Αξιολογώ, σημαίνει δίνω αξία, ανοίγω διάλογο με το παιδί, την οικογένεια, τους συναδέλφους» . «Αξιολογώ, σημαίνει προβληματίζομαι ως προς την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μου και την εγκυρότητα των γνώσεων που κοινωνώ στους μαθητές μου». «Αξιολογώ, σημαίνει ενθαρρύνω το μικρό παιδί να δίνει ένα νόημα στις πράξεις του και τα δημιουργήματά του». 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Φάκελος αξιολόγησης Βιώματα Πολυτροπικότητα Διάλογος Επικοινωνία Αξιολόγηση Αναστοχασμός Μεταγνώση κκκκκκκκκ 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Διαφοροποιημένη και διαμορφωτική αξιολόγηση  Διαφοροποιημένη και διαμορφωτική αξιολόγηση  Μεταμόρφωση  Της αντίληψης του νηπίου για τον κόσμο Των διαδικασιών οργάνωσης της παιδαγωγικής πράξης Του τρόπου πρόσβασης όλων των κοινων. ομάδων στο νηπιαγωγείο Της εξέλιξης του θεσμού του νηπιαγωγείου Της εξέλιξης της κοινωνίας 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ο διαθεματικός εκπαιδευτικός Διαμεσολαβητής Διευκολυντής Συνερευνητής Συνεργάτης Βοηθός 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ο διαθεματικός εκπαιδευτικός διαμορφώνει ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον προσφέρει στα παιδιά τα υλικά και τα μέσα λαμβάνει υπόψη της τα βιώματα και τις εμπειρίες των παιδιών επιλέγει δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα ίδια παρατηρεί συστηματικά, ενθαρρύνει την επικοινωνία συντονίζει διακριτικά τις ομάδες των παιδιών, 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ο διαθεματικός εκπαιδευτικός αναστοχάζεται πάνω στη δουλειά του ενθαρρύνει τη συμμετοχή των παιδιών, χρησιμοποιώντας κατάλληλο λεξιλόγιο διατυπώνει ανοιχτές ερωτήσεις αξιοποιεί τα λάθη των παιδιών καλλιεργεί κλίμα αναγνώρισης, αποδοχής και αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ όλων των παιδιών 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ο διαθεματικός εκπαιδευτικός καλλιεργεί εσωτερικά κίνητρα στα παιδιά, μοιράζεται μαζί με τα παιδιά την ευθύνη της μαθησιακής διαδικασίας και να μη θεωρείται ειδικός συνεργάζεται με τις συναδέλφους νηπιαγωγούς. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Θα μας λύσει όλα τα προβλήματα η διαθεματικότητα; Το ταξίδι της διαρκούς αναζήτησης «του πρώτου μας Εαυτού» δεν θα σταματήσει ποτέ. Η κατανόηση αυτή αποτελεί την πρώτη προσπάθεια «αυτογνωσίας» των ανθρώπων. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Τι πρέπει να έχουμε υπόψη μας πριν ξεκινήσουμε μία θεματική προσέγγιση; Η γνώση είναι ενιαία και όχι αποσπασματική Η αλήθεια είναι σχετική και όχι απόλυτη Η ευτυχία κρύβεται στο ταξίδι και όχι στην Ιθάκη Ζωή σημαίνει ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΣΕΩΝ Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στη συμφιλίωσή μας με το ΧΡΟΝΟ!!! Το ταξίδι της διαρκούς αναζήτησης «του πρώτου μας Εαυτού» δεν θα σταματήσει ποτέ. 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Έφη Γουργιώτου Αγαμέμνονος 18, Πανόραμα Παλλήνης. 15351 Αττική Τηλ Έφη Γουργιώτου Αγαμέμνονος 18, Πανόραμα Παλλήνης. 15351 Αττική Τηλ. εργασίας: 210-6014245 email: egourg@yahoo.gr ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Βιβλιογραφία Bruner, J.S. – Haste, H., Making Sense: The child’s Construction of the World, Methuen, London and New York 1987. Oliver, D., Education, modernity, and fractured meaning: Toward a process theory of teaching and learning, N.Y. State University of New York Press, Albany 1989. Slobin, D., Παιδί και γλώσσα: τα παιδιά μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο σ’ όλο τον κόσμο, στο Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας, Α΄ τόμος: Γλώσσα, επιμ. Στέλλα Βοσνιάδου, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1995. Taleb, M., Sciences & Archetypes. Fragments philosophiques pour un reechantement du monde, Devry, Paris 2002. Vico, G., The New Science of Giambattista Vico, trad. Thomas Goddard, Bergin and Max Harold Fish, Ithaca, N.Y., Cornell University Press, 1968. Ματσαγγούρας, Η., Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2002. Cassirer, E., La théorie de la relativité d’ Einstein- Eléments pour une théorie de la connaissance, Les Editions du Cerf, Paris 2000 (1921). Kunh, T. Η δομή των επιστημονικών επαναστάσεων, μτφρ. Γ. Γεωργακοπούλου. Θεσσαλονίκη: Σύγχρονα θέματα, 1987. Jean Piaget, “L’épistémologie des relations interdisciplinaires”, in Léo Apostel et al. (1972). 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

14/10/2018 Εφη Γουργιώτου α. Πρωινή λειτουργία 8:00 – 8:15 8:00- 9:00 8:00- 9:00  Προσέλευση νηπίων  Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή  9:00 – 9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων  9:30 – 10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων  10:30 -11:15  Πρόγευμα – Διάλειμμα 11:15 -11:45 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 11:45 – 12: 15 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση  12: 15- 12:30 Αποχώρηση των νηπίων 14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

14/10/2018 Εφη Γουργιώτου β. Απογευματινή λειτουργία 14:00 – 14:15 β. Απογευματινή λειτουργία 14:00 – 14:15 14:00- 15:00 Προσέλευση νηπίων  Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή 15:00 – 15:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 15:30 – 16:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων  16:30 -16:45 Διάλειμμα 16:45 -17:15 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 17:15 – 17:45 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση  17:45- 18:00   Αποχώρηση των νηπίων   14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

α. Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου 8:00 – 8:15 8:00- 9:00 α. Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου 8:00 – 8:15 8:00- 9:00 Προσέλευση νηπίων Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή 9:00 – 9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 9:30 – 10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 10:30 -11:15 Πρόγευμα – Διάλειμμα  11:15 -12:00 Παιδαγωγικά Παιχνίδι  14/10/2018 Εφη Γουργιώτου

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 12: 30- 13:00 Διάλειμμα 12:00 – 12: 30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 12: 30- 13:00   Διάλειμμα  13:00- 13:45 Προετοιμασία γεύματος- Γεύμα 13:45- 14:30 Χαλάρωση – Ύπνος 14:30- 15:15  Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων  15:15- 15:45 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση 15:45 -16:00  Αποχώρηση των νηπίων  14/10/2018 Εφη Γουργιώτου