Ühikute teisendamine.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Advertisements

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Ώσμωση και οι νεφροί Π. Δημητρίου Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
Κεφάλαιο 8 Ο πρώτος νόμος της θερμοδυναμικής. Εσωτερική ενέργεια εσωτερική ενέργεια Η εσωτερική ενέργεια είναι η συνολική ενέργεια ενός συστήματος, η.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ SI
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Διδάσκων: Δρ. Κασελούρης Ευάγγελος
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Το φάσμα του λευκού φωτός
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Η ΠΡΑΣΙΑΔΑ ΛΙΜΝΗ μέσα από τα μάτια των οικολόγων
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
2.2.1– Μείγματα.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
Συγχώνευση.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Εργασία Φυσικής.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Εισαγωγικές γνώσεις.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
Κινητική θεωρία των αερίων
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Lõputöö kirjutamisest Vt ka
Διατήρηση της Ενέργειας
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
TET – Katelseadmed (2,0 AP)
Φασματοσκόπιο Κωδ.F/9 Τεχνικά χαρακτηριστικά.
Energia Energia on mateeria liikumise ja vastastikmõjude üldistatud
التركيب الجزيئي للغازات
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Vajalikud ära lahendada või aru saada antud lahendusest
אורך, היקף, שטח ונפח.
Rapla Täiskasvanute Gümnaasium 2005
KEEMILISE REAKTSIOONI KIIRUS JA TASAKAAL
כימיה כללית ופיזיקאלית לתלמידי רפואה תרגול מס' 9 – תרמודינמיקה
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
ΜΙΚΡΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ (2019).
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
«Статистикалық болжамды тексеру»
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ Το πιο μεγαλειώδες θέαμα στη φύση.
CaCO3 + 2H+ =Ca H2O + CO2 Δεδομένα t, min X
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ühikute teisendamine

Koolimatemaatika praktikumis ja laboris http://plantphys.ut.ee EST Õppetöö Füüsika alused biofyysika bgmr07023 Lisamaterjalid Koolimatemaatika praktikumis ja laboris

Sagedus herts Hz 1 Hz = 1 s–1 Jõud Njuuton N 1 N = 1 m•kg•s–2 Rõhk Paskal Pa 1 Pa = N•m–2 Energia Džaul J 1 J = N•m või W•s (James Prescott Joule'i järgi) Võimsus Watt W 1 W = J•s–1 Molaarne kontsentratsioon M 1 M = 1 mol l-1 kg .... ng, km ... nm, l ..... µl, h ... s piko .......10 -12 nano.......10 -9 mikro.....10 -6 milli .......10 -3 senti........10 -2 detsi .......10 -1 Tera .......1012 Giga.......109 Mega.....106 kilo .......103 hekto.....102 Deka ......101

a 3m + 3 · b m - 3 : (a 2m - 2 · b 2m + 2) ------------------------------------------- a 3m = (a 3) m = (a m)3 26 = (22)3 = (23)2 a 3m + 3 = a 3m · a 3 23·2 +3 = 26 · 23 = 29 =512 b m - 3 = b m : b 3 2 2 - 3 = 22 : 23 b- 3 = 1 : b3 2 - 1 = 0.5 = 4 : 8

a 3m + 3 · b m - 3 : (a 2m - 2 · b 2m + 2) a 3m + 3 · b m - 3 · (a 2m - 2 · b 2m + 2) - 1 = a 3m + 3 · b m - 3 · a -2m + 2 · b - 2m - 2 = a 3m + 3 - 2m + 2 · b m - 3 - 2m - 2 = a m + 5 · b -m - 5

Oletame, et kontsentratsiooni 100 μmol cm -3 peate ümberarvutama kontsentratsiooniks mol m3 või molaarseks kontsentratsiooniks mol l -1 = M = mol dm-3. Teate, et 1 μmol = 10 -6 mol ja 1 cm = 10 -2 m, siis (1 cm) 3 = (10 -2 m) 3 = 10 -6 m3 1 m = 10 dm (1 m) 3 = (101 dm) 3 = 10 3 dm3

15 nM = ….................................……….mM 15 nM = 15 · 10 - 9 M = = 15 · 10 - 9 (mol / l) · 10 3 (mmol / mol) = 15 · 10 - 6 mM M = mol l-1 1 mol = 10 3 mmol

20 mM =..............................……mmol cm-3 20 · 10-6 M = 20 · 10-6 mol / l = = 20 · 10-6 · 10 3 mmol / 103 cm3 = = 20 · 10-6 mmol / cm3 1 l = 1 dm3 = 103 cm3 1 dm = 10 cm (1 dm)3 = (101 cm)3 1 dm3 = 103 cm3

Teisendage: 5 m min -1 =.............…........……cm h-1 5 m min-1 = 5 · 102 cm / (1/60) h = = 5 · 102 cm · 60 / h = 3 · 10 4 cm / h 1h = 60 min 1 min = 1/60 h

200 Pa = …………………….. N mm-2 Pa = N m -2 200 Pa = 200 N/m 2 = 200 N / 10 6 mm 2 = = 2 ·10 -4 N mm -2 1m = 103 mm (1m)2 = (103 mm)2 1m2 = 106 mm2

500 Pa ....................................atm 1 atm = 1.013 105 Pa (≈105 Pa) 105 Pa ........1 atm 500 Pa ........x atm x = 500 10-5 = 0.005 atm

2 kW m-2 =....................…cal cm-2 min-1 W = J s-1, 1 cal = 4.19 J, 1J = 1 / 4.19 cal 2 kW m-2 = 2· 103 J s-1 m-2 = = 2· 103 · (1/4.19) / (1/60) / 104 = = 2· 103 · 60 / (4.19 · 104) = = 2.86 cal cm-2 min-1 1 min = 60 s, 1 s = 1/60 min, 1 m = 102 cm, (1 m)2 = (102 cm)2 1 m2 = 104 cm2

2. Mitu grammi Mg SO3·6H20 tuleb võtta 50 ml 0.2 M lahuse valmistamiseks? Kõige pealt arvutage aine molaarmass Mg (24.3) +S (32) + 3O (3·16) + 6H2O (6·18) = 212 g/mol (seotud vee molaarmass liidetakse soola molaarmassile). Ühe liitri ühe molaarse (1M) lahuse valmistamiseks võtaksite 212 g ainet 1 liitri lahuse kohta, kuna Teie lahus peab olema 0.2 M, siis ka ainet võtaksite 0.2·212 g 1 liitri kohta, kuna Teil on vaja ainult 50 ml = 0.05 l, siis ka ainet võtaksite 0.05·0.2·212 g ja lisate mõõtkolbi nii palju vett, et kokku saab 50 ml lahust.  

3. Kuidas valmistada 0.5 molaarsest olemasolevast lahusest 100 ml 1 mM lahust? Kõige pealt arvutage mitmekordselt on vaja lahjendada esialgset lahust? 0.5M =500 mM, 500 mM / 1 mM = 500 korda. See tähendab, et valmistatavas lahuses üks viiesajandik (1/500) vedeliku kogusest on esialgne lahus ja ülejäänud on vesi. Üks viiesajandik 100 milliliitrist on 100 ml/ 500 = 0.2 ml. Valitud nõusse tõstate pipetiga 0.2 ml esialgset lahust ja lisate destilleritud vett kuni 100 ml märgini. Loksutage valmistatud segu!  

4. Teil on olemas 0.05 M lahus. Kui palju (μl...l) seda lahust peate pipetiga või mõõtkolviga võtma, et seal oleks 10 μmol lahustunut ainet? Teil on teada lahuse kontsentratsioon: 0.05 molaarne, ehk 0.05 mooli ainet on lahustunud 1 liitris. Küsitakse kui suures ruumalas on lahustunud 10 μmol. Tehke ristkorrutis: 0.05 mol ..............1 liitris 10·10 -6 mol .........x liitris x = 10 ·10 -6 ·1 / (5 10-2) = 2 ·10 -4 liitrit = 0.2 ml