ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
Advertisements

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
Χημικός πόλεμος στο σπίτι! Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Επισκοπής.
Φυσική Α γυμνάσιου. Φυσικά Φαινόμενα Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.5 ΝΟΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Για την αντίδραση 2Α + 3Β  2Γ +Δ έχει προοσδιορισθεί.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 3.
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ (4.9) Για να μελετηθεί μία γεωφυσική δομή χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της σεισμικής διάθλασης με την εφαρμογή σεισμικού προφίλ 10 γεωφώνων.
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΜΙΤΟΝΙΚΟΥ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Δομή και λειτουργία νευρικών
Ψηφιακό πολύμετρο.
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Δύναμη και Επιτάχυνση Επιταχυνσιόμετρο
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Σύνδεση παλµογράφου µε τη γεννήτρια σήματος.
Στόχοι-Σκοποί: Ευαισθητοποίηση των μαθητών στις ήπιες μορφές ενέργειας
Εργασία Φυσικής.
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Η έννοια Άνωση.
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
ΜΟΝΟΦΑΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΦΑΣΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
آشنایی با دستگاه اندازه‌گیری خواص مغناطیسی VSM
Χρήση οργάνων μέτρησης
Ψηφιακό πολύμετρο.
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
5. Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με τη βοήθεια του απλού εκκρεμούς 13/11/2018 Μιχαήλ Μ.
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΦΑΣΗΣ – ΒΡΑΣΜΟΣ
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
Равномерно убрзано праволинијско кретање
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.
Θέση σώματος, συμβολίζεται συνήθως με χ: πού βρίσκεται το σώμα σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς (αρχή συστήματος αξόνων). Πλήρης περιγραφή της κίνησης προυποθέτει.
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο (και τον 1ο και τον 3ο)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010

Εργαστηριακές ασκήσεις ΓΕΛ Β’ Τετραμήνου Α’ Τάξη Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο με τη χρήση του Multilog, ή την κλασική μέθοδο (7). Μελέτη και έλεγχος της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας στην ελεύθερη πτώση σώματος (9). Β’ Τάξη Γενικής Παιδείας Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με την βοήθεια του απλού εκκρεμούς (5). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις ΓΕΛ Β’ Τετραμήνου Β’ Τάξη Κατεύθυνσης Γνωριμία με τον παλμογράφο. Επίδειξη φαινομένου Επαγωγής (6.1). Φαινόμενο επαγωγής με τη χρήση του Multilog ή την κλασική μέθοδο. Γ’ Τάξη Κατεύθυνσης Προσδιορισμός της ροπής αδρανείας κυλίνδρου που κυλίεται σε πλάγιο επίπεδο (4). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακή Άσκηση 7 ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΣΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΣΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Εργαστηριακή Άσκηση 7 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Στόχοι Δυνατότητα υπολογισμού συντελεστή τριβής ολίσθησης κατά την ολίσθηση σώματος σε κεκλιμένο επίπεδο. Δυνατότητα υπολογισμού της δύναμης τριβής ολίσθησης. Δυνατότητα υπολογισμού του έργου της τριβής ολίσθησης. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Τστ=Βημφ μ=εφφτ Τ=Βημφτ=mgημφτ W=Ts Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Απαιτούμενα όργανα και υλικά Σανίδα (μήκους 80cm και πλάτους 10cm περίπου) ή τριβόμετρο. Ξύλινο παραλληλεπίπεδο (διαστάσεων περίπου 7cm x 5cm x 1cm). Βάση από χυτοσίδηρο (παραλληλόγραμμη). Ράβδος μεταλλική (0,80m). Ράβδος μεταλλική (0,30m). Απλός σύνδεσμος (σταυρός). Μέτρο πτυσσόμενο. Μοιρογνωμόνιο. Ζυγός. Βαρύ σώμα (λ.χ. βάση από χυτοσίδηρο, βαρύ βιβλίο, βαρίδι του 1kg από σταθμά). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Μέτρηση της γωνίας φτ Υπολογισμός της τριβής ολίσθησης Υπολογισμός έργου τριβής Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ Εργαστηριακή Άσκηση 9 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Στόχοι Μελέτη των μεταβολών της κινητικής και δυναμικής ενέργειας σώματος κατά την ελεύθερη πτώση του με τη μέθοδο της χρονοφωτογραφίας. Έλεγχος της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας κατά την ελεύθερη πτώση του. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Απαιτούμενα όργανα και υλικά ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Απαιτούμενα όργανα και υλικά Στροβοσκόπιο Φωτογραφική μηχανή σε τρίποδο Φωτογραφικό φιλμ υψηλής ευαισθησίας Λευκή σφαίρα Κανόνας βαθμολογημένος (μήκους 1m) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Το κέντρο της σφαίρας συμπίπτει με το μηδέν στη αρχική θέση. Το χρονικό διάστημα δύο διαδοχικών αναλαμπών (δύο διαδοχικών θέσεων της σφαίρας) είναι 1/50 sec. Το επίπεδο αναφοράς (επίπεδο μηδενικής δυναμικής ενέργειας) περνάει από την ένδειξη 45. Προσδιορίζουμε την ακριβή θέση της σφαίρας . Συμπληρώνουμε τον ζητούμενο πίνακα. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΕ ΕΚΡΕΜΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΕ ΕΚΡΕΜΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 5 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Στόχοι Πραγματοποίηση μικρού πλάτους ταλάντωση με τη χρήση του απλού εκκρεμούς. Εκμάθηση του τρόπου μέτρησης της βαρύτητας με το απλό εκκρεμές και πειραματικός υπολογισμός Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Εισαγωγικές γνώσεις Ο σταθερός όρος είναι η κλίση k της ευθείας του γραφήματος: T2=f(l) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Όργανα μέτρησης - Υλικά Κανόνας ή μετροταινία Χρονόμετρο Μοιρογνωμόνιο Χυτοσιδερένια βάση Ράβδος 1m Σύνδεσμος Λαβίδα Μικρό σιδερένιο σφαιρίδιο Νήμα μήκους 1,2m Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Πειραματική διαδικασία ράβδος 1 m ράβδος 0,30 m βάση νήμα 0,40 έως 1,20 m μάζα 50 g σφιγκτήρας τύπου G Καταγράφουμε ζεύγη τιμών περιόδου και μήκος του εκκρεμούς με σκοπό τη χάραξη της γραφικής παράστασης του τετραγώνου της περιόδου Τ2 συναρτήσει του μήκους l του εκκρεμούς. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Από την κλίση k της ευθείας που θα προκύψει θα υπολογισθεί, χρησιμοποιώντας τη σχέση: η επιτάχυνση της βαρύτητας g. Θα πρέπει το πλάτος της ταλάντωσης να μην υπερβαίνει τις 10°. Κατόπιν θα υπολογισθεί το σχετικό % σφάλμα της τιμής του g που βρέθηκε από την τιμή 9,8m/s2. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΜΟΓΡΑΦΟ – ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΠΑΓΩΓΗΣ Εργαστηριακή Άσκηση 6 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Στόχοι Γνωριμία με τον παλμογράφο και απόκτηση η ικανότητα μέτρησης ηλεκτρικών σημάτων Παρατήρηση και μέτρηση της επαγόμενης τάσης στα άκρα ενός πηνίου όταν πλησιάζει και απομακρύνεται ένας μαγνήτης. Παρατήρηση και μέτρηση της επαγόμενης τάσης στα άκρα ενός κινητήρα περιστρεφόμενου με σταθερή ταχύτητα. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Όργανα - Υλικά 4 – 5 καλώδια διασύνδεσης με κροκοδειλάκια στα άκρα. Ένα πηνίο 300-600 σπειρών Ένας μαγνήτης Ένας dc μικρός ηλεκτροκινητήρας Ένας παλμογράφος Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Εισαγωγικές γνώσεις Νόμος της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής (Νόμος Faraday) ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 πηνίο μιας σπείρας Η εμφάνιση επαγομένης ΗΕΔ στα άκρα του πηνίου οφείλεται στη μεταβολή της μαγνητικής ροής που διαπερνά το κύκλωμα. Η επαγομένη ΗΕΔ σε ένα κύκλωμα είναι ίση με το ρυθμό μεταβολής της μαγνητικής ροής που διαπερνά το κύκλωμα : Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Πειραματική διαδικασία Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 100 mV DC Καθώς ο μαγνήτης πλησιάζει στο πηνίο, εμφανίζεται ρεύμα στο γαλβανόμετρο με το οποίο είναι συνδεμένο το πηνίο. Όταν ο μαγνήτης είναι ακίνητος μέσα στο πηνίο, δεν περνά ρεύμα από το γαλβανόμετρο. Κατά την απομάκρυνση του μαγνήτη από το πηνίο το ρεύμα έχει αντίθετη φορά. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Κίνηση πηνίου ως προς ακίνητο μαγνήτη ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 Στα άκρα του αιωρούμενου πηνίου, καθώς αυτό κινείται και «κόβει» τις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου, δημιουργείται επαγόμενη τάση που κινεί πέρα-δώθε τη βελόνα του γαλβανόμετρου. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Περιστροφή πηνίου ως προς ακίνητο μαγνήτη ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 κινητήρας Μαγνήτης (στάτορας) Πηνίο (ρότορας) άξονας Στον κινητήρα, όταν το πηνίο περιστραφεί στο μαγνητικό πεδίο του μαγνήτη, το γαλβανόμετρο ανιχνεύει ρεύμα. Αν αντιστρέψουμε τη διαδικασία περιστροφής του κινητήρα, το ρεύμα θα έχει αντίθετη φορά. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Επαγόμενο ρεύμα και επαγόμενη ΗΕΔ ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 100 mV DC Κατά το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής το ρεύμα που εμφανίζεται στο γαλβανόμετρο ονομάζεται επαγόμενο ρεύμα και η αντίστοιχη ΗΕΔ που το προκαλεί, ονομάζεται επαγομένη ΗΕΔ. Δες το βίντεο Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Επαγωγή & ρυθμός μεταβολής μαγνητικής ροής (πείραμα Faraday) ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 διακόπτης σιδερένιος πυρήνας μπαταρία Όταν κλείσει ο διακόπτης ένα μεταβαλλόμενο ρεύμα στο πρώτο πηνίο επάγει ρεύμα στο γαλβανόμετρο, λόγω μεταβολής της μαγνητικής ροής στο δεύτερο πηνίο στο οποίο είναι συνδεμένο το γαλβανόμετρο. Η ίδια μεταβολή συμβαίνει κι όταν ανοίξει ο διακόπτης, αλλά σε μικρότερο χρόνο. Η επαγομένη ΗΕΔ είναι ανάλογη με το ρυθμό μεταβολής της μαγνητικής ροής. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Περιστροφή μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 αιωρούμενος μαγνήτης Κατά την περιστροφή του μαγνήτη εμπρός από το πηνίο το ρεύμα από την επαγομένη ΗΕΔ αλλάζει φορά, όταν το πηνίο περιστραφεί αντίθετα. Ε = ΔΦ /Δt = ωΒΑημωt Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Περιστροφή μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο: γεννήτρια AC ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 Δες το βίντεο Δες το βίντεο Δες το βίντεο Η περιστροφή ενός μαγνήτη εμπρός σε ακίνητα πηνίο είναι το πρότυπο μοντέλο μιας γεννήτριας εναλλασσόμενου ρεύματος (δυναμό). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο: γεννήτρια AC ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 N S N S N S Δες το βίντεο … Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο και απεικόνιση της μεταβολής στην οθόνη του παλμογράφου. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Προσδιορισμός της ροπής αδρανείας κυλίνδρου που κυλίεται σε πλάγιο επίπεδο Εργαστηριακή Άσκηση 4 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Στόχοι Στόχοι αυτής της εργαστηριακής άσκησης είναι: Να γίνει εξοικείωση με μετρήσεις χρόνου και μήκους και η εκτίμηση των σφαλμάτων, που υπεισέρχονται κατά τη μέτρησή τους. Να καταδειχθεί η σημασία των γραφικών παραστάσεων στη μέτρηση μεγεθών. Να γίνει μέτρηση της ροπής αδρανείας ενός κυλινδρικού σώματος. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Απαραίτητα όργανα και υλικά Ένα σανίδι (από MDF ) μήκους 1 m περίπου Κύλινδρος (χάρτινος κύλινδρος από ρολό ταινίας περιτυλίγματος) Ζυγός εργαστηρίου 1 kg Χρονόμετρο Βαθμονομημένος κανόνας -Μερικά υποστηρίγματα για τη δημιουργία του πλάγιου επιπέδου - Διαστημόμετρο (παχύμετρο) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Μαθηματικες σχέσεις Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Πειραματική διάταξη Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Πειραματική διαδικασία Τυλίγουμε την παράπλευρη επιφάνειά του με ένα στρώμα κολλητικής χαρτοταινίας (ώστε να αποφύγουμε κάθε ενδεχόμενο ολίσθησής του στο πλάγιο επίπεδο). Ζυγίζουμε τον κύλινδρο και καταγράφουμε τη μάζα του. Μετράμε με το υποδεκάμετρο τη διάμετρό του (ως τη μέγιστη απόσταση δύο σημείων της περιμέτρου της κυκλικής βάσης του). Με ένα θρανίο, τη σανίδα και τα υποστηρίγματα, φτιάχνουμε ένα κεκλιμένο επίπεδο. Προσδιορίζουμε με δύο ευθείες γραμμές (παράλληλες με τις οριζόντιες ακμές της πλάγιας σανίδας) την αρχή και το τέλος της διαδρομής του κυλίνδρου πάνω στην πλάγια σανίδα, που θα χρονομετρήσουμε, και μετράμε το μήκος της. Μετράμε την υψομετρική διαφορά (h) της αρχικής από την τελική θέση του κυλίνδρου, στη διαδρομή που έχουμε προσδιορίσει. Αφήνουμε τον κύλινδρο να ξεκινήσει, χωρίς αρχική ταχύτητα, από το ανώτερο μέρος της διαδρομής του και μετράμε το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει στο άλλο άκρο της. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Καταγράφουμε όλες τις μετρήσεις μας στον πίνακα μετρήσεων (βλ. σχετικούς πίνακες ενδεικτικών μετρήσεων). Αλλάζουμε την κλίση του πλάγιου επιπέδου, προσθαφαιρώντας ή μετακινώντας στηρίγματα και επαναλαμβάνουμε την προηγούμενη διαδικασία. Συμπληρώνουμε όλες τις στήλες του πίνακα μετρήσεων, σύμφωνα με το θεωρητικό μας πλαίσιο. Σχεδιάζουμε την ευθεία α – h σε χιλοστομετρικό φύλλο, επιλέγοντας κατάλληλο σύστημα ορθογωνίων αξόνων. Μετράμε την κλίση της ευθείας αυτής και υπολογίζουμε την ποσότητα D και στη συνέχεια τη ροπή αδράνειας Ι, του κυλίνδρου (σχέσεις 2 και 3). Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας του κυλίνδρου με βάση τη σχέση 5 και τη συγκρίνουμε με την τιμή που προέκυψε στο το βήμα 9. Υπολογίζουμε τη σχετική διαφορά () των δύο τιμών και καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Πίνακας μετρήσεων α/α h(m) t1(sec) t2(sec) t3(sec) t4(sec) t5(sec) t(sec) t2(sec2) α(m/s2) 1 0,02 2 0,04 3 0,06 4 0,08 5 0,10 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου

Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου