Ηλεκτρονικά τσιγάρα (1 από 2) Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science Ηλεκτρονικά τσιγάρα (1 από 2)
Δεν θα καπνίσω ποτέ, είναι πολύ επικίνδυνο. Αλλά το άτμισμα είναι ασφαλές. Δεν υπάρχει καπνός, ούτε πίσσα και – πιστεύω – ούτε καρκίνος. Students discuss their initial responses – what do they know about vaping (smoking electronic cigarettes)? Is vaping safe? Πιστεύω θα δώσω στο άτμισμα μια ευκαιρία. Δεν θα με σκοτώσει. Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
2 Η θερμάστρα λειτουργεί και ζεσταίνει το διάλυμα. Άτμισμα είναι το κάπνισμα ηλεκτρονικών τσιγάρων. Πως λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο Διάλυμα νικοτίνης και άλλων ουσιών διαλύεται σε προπανο-1,2,3- τριόλη. θερμάστρα μπαταρία 1 Ο χρήστης εισπνέει. 2 Η θερμάστρα λειτουργεί και ζεσταίνει το διάλυμα. 3Δημιουργείται ένα αεροζόλ. Περιέχει νικοτίνη. 4 Ο χρήστης εισπνέει νικοτίνη – ακριβώς όπως στο κάπνισμα. Point out that the cartridge in an e-cigarette is a solution of nicotine and other substances dissolved in a solvent such as propane-1,2,3-triol. The heater warms the solution, initially forming an aerosol, which the user inhales. Αεροζόλ Ένα μίγμα μικροσκοπικών σταγονιδίων υγρού και/ή κομματιών στερεού αναμεμειγμένων με αέριο. Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Η νικοτίνη σκοτώνει Η νικοτίνη είναι εθιστική. Οι εθισμένοι έχουν ανάγκη τη νικοτίνη για να νιώθουν φυσιολογικοί. American Council on Science and Health Η νικοτίνη καταστρέφει την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Current neuropharmacology Η νικοτίνη μπορεί να συνδέεται με καρκίνο πνευμόνων, μαστού, συκωτιού και νεφρών. Nature Point out the health impacts of one of the key ingredients of e-cigarettes, nicotine. (Nicotine-free e-cigarettes are also available.) Η νικοτίνη συνδέεται με καρδιακές παθήσεις. American Society of Cell Biology 4 Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Η Τουρκία, η Ουαλία και περιοχές του Καναδά απαγόρευσαν το άτμισμα στο χώρο εργασίας. Τώρα εκστρατείες για την υγεία ζητούν την απαγόρευση του ατμίσματος και στην Ευρώπη. Θα υποστηρίξετε την ευρωπαϊκή απαγόρευση του ατμίσματος σε δημόσιους χώρους; Το παθητικό άτμισμα είναι επικίνδυνο όπως το παθητικό κάπνισμα και επηρεάζει την υγεία. Μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι του παθητικού ατμίσματος δεν είναι ακόμα γνωστοί. Tell students the key dilemma – should the EU follow the example of countries such as Turkey, Wales and parts of Canada, and ban indoor vaping in public places? Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Πως θα λάβεις μια απόφαση; Μάθημα 1 Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία ότι η νικοτίνη από το άτμισμα μπορεί να επηρεάσει αυτούς που βρίσκονται κοντά; Μάθημα 2 Τα οφέλη από την απαγόρευση του ατμίσματος σε εσωτερικούς χώρους αξίζουν τους κινδύνους; This slide gives a breakdown of how students will use scientific evidence in lesson 1 and judge risks in lesson 2 to help them to make a decision. Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Σε αυτό το μάθημα θα: Σωματίδια Μάθημα 1 Σχεδίασε πριν και μετά διαγράμματα των σωματιδίων για να εξηγήσεις τις παρατηρήσεις. Ζύγισε τους κινδύνους και τα οφέλη για να λάβεις μια απόφαση. Σωματίδια Μάθημα 2 Αξιολόγηση κινδύνων Μεγάλη ιδέα Δουλεύοντας επιστημονικά
ΦΕ1-2 Η νικοτίνη από το άτμισμα μπορεί να επηρεάσει αυτούς που βρίσκονται κοντά; 1 Διάβασε το ΦΕ1 για να μάθεις για τα σωματίδια του ατμίσματος. 2 Σχεδίασε και ονόμασε τα σωματίδια στο ΦΕ2 για να δείξεις: Την ταξινόμηση και τη συμπεριφορά των σωματιδίων του διαλύματος. Την ταξινόμηση και τη συμπεριφορά των σωματιδίων του αεροζόλ. Πως τα σωματίδια νικοτίνης ταξιδεύουν από ένα άτομο που ατμίζει σε ένα άλλο κοντά του. The main task for the lesson is to use previous knowledge to work out whether nicotine from vaping can get to people nearby. Students read the information and behaviour of the particles in e-cigarette solution and in the exhaled aerosol on SS1. They also read about how nicotine particles diffuse. Students then work alone to translate the written information into particle diagrams using the keys given on SS2a and SS2b. Students then peer evaluate each others’ work, suggesting improvements and coming to agreement about the features of a correct and high quality diagram. Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Αποφάσισε τι σκέφτεσαι για την ερώτηση. SS1-2 Η νικοτίνη από το άτμισμα μπορεί να επηρεάσει αυτούς που βρίσκονται κοντά; Αποφάσισε τι σκέφτεσαι για την ερώτηση. Students come to a decision. You might like to have a class vote, in which students have three options: yes – nearby people are likely to inhale lots of nicotine; yes – nearby people inhale a little nicotine; no – nicotine does not get to nearby people. 9 Εμπλοκή Κριτική Σκέψεις
Ηλεκτρονικά τσιγάρα Φύλλα εργασίας Αριθμός φύλλου Τίτλος Σημειώσεις ΦΕ1 Σωματίδια στο άτμισμα Επαναχρησιμοποιείται, ένα για κάθε ζευγάρι ΦΕ2α και 2β Διαγράμματα σωματιδίων Αναλώσιμο, ένα από το καθένα για κάθε μαθητή.
Σωματίδια και άτμισμα Το διάλυμα Αερομεταφερόμενα Το αεροζόλ ΦΕ1 Σωματίδια και άτμισμα Το διάλυμα Αερομεταφερόμενα Διαλύτης: προπανό-1,2,3-τριόλη Διαλυμένες ουσίες: νικοτίνη και νερό Ο εκπνεόμενος αέρας από το χρήστη περιέχει ατμό νικοτίνης. Τα σωματίδια νικοτίνης αναμειγνύονται με τον αέρα. Ο αέρας είναι κυρίως άζωτο και οξυγόνο. Τα σωματίδια αζώτου και οξυγόνου είναι μικρότερα και ελαφρύτερα από τα σωματίδια νικοτίνης. Στην αέρια κατάσταση, τα σωματίδια κινούνται άτακτα. Συγκρούονται το ένα με το άλλο και αυτό τα αναγκάζει συχνά να αλλάζουν κατεύθυνση. Ο ατμός νικοτίνης εξαπλώνεται από ένα μέρος που υπάρχουν πολλά σωματίδια νικοτίνης σε ένα που υπάρχουν λιγότερα. Με άλλα λόγια, κινείται από περιοχές υψηλής συγκέντρωσης σε περιοχές χαμηλής συγκέντρωσης. Αυτό ονομάζεται διάχυση. Στο διάλυμα τα σωματίδια του διαλύτη περιβάλλουν τα σωματίδια της διαλυμένης ουσίας. Υπάρχουν περισσότερα σωματίδια διαλύτη από ότι διαλυμένης ουσίας. Το αεροζόλ Το αεροζόλ είναι μικροσκοπικά σταγονίδια νερού, υγρής προπανο-1,2,3-τριόλης και υγρής νικοτίνης αναμεμειγμένης με αέρα. Ο αέρας είναι κυρίως άζωτο και οξυγόνο. Φύλλα εργασίας
Διαγράμματα σωματιδίων –1 ΦΕ2α Διαγράμματα σωματιδίων –1 Σωματίδια στο αεροζόλ Σταγονίδια υγρού νερού (μέρος του αεροζόλ) σωματίδιο νικοτίνης σωματίδιο προπανο-1,2,3-τριόλης σωματίδιο νερού σωματίδιο αζώτου σωματίδιο οξυγόνου Σωματίδια στο διάλυμα σωματίδιο νικοτίνης σωματίδιο προπανο-1,2,3-τριόλης σωματίδιο νερού Φύλλα εργασίας
Διαγράμματα σωματιδίων – 2 ΦΕ2β Διαγράμματα σωματιδίων – 2 Κίνηση στον αέρα 1 2 3 Σωματίδιο νικοτίνης Σωματίδιο οξυγόνου Σωματίδιο αζώτου Φύλλα εργασίας
Οι μαθητές συζητάνε και σκέφτονται
Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science TRACES