Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στη Μέτρηση της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς - Ιστορική Αναδρομή
Advertisements

I.Q. & E.I. – ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ –
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ατομική Ψυχολογία (Alfred Adler) Bασικές προτάσεις Πίσω από κάθε ανθρώπινη ενέργεια υπάρχει μια προσπάθεια να προχωρήσει ο άνθρωπος από μια μειονεκτική.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Νοητική Υστέρηση Χρόνια αναπτυξιακή διαταραχή της λειτουργίας του εγκεφάλου η οποία προκαλεί μόνιμη και σοβαρή μείωση των νοητικών ικανοτήτων σε επίπεδο.
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
Test.
Test.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Φακωτάκη Ασημίνα επόπτης: Κορδούτης Παναγιώτης
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Καλλιρρόη Παπαδοπούλου
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Κανονική Κατανομή.
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Κατηγοριεσ αθλητων Παραολυμπιακα αθληματα
Η ομάδα μας! Γούνια Ευαγγελία Πλίτσης Δημήτρης Κατσαρός Βασίλης
Ιδιότητα του Πολίτη Εύη Ζαμπέτα.
Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΕΠΕ – Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης
Βρεφική Ηλικία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Λήψη Απόφασης.
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Ψυχολογική προσέγγιση παιδιών με αναπηρίες:
Φυσική για Μηχανικούς Ηλεκτρικό Δυναμικό
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Νοημοσύνη: Μέτρηση των Νοητικών Επιδόσεων
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Έλληνες Τραγουδιστές.
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Καταραχιάς Θάνος Παρασκάκης Γιάννης Κωτούλας Κωνσταντίνος Μπουντούρης Θανάσης

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ; Μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ομοφωνία με το τι είναι η νοημοσύνη καθώς δεν σημαίνει το ίδιο πράγμα για όλους τους ανθρώπους. Επιπλέον οι διάφοροι θεωρητηκοί έχουν διαφορετικές απόψεις για το ποιά γνωρίσματα αποτελούν ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτής της δομής που ονομάζουν νοημοσύνη. Ο Piaget για παράδειγμα όρισε την νοημοσύνη ως «προσαρμοστική σκέψη ή πράξη». Διάφοροι άλλοι ειδικοί έδωσαν διαφορετικούς συνοπτικούς ορισμούς για την έννοια της νοημοσύνης οι οποίοι συνέκλειναν στην ικανότητα να σκέφτεται κανείς αφηρημένα ή να λύνει προβλήματα με αποτελεσματικό τρόπο Μία προσέγγιση σχετικά με την φύση της νοημοσύνης είναι η ψυχομετρική

ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Σύμφωνα με τους ψυχομετρικους, η νοημοσύνη είναι ένα γνώρισμα ή ένα σύνολο γνωρισμάτων που χαρακτηρίζει μερικούς ανθρώπους περισσότερο απο κάποιους άλλους. Η ψυχομετρική προσέγγιση είναι στενά συνδεδεμένη με τα συστηματοποιημένα τεστ νοημοσύνης μέσω των οποίων οι ψυχομετρικοί θεωρητικοί μπορούσαν να περιγράφουν τις διανοητικές διαφορές ανάμεσα στα άτομα. Όμως αυτά τα τεστ έθεσαν ένα νέο ερώτημα στους θεωρητικούς. Ήταν μόνο μια ικανότητα που βοηθολυσε στην εκτέλεση όλων των γνωστικών δοκιμασιών ή νοημοσύνη μπορολυσε να περιγραφεί σαν πολλές ξεχωριστές διαδικασίες; Η προσέγγιση της Μονοδιάστατης Νοημοσύνης του Alfred Binet. Η Ανάλυση Παραγόντων και η Άποψη της Πολυδιάστατης Νοημοσύνης

Η προσέγγιση της Μονοδιάστατης Νοημοσύνης του Alfred Binet. Αργότερα το τεστ αναθεωρήθηκε και όλα τα θέματα διαβαθμίστηκαν ανάλογα με την ηλικία. Αυτή η ηλικιακή διαβάθμιση των θεμάτων του τεστ επέτρεψε μια πιο ακριβή αξιολόγηση του επιπέδου της διανοητικής λειτουργίας ενός παιδιού. Με το τεστ αυτό του Binet δόθηκε η δυνατότητα να αναγνωριστούν οι αργοί μαθητές και να εκτιμηθεί το επίπεδο της διανοητικής τους ανάπτυξης. Αυτή η πληροφορία αποδείχθηκε χρήσιμη για τους παιδαγωγούς, που άρχισαν να σχεδιάζουν προγράμματα σπουδών τόσο για τους «φυσιολογικούς» όσο και για τους μαθητές με καθυστερημένη νοητική ανάπτυξη.

Η Ανάλυση Παραγόντων και η Άποψη της Πολυδιάστατης Νοημοσύνης Πολλοί ψυχομετρικοί θεωρητικοί αμφησβήτησαν την άποψη οτι ένα μεμονομένο αποτέλεσμα, όπως η νοητική ηλικία, αντιπροσωπεύει επαρκώς την διανοητική ικανότητα του ανθρώπου. Ένας τρόπος να καθοριστεί η μεμονομένη ή η πολυδιάστατη ιδιότητα της νοημοσύνης είναι να ζητηθεί από τους συμμετέχοντεςνα φέρουν σε πέρας ένα μεγάλο αριθμό νοητικών δοκιμασιών και να αναλυθούν οι επιδόσεις τους μέσω μίας στατιστικής μεθόδου που ονομάζεται ανάλυση παραγόντων. Με αυτήν κάθε παράγοντας (ομάδα δοκιμασιών) αντιπροσωπεύει μία ξεχωριστή διανοητικη ικανότητα.5 Α) Οι Πρώτες Εφαρμογές της Ανάλυσης Παραγόντων Ο Charles Spearman προσπάθησε να καθορίσει αν η νοημοσύνη είναι μία ή πολλές ικανότητες. Παρατήρησε ότι οι διανοητικές επιδόσεις ήταν συχνά αντιφατικές. Έτσι υποστήριξε ότι οι διανοητικές επιδόσεις έχουν δύο όψεις: g ή γενική ικανότητα και s ή ειδικές ικανότητες. Ο Louis Thurstone συμληρωσε τη θεωρία του Spearman. Κατέληξε στους 7 παράγοντες που ονόμασε πρωτογενής νοητικές ικανότητες: Ταχύτητα χωρικής αντιληπτικής ικανότητας, μαθηματικός συλλογισμός, λεκτική εννοιολογία, λεκτική ευχαίρια, μνήμη και επαγωγική αιτιολόγιση. 5

Β) Πρόσφατα Μοντέλα Ανάλυσης Παραγόντων Ο J.P.Guilford υποστήριξε ότι υπάρχουν έως και 180 βασικές νοητικές ικανότητες. Κατέληξε εκεί κατατάσσοντας αρχικά τις γνωστικές δοκιμασίες σε τρείς μεγάλες κατηγορίες: 1) περιεχομένου, 2) λειτουργιών και 3) προϊόντων. Ο Guilford συμφώνησε στο ότι υπάρχουν 5 είδη διανοητικών περιεχομένων, 6 είδη νοητικών λειτουργειών και 6 είδη διανοητικών προϊόντων. Έτσι αυτό το μοντέλο δομής της νοημοσύνης επιτρέπει μέχρι και 180 πρωταρχικές νοητικές ικανότητες μέσω ολων των πιθανών συνδυασμών. Η σύγχρονη θεώρηση της νοημοσύνης συνεχίστηκε με τους Cattel και Horn που χώρισαν τις προτογενείς νοητικές ικανότητες σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη είναι αυτή της ρευστής νοημοσύνης η οποία αναφέρεται στην ικανότητα να λύνει προβλήματα πρωτόγνωρα και αφηρημένα που είναι ανεξάτητα απο πολιτισμικές επιρροές. Η δεύτερη, η αποκρυσταλωμένη νοημοσύνη είναι η ικανότητα του ατόμου να ανταπεξέρχεται στα προβλήματα μέσα απο την εκπαιδευση, το σχολείο και αλλες εμπειρίες της ζωής.

Γ) Ένα Πρόσφατο Ιεραρχικό Μοντέλο Οι ψυχομετρικοί θεωρητικοί σήμερα προτιμούν τα ιεραρχικά μοντέλα της νοημοσύνης, σύμφωνα με τα οποία η νοημοσύνη θεωρείται ότι αποτελείται από 1 παράγοντα γενικής ικανότητας στην κορυφή της ιεραρχίας, ο οποίος επηρεάζει τις επιδόσεις ενός ατόμου και απο ένα σύνολο εξειδικευμένων παραγόντων ικανοτήτων που επηρεάζουν το π΄σο καλές είναι οι επιδοεις του τόμου σε συγκεκριμένους διανοητικούς τομείς. Ένα από αυτα τα μοντέλα είναι η θεωρία των 3 στωμάτων της νοημοσύνης του Carroll. Ο ίδιος αναπαριστά την νοημοσύνη ως μία πυραμίδα με το g στην κορυφή και με 8 ευρύτερεςδιανοητικές ικανότητες στο δεύτερο επίπεδο. Αυτό το μοντέλο δείχνει ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να έχει συγκεκριμένα διανοητικά «δυνατά» και «αδύνατα» σημεία, ανάλογα με τους συνδυασμούς των στρωμάτων.

Μία Σύγχρονη Άποψη για την Επεξεργασία Πληροφοριών Μία συνηθησμένη κριτική κατά των ψυχομετρικών απόψεων για τη νοημοσύνη είναι ότι η ίδια θεωρείται ανεπαρκής και εστιάζουν σε λάθος πράγματα, αντί να εστιάζουν στις διεργασίες απόκτησης, διατήρησης και χρήσης αυτής της γνώσης. Πρόταση του Sternberg Ο Sternberg πρότεινε την τριαρχική θεωρία της νοημοσύνης, που δείνει έμφαση σε τρείς πλευρές: Δεξιότητες Περιβάλλοντος Εμπειρίας Επεξεργασίας Πληροφοριών (Αυτη η πρόταση θεωρείται πολύ πιο πλήρης) 8

Το Στοιχείο της Εμπειρίας Σύμφωνα με τον Sternberg: «Η εμπειρία ενός ατόμου σε μία δοκιμασία βοηθάει στο να καθοριστεί αν οι επιδόσεις του ατόμου μπορούν να χαρακτηριστούν ως ευφυής συμπεριφορά». Επιπλέον οι αντιδράσεις σε καινούριες προκλήσεις αποτελούν ενδείξεις της ικανότητας του ατόμου να γεννά καλές ιδέες».

Η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner O Gardner είναι ένας άλλος θεωρητικός που διαφωνεί τους ψυχομετρικούς, επειδή προσπαθούν να περιγράψουν την νοημοσύνη ενός ατόου με μία μεμονομένη βαθμολογία

ΟΙ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΤΟΥ WECHSLER Ο λογος που ο Wechsler εφτιαξε δικο του τεστ νοημοσυνης είναι γιατι οι πρωτες εκδοχες τουτεστ Stanford-Binet ηταν γεματο με θεματα που απιτουσαν λεκτικες ικανοτητες και ετσι παδια που ειχαν γλωσσικα θεματα ηταν δυσκολο να ανταποκριθουν σ’αυτό. Γι αυτό και οι κλιμακες του Wechskler περιελαμβανα λεκτικες υποερωτησεις και πρακτικες υποερωτησεις. Οι πρακτικες υποερωτησεις ηταν σχεδιασμενες να μετρουν μη λεκτικες ικανοτητες όπως στην δημιουργια ενός Παζλ ή στην λυση ενός λαβυρινθου.

Κατανομη των Βαθμολογιων στα Τεστ Νοημοσυνης Ο μέσος όρος του ανθρώπου είναι 100 IQ. Αυτός δεν είναι ένας τυχαίος αριθμός, καθώς μετά από εξέταση ανθρώπων όλων των ηλικιών διαπιστώθηκε ότι ο μέσος όρος είναι 100 IQ. Σύμφωνα με την εξέταση οι μισοί άνθρωποι έχουν λίγο παραπάνω από 100 IQ, ενώ οι άλλοι μισοί έχουν λίγο πιο κάτω από 100 IQ. Οι ακριβείς αριθμοί είναι 85 με 115 και 70 με 130. Όποιος έχει 130 IQ σημαινει ότι είναι πιο έξυπνοι από έναν απλό άνθρωπο ενώ όποιος έχει 70 IQ σημαινει ότι έχει διανοητική καθυστέρηση

ΟΜΑΔΙΚΑ ΤΕΣΤ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Τα τεστ Stanford-Binet και οι κλίμακες του Wechskler δίνονται από επαγγέλματα και είναι πολύ χρονοβόρα διαδικασία δημιουργήθηκαν και τα Ομαδικά Τεστ Νοημοσύνης . Μερικά Τεστ είναι : 1) Test Lorge-Thorndike το οποίο είναι σχεδιασμένο για παιδιά γυμνασίου και λυκείου 2) Τεστ Σχολικής Αξιολόγησης και Τεστ American College το οποίο απευθύνεται σε φοιτητητές 3) Greduate Record Examination το οποίο απευθύνεται σε αποφοίτους λυκείων

ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Υπάρχουν και νεότερες μορφές τεστ νοημοσύνης, όπως η Τεχνική της Αξιολόγησης των δυνατοτήτων μάθησης του Feuerstein που ζήταγε στα παιδιά να μάθουν καινούρια πράγματα υπό την καθοδήγηση ενός ενηλίκου, ο οποίος βοηθάει τα παιδιά να γίνουν πιο συνεργατικοί μεταξύ τους. Σ’ αυτή την θεωρία πάτησε και ο Vygotsky που έδωσε μεγάλη σημασία στην πολιτικοκοινωνική θεωρία. Ακόμα ο Sternberg δημιούργησε και αυτός ένα τεστ που στηρίχθηκε στην τριαρχική θεωρία για την νοημοσύνη . Δηλαδή ο Sternberg δεν ζητά από τους ανθρώπους να πούν μία λέξη από το παρελθόν όπως γίνεται στις άλλες εξετάσεις αλλά τοποθετεί μία άγνωστη λέξη σε μία σειρά προτάσεων και ζητάει να βρεθεί η σημασία της νέας λέξης.

Μέτρηση Νοημοσύνης Βρεφών και Νηπίων Η πιο γνωστή μέθοδος για τη μέτρηση νοημοσύνης νηπίων ηλικίας 2 εώς 30 μηνών είναι η κλίμακες εξέλιξης νηπίων του Bayley, η οποία αποτελείται από τρία μέρη: Κινητική κλίμακα Νοητική κλίμακα Νηπιακή συμπεριφοριστική επίδοση Με βάση τις δύο πρώτες βαθμολογίες καθορίζεται ο αναπτυξιακός δείκτης (ή DQ) του νηπίου,ο οποίος αντικατοπτρίζει την εξελικτική του πρόοδο.

Νέα στοιχεία για τη συνέχεια των νοητικών επιδόσεων Σε αντίθεση με το DQ, υπάρχουν τρεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόβλεψη του IQ: Χρόνος οπτικής αντίδρασης Ταχύτητα εξοικείωσης με επαναλαμβανόμενα ερεθίσματα Προτίμηση για το καινούργιο

Σταθερότητα του Δείκτη Νοημοσύνης κατά την Παιδική Ηλικία Παρόλο που το IQ είναι πιο σταθερό σε μερικά παιδιά απ’ότι σε άλλα, εμφανίζονται σημαντικές διακυμάνσεις σε αυτό με την πάροδο του χρόνου. Επιρροή Περιβαλλοντικών Παραγόντων Τόσο τα γονίδια όσο και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες συντελούν στις διανοητικές επιδώσεις ενός ανθρώπου. Παρ’ όλα αυτά οι περιβαλλοντικοί παράγοντες ευθύνονται περισσότερο για τις αποκλίσεις των IQ.