Τα συστήματα επιλογής Προϊσταμένων στο δημόσιο την τελευταία εικοσαετία Η πρόκληση της εφαρμογής του Ν. 4369/16 Ιωάννης Σπηλιωτόπουλος Προϊστάμενος Γενικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
Advertisements

ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Ε. Πλακογιαννάκη, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΑΠΘ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Σωματείο Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης Έρευνα Κοινής Γνώμης «Το παραδοσιακό Κρεοπωλείο της γειτονιάς» Φεβρουάριος 2007 Θεσσαλονίκη.
Τμημα αγγλικησ γλωσσασ και φιλολογιασ
TEAM-BASED ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Τα Μυστικά του Επιτυχημένου Ηγέτη
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2008 Ερώτηση Σε ποιον τομέα δραστηριοποιείστε; (μέχρι 3 επιλογές) Ποσοστό Εμπορία3,0% Μελέτη52,9% Κατασκευή42,1% Συμβουλευτικές.
Κοινωνιογνωστικά Μοντέλα Πρόβλεψης Συμπεριφορών Υγείας (ΨΥΧ-358) Συνάντηση 8η ftp://ftp.soc.uoc.gr/psycho/manola/spring08/socialftp://ftp.soc.uoc.gr/psycho/manola/spring08/social.
Θεωρίες Συμπεριφορών και Υγεία ΨΥΧ-258 ftp://ftp.soc.uoc.gr/psycho/manola/
Χρήστες και Χρήση των Online Ψηφιακών Βιβλιοθηκών της Γαλλίας
Φεστιβάλ Βιβλίου Παρουσίαση Έρευνας 2007 Σύνδεσμος Εκδοτών Β. Ελλάδας.
Η Συνέντευξη(interview) Ευρωπαϊκή Πύλη για την επαγγελματική κινητικότητα Δίκτυο Eures ΕΥΑΓΓΕΛΗ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ.
1 Εισαγωγή στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA) και το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) Βασίλης Γαργανουράκης Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου.
1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning. 2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market  Customer Analysis  Competitor Analysis  Effective.
GREEK TRADITIONAL DANCES INTERVIEW FROM K. AGKOPIAN, TEACHER OF PHYSICAL EDUCATION AND DIRECTOR OF “ARION” DANCE CLUB.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Μεθοδολογία Έρευνας 3 ο εξάμηνο Συνάντηση 9 η Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ LIVEMEDIA.
 Αναστασιάδη Ανατολή (ΑΕΜ: 30035)  Βαλαβάνη Ευδοξία (ΑΕΜ: 30043)  Γκόγκα Κωνσταντίνα (ΑΕΜ: 30053)  Κριαρά Σταυρούλα (ΑΕΜ: 30382)  Πριτσίνη Φιλίππα.
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CulturalID) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία Ι Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ανάμειξη και Μάθηση καταναλωτή (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΤΑ & ΗΘΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ε-BUSINESS FORUM Ομάδα Εργασίας Ζ1: «ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ» - Ε.Δ.Ε.Τ., Αθήνα, Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2004 Ομάδα Εργασίας Ζ1 «ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ &
14/11/2016 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Μάθημα: Φροντιστηριακό Μάθημα «Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία». Εισηγήτρια: Μαρία Νικολακοπούλου.
Διεθνές Μάρκετινγκ Ενότητα # 6: Διεθνής Έρευνα Αγοράς
Κλασικές Αντιλήψεις για την Ηγεσία και τη Διοίκηση
Μέτα-ανάλυση Θεωρητικές και πρακτικές κατευθύνσεις
Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων Εισαγωγή
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ -ΛΑΜΙΑΣ
Ποσοτική και Ποιοτική έρευνα
Στελέχωση και Καθοδήγηση μιας Αναπτυσσόμενης Επιχείρησης
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών
Ποιοτικεσ μεθοδοι ερευνασ
ΕΥΤΥΧΗΣ ΦΥΤΡΑΚΗΣ Δρ.Ν. - Ειδικός Επιστήμονας ΣτΠ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η φύση των επιδράσεων περίστασης
Έρευνα της Κοινής Γνώμης Στον Νομό Θεσσαλονίκης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Μπαινει πρωτη η μελαχροινη.
Διαχείριση Καινοτομιών
Describing past events Interview At a restaurant
Συμβολική Ανθρωπολογία
Εβδομάδα 8
Ιωάννης Νικολάου Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ Τσαλογλιδου Α.1, Κουκουρίκος Κ. 2, Κουρκούτα Λ.3 1. Επίκουρη Καθηγήτρια , Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Δρ. Γεωργία Κηπουροπούλου
ΠροφορικΗ ΙστορΙα και εκπαιδευση η ιστορία από «τα κάτω»…
Ψυχιατρική Επιδημιολογία
Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
Διαταραχές διάθεσης (Διπολική διαταραχή Κατάθλιψη)
Δρ. Κατερίνα Αργυροπούλου
Learning about professionalism – by students for students
‘Εξυπνα Δίκτυα- Το μέλλον είναι εδώ Νίκος Χατζηαργυρίου,
Prioritisation: MAKING DECISIONS AND MANAGING YOUR TIME
Μέρος 3ο Διδάσκουσα: Δόμνα Μιχαήλ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα συστήματα επιλογής Προϊσταμένων στο δημόσιο την τελευταία εικοσαετία Η πρόκληση της εφαρμογής του Ν. 4369/16 Ιωάννης Σπηλιωτόπουλος Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Συστήματα επιλογής Προϊσταμένων Αμεροληψία Αντικειμενικότητα Ισότητα Αξιοκρατία Μέσο υποκίνησης στελεχών Καταλληλότητα για τη θέση

ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΣΙΟΥ Ν. 2085/92 σύστημα πάγιας ιεραρχίας οργανικοί βαθμοί Ν 2190/94 σύστημα κινητής ιεραρχίας ευρεία διακριτική ευχέρεια αποφασιζόντων οργάνων Ν 2683/99 μικτό σύστημα πάγιας και κινητής ιεραρχίας ευρεία διακριτική ευχέρεια Ν. 3260/04 επαναφορά σε ισχύ διατάξεων του Ν. 2190/94

Ν. 3528/07 σύστημα κινητής ιεραρχίας αντικειμενικά κριτήρια συνέντευξη Ν. 3839/10 γραπτή δοκιμασία Ν. 4275/14 συνέντευξη με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας

Σύστημα ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ – ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ν.4369/2016 Σύστημα ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ – ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ Άρθρα 84-86 ΥΚ, όπως τροποποιήθηκαν με το ν. 4369/2016 και 4464/2017 και άρθρο 30 του ν. 4369/2016 Υ.Α. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.46/2267/οικ.32096/16.12.2016 (Β΄ 4123) «Διεξαγωγή δομημένης συνέντευξης κατά την επιλογή προϊσταμένων» Εγκύκλιος ΔΙΔΑΔ/Φ.35.47/2306/οικ.17520/29-5-2017 (ΑΔΑ:6ΜΜ1465ΧΘΨ-Φ7Γ) Εγχειρίδιο – Οδηγός για τη δομημένη συνέντευξη (αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minadmin.gov.gr)

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 1 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ Επίπεδο θέσης ευθύνης Κατηγορία Βαθμός Προϋποθέσεις Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης ΠΕ, ΤΕ έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης για ένα (1) έτος τουλάχιστον έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης για τρία (3) τουλάχιστον έτη Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον οκτώ (8) έτη στο βαθμό αυτόν είναι κάτοχοι συναφούς διδακτορικού διπλώματος ή απόφοιτοι της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. ή κάτοχοι συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον δέκα (10) έτη στο βαθμό αυτόν  

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ Επίπεδο θέσης ευθύνης Κατηγορία Βαθμός Προϋποθέσεις Προϊστάμενος Διεύθυνσης ΠΕ, ΤΕ έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης επί ένα (1) έτος τουλάχιστον Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον έξι (6) έτη στο βαθμό αυτόν είναι κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς διδακτορικού διπλώματος ή απόφοιτοι της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. ή κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Α΄ έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία (3) έτη καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον δέκα (10) έτη στο βαθμό αυτόν  

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 3 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ Επίπεδο θέσης ευθύνης Κατηγορία Βαθμός Προϋποθέσεις Προϊστάμενος Τμήματος ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ Α’ έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος επί ένα (1) έτος τουλάχιστον

ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για επιλογή σε θέση προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου υπάλληλος που αποχωρεί αυτοδικαίως από την υπηρεσία εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για την επιλογή προϊσταμένου ούτε να τοποθετηθεί προϊστάμενος υπάλληλος, ο οποίος: διανύει δοκιμαστική υπηρεσία τελεί σε διαθεσιμότητα ή αργία έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως για τα αναφερόμενα στη παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ΥΚ αδικήματα του έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα μέχρι τη διαγραφή της ποινής  

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Υπάλληλος που κατέχει το βασικό τίτλο σπουδών, ο οποίος αποτελεί το τυπικό προσόν του κλάδου, του οποίου οι υπάλληλοι προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις να προΐστανται στη θέση που προκηρύσσεται, μπορεί να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ανεξαρτήτως του κλάδου, στον οποίο ανήκει.

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τα ειδικά προσόντα και τους βασικούς τίτλους σπουδών που μπορεί να ειδικεύονται με τις οικείες οργανικές διατάξεις οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν.

ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Γενική Διεύθυνση Διεύθυνση Τμήμα Αυτοτελές Τμήμα Οργανικές μονάδες αντίστοιχου επιπέδου προς τις προαναφερόμενες Τυχόν ενδιάμεσα επίπεδα διοίκησης, όπως αυτά προβλέπονται από τις οικείες οργανικές διατάξεις. Όπου στις διατάξεις του νόμου αναφέρεται οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, λογίζεται και η Υποδιεύθυνση.

ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ Οι οργανικές μονάδες επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης που προβλέπονται στις οικείες οργανικές διατάξεις και οι αρμοδιότητες τους είναι όμοιες ή παρεμφερείς σε όλους τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Υπαλληλικού Κώδικα, (ιδίως Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης, Οικονομικών Υπηρεσιών, Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Πληροφορικής, Διεύθυνση Διοικητικού/ Προσωπικού, Πληροφορικής, Προμηθειών, Προϋπολογισμού )

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Για την επιλογή προϊσταμένων λαμβάνονται υπόψη τέσσερις (4) ομάδες κριτηρίων: ΟΜΑΔΕΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ (α) Τυπικά, εκπαιδευτικά προσόντα και προσόντα επαγγελματικής κατάρτισης (β) Εργασιακή εμπειρία και άσκηση καθηκόντων ευθύνης (γ) Αξιολόγηση (δ) Συνέντευξη

(α) ΤΥΠΙΚΑ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ Προσόν Αριθμός μορίων (ανώτατο 1.000 μόρια) Βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 100 Δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών 30 Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας (συναφής) 150 Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας (συναφής) Επιτυχής αποφοίτηση από την Ε.Σ.Δ.Δ.Α. 250 Διδακτορικό δίπλωμα (συναφές) 300 Πιστοποιημένη επιμόρφωση κατά την τελευταία δεκαετία 10 ανά σεμινάριο με ανώτατο όριο τα 40 Πιστοποιημένη γλωσσομάθεια Άριστη γνώση: 40 Πολύ καλή γνώση: 30 Καλή: 10 Ανώτατο όριο 100

Συνάφεια Επισημαίνεται ότι : Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα προκειμένου να μοριοδοτηθούν κατά τα ανωτέρω πρέπει να είναι συναφή με τα αντικείμενα της προκηρυσσόμενης θέσης. Η συνάφεια, όπου δεν έχει ήδη κριθεί, κρίνεται με αιτιολογία από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής προϊσταμένων.

Πιστοποιημένη επιμόρφωση Μετά τις 15-05-2009 Πριν τις 15-05-2009 και σε κάθε περίπτωση κατά την τελευταία δεκαετία Η πιστοποιημένη επιμόρφωση που έχει παρασχεθεί κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των ΔΙΕΚ/ΤΜ.Β/Φ.2/31/οικ.30214/ 11.11.2008 (Β’ 2349) και ΔΙΕΚ/ΤΜ.Β/ Φ.2/8/οικ.19975/16.9.2010 (Β΄ 1592) υπουργικών αποφάσεων Η επιμόρφωση που παρέχεται από τις σχολές/εθνικά κέντρα επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης Η επιμόρφωση που παρασχέθηκε αποκλειστικά από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Η επιμόρφωση που παρασχέθηκε από τις σχολές/εθνικά κέντρα επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης

Επισημαίνονται τα εξής: Για τη μοριοδότηση δεν λαμβάνεται πλέον υπόψη ο βαθμός των πτυχίων/τίτλων σπουδών Μοριοδοτούνται κατ΄ανώτατο όριο: o δύο τίτλοι σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δύο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και ένα διδακτορικό δίπλωμα. Όλα τα παραπάνω τυπικά προσόντα πρέπει να αποδεικνύονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 50/2001 (Α' 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», όπως ισχύει. Επιπλέον, για την απόδειξη του επιπέδου πιστοποιημένης γλωσσομάθειας, οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού δύνανται να ανατρέχουν και στο Παράρτημα Γλωσσομάθειας του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. (www.asep.gr).

(β) Εργασιακή εμπειρία- Άσκηση καθηκόντων ευθύνης (β) Εργασιακή εμπειρία- Άσκηση καθηκόντων ευθύνης Είδος εμπειρίας Αριθμός μορίων (ανώτατο 1.000 μόρια) Απασχόληση στο Δημόσιο 20 ανά έτος με ανώτατο τα 33 έτη Απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα (Π.Δ. 69/2016) 25 ανά έτος με ανώτατο όριο τα 7 έτη Άσκηση καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο τομέα 16,5 ανά έτος με ανώτατο όριο τα 10 έτη

Άσκηση καθηκόντων ευθύνης Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 85 του Υ.Κ., όπως και του άρθρου 84 του Υ.Κ., λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά η εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης ή Τμήματος αντίστοιχα, που έχει διανυθεί σε : Υπουργεία, Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, Ν.Π.Δ.Δ., Ανεξάρτητες Αρχές, Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, καθώς και σε αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες.

Επισημαίνεται ότι : Η έννοια του όρου «έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου» δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην άσκηση των καθηκόντων αυτών ύστερα από επιλογή των υπαλλήλων από το ΕΙ.Σ.Ε.Π., τα Σ.Ε.Π. ή το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αλλά περιλαμβάνει την με οιονδήποτε νόμιμο τρόπο άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου, όπως π.χ. η νόμιμη αναπλήρωση βάσει των διατάξεων του άρθρου 87 του Υ.Κ. ή τοποθέτηση προϊστάμενων βάσει ειδικών διατάξεων.

Επισημαίνεται ότι : Για τη μοριοδότηση κατ΄άρθρο 85ΥΚ των ετών υπηρεσίας και του χρόνου άσκησης καθηκόντων, χρόνος υπηρεσίας/απασχόλησης μεγαλύτερος του εξαμήνου και χρόνος άσκησης καθηκόντων σε θέση ευθύνης οποιουδήποτε επιπέδου μεγαλύτερη του εξαμήνου λογίζεται ως πλήρες έτος σύμφωνα με το προτελευταίο εδάφιο της παρ. 3β του άρθρου 85 του Υ.Κ. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 84 του Υ.Κ., πλεονάζων χρόνος στο βαθμό Α’ και χρόνος άσκησης καθηκόντων μεγαλύτερος του εξαμήνου δεν λογίζεται ως πλήρες έτος, καθώς θα πρέπει να έχει συμπληρωθεί στο κατ’ ελάχιστον που ορίζεται κατά τα ανωτέρω.

(γ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η μοριοδότηση του κριτηρίου της αξιολόγησης εξάγεται με βάση το μέσο όρο των εκθέσεων αξιολόγησης της τελευταίας τριετίας. Ειδικά, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου το κριτήριο αξιολόγησης δεν λαμβάνεται υπόψη. Προκειμένου να ληφθεί υπόψη το κριτήριο της αξιολόγησης, ο υποψήφιος προϊστάμενος πρέπει να έχει αξιολογηθεί με τις νέες διατάξεις (Ν. 4369/2016) τουλάχιστον για δύο αξιολογικές περιόδους, οπότε και λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των εκθέσεων αξιολόγησης των δύο αυτών περιόδων. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από την Αξιολόγηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.000 μόρια, κατόπιν της απαιτούμενης αναγωγής της βαθμολογίας στην κλίμακα του χίλια (1.000).

(δ) ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 1 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ αα. Δομημένη συζήτηση επί θεμάτων σχετικών με το αντικείμενο του φορέα και τις αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων των σχετικών με την προκηρυσσόμενη θέση σε συνάρτηση με τις δεξιότητες και προσόντα του υποψηφίου, όπως προκύπτουν από το βιογραφικό του και τα στοιχεία του προσωπικού Μητρώου ββ. Ανάπτυξη ενός υποθετικού σεναρίου γενικού διοικητικού ενδιαφέροντος (situational interview) που έχει ως σκοπό να αξιολογήσει τις διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προγραμματίζει, να συντονίζει, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να λαμβάνει αποτελεσματικές αποφάσεις και να διαχειρίζεται κρίσεις

ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ Το συνολικό αποτέλεσμα της μοριοδότησης κάθε ομάδας κριτηρίων ανά υποψήφιο πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας και εξάγεται το συνολικό άθροισμα ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΜΑΔΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (α) τυπικά, εκπαιδευτικά προσόντα και προσόντα επαγγελματικής κατάρτισης 30% 35% 40% (β) εργασιακή εμπειρία και άσκηση καθηκόντων ευθύνης 20% (γ) αξιολόγηση (δ) συνέντευξη 25%

Αρμόδια συλλογικά όργανα 1 Το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) είναι αρμόδιο για την επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων, αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. και αποτελείται: Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.)   α) από δύο (2) μέλη του Α.Σ.Ε.Π., με τους αναπληρωτές τους β) έναν (1) Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με τον αναπληρωτή του γ) ένα (1) μέλος του Επιστημονικού − Εκπαιδευτικού Συμβουλίου ή προϊστάμενο Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Μονάδας του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., με τον αναπληρωτή του δ) ένα (1) Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου ή τον προϊστάμενο της αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή έναν (1) Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ή τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, εάν η θέση ανήκει σε Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού ή έναν (1) Γενικό Γραμματέα του εποπτεύοντος Υπουργείου, εάν η προς πλήρωση θέση ανήκει σε Ν.Π.Δ.Δ. Ο αναπληρωτής του μέλους της περ. δ΄ θα πρέπει να έχει την ίδια ιδιότητα με το τακτικό μέλος και να προέρχεται από τον ίδιο φορέα, ή εφόσον δεν υπάρχει με την ίδια ιδιότητα, από άλλον φορέα

Αρμόδια συλλογικά όργανα 2 Το ΕΙ.Σ.Ε.Π. Συστάθηκε με την αριθ. ΔΙΔΚ/Φ.33/οικ.11199/14-4-2016 (Β’ 1223) υπουργική απόφαση Τα μέλη του έχουν ορισθεί με την αριθ. ΔΙΔΚ/Φ.38/24657/23-09-2016 (ΑΔΑ: 94Χ6465ΦΘΕ-1ΝΑ) υπουργική απόφαση. Η θητεία των μελών του είναι τριετής.

Αρμόδια συλλογικά όργανα 3 Το Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.) είναι αρμόδιο: α) για την επιλογή προϊσταμένων Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διεύθυνσης και Τμήματος) επιπέδου οργανικής μονάδας και β) για τη διεξαγωγή των δομημένων συνεντεύξεων για την επιλογή των προϊσταμένων Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας και αποτελείται από: Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.)   α) έναν (1) Γενικό Γραμματέα ή Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου ή τον προϊστάμενο της αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή έναν Γενικό Γραμματέα του εποπτεύοντος το Ν.Π.Δ.Δ. Υπουργείου β) έναν (1) προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης ή αντίστοιχης οργανικής μονάδας των ως άνω φορέων, και εφόσον δεν προβλέπεται θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στον φορέα, έναν προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης που υποδεικνύεται από τον αρμόδιο Υπουργό γ) έναν (1) Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους δ) δύο (2) μέλη του Α.Σ.Ε.Π.

Αρμόδια συλλογικά όργανα 4 Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του οικείου Υπουργού μπορεί να συσταθούν περισσότερα Σ.Ε.Π. για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών επιλογής στους εποπτευόμενους φορείς των Υπουργείων. Τα Σ.Ε.Π. είναι πενταμελή και η θητεία των μελών τους είναι τριετής. Τα Σ.Ε.Π. θα συγκροτηθούν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, καθώς σε αυτά μετέχει Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης.

Αρμόδια συλλογικά όργανα 5 Επισημαίνεται ότι: Αρμόδια συλλογικά όργανα 5 Για τους Ο.Τ.Α. β' βαθμού, Η επιλογή των προϊσταμένων Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διεύθυνσης και Τμήματος) επιπέδου οργανικής μονάδας γίνεται από το αρμόδιο όργανο του άρθρου 248 του ν. 3852/2010 (Α' 87). Η επιλογή των Προϊσταμένων Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας, καθώς και αυτοτελών γραφείων γίνεται από το αρμόδιο όργανο του άρθρου 249 του ν. 3852/2010.

Αρμόδια συλλογικά όργανα 6 Για την Ακαδημία Αθηνών, αρμόδιο όργανο επιλογής Εφόρου (Γενικού Διευθυντή) και προϊσταμένων Διευθύνσεων ορίζεται η Σύγκλητος αυτής. Για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. αρμόδιο όργανο επιλογής προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και προϊσταμένων Διευθύνσεων ορίζονται, αντίστοιχα, η Σύγκλητος και η Συνέλευση.

Αρμόδια όργανα ανά επίπεδο θέσης ευθύνης Οι προϊστάμενοι επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης μοριοδοτούνται και επιλέγονται από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.). Οι προϊστάμενοι επιπέδου Διεύθυνσης (ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου μεταξύ Διεύθυνσης και Τμήματος επιπέδου) μοριοδοτούνται και επιλέγονται από τα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.). Οι προϊστάμενοι επιπέδου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου μοριοδοτούνται και επιλέγονται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια του άρθρου 159 του Υ.Κ., εκτός του κριτηρίου της συνέντευξης που πραγματοποιείται από το ΣΕΠ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ (1) Έκδοση προκήρυξης: κοινή Υπουργική Απόφαση (αρμόδιος Υπουργός και Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης): καθορίζονται όροι και προϋποθέσεις και επισυνάπτονται τα οικεία ειδικά περιγράμματα των θέσεων ευθύνης που προκηρύσσονται 1. Ανάρτηση προκήρυξης στην ιστοσελίδα: α) του οικείου φορέα που προκηρύσσει τις θέσεις, β) του ΑΣΕΠ 2. Υποβολή αιτήσεων υποψηφιοτήτων: (αίτηση και βιογραφικό σημείωμα στην Διεύθυνση Προσωπικού, όπου ανήκω οργανικά) 1.Έκδοση βεβαίωσης από την αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού: εντός 10 ημερών από την επομένη λήξης της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων 2. Κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο για να λάβει γνώση ή για την υποβολή τυχόν ενστάσεων: εντός 5 ημερών από την κοινοποίηση 3. Έκδοση τελικής βεβαίωσης εντός 5 ημερών κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΚΏΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ (2) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΚΏΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ (2) Διαβίβαση στο ΕΙ.Σ.Ε.Π. των βεβαιώσεων της Διεύθυνσης Διοικητικού, των αιτήσεων και βιογραφικών σημειωμάτων και των προσωπικών μητρώων των υποψηφίων, των ενστάσεων που υποβλήθηκαν

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ (3)- ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ (3)- ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Το ΕΙΣΕΠ: Εξετάζει το παραδεκτό των αιτήσεων βάσει του άρ. 84 του ΥΚ και άλλων ειδικών διατάξεων (πχ. ν. 4270/2014) Προβαίνει στη μοριοδότηση κάθε ομάδας κριτηρίων βάσει του άρ. 85 του ΥΚ Διεξάγει τη δομημένη συνέντευξη: κάθε υποψήφιος καλείται ξεχωριστά Κατάρτιση τελικού πίνακα κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά ανά προκηρυσσόμενη θέση Το αρμόδιο όργανο τοποθετεί στη θέση τον πρώτο στον τελικό πίνακα κατάταξης που συντάσσει το ΕΙ.Σ.Ε.Π.

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 1 Για την πρώτη εφαρμογή: δεν εφαρμόζεται το κριτήριο της αξιολόγησης καταρτίζεται πίνακας με πενταπλάσιο αριθμό υποψηφίων με την υψηλότερη βαθμολογία κριτηρίων, οι οποίοι καλούνται στη διαδικασία της δομημένης συνέντευξης ισχύουν διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας σε σχέση με τα προβλεπόμενα στις πάγιες διατάξεις του ΥΚ, ως εξής:

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 2 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ (με κόκκινο αποτυπώνονται τα ΟΜΑΔΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (α) τυπικά, εκπαιδευτικά προσόντα και προσόντα επαγγελματικής κατάρτισης 40% (β) εργασιακή εμπειρία και άσκηση καθηκόντων ευθύνης 25% (γ) αξιολόγηση ---- (δ) συνέντευξη 35%

ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 1 Σκοπός της δομημένης συνέντευξης είναι το αρμόδιο Συμβούλιο να διαμορφώσει γνώμη για την προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης ευθύνης, για την οποία κρίνεται.

ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 2 Λαμβάνονται υπόψη : τα στοιχεία του προσωπικού Μητρώου του υπαλλήλου, η αίτηση υποψηφιότητας, το βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου, οι οργανικές διατάξεις του φορέα που προκηρύσσει τη θέση προϊσταμένου και το ειδικό περίγραμμα της προκηρυσσόμενης θέσης ευθύνης, το οποίο προσαρτάται στην προκήρυξη.

ΕΙΔΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ (ΕΠΘΕ) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ του ειδικού περιγράμματος θέσης ευθύνης ως προς τα προσόντα: Τυπικά Προσόντα: στο ΕΠΘΕ ως τυπικά προσόντα αποτυπώνονται όσα καθορίζονται με βάση τις διατάξεις του Π.Δ. 50/2001, τις οικείες οργανικές διατάξεις και τυχόν άλλες ειδικές διατάξεις (π.χ. ν. 4270/2014) Επιπλέον προσόντα: Επιπλέον προσόντα που κρίνονται ότι απαιτούνται για τη θέση ευθύνης αποτυπώνονται στο ΕΠΘΕ ως επιθυμητά και σε καμία περίπτωση δεν δύνανται να κρίνουν το παραδεκτό της αίτησης του υποψηφίου, αλλά συνεκτιμώνται, εφόσον ο υποψήφιος τα διαθέτει, κατά τη βαθμολόγηση της δομημένης συνέντευξης, έτσι ώστε να επιλέγεται ο καταλληλότερος υποψήφιος

ΕΙΔΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ (ΕΠΘΕ) Συνιστάται η μη προσάρτηση αυτών στις οικείες οργανικές διατάξεις, λαμβανομένου υπόψη και του δυναμικού χαρακτήρα που δύνανται ή πρέπει να έχουν τα ΕΠΘΕ. Κατά την αποτύπωση των απαιτούμενων τυπικών προσόντων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι οικείες οργανικές διατάξεις και όχι να προστίθενται επιπλέον τυπικά προσόντα. Π.χ. εφόσον από τις οικείες διατάξεις δεν απαιτείται η γνώση ξένης γλώσσας, δεν δύναται αυτή να προβλέπεται ως απαιτούμενο τυπικό προσόν, αλλά θα αποτυπωθεί στα επιθυμητά προσόντα.

ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 3 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ αα. Δομημένη συζήτηση επί θεμάτων σχετικών με το αντικείμενο του φορέα και τις αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων των σχετικών με την προκηρυσσόμενη θέση σε συνάρτηση με τις δεξιότητες και προσόντα του υποψηφίου, όπως προκύπτουν από το βιογραφικό του και τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου ββ. Ανάπτυξη ενός υποθετικού σεναρίου γενικού διοικητικού ενδιαφέροντος (situational interview) που έχει ως σκοπό να αξιολογήσει τις διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προγραμματίζει, να συντονίζει, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να λαμβάνει αποτελεσματικές αποφάσεις και να διαχειρίζεται κρίσεις

ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 3 Για τη μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη επίσης: οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η ικανότητα διαχείρισης χρόνου, τα χαρακτηριστικά ηγεσίας ιδίως υπό συνθήκες πίεσης, η ικανότητα συντονισμού ομάδων εργασίας και η δημιουργικότητα του υποψηφίου

ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 4 Κάθε σκέλος της συνέντευξης μοριοδοτείται κατ’ ανώτατο όριο με 500 μόρια με ανώτατο όριο τα 1.000 μόρια συνολικά Η τελική μοριοδότηση της συνέντευξης κάθε υποψηφίου προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών των μελών του αρμόδιου Συμβουλίου

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αξιοκρατία/Καταλληλότητα: να αναδειχθεί «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» Έντιμη αντιμετώπιση υποψηφίων: διευκόλυνση καθενός να επιδείξει τις ικανότητές του Ισότιμη αντιμετώπιση υποψηφίων: ίδιοι όροι προς όλους και παροχή ίσων ευκαιριών Επαγγελματισμός: διαδικασία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της θέσης, τήρηση δεοντολογίας, ευγένεια και υπηρεσιακό ήθος Διαφάνεια: Τήρηση πρακτικών

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΣΤΑΔΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Πραγματοποίηση ανάλυσης θέσης εργασίας Διαμόρφωση των κριτηρίων επιλογής και των κανόνων λήψης αποφάσεων Διαμόρφωση των ερωτήσεων Πραγματοποίηση της δομημένης συνέντευξης Αξιολόγηση - βαθμολόγηση υποψηφίου

1. Ανάλυση θέσης εργασίας Με την ανάλυση εργασίας, το αρμόδιο όργανο για την πραγματοποίηση της συνέντευξης, συλλέγει όλα τα αναγκαία στοιχεία για τη διακρίβωση των απαιτήσεων της θέσης και των απαραίτητων δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτει το πρόσωπο που θα τη στελεχώσει. Για τα δεδομένα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, τέτοια στοιχεία οφείλουν να αντληθούν: Από τον Οργανισμό του φορέα Από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις αρμοδιότητες της οργανικής μονάδας Από το Ειδικό Περίγραμμα Θέσης Εργασίας

2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Βασικά κριτήρια προς αξιολόγηση : 1.στην πρώτη ενότητα, εξετάζονται κυρίως οι γνώσεις του υποψηφίου σε σχέση με το αντικείμενο και τις αρμοδιότητες του φορέα που προκηρύσσει τις θέσεις 2.στη δεύτερη ενότητα (σενάριο προσομοίωσης) αξιολογούνται οι διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προγραμματίζει, να συντονίζει, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να λαμβάνει αποτελεσματικές αποφάσεις και να διαχειρίζεται κρίσεις.

2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Επιπλέον λαμβάνονται υπόψη Οι προβλεπόμενες από το Ειδικό Περίγραμμα θέσης εργασίας δεξιότητες τυχόν άλλα κριτήρια που θα ορισθούν από τη μελέτη των αρμοδιοτήτων των σχετικών υπηρεσιών,

2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Για τη μοριοδότηση λαμβάνονται επίσης υπόψη: οι επικοινωνιακές δεξιότητες η ικανότητα διαχείρισης χρόνου τα χαρακτηριστικά ηγεσίας ιδίως υπό συνθήκες πίεσης η ικανότητα συντονισμού ομάδων εργασίας και η δημιουργικότητα του υποψηφίου.

2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Ο συνδυασμός όλων των προαναφερομένων κριτηρίων (που προέκυψαν από την ανάλυση εργασίας) θα οδηγήσει στη συμφωνία και τελική καταγραφή από τα μέλη των αρμοδίων οργάνων ενός πίνακα εξεταζόμενων δεξιοτήτων (ανά θεματική ενότητα).

Ακολουθούν παραδείγματα Παραδείγματα Ακολουθούν παραδείγματα

3. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Στο πλαίσιο του σχεδιασμού της δομημένης συνέντευξης ο Πρόεδρος και τα μέλη του εκάστοτε αρμοδίου οργάνου για τις επιλογές των Προϊσταμένων συναποφασίζουν: 1. Το περιεχόμενο των ερωτήσεων που θα τεθούν στον υποψήφιο 2. Το πόσο λεπτομερής – εξειδικευμένη θα πρέπει να είναι μια ερώτηση (μορφή) 3. Την ακριβή διατύπωση κάθε ερώτησης 4. Τη σειρά υποβολής των ερωτήσεων (οργάνωση, ταξινόμηση ερωτήσεων) 5. Τον καθορισμό των μελών που θα καλύψουν συγκεκριμένα πεδία από τις ερωτήσεις

Α. ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Ανοιχτή ερώτηση: Με ποιους τρόπους μπορεί να αυξηθεί η ταχύτητα διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών της υπηρεσίας για την οποία αιτείσθε να κριθείτε ως Προϊστάμενος; Κλειστή ερώτηση: Μπορούμε να διακρίνουμε αρκετούς διαφορετικούς τύπους κλειστών ερωτήσεων, όπως: α. Εναλλακτικής απάντησης/Διαζευκτικές β. Πολλαπλής επιλογής γ. Ερωτήσεις ιεράρχησης δ. Ερωτήσεις κλίμακας/ διαβάθμισης Ερωτήσεις ημι-κλειστές

Β. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Ερωτήσεις που αφορούν: 1. στο τι γνωρίζει ο υποψήφιος και αποσκοπούν στον εντοπισμό των πραγματικών γνώσεων που έχει 2. το τι κάνει/τι έκανε ο υποψήφιος με βάση τα όσα δηλώνει στο βιογραφικό του και αποσκοπούν στην εκμαίευση εμπειριών και δραστηριοτήτων. 3. στο πως μπορεί να εφαρμόσει μια ιδέα, μια γνώση, μια αξία και αποσκοπούν στη διαπίστωση των δεξιοτήτων που διαθέτει. 4. την κατανόηση των σκοπών, των προθέσεων, των αρχών/αξιών του, των συγκινησιακών/ συναισθηματικών αντιδράσεών του στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων του.

Γ. ΜΟΡΦΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Άμεσες ή έμμεσες, Γενικές ή εξειδικευμένες, Ερωτήσεις διευκρίνισης- συμπληρωματικές Ερωτήσεις με αναφορά ενδεικτικών παραδειγμάτων Ερωτήσεις με προσομοίωση καταστάσεων (παιχνίδι ρόλων)

2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (Υποθετικό σενάριο) 2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (Υποθετικό σενάριο) Μια ανοιχτή ερώτηση με υποθετική έκφραση που προσομοιώνει μια κατάσταση την οποία πρέπει να διαχειρισθεί ο υποψήφιος. Θα ήταν χρήσιμο το υποθετικό σενάριο εκτός από την εκφώνησή του από καθορισμένο μέλος του αρμοδίου οργάνου να το λαμβάνει ο συνεντευξιαζόμενος και σε γραπτό κείμενο και ανάλογα με την πολυπλοκότητα να του δίνεται και κάποιος χρόνος να σκεφτεί Το σενάριο διαμορφώνεται βάσει των προβλεπομένων από το νόμο κριτηρίων σε συνδυασμό με τα πρόσθετα κριτήρια που θα αποφασισθούν από το αρμόδιο για τη συνέντευξη όργανο (π.χ. ηγεσία, παρακίνηση κ.λπ.). Αναλόγως του πλήθους των κριτηρίων που θα εμπεριέχονται στο σενάριο θα γίνει ο καταμερισμός των μορίων.

2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (Υποθετικό σενάριο)-Παράδειγμα 2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (Υποθετικό σενάριο)-Παράδειγμα

4. ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Α. ΔΙΑΡΚΕΙΑ 4. ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Α. ΔΙΑΡΚΕΙΑ Η διάρκεια της συνέντευξης των υποψηφίων προσδιορίζεταιβάσει της σχετικής ΥΑ ανά επίπεδο θέσης ευθύνης ως εξής: α) τριάντα (30΄) λεπτά έως μία (1) ώρα για θέσεις προϊσταμένων επιπέδου γενικής διεύθυνσης, β) τριάντα (30΄) έως σαράντα πέντε (45΄) λεπτά για θέσεις προϊσταμένων επιπέδου διεύθυνσης και γ) τριάντα (30΄) λεπτά για θέσεις προϊσταμένων επιπέδου τμήματος.

Β.ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Διαμόρφωση ενός ευπρεπούς χώρου αναμονής Ορισμός υπευθύνου για την υποδοχή/ενημέρωση/συνοδεία των υποψηφίων Αυστηρή τήρηση ωρολογίου προγράμματος συνεντεύξεων με επαρκή χρόνο ανάμεσα στις συνεντεύξεις για τυχόν διαβούλευση των μελών Διαμόρφωση χώρου διεξαγωγής των συνεντεύξεων Το κλίμα της συνέντευξης πρέπει να είναι άνετο και φιλικό, με όλες τις απαιτούμενες διευκολύνσεις (π.χ. νερό) , αλλά και όσο τυπικό χρειάζεται για τη διαφύλαξη του κύρους της διαδικασίας. Εισαγωγικές συστάσεις από τα μέλη της Επιτροπής Να οικοδομηθεί από τα μέλη του αρμοδίου οργάνου μια στάση ουδετερότητας προς τον υποψήφιο - συνεντευξιαζόμενο Τήρηση του διαγράμματος ερωτήσεων που έχει αποφασιστεί Εύλογος χρόνος για την προετοιμασία του υποψηφίου (ιδίως του Β’ σκέλους) Να αφήνεται ο υποψήφιος να ολοκληρώσει τις σκέψεις του χωρίς διακοπή

Γ.ΡΟΛΟI ΜΕΛΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Πρόεδρος: Κάνει την εισαγωγή και εποπτεύει: Καλωσορίζει τον/την υποψήφιο/α και ευγενικά του/της λέει να καθίσει Εξηγεί σύντομα την διαδικασία Ελέγχει τη ροή της συνέντευξης Κλείνει τη διαδικασία: Ενημερώνει για τα επόμενα βήματα της διαδικασίας επιλογής Ευχαριστεί τον/την υποψήφιο/α Μέλη Κάθε μέλος απευθύνει τις ερωτήσεις στον/στην υποψήφιο/α βάσει της συμφωνημένης σειράς Διευκρινιστικές ερωτήσεις γίνονται από το μέλος που διερευνά το συγκεκριμένο πεδίο Όλα τα μέλη κρατούν σημειώσεις στο ειδικό έντυπο αξιολόγησης

5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η συνολική μοριοδότηση της συνέντευξης ανέρχεται στα 1000 μόρια. Κάθε ενότητα της δομημένης συνέντευξης μοριοδοτείται κατ’ ανώτατο με 500 μόρια. Η σχετική μοριοδότηση διαμορφώνεται με βάση το πλήθος των κριτηρίων που θα αξιολογηθούν, σύμφωνα με την εκ των προτέρων συνεννόηση των μελών του αρμοδίου Συμβουλίου για τη συνέντευξη, στα πλαίσια της ανάλυσης εργασίας και διαμόρφωσης των ερωτήσεων.

5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ οι επικοινωνιακές δεξιότητες, Σε κάθε περίπτωση (ανεξαρτήτως θεματικής ενότητας) προβλέπεται από το νόμο ότι για τη μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη : οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η ικανότητα διαχείρισης χρόνου, τα χαρακτηριστικά ηγεσίας ιδίως υπό συνθήκες πίεσης, η ικανότητα συντονισμού ομάδων εργασίας και η δημιουργικότητα του υποψηφίου.

5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Πρώτη Θεματική Ενότητα: Μπορούν να διατυπωθούν από μία ερώτηση για κάθε αξιολογούμενη γνώση ή δεξιότητα (π.χ. γνώση αντικειμένου του φορέα – υπηρεσιών, ηγετικές δεξιότητες, συντονισμός, στρατηγική αντίληψη κ.λπ.) ή να γίνουν ερωτήσεις συνδυαστικές (οι οποίες αποσκοπούν τόσο στην ανίχνευση γνώσεων, όσο και στην εφαρμογή συγκεκριμένων δεξιοτήτων). Τονίζεται ότι ανά προκηρυσσόμενη θέση ο τρόπος εξέτασης (αξιολογούμενα κριτήρια –γνώσεις και δεξιότητες-, πλήθος ερωτήσεων, σειρά ερωτήσεων ) καθώς και αξιολόγησης (βαθμολογική κλίμακα) πρέπει να είναι ο ίδιος για κάθε υποψήφιο. Υποθετικό σενάριο: Βαθμολογούνται υποχρεωτικά τα προβλεπόμενα εκ του νόμου κριτήρια, ενώ, εφόσον έχουν συμφωνηθεί πρόσθετα κριτήρια, το όργανο προβαίνει σε σχετική κατανομή των μορίων ανά κριτήριο – δεξιότητα, σύμφωνα με τη βαρύτητα αυτού για την εκάστοτε προκηρυσσόμενη θέση.

Συμπεράσματα Μελετώντας τα συστήματα επιλογής Προϊσταμένων που θεσμοθετήθηκαν τα τελευταία είκοσι και πλέον έτη έστω και αν συχνά εφαρμόστηκαν μόνο οι μεταβατικές τους διατάξεις και μάλιστα σε όχι ιδιαίτερα ευρύ πεδίο δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι συχνά ο νομοθέτης προώθησε αρκετά σημαντικές για την εποχή τους αλλαγές τόσο όσον αφορά στα κριτήρια και στις προϋποθέσεις όσο και στη διαδικασία επιλογής Ακόμη όμως και στις περιπτώσεις συστημάτων που κατά κύριο λόγο βασίζονται σε αντικειμενικά κριτήρια η επιλογή αυτών καθώς και η βαρύτητα τους στη συνολική μοριοδότηση των υποψηφίων αποτυπώνουν διαφορετικές αξίες και επιδιώξεις με αποτέλεσμα ενώ είναι κοινώς αποδεκτή η αντικειμενικότητα τους συχνά να αμφισβητείται ο αξιοκρατικός χαρακτήρας τους Συγκρίνοντας τη μοριοδότηση κάποιων κριτηρίων του Ν3528/07 ,3839/10 και 4369/16 μέσω τριών παραδειγμάτων υποψηφίων μπορεί κανείς να ανιχνεύσει τις διαφοροποιήσεις στις επιλογές του εκάστοτε νομοθέτη χωρίς σε καμιά περίπτωση να αμφισβητείται η δυνατότητα προσδιορισμού του προφίλ αυτών που θα καταλάβουν τις θέσεις ευθύνης μέσω των επιμέρους διατάξεων κάθε νόμου και στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης για τη δημόσια διοίκηση και τη στελέχωση της με σεβασμό όμως πάντα στις αρχές της ελευθερίας ανάπτυξης της προσωπικότητας και της ισότητας

Από τα ανωτέρω παραδείγματα μπορεί κανείς να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα και να εκφράσει τόσο θετικές όσο και αρνητικές κρίσεις. Όμως το ζητούμενο για μια αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση ,ιδίως στην παρούσα φάση,( μετά από αρκετά έτη μη διεξαγωγής διαδικασιών επιλογής) δεν είναι η υιοθέτηση του ιδανικού και αποδεκτού από όλους συστήματος επιλογής, στόχος μάλλον ανέφικτος. Αυτό που πρέπει να κατακτηθεί από το ελληνικό πολιτικό και διοικητικό σύστημα είναι η πλήρης εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου χωρίς τον κίνδυνο μιας πλήρους ανατροπής πριν καν να ολοκληρωθεί η πρώτη εφαρμογή του ,όπως συνέβη αρκετές φορές στο παρελθόν. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να διασφαλισθεί η συνέχεια της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και συνακόλουθα η εμπιστοσύνη της κοινωνίας προς αυτή αλλά και να εμπεδωθεί στα στελέχη που καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης το αναγκαίο αίσθημα ασφάλειας που θα τους επιτρέψει να αποδώσουν στο έργο τους χωρίς να αναιρείται η αυτονόητη υποχρέωση τους για λογοδοσία και εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος