Άννα Τσιμπουκλή, Ph.D. Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕ.Θ.Ε.Α

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Advertisements

Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 11: Ποιοτική αξιολόγηση μελετών Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΕΡΕΥΝΕΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ: Α) ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΕΤΟΣ Β) ΧΡΗΣΗ ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΜΥΝΑ N. Apostolidis Ph.D.. ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΠΑΙΚΤΗ n αλτική ικανότητα n ταχύτητα - εκρηκτικότητα n φυσική κατάσταση n επικοινωνία.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
ΔΟΜΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Τμημα προσχολικησ αγωγησ και εκπαιδευσησ Διδασκουσα: ΡΗΓΑ ΑΣΗΜΙΝΑ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΚΑΨΙΜΟ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΟΙΚΕΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Για να γίνει το γεύμα σας πιο ισορροπημένο...
ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΗ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ.
Νοσηλευτική Φροντίδα σε παθήσεις Θυρεοειδή
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενούς που υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Νοσηλευτική φροντίδα τραυματία
Μανομενίδης Γεώργιος Νοσηλευτής PhD
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που βιώνουν Απώλεια, Θρήνο και Θάνατο
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ΚΛΕΙΣΑΡΧΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (MEdu, Phd) ΕΔΙΠ.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
Αθανασάκου-Ανδρούτσου Σοφία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

  Εκπαίδευση επαγγελματιών ψυχικής υγείας στην αντιμετώπιση της τοξικοεξάρτησης: όρια και δυνατότητες Άννα Τσιμπουκλή, Ph.D. Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕ.Θ.Ε.Α 10ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Επανένταξη και την Πολιτική για τα Ναρκωτικά: Θεραπεία και Πρόληψη της Τοξικοεξάρτησης στην Ενωμένη Ευρώπη: Διαφορετικότητα και Ισότητα

Εισαγωγή Η εκπαίδευση στους οργανισμούς αντιμετώπισης της τοξικοεξάρτησης συχνά θεωρείται πολυτέλεια Aποτελεί ωστόσο εργαλείο προς όφελος του οργανισμού και του εργαζόμενου. Συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της θεραπείας Συμβάλει στην αύξηση της ικανοποίησης από τον εργασιακό χώρο Στο ηθικό του προσωπικού Βοηθάει στη συγκράτηση του προσωπικού σε ένα χώρο με υψηλά ποσοστά διαρροής Μειώνει τους κινδύνους της επαγγελματικής εξουθένωσης.

Η μάθηση στη Θ.Κ. και στον οργανισμό Η μάθηση για τα μέλη και το προσωπικό συμβαίνει όταν και οι δυο ανταποκρίνονται στις ανάγκες που προκύπτουν στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον εντοπίζοντας λάθη τα οποία μπορούν να διορθώσουν’. (Argyris & Schon, 1978).

Μάθηση και Αλλαγή Η αλλαγή για τα μέλη αποτελεί κύριο στόχο των θεραπευτικών κοινοτήτων μέσω της θεραπείας και της εκπαίδευσης. Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό. Σε επίπεδο συστήματος η αλλαγή συμβαίνει συνειδητά ή ασυνείδητα Η αλλαγή μπορεί να είναι μικρή ή μεγάλη (π.χ. επαναπροσδιορισμός αξιών) Φόβος, άγχος και αντίσταση συνοδεύουν την αλλαγή (φυσικό μέρος της διεργασίας της μάθησης)

Προκλήσεις για την εκπαίδευση στην αντιμετώπιση της τοξικοεξάρτησης Πεδίο συγκρουόμενων συμφερόντων και δυνάμεων εξουσίας. Η κουλτούρα (θ.π., οργανισμός, εξωτερικό περιβάλλον) θέτει όρια στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Σημαντικές διαφορές από σύστημα σε σύστημα. Σύγχυση όρων εκπαίδευση-κατάρτιση. Διαφορετικές προσδοκίες ηγεσίας-στελεχών-εκπαιδευτών. Παραδοσιακοί οργανισμοί – οργανισμοί μάθησης

Ερωτήσεις για την εκπαίδευση -ποιος πρέπει να εκπαιδευτεί -τι πρέπει να μάθει -που πρέπει να εκπαιδευτεί -πότε είναι ο κατάλληλος χρόνος; -πώς θα εκπαιδευτεί. -γιατί χρειάζεται εκπαίδευση;

Αναποτελεσματική εκπαίδευση Δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες Με λάθος μέθοδο Προκύπτει ανάγκη επανεκπαίδευσης Θυμωμένο προσωπικό 30% των δεξιοτήτων χάνεται εάν δεν εφαρμοστούν σε 1 εβδομάδα 80% χάνεται εάν δεν βρει εφαρμογή σε τρεις μήνες Υπάρχουν ομοιότητες με τη θεραπεία;

Αποτελεσματική εκπαίδευση Όταν ο οργανισμός λειτουργεί ως περιβάλλον μάθησης για τα μέλη και το προσωπικό Προσφέρει συνεχώς μαθησιακές ευκαιρίες. Η μάθηση είναι μέσο για την επίτευξη των στόχων Δημιουργεί περιβάλλον ασφάλειας στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να μιλήσουν ανοιχτά και να πάρουν ρίσκα. Οι εντάσεις θεωρούνται πηγή ενέργειας και ανανέωσης. (Kerka 1995) Υιοθετούνται νέοι και ανοιχτοί τρόποι σκέψης, Οι άνθρωποι μαθαίνουν συνεχώς να βλέπουν το όλον ενιαίο (Senge 1990: 3)

Αποτελεσματική εκπαίδευση Ο οργανισμός διευκολύνει τη μάθηση για όλα τα μέλη του και συνεχώς αλλάζει (Pedler et. al. 1991: 1) Το προσωπικό εμπλέκεται συνολικά σε μια διεργασία συνεργατικής αλλαγής με βάση τις κοινές αξίες ή αρχές. (Watkins and Marsick 1992: 118) Έμφαση στην προσωπική ανάπτυξη Συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων Δημιουργία ομάδων εργασίας για βελτίωση της ποιότητας της εργασίας (Macy & Izumi, 1993) Αναλογίες με τη θ.κ. ως περιβάλλον κοινωνικής μάθησης στη διαδικασία αλλαγής.

Η «κρυφή» ατζέντα της εκπαίδευσης Η δημιουργία ταυτότητας Συμμόρφωση στους στόχους του οργανισμού Η υπόσχεση της ‘οικογένειας’ Η υπόσχεση της ανταμοιβής Η αποδοχή της διαφορετικότητας Η αίσθηση της ‘ιδιοκτησίας’ (Garrick, 1998΄) Αναλογίες στη θεραπεία;

Κίνδυνοι Η εκπαίδευση γίνεται φορέας συγκεκριμένου τύπου γνώσης Η εκπαίδευση εξυπηρετεί την ένταξη στην ομάδα Η εκπαίδευση εξυπηρετεί τη διεκπεραίωση των εργασιών Βαθύτερο επίπεδο γνώσης είναι αδύνατον να επιτευχθεί (Baudrillard, 1993).

Προοπτικές - Η ανθρωπιστική προσέγγιση. Έμφαση στην ενδυνάμωση των επαγγελματιών στην αντιμετώπιση της τοξικοεξάρτησης. Ο εκπαιδευτής διευκολύνει να αξιολογήσουν θετικά τις γνώσεις και δεξιότητες που ήδη έχουν. Το μαθησιακό περιβάλλον είναι συνεργατικό, μη-ανταγωνιστικό. Η μάθηση δίνει πληροφορίες και δεξιότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν στη δουλειά τους (MacDonald & Patterson, 1991). Αξιοποίηση των εργασιακών εμπειριών μέσα από ομαδικές ασκήσεις, μελέτες περίπτωσης κλπ. Διερεύνηση των στάσεων, αξιών και απόψεων

Οι εκπαιδευόμενοι είναι υπεύθυνοι Η μάθηση είναι ατομική διεργασία Ο εκπαιδευτής μπορεί να ενθαρρύνει τους εκπαιδευόμενους να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη διάρκεια της μαθησιακής διεργασίας Ο εκπαιδευτής μπορεί να αξιολογήσει τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων και να τις ενσωματώσει στη μαθησιακή διεργασία Μετά την αρχική αξιολόγηση χρειάζεται συνεχής ανατροφοδότηση.

Ο ρόλος του εκπαιδευτή Ενίσχυση της αυτονομίας του εκπαιδευόμενου Ο εκπαιδευτής είναι επίσης εκπαιδευόμενος Περιβάλλον που επιτρέπει την έκφραση των ιδεών και των συναισθημάτων Αυτό-αξιολόγηση και εποπτεία Αξιοποίηση της διαισθητικής πλευράς η οποία αφορά τα συναισθήματα και τις απόψεις του εκπαιδευτή για τις μαθησιακές καταστάσεις και τα μοντέλα. Η διαισθητική πλευρά του εκπαιδευτή ονομάζεται «σιωπηρή γνώση» την οποία είναι δύσκολο να μετρήσουμε ή να αξιολογήσουμε επηρεάζει όμως σημαντικά την ανθρώπινη συμπεριφορά. Προτεραιότητα η προσωπική ανάπτυξη του εκπαιδευόμενου. Αναλογίες με θεραπευτή;

Σημεία-κλειδιά για την εκπαίδευση Να γνωρίζει τι κυρίαρχες αξίες κάθε συστήματος και τα «ταμπού» Έμφαση στη βιωματική εμπειρία Κατανόηση του ρόλου της ηγετικής ομάδας Ρόλος εκπαιδευόμενου – ρόλος επαγγελματικός: Συμφωνία ή σύγκρουση; Αρχή από την ηγεσία ή από τη βάση; Δυνατότητα εφαρμογής των όσων έμαθαν;

Ερωτήματα για τον εκπαιδευτή Μπορεί η εκπαίδευση να αποτελέσει μέσο ανάπτυξης και αλλαγής για τα άτομα και τους οργανισμούς. Ποιες αντιστάσεις θα προκαλέσει η διεργασία της αλλαγής στα άτομα και στους οργανισμούς; Πως μπορεί ο εκπαιδευτής να κερδίσει την εμπιστοσύνη των εκπαιδευόμενων; Μπορεί ο εκπαιδευτής να διευκολύνει την αλλαγή; Μπορεί ο εκπαιδευτής να αποφύγει την στείρα και μηχανιστική ‘αναπαραγωγή’; Αναλογίες στα ερωτήματα του θεραπευτή;

Εκπαίδευση στην αντιμετώπιση της τοξικοεξάρτησης: Επιρροές Διαφορετικά μοντέλα θεραπείας –διαφορετικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση (Commission of the European Communities, 1994). Οι διαφορετικές θεραπευτικές προσεγγίσεις και οι συνεχείς συγκρούσεις για την αποτελεσματικότητα κάθε μοντέλου έχουν επηρεάσει τη δομή και το περιεχόμενο των προγραμμάτων εκπαίδευσης αλλά και την ταυτότητα των επαγγελματιών του χώρου. Η αντίληψη που επικρατεί κατά περιόδους για το πρόβλημα της εξάρτησης και τον εξαρτημένο (π..χ. εγκληματίας, ασθενής, ανήθικος κλπ.). Η παρουσία επαγγελματιών από διαφορετικούς χώρους (νοσηλευτική, κοινωνική εργασία, ψυχολογία, ψυχιατρική, ιατρική κλπ) με διαφορετική βασική εκπαίδευση και κουλτούρα (Kennard, 1983).

Προτάσεις Η εκπαίδευση μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στην κατανόηση της αιτιολογίας της εξάρτησης, των στάσεων των ίδιων των επαγγελματιών, των διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων και δυνατοτήτων θεραπείας και επομένως να λειτουργήσει προς όφελος του εξαρτημένου. Καλύτερη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας με επαρκή εκπαιδευτικά προγράμματα που δίνουν έμφαση στη θεωρία, στη βιωματική εκπαίδευση και στην έρευνα. Έμφαση στην ανάπτυξη διεπιστημονικών προγραμμάτων (Roche, 1998).