Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σελ: Η Ρωμαϊκή ειρήνη Τσιλιμίγκρας Γιάννης Ιστορικός.
Advertisements

Ελληνο – Περσικοί Πόλεμοι
Η λειτουργία του πολιτεύματος
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Η Οθωμανική αυτοκρατορία
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΥΘΟΙ & ΘΡΥΛΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Οι θρησκευτικές αντιθέσεις συνεχίζονται στις αρχές του 17 ου αι. Ο Τριακονταετής Πόλεμος, το αποκορύφωμα των θρησκευτικών συγκρούσεων, πήρε πανευρωπαϊκό.
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
25 ΜΑΡΤΙΟΥ Η 25η Μαρτίου είναι μέρα αργίας
Ελεονώρα Χασάνη Αναστασία Τσαχιρίδη Β3β 2012
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Αρχή ρωμαϊκής κατάκτησης: 2 ος αι. π.Χ. Ολοκλήρωση: 31 π.Χ., υποταγή πτολεμαϊκής Αιγύπτου. Εκρωμαϊσμός ιδιωτικού δικαίου: τέλη 2 ου –αρχές 3 ου μ.Χ. αι.
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
4.6 Η ραγδαία προέλαση των Οθωμανών η ραγδαία προέλασή τους
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Ιατρού Χρήστος Μερκούρης Βασίλης Μιχαλάκης Γιώργος.
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
7. Οικονομία και κοινωνία στη Δυτική Ευρώπη
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Η πτώση του Βυζαντίου.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
4. Οι Οθωμανοί, 17ος και 18ος αι..
3ο Μάθημα Οι Οθωμανοί, 14-15ος αι.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
TO ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το Αστικό Φαινόμενο. Πριν το 900 Πόλεις Επισκοπικές πόλεις με Οχυρωμένες πόλεις θρησκευτικό χαρακτήρα γύρω από ένα πύργο. και όχι οικονομικό. Αμυντικός.
Οι Οθωμανοί και η ραγδαία προέλασή τους
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου.
Η εκστρατεία και το έργο του
TO ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Το δίκτυο των σιδηροδρόμων
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ Μαθήτριες: Καλλιόπη Βασάλου, Μαρίνα Κορέτα, Αναστασία Νικόλα, Μαρινόη Βιτουλαδίτη.
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης

Την εποχή της μεγαλύτερή της ακμής, τον 16ο αι Την εποχή της μεγαλύτερή της ακμής, τον 16ο αι., η ΟΑ εκτεινόταν πάνω σε τρεις ηπείρους. Εξουσίαζε δεκάδες λαούς διαφορετικών θρησκευτικών πεποιθήσεων και πολιτιστικών χαρακτηριστικών Αυτοί αποτελούσαν τον 16ο αι. περίπου 50 εκατ.

O σουλτάνος είναι ο ανώτατος άρχοντας, όμως η εξουσία του περιορίζεται από την Σαρία (Ιερό νόμο του Ισλάμ) Η Σαρία δεν είναι απλά θρησκευτικός νόμος, αλλά ρυθμίζει λεπτομερώς όλες τις πτυχές της ζωής στην ΟΑ Ο Σουλτάνος δεν μπορούσε ουσιαστικά να νομοθετήσει – δεν άλλαζε ο Ιερός Νόμος (από τον Θεό) Εξέδιδε όμως διατάγματα (κανόνες)

Ο Σουλτάνος είχε όμως απόλυτη διοικητική εξουσία, καθώς ο στρατός και ο διοικητικός μηχανισμός αποτελούνταν σχεδόν αποκλειστικά από σκλάβους Η χρήση σκλάβων ήταν συνηθισμένη στον μουσουλμανικό κόσμο. Απόκτηση σκλάβων μέσω πολέμου, σκλαβοπάζαρου και παιδομαζώματος Η ΟΑ ουσιαστικά διοικείται από π. χριστιανούς σκλάβους – Δουλικός οργανισμός, γνωστός ως Κυβερνητικός Θεσμός Μοναδικό σύστημα που σταδιακά τελειοποιείται

Στρατολόγηση και εκπαίδευση σκλάβων Κατατάσσονται ανάλογα με εμφάνιση και ικανότητες Το 90% μεταφέρεται στην Μ. Ασία για εκπαίδευση. Μετά επιστρέφουν Κων/πολη για να καταταγούν σε στρατ. Σώμα Το υπόλοιπο 10% εκπαιδευόταν στο Παλάτι ώστε να επανδρώσει αργότερα τα ανώτατα κλιμάκια της ΟΑ. Μετά την αποφοίτησή τους αρχικά στις επαρχίες- μετά εξέλιξη – Πολλοί έγιναν βεζίρηδες

Ένοπλες δυνάμεις και διοικητικός μηχανισμός Φεουδαρχικό ιππικό (σπαχήδες) - Γη ως αποζημίωση Τακτικός στρατός – αποτελούνταν εξ ολοκλήρου από σκλαβους Γενίτσαροι

Οι ελεύθεροι Μουσουλμάνοι δεν συμμετέχουν στην διοίκηση και στον στρατό, εκτός από τους σπαχήδες Όσοι ήθελαν εξ αυτών υπηρετούσαν ως δάσκαλοι, νομομαθείς, θεολόγοι, δικαστές, ουλεμάδες-μουφτήδες Αυτοί αποτελούσαν τον Μουσουλμανικό Θεσμό Το σώμα που συνέδεε τον Μουσουλμανικό και τον Κυβερνητικό Θεσμό ήταν το Διβάνιο, το οποίο ήταν κάτι αντίστοιχο ενός υπουργικού συμβουλίου