Υπεύθυνοι Εργαστηριακού Μαθήματος:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση ΛΙΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ Γ.Ν.ΠΑΤΡΩΝ.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
ΥΠΟΞΑΙΜΙΑ  Φυσιολογική PaO 2 στα άτομα ετών σε καθιστή θέση: 104,2 - (ηλικία x 0,27)mmHg 
Λάμπρος Π. Γκουτζάνης Στοματικός και Γναθοπροσωπικός Χειρουργός ΚΑΡΔΙΟΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ Βασική Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση σύμφωνα με τις τελευταίες.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΟΡΙΣΜΟΣ: ΕΓΚΑΥΜΑΤΟΣ – ΕΓΚΑΥΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Κλινικές και πειραματικές μελέτες πραγματοποιούνται για να απλοποιήσουν
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Αρχική Εκτίμηση και Αντιμετώπιση Πολυτραυματία
Μαθηματικα στην κουζινα
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Το θέμα «έφηβοι και διατροφή» τέθηκε από τους μαθητές του προγράμματος προκειμένου να διαπιστωθεί η σημασία και ο ρόλος της διατροφής στη ζωή και την καθημερινότητα.
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Οι μαθήτριες του Β2: Παρουσιάζουν το πρότζεκτ με θέμα: Μακρή Θεοδώρα
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ - ΜΕΘ
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση ΠΑΤΡΑ 2018
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
European Resuscitation Council Ενηλίκων ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (BLS)
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Τηλεόραση και Παιδί!!!.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνοι Εργαστηριακού Μαθήματος: Nικολαϊδου Βασιλική Μαρία Νοσηλεύτρια ΠΕ, MSc, ΜΕΘ ΠΚΧ «Ωνάσειο» Κ.Κ Ντελή Χαρά Νοσηλεύτρια ΠΕ, MSc, PhD(c),MΕΘ ΑΓΛΑΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩOΓΟΝΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑ:ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:ΜΑΤΖΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΘΗΝΑ 2017

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ο όρος καρδιοαναπνευστική ανακοπή αναφέρεται στην ξαφνική και απρόβλεπτη ανεπάρκεια της κυκλοφορίας ή της αναπνοής ή και των δύο, που οδηγεί σε ανεπαρκή παροχή οξυγονωμένου αίματος στα ζωτικά όργανα Εξειδικευμένη Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση(Advanced Life Support-ALS): είναι η υποστήριξη των ζωτικών λειτουργιών, η οποία επιτυγχάνεται με εξειδικευμένες μεθόδους από εξειδικευμένο προσωπικό. Τα αίτια καρδιοαναπνευστικής ανακοπής στα παιδιά είναι συνήθως αναπνευστικής αιτιολογίας (καλύτερη έκβαση) Τα αίτια καρδιοαναπνευστικής ανακοπής στους ενήλικες είναι συνήθως καρδιακής αιτιολογίας (χειρότερη έκβαση) Η εφαρμογή Β-ΚΑΡΠΑ είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και την τελική έκβαση Από μελέτες φαίνεται ότι η παροχή Β-ΚΑΡΠΑ μπορεί να οδηγήσει σε επιβίωση >60% G.D. Perkins et al./ Rescutation 95 (2015) 81-99

ΑΙΤΙΑ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ: Τα αίτια με σειρά συχνότητας είναι: Κακώσεις (τροχαία, εγκαύματα, δηλητηριάσεις, πνευμοθώρακας) Εισρόφηση ξένου σώματος Εισπνοή τοξικών ουσιών Λοιμώξεις (επιγλωττίτιδα, λαρυγγίτιδα, βρογχιολίτιδα, άσθμα, πνευμονία) Παρατεταμένοι σπασμοί Αυξημένη ενδοκράνια πίεση Νευρομυικά προβλήματα Η ασφυξία μπορεί να αποτελέσει την πιο συχνή αιτία καρδιακής ανακοπής κατά τη γέννηση

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ: ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΑΚΟΠΗ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΥΓΡΩΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΥΓΡΩΝ ΣΠΑΣΜΟΙ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΝΔΟΚΡΑΝΙΑ ΠΙΕΣΗ ΞΕΝΟ ΣΩΜΑ ΑΣΘΜΑ ΛΑΡΥΓΓΙΤΙΔΑ ΣΗΨΗ ΑΝΑΦΥΛΑΞΙΑ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΕΜΕΤΟΣ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ:

ΑΝΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ : ΑΝΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ : ΑΝΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ :

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ: Αυξημένος κατά λεπτό αερισμός ανά Kg λόγω αυξημένης κατανάλωσης οξυγόνου => αύξηση της αναπνευστικής συχνότητας Αυξημένο έργο αναπνοής λόγω: Αυξημένων αντιστάσεων αεραγωγών Μειωμένης πνευμονικής ευενδότητας Αυξημένης ενδοκοιλιακής πίεσης Περιορισμένες αναπνευστικές εφεδρείες (μειωμένη λειτουργική υπολειπόμενη χωρητικότητα (FRC) ιδιαίτερα σε παιδιά μικρότερα των 6 ετών. Το αυξημένο έργο αναπνοής, η μεγάλη αναπνευστική συχνότητα και οι περιορισμένες αναπνευστικές εφεδρείες είναι δυνατόν να οδηγήσουν γρηγορότερα από τον ενήλικα τον παιδιατρικό ασθενή σε κόπωση αναπνευστικών μυών και αναπνευστική ανεπάρκεια.

ΒΑΣΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ: ΕΚΤΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΕΝΤΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ

ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ-5 ΑΝΑΠΝΟΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΦΥΓΜΟΥ 15 ΘΩΡΑΚΙΚΕΣ ΣΥΜΠΙΕΣΕΙΣ-2 ΕΜΦΥΣΗΣΕΙΣ ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 1 ΛΕΠΤΟ ΚΑΡΠΑ ΣΤΟ 112

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΑΙΔΟΥ: Η αλληλουχία που ακολουθείται σε ξαφνική κατάρρευση ενός παιδιού είναι: ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (DANGER) ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΕ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ (RESPONSE) ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ (AIRWAY) ΑΝΑΠΝΟΗ (BREATHING) ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ (CIRCULATION)

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (S.A.F.E.) Shout for help Κλήση για βοήθεια (166) Approach with care Πλησίασε με προσοχή Free from danger Έλεγξε για δυνητικούς κινδύνους Evaluate ABC Ακολούθησε τον αλγόριθμο ΑΒC

ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Ελέγχουμε και διασφαλίζουμε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για εμάς, το θύμα και τους γύρω μας Ελέγχουμε για την ύπαρξη επικίνδυνων παραγόντων κοντά στο σημείο ατυχήματος όπως αυτοκίνητα, μηχανές, διαρροή ρεύματος και νερού καθώς και διάφορες εστίες φωτιάς Επεμβαίνουμε μόνο αν κρίνεται ασφαλές

ΕΡΕΘΙΣΜΟΣ: Ο ερεθισμός περιλαμβάνει λεκτικά και απτικά ερεθίσματα Η ανταπόκριση στα βρέφη και τα μικρά παιδιά περιλαμβάνει ήχους, κλάμα, άνοιγμα βλεφάρων, κίνηση ως ανταπόκριση στην φωνή ή το ερέθισμα του διασώστη. Βλέπω Ακούω Αισθάνομαι

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ: Εάν το παιδί ανταποκριθεί: Αφήνουμε το παιδί με ασφάλεια στη θέση που το βρήκαμε (εάν δεν κινδυνεύει) Ελέγχουμε την κατάσταση του και καλούμε βοήθεια Επανελέγχουμε την κλινική του κατάσταση συχνά Εάν το παιδί δεν ανταποκρίνεται στα ερεθίσματα: Καλούμε βοήθεια άμεσα Γυρίζουμε το παιδί με ασφάλεια σε ύπτια θέση Ελευθερώνουμε τους αεραγωγούς με κατάλληλο χειρισμό

Α-ΑΙRWAY:ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ Ένας αποφραγμένος αεραγωγός μπορεί να είναι το πρωτογενές πρόβλημα και η ανάταξη της απόφραξης να οδηγήσει σε πλήρη ανάνηψη. Αρκετά συχνά η απόφραξη του αεραγωγού οφείλεται στην απόφραξη του φάρυγγα λόγω πτώσης της γλώσσας. Εάν το παιδί έχει αναπνευστική δυσχέρεια αλλά διατηρεί την συνείδηση του τότε η μεταφορά του στο νοσοκομείο θα πρέπει να είναι άμεση. Η προσπάθεια για να ανοίξουν οι ανώτεροι αεροφόροι οδοί είναι με το χειρισμό υπερέκτασης της κεφαλής και ανύψωσης της κάτω γνάθου. Οι επιθυμητές διαβαθμίσεις της έκτασης είναι: ουδέτερη θέση στα βρέφη και θέση όσφρησης στα παιδιά (ελαφρά έκταση-προβολή κεφαλής όπως όταν μυρίζει κανείς ένα λουλούδι). Σε περίπτωση υποψίας τραύματος του αυχένα, εφαρμόζεται ο χειρισμός ανάσπασης της κάτω γνάθου. Αυτός ο χειρισμός επιτυγχάνεται τοποθετώντας δύο ή τρία δάχτυλα κάτω από τις γωνίες της κάτω γνάθου και σηκώνοντας την γνάθο προς τα επάνω

ΕΛΕΓΧΟΣ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΕΡΑΓΩΓΩΝ: ΒΛΕΠΩ για θωρακικές και/ή κοιλιακές κινήσεις ΑΚΟΥΩ για ήχους αναπνοής ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ για φύσημα αναπνοής (κίνηση αέρα)

Β-ΒREATHING:ΑΝΑΠΝΟΗ Εάν οι τεχνικές διάνοιξης των αεραγωγών δεν έχουν αποτελέσματα μέσα σε 10 δευτερόλεπτα θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η αναζωογόνηση με εμφύσηση εκπνεόμενου αέρα του διασώστη στους πνεύμονες του θύματος. «Πέντε αρχικές αναπνοές αναζωογόνησης θα πρέπει να δοθούν με διάρκεια εμφύσησης 1-1,5 δευτερόλεπτο» Ο διασώστης παίρνει βαθιά εισπνοή και σφραγίζει με το στόμα το στόμα του θύματος(σε παιδί), ή μαζί τη μύτη και το στόμα(σε μικρό βρέφος). Αν χρησιμοποιεί μόνο το στόμα για την τεχνητή αναπνοή, τότε η μύτη θα πρέπει να κρατηθεί κλειστή με τον αντίχειρα και τον δείκτη του χεριού που κρατάει το κεφάλι σε έκταση

Β-ΒREATHING:ΑΝΑΠΝΟΗ Εάν ο θώρακας δεν ανεβαίνει τότε ο αεραγωγός δεν είναι ανοιχτός. Η συνήθης αιτία είναι η αποτυχία διάνοιξης των αεραγωγών. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κανείς είναι να επαναλάβει το χειρισμό έκτασης της κεφαλής-ανύψωσης της κάτω γνάθου και να ξαναπροσπαθήσει. Εάν η προσπάθεια αυτή δεν καρποφορήσει θα πρέπει να δοκιμαστεί η τεχνική ανάσπασης της κάτω γνάθου. Αποτυχία των παραπάνω ενεργειών δημιουργούν σοβαρή υποψία ότι πιθανό ξένο σώμα προκαλεί απόφραξη των αεραγωγών και θα πρέπει να αναληφθούν οι κατάλληλες ενέργειες για την απομάκρυνση του.

C-CIRCULATION:ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ H ανεπάρκεια της κυκλοφορίας αναγνωρίζεται από την έλλειψη κεντρικού σφυγμού για χρονικό διάστημα έως το πολύ 10 δευτερόλεπτων από την απουσία σφυγμού σε ανεπαρκή ρυθμό, ή από την έλλειψη άλλων σημείων ενδεικτικών παρουσίας της κυκλοφορίας, όπως είναι η μη έναρξη αναπνοής ή βήχα σε ανταπόκριση στις αναπνοές του διασώστη και η απουσία αυθόρμητης κινητικότητας. Στα παιδιά όπως και στους ενήλικες η καρωτιδική αρτηρία ενδείκνυται για ψηλάφηση. Στα νεογνά ενδείκνυται η βραχιόνιος αρτηρία ή η μηριαία αρτηρία για ψηλάφηση.

C-COMPRESSIONS: ΘΩΡΑΚΙΚΕΣ ΣΥΜΠΙΕΣΕΙΣ Εάν ένα παιδί δεν ανταποκρίνεται και δεν αναπνέει ξεκινάμε 30 θωρακικές συμπιέσεις και δίνουμε 2 εμφυσήσεις Η τεχνική των θωρακικών συμπιέσεων έχει ως στόχο την ροή αίματος στα κύρια ζωτικά σημεία και θα πρέπει να ελαχιστοποιούνται οι παύσεις. Το βάθος και ο ρυθμός τον συμπιέσεων αποτελούν τα κύρια σημεία της τεχνικής: Push Fast: Βάσει νέων κατευθυντήριων οδηγιών ο ρυθμός θωρακικών συμπιέσεων είναι 100 με μέγιστο 120 ανά δευτερόλεπτο. Έχει αποδειχθεί ότι αυξάνοντας τον ρυθμό μειώνεται το βάθος των συμπιέσεων. Push Hard: Το βάθος των συμπιέσεων θα πρέπει να φτάνει στο ένα τρίτο του ύψους του θώρακα που αντιστοιχεί στα 4 cm στα νεογνά και στα παιδιά τα 5 cm. Μετά από κάθε συμπίεση θα πρέπει να γίνεται πλήρης ανόρθωση του θώρακα για να επαναπληρώνεται η καρδιά με αίμα

ΘΕΣΗ ΘΩΡΑΚΙΚΩΝ ΣΥΜΠΙΕΣΕΩΝ: ΒΡΕΦΗ: Οι θωρακικές συμπιέσεις στα βρέφη πραγματοποιούνται με την τεχνική εναγκαλισμού με τα χέρια ή με την μέθοδο με τα δυο δάχτυλα, χρησιμοποιώντας το άλλο χέρι για να διατηρήσει τη θέση των ανοιχτών αεραγωγών. ΠΑΙΔΙΑ: Οι θωρακικές συμπιέσεις στα παιδιά πραγματοποιούνται με την τοποθέτηση της παλάμης του ενός χεριού στο κατώτερο ένα τρίτο του στερνού, σε απόσταση ενός δακτύλου πάνω από τη γωνία ένωσης των πλευρών.

ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ: Η κλήση εξειδικευμένης βοήθειας είναι ζωτικής σημασίας. Σύντομη και περιεκτική περιγραφή Ονοματεπώνυμο Τόπος Ηλικία-φύλο Συνθήκες Κλινική κατάσταση Οι κλινικές ενδείξεις για ενεργοποίηση του ΕΚΑΒ πριν την έναρξη της ΚΑΡΠΑ από ένα μοναχικό διασώστη περιλαμβάνουν: Μαρτυρία ξαφνικής κατάρρευσης χωρίς φανερή προηγηθείσα νοσηρότητα Μαρτυρία ξαφνικής κατάρρευσης σε παιδί με γνωστή καρδιακή πάθηση και απουσία διαγνωσμένης ή πιθανολογούμενης αναπνευστικής ή κυκλοφορικής αιτίας ανακοπής

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ: Αρχικά 5 εμφυσήσεις Έλεγχος ανταπόκρισης (10 sec) 15 θωρακικές συμπιέσεις/2 εμφυσήσεις

ΘΕΣΗ ΑΝΑΝΗΨΗΣ: Δεν έχει αναδειχθεί κάποια ειδική θέση ανάνηψης για τα παιδιά. Γενικά το παιδί θα πρέπει να τοποθετείται σε σταθερή, πλάγια θέση, που θα εξασφαλίζει : την βατότητα των αεραγωγών με ελεύθερη εκροή υγρών από την στοματική κοιλότητα, τη δυνατότητα παρακολούθησης των ζωτικών σημείων και εύκολης παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης τη διασφάλιση της ακινητοποίησης της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης και την αποφυγή άσκησης πίεσης σε ευάλωτα σημεία

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΒΑΣΙΚΗΣ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ:

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΝΙΓΜΟΝΗΣ

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ