Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Advertisements

Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
el greco (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος)
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
H εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Η Γέννηση του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
«Δευτερα Παρουσια» Μεταξύ των δύο μεγάλων νωπογραφιών της Καπέλλα Σιξτίνα, του θόλου και της «Δευτέρας Παρουσίας», υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
Έργα κρητών ζωγράφων της Αναγέννησης
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Από τον μαθητή της Α’τάξης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Αλέξανδρο Τρόντζο. Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννίκης Γεώργιος, Θεολόγος 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
 ΕΡΓΑΣΙΑ α ΕΡΓΑΣΙΑ α  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α  ΕΡΓΑΣΙΑ β ΕΡΓΑΣΙΑ β  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β  ΕΡΓΑΣΙΑ γ ΕΡΓΑΣΙΑ γ.
Ονόματα της Θεοτόκου Σχολικό έτος: Μάθημα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδάσκων: Πέτσας Νικόλαος Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Καραδούκας Κωνσταντίνος,
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Οι Βρεφοκρατούσες και οι Γαλακτοτροφούσες
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Ναοί στην περιοχή που ζω
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Τζιότο και Ραφαήλ Δικαίος Κερκουλας.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική

Ο χαρακτήρας της βυζαντινής ζωγραφικής  Δεν είναι τέχνη διακοσμητική  Σκοπός = να εκφράσει την πίστη των χριστιανών  Να αισθητοποιήσει τις αλήθειες της πίστης μας  Να ανεβάσει τον άνθρωπο από τα επίγεια στα ουράνια, από τον υλικό στον πνευματικό κόσμο (δύο διαστάσεις – χρυσό φόντο – σώματα λιπόσαρκα – πρόσωπα «κατενώπιον»)  Να διδάξει τις αλήθειες της πίστης μας  Να υπομνηματίσει (= σχολιάσει) τους ύμνους και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας

Αντιπαραβολη φυσικηΣ μορφησ, γελοιογραφιασ και εικονασ Γελοιογραφική απεικόνιση (τονίζονται τα ψεγάδια) Φυσική μορφή του ανθρώπου Αγιογραφική απόδοση (αφαιρούνται τα ψεγάδια, δοξάζεται η μορφή)

Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου Παλαιά Διαθήκη Αγία Τριάδα Καινή Διαθήκη Θεϊκό χρώμα Ραβδί Σύμβολο εξουσίας Υψωμένο δεξί χέρι, φαίνεται σαν να ρωτά Θεϊκή εντολή Υπηρέτρια Βλέπει με δέος τον άγγελο

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

El Greco, Ο Ευαγγελισμός Rubens, Ο Ευαγγελισμός Δυτική ζωγραφική

Matteis, Ο Ευαγγελισμός Salvador Dali, Ο Ευαγγελισμός Ο κρίνος, σύμβολο της αγνότητας. Απαντάται μόνο στις εικόνες της Δυτικής Εκκλησίας

Leonardo da vinci Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Vincent Price, Ο Ευαγγελισμός (1964) Έργο κινέζου ζωγράφου

Διαφορές Βυζαντινής και Δυτικής ζωγραφικής Βυζαντινή ζωγραφική Μοναδικός τρόπος παράστασης της ανθρώπινης μορφής Επικρατεί η ανωνυμία Δυτική ζωγραφική Διακοσμητικός ο ρόλος της Μικρή σημασία μέσα στο ναό Επώνυμα ζωγραφικά έργα, από μεγάλους καλλιτέχνες

Παναγία Βρεφοκρατούσα – Γλυκοφιλούσα Ωμοφόριο  Συμβολίζει την προστατευτική φροντίδα της Παναγίας για το Βρέφος, για τον άνθρωπο και τον κόσμο ολόκληρο Όταν η Παναγία κρατάει το ωμοφόριό της απλωμένο πάνω από τους ανθρώπους , τότε είναι οι εικόνες της αγίας «Σκέπης». Παναγία Βρεφοκρατούσα – Γλυκοφιλούσα

Η Παναγία Οδηγήτρια 16ος αι. Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ Στην εικόνα της Οδηγήτριας η Θεοτόκος κρατά με το αριστερό της χέρι τον Ιησού, ενώ ταυτόχρονα απλώνει το δεξί της χέρι, δείχνοντας το Θείο Βρέφος. Η Παναγία είναι δηλαδή η Οδηγήτρια, αυτή που οδηγεί τους ανθρώπους στο Χριστό. Η Παναγία Οδηγήτρια 16ος αι. Βυζαντινό Μουσείο Μυτιλήνης