Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Advertisements

Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Σχεδίαση Αλγορίθμων - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - Εξάμηνο 4ο1 Ωμή Βία Είναι μία άμεση προσέγγιση που βασίζεται στην εκφώνηση του προβλήματος και τους ορισμούς.
Φροντίς Παιδείας Πόροι – Ποιότητα - Καινοτομίες. Γιώργος Ψαχαρόπουλος Outline Ποιοι είναι οι πόροι; Πως μετράται η ποιότητα; Καινοτομίες.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Information Extraction.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
1  Η μελέτη της μεθόδου παραγωγής διευκολύνεται σημαντικά με τη χρήση διαγραμμάτων στα οποία φαίνονται τα διάφορα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας 
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Γλώσσα R! R language Μερικά παραδείγματα 1.Γράφοντας το «ν παραγοντικό», n! Fact
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Μεθοδολογία ανάπτυξης ενός Λ.Π.Σ Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αξιολόγηση & Ανάλυση Επενδυτικών Αποφάσεων Διδάσκων: Καθηγητής Π.Ε. Πετράκης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Η διάδραση ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή.
Διάλεξη 3 η (2014– 15) Θεωρητικά Μοντέλα Ανάπτυξης Καινοτομίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Δεύτερο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά. Άσκηση στα αριθμητικά συστήματα Δίνεται ο αριθμός: χ 10 = σε δεκαδική αναπαράσταση. Α. Να μετατραπεί σε δυαδική.
N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΙΚΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ (PLCs).
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θεωρία Γραφημάτων Ενότητα 9 Μετασχηματισμοί Υπολογιστικών Προβλημάτων
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης
Tο υλικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Η προσέγγιση της ορθολογικής επιλογής
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 14/10/2015.
HTML.
Η έννοια του προβλήματος
Σχεδίαση Λογισμικού Διδάσκων: Κων/νος Κώτης (BSc, PhD)
Προδιαγνωστική Μελέτη και Μελέτη Σκοπιμότητας
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Εφαρμογή 1: Μια πρώτη, μινιμαλιστική ιστοσελίδα
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – Α’ Τάξη ΓΕ.Λ
Διάλεξη 3: Αλγεβρα Boole - Ασκήσεις Δρ Κώστας Χαϊκάλης
Σερφάροντας σοφά Πρόγραμμα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο Τάξη Α’
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Λειτουργία Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τρίτη διάλεξη
JAVA Basics Εβδομάδα Νο. 1.
Εργασία 5 Μάθημα 795.Πρακτική Άσκηση, ΔΔΜ (α)
Σύστημα Εισροών - Εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα
Οι γεωμετρικές πρόοδοι στην οργάνωση αθλητικών αγώνων:Ανάπτυξη εφαρμογής στη γλώσσα προγραμματισμού C. Σχολείο:Π.Σ.Π.Θ. Μαθητές: Τσαπκίνης Χρήστος Ευάγγελος.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ* & ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΙΔΟΥ**
ΦΙΛΙΑ ΤΟΥ Α2 2014/15.
ΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΣΤΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΤΖΙΑΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΨΟΥΡΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Τεχνολογία Αισθητήρων & Μηχατρονική
Γιώσα Σμαρώ Μελλίδου Κατερίνα Παπαδήμου Ελένη
Математичка логика Основни појмови, дефиниција исказа, основне логичке операције над исказима.
...things we need to know Σύναψη είναι η λειτουργική σύνδεση μεταξύ των νευρώνων -συναπτικό κενό (synaptic cleft), Οι νευρώνες μεταδίδουν σήματα, λαμβάνουν.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Ενότητα Γ7.1γ (Εισαγωγή στους Αλγορίθμους )
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαχείριση προβλημάτων στη σχολική τάξη.
Βάσεις Δεδομένων 18/1/2019 Ενότητα Γ6.3β (Δημιουργία και Αποθήκευση Βάσης Δεδομένων και Πίνακα. Καθορισμός Πεδίων του Πίνακα, Τύπων Δεδομένων και Ιδιότητες.
Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού
A simple production function # Inputs # Outputs
Εργαστήριο Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
Εισαγωγή στη δημιουργία ιστοσελίδων Διδάσκων:
Ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ τι είναι, πως λειτουργούν, ποιος είναι ο σκοπός τους Αύγουστος 2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ Κεφάλαιο 2: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος 2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων 2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου

2.1 Τι είναι αλγόριθμος (1/4) Ορισμός: Αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος. Ο αλγόριθμος περιγράφει τη λύση ενός προβλήματος με τη μορφή οδηγιών-βημάτων (εντολών) Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. (π.χ, μια συνταγή, η συναρμολόγηση μιας μηχανής)

2.1 Τι είναι αλγόριθμος (2/4) Κριτήρια Αλγορίθμων: Κάθε αλγόριθμος πρέπει να πληροί τα ακόλουθα κριτήρια: Είσοδος (Input) Έξοδος (Output) Καθοριστικότητα (Definitness) Περατότητα (Finiteness) Αποτελεσματικότητα (Effectiveness)

2.1 Τι είναι αλγόριθμος (3/4) Είσοδος (input): Καμία, μία ή περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται ως είσοδοι στον αλγόριθμο. Έξοδος (output): Ο αλγόριθμος πρέπει να δημιουργεί τουλάχιστον μία τιμή δεδομένων ως αποτέλεσμα προς το χρήστη ή προς έναν άλλο αλγόριθμο. Καθοριστικότητα (definiteness): Κάθε εντολή πρέπει να καθορίζεται χωρίς καμία αμφιβολία για τον τρόπο εκτέλεσής της.

2.1 Τι είναι αλγόριθμος (4/4) Περατότητα (finiteness): Ο αλγόριθμος να τελειώνει μετά από πεπερασμένα βήματα εκτέλεσης των εντολών του. Αποτελεσματικότητα (effectiveness): Κάθε μεμονωμένη εντολή του αλγορίθμου να είναι απλή (ώστε να μπορεί να εκτελεστεί επακριβώς και σε πεπερασμένο μήκος χρόνου).

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων (1/5) Ελεύθερο κείμενο (free text): Ο πιο απλός τρόπος περιγραφής Ανεπεξέργαστος και αδόμητο ς τρόπος περιγραφής αλγορίθμου. Μπορεί να οδηγήσει σε ασάφειες παραβιάζοντας την αποτελεσματικότητα. Διαγραμματικές τεχνικές (diagramming techniques): Γραφική αναπαράσταση του αλγορίθμους (με χρήση σχημάτων, βέλη κτλ) Πιο γνωστή μορφή τα Διαγράμματα Ροής (Flow Charts).

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων (2/5) Φυσική Γλώσσα(natural language): Περιγραφή με χρήση κειμένου Επίσης ανεπεξέργαστος και αδόμητο ς τρόπος περιγραφής αλγορίθμου. Μπορεί να οδηγήσει σε ασάφειες παραβιάζοντας την καθοριστικότητα. Κωδικοποίηση (coding): Περιγραφή σε ψευδογλώσσα ή σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού.

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων (3/5) Διάγραμμα Ροής: αποτελείται από ένα σύνολο γεωμετρικών σχημάτων, όπου το καθένα δηλώνει μία συγκεκριμένη ενέργεια ή λειτουργία. Τα γεωμετρικά σχήματα ενώνονται μεταξύ τους με βέλη, που δηλώνουν τη σειρά εκτέλεσης των ενεργειών αυτών

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων (4/5) Έλλειψη: δηλώνει την αρχή και το τέλος του κάθε αλγορίθμου Ρόμβος: δηλώνει μία ερώτηση με δύο ή περισσότερες εξόδους για απάντηση

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων (5/5) Ορθογώνιο: δηλώνει την εκτέλεση μίας ή περισσότερων πράξεων Πλάγιο παραλληλόγραμμο: δηλώνει είσοδο ή έξοδο στοιχείων

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (1/24) Δομή Ακολουθίας: Η πιο απλή αλγοριθμική δομή Οι εντολές ακολουθούν (σειριακά) η μία την άλλη Χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση απλών προβλημάτων Η σειρά των εντολών είναι καθορισμένη (π.χ. συνταγή)

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (2/24) Δομή Ακολουθίας (παράδειγμα): Πρόσθεση αριθμών

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (3/24) Δομή Επιλογής: Χρησιμοποιείται όταν πρέπει να παρθεί μια απόφαση από τον αλγόριθμο (ερώτηση που ξεκινά με «Αν») Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας συνθήκης που μπορεί να έχει δύο τιμές (Αληθής ή Ψευδής) Ακολουθεί η απόφαση εκτέλεσης κάποιας ενέργειας με βάση την τιμή της λογικής αυτής συνθήκης.

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (4/24) Δομή Επιλογής (παράδειγμα): Απόλυτη τιμή

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (5/24) Δομή Επιλογής (παράδειγμα): Σύγκριση αριθμών

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (6/24) Δομή Πολλαπλής Επιλογής: Χρησιμοποιείται όταν οι πιθανές επιλογές μιας απόφασης είναι περισσότερες από δύο. Περιλαμβάνει τον έλεγχο διαδοχικών συνθηκών που μπορεί κάθε μία μπορεί να έχει δύο τιμές (Αληθής ή Ψευδής) Ακολουθεί η απόφαση εκτέλεσης μόνο μίας ενέργειας από όλες τις δυνατές.

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (7/24) Δομή Πολλαπλής Επιλογής (παράδειγμα): Ανάθεση γραμμάτων σε αριθμούς

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (8/24) Εμφωλευμένη Δομή Επιλογής: Χρησιμοποιείται όταν η απόφαση από μια δομή επιλογής οδηγεί σε μια νέα δομή επιλογής. Περιλαμβάνει τον έλεγχο διαδοχικών συνθηκών που μπορεί κάθε μία μπορεί να έχει δύο τιμές (Αληθής ή Ψευδής)

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (9/24) Εμφωλευμένη Δομή Επιλογής (παράδειγμα): Χαρακτηρισμός ατόμων

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (10/24) Λογικές Συνθήκες στη δομή επιλογής: Η αποτίμηση των λογικών συνθηκών βασίζεται στην Άλγεβρα Boole (άλγεβρα της λογικής) Υπάρχουν μόνο 2 στοιχεία (Αληθής/Ψευδής, Ναι/Όχι, 0/1) Ορίζονται 3 λογικές πράξεις: ΚΑΙ (σύζευξη), Ή (διάζευξη), ΟΧΙ (άρνηση) Προτεραιότητα λογικών πράξεων: ΟΧΙ ΚΑΙ Ή Οι 3 πράξεις συνδυάζονται για να εκφράσουν πιο πολύπλοκες συνθήκες

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (11/24) Λογικές Συνθήκες στη δομή επιλογής: Πίνακας Αληθείας Λογικών Πράξεων

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (12/24) Δομή Επανάληψης: Χρησιμοποιείται όταν μια ακολουθία εντολών πρέπει να εφαρμοσθεί σε ένα σύνολο περιπτώσεων που έχουν κάτι κοινό. Η ακολουθία εντολών εκτελείται επαναληπτικά. Η εκτέλεση των εντολών επαναλαμβάνεται : Όσο μια συνθήκη παραμένει αληθής (Όσο…επανάλαβε) Μέχρι μια συνθήκη να γίνει αληθής (Επανάλαβε…μέχρις ότου) Για ένα συγκεκριμένο αριθμό επαναλήψεων (Για…από…μέχρι)

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (13/24) Δομή Επανάληψης: Όσο <συνθήκη> επανάλαβε εκτέλεση των εντολών επαναλαμβάνεται όσο η λογική συνθήκη <συνθήκη> παραμένει αληθής

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (14/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Εκτύπωση αριθμών από 1 έως 100

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (15/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Επαναληπτική είσοδος στοιχείων

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (16/24) Δομή Επανάληψης: Αρχή_επανάληψης … μέχρις_ότου <συνθήκη> Η εκτέλεση των εντολών επαναλαμβάνεται μέχρις ότου η λογική συνθήκη <συνθήκη> γίνει αληθής Αρχή_επανάληψης εντολές Μέχρις_ότου συνθήκη

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (17/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Εκτύπωση θετικών αριθμών

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (18/24) Δομή Επανάληψης: Για <μετρητής> από <αρχική_τιμή> μέχρι <τελική_τιμή> Ο <μετρητής> ξεκινά από την <αρχική_τιμή> και αυξάνεται κατά ένα σε κάθε κύκλο της επανάληψης. Η εκτέλεση των εντολών επαναλαμβάνεται μέχρις ότου ο <μετρητής> λάβει την <τελική_τιμή> Για μετρητής από αρχική_τιμή μέχρι τελική_τιμή εντολές Τέλος_επανάληψης

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (19/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Υπολογισμός αθροίσματος

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (18/24) Δομή Επανάληψης: Για <μετρητής> από <αρχική_τιμή> μέχρι <τελική_τιμή> με βήμα <βήμα> Η λειτουργία και η λογική είναι όπως και στη Για…από…μέχρι. Η διαφορά είναι ότι σε κάθε κύκλο της επανάληψης ο <μετρητής> μεταβάλλεται κατά <βήμα> Το <βήμα> μπορεί να λάβει και αρνητικές τιμές Για μετρητής από αρχική_τιμή μέχρι τελική_τιμή με βήμα εντολές Τέλος_επανάληψης

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (20/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Υπολογισμός αθροίσματος άρτιων από 1 ως 100

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (21/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα Είναι στην πραγματικότητα ο τρόπος με τον οποίο εκτελεί ο Η/Υ πολλαπλασιασμό χρησιμοποιώντας 2 βασικές και απλούστερες ενέργειες: Πρόσθεση Ολίσθηση

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (22/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (23/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα

2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου (24/24) Δομή Επανάληψης (παράδειγμα): Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα

Σημειώσεις Δυαδικός Πολλαπλασιασμός με πρόσθεση και ολίσθηση Οι δυαδικοί αριθμοί έχουν ως ψηφία μόνο το 0 και 1 101101102 = 18210 (0*1 + 1*2 + 1*4 + 0*8 + 1*16 + 1*32 + 0*64 +1*128) Στο δυαδικό σύστημα αν ένας αριθμός ολισθήσει: Αριστερά: Πολλαπλασιάζεται επί 2 11012 = 1310  110102= 2610 Δεξιά: Διαιρείται (ακέραια) με το 2 101112 = 2310  10112 = 1110 Για να πολλαπλασιαστεί ένα δυαδικός αριθμός με μια δύναμη του 2 (2, 4, 8, 16 κτλ)αρκεί να ολισθήσει τόσες θέσεις προς τα αριστερά όσος είναι ο εκθέτης της δύναμης 11012 * 1002 (= 13*4 = 13*22 συνεπώς ολίσθηση 2 θέσεις αριστερά) = 1101002 = 5210 (δηλ. όπως όταν στο δεκαδικό πολ/με με το 1010, προσθέτουμε μηδενικά στα δεξιά)

Σημειώσεις Δυαδικός Πολλαπλασιασμός με πρόσθεση και ολίσθηση Κάθε πολλαπλασιασμός στο δυαδικό σύστημα μπορεί να αναλυθεί σε άθροισμα πολλαπλασιασμών με δυνάμεις του 2 1011012 * 100112 = 45*19 = 45 * (1 + 2 + 16) = 45 * (20 + 21 + 24) = 45 * 20 + 45 * 21 + 45 * 24 = 1011012 * 12 + 1011012 * 102 + 1011012 * 100002 = 101012 + 10110102 + 10110100002 = 4510 + 9010 + 72010 = 85510 = 11010101112 Έτσι ο πολλαπλασιασμός υλοποιείται στη CPU μόνο με κυκλώματα πρόσθεσης και ολίσθησης που είναι σχετικά απλά.

Σημειώσεις 101101 (=45) x 10011 (=19) 101101 (=45) 101101 (=90) 000000 Δυαδικός Πολλαπλασιασμός με πρόσθεση και ολίσθηση Στην πραγματικότητα ο δυαδικός πολλαπλασιασμός δε διαφέρει και τόσο από τον δεκαδικό που μαθαίνουμε στο σχολείο. 101101 (=45) x 10011 (=19) 101101 (=45) 101101 (=90) 000000 +101101 (=720) 1101010111 (=855)