Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΧΙ 60% ΝΑΙ 40% Επισκέψεις του παιδιού (0-6) στο οδοντιατρείο Μέσος όρος ηλικίας κατά την πρώτη επίσκεψη τα 3,5 έτη.
Advertisements

Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΚΩΚΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ STRESS – Μάθημα 7ο Άσκηση και διαχείριση του stress 1.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 11: Ποιοτική αξιολόγηση μελετών Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΠΤΗΝΟ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ Για τον ποιοτικό προσδιορισμό του ρυπαντικού φορτίου οργανικής προέλευσης χρησιμοποιούνται.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Δίκαιο Ανταγωνισμού και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ ( άρθρο 1 ν.3959/2011) Ιωάννης Κόκκορης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου – Queen Mary Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
«Η επιτραπέζια ελιά ως λειτουργικό προϊόν- Μια νέα προσέγγιση»
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΝΟΥΚΛΕΙΝΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΛΙΠΙΔΙΩΝ Βιβλιογραφία: [1]
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Τι μπορούμε να υποθέσουμε
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
«Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον»
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Εισαγωγή στην Γνωστική Ψυχολογία
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Ιζηματογενή πετρώματα
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει τη γλώσσα, είναι να καταφέρει να ξεχωρίζει τους λεκτικούς ήχους, να μάθει να συνδυάζει τους ήχους σε λέξεις, να μάθει το νόημα των λέξεων, να καταφέρει να συνδυάσει τις λέξεις σε περίπλοκες προτάσεις. Αυτό το εξαιρετικά δύσκολο έργο, τα περισσότερα παιδιά το καταφέρνουν μέχρι τον 6ο χρόνο της ηλικίας τους.

Φωνήματα Τα παιδιά φαίνεται να μπορούν εκ γενετής να διακρίνουν τους ήχους που αντιστοιχούν στα φωνήματα όλων των γλωσσών. Η ικανότητα αυτή χάνεται περίπου στον 1ο χρόνο. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν διακρίνουν ήχους που δεν αντιστοιχούν σε διαφορετικά φωνήματα της δικής τους γλώσσας (Eimas, 1985). Αυτή η απώλεια της αρχικής τους ικανότητας φαίνεται να είναι λειτουργική διότι αφορά σε πληροφορίες που δεν απαντώνται στη μητρική γλώσσα του παιδιού. Οι γραμματικοί κανόνες συνδυασμού φωνημάτων αποκτώνται έως τα 4 έτη. Μέχρι τότε τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις με λάθος αλληλουχίες φωνημάτων.

Λέξεις-Έννοιες Τα παιδιά ενός έτους φαίνεται ότι διαθέτουν ήδη κάποιες έννοιες, πριν αρχίσουν να χρησιμοποιούν λέξεις. Το λεξιλόγιο των παιδιών μέχρι 1.5 έτους ανέρχεται σε 25 λέξεις περίπου και αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες εννοιών (ανθρώπους, αντικείμενα, παιχνίδια, φαγητό). Σε αυτό το στάδιο, και μέχρι τα 2.5 χρόνια, τα παιδιά υπεργενικεύουν το νόημα των λέξεων που χρησιμοποιούν, για να καλύψουν την αναντιστοιχία ανάμεσα στον διαθέσιμο αριθμό λέξεων και εννοιών (παρέκταση). Το λεξιλόγιο των παιδιών αναπτύσσεται ραγδαία στα επόμενα χρόνια. Σε ηλικία 6 ετών τα παιδιά γνωρίζουν περίπου 15.000 λέξεις (περίπου 10 λέξεις/ημέρα).

Προτάσεις Ανάμεσα στον 1ο και 3ο χρόνο της ζωής, τα παιδιά αρχίζουν να συνδυάζουν τις λέξεις σε προτάσεις με νόημα. Στην αρχή τα παιδιά επικοινωνούν «τηλεγραφικές» προτάσεις αποτελούμενες από κύριες λέξεις, παραλείποντας γραμματικές λέξεις (άρθρα, προθέσεις, ρηματικές καταλήξεις κλπ). Οι προτάσεις αυτές αναπτύσσονται σταδιακά σε σύνθετες και ολοκληρωμένες φράσεις, ακολουθώντας τους κανόνες του συντακτικού. Η εξέλιξη της προτασιακής χρήσης της γλώσσας είναι ίδια σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως πολιτισμικών και γλωσσικών διαφορών.

Πώς μαθαίνουμε να μιλάμε; Υπάρχουν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στο πρόβλημα της εκμάθησης της γλώσσας. Η πρώτη προσέγγιση δίνει έμφαση στις διεργασίες μάθησης που συντελούνται, και στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος. Η δεύτερη προσέγγιση υποστηρίζει ότι το μεγάλο τμήμα της εκμάθησης της γλώσσας είναι γενετικά καθορισμένο. Φαίνεται ότι και οι δύο παράγοντες (μάθηση/γενετική προδιάθεση) συντελούν στην εκμάθηση της γλώσσας. Το σημείο τριβής που υπάρχει ακόμη στην Ψυχολογία, έχει να κάνει με το βαθμό στον οποίο η γλώσσα εξαρτάται από τους δύο αυτούς παράγοντες.

τι μαθαίνουν τα παιδιά, και Μάθηση Οι θεωρίες μάθησης για την απόκτηση της γλώσσας χωρίζονται σε δύο διαφορετικές υποκατηγορίες σε σχέση με το: τι μαθαίνουν τα παιδιά, και πώς το μαθαίνουν. Η πρώτη θεωρία προσδίδει ιδιαίτερο βάρος στη μίμηση και την εξαρτημένη μάθηση. Η δεύτερη θεωρία επικεντρώνεται στην μάθηση γλωσσικών κανόνων μέσω μιας διαδικασίας «ελέγχου υποθέσεων».

Μίμηση/εξαρτημένη μάθηση Σύμφωνα με αυτή την άποψη, τα παιδιά μιμούνται τους μεγάλους που μιλούν. Ο γονιός δείχνει ένα αντικείμενο και λέει τη λέξη «γάλα». Το παιδί, μιμείται τον ήχο του γονιού. Το πρόβλημα με αυτή την άποψη είναι ότι δεν μπορεί να ερμηνεύσει τη χρήση προτάσεων που τα παιδιά δεν έχουν ακούσει ποτέ στη ζωή τους. Μία απάντηση ίσως είναι ότι οι γονείς ανταμοίβουν τα παιδιά όταν χρησιμοποιούν σωστές προτάσεις, και έτσι μαθαίνουν τους κανόνες του συντακτικού. Το πρόβλημα με αυτή την άποψη είναι ότι οι γονείς θα πρέπει να ενισχύουν όλες τις προτάσεις του παιδιού. Αυτό όμως που συμβαίνει είναι ότι οι γονείς δεν διορθώνουν τη σύνταξη των παιδιών όταν μπορούν να καταλάβουν το νόημα της φράσης.

Συντακτικό και έλεγχος υποθέσεων Η θεωρία του ελέγχου υποθέσεων υποστηρίζει ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν απλά κάποιες αντιστοιχίες ήχων/λέξεων/εννοιών, αλλά μαθαίνουν γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Τα παιδιά δημιουργούν «υποθέσεις» κανόνων, τους ελέγχουν και εάν είναι σωστοί τους χρησιμοποιούν. Οι υποθέσεις που δημιουργούν τα παιδιά σχετίζονται με λειτουργικούς κανόνες της γλώσσας όπως: καταλήξεις λέξεων που δηλώνουν αλλαγή χρόνου, νοήματος, κλπ., σειρά λέξεων, αποφυγή γραμματικών εξαιρέσεων, κλπ. Η θεωρία του ελέγχου υποθέσεων εξηγεί με επιτυχία το πώς τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν προτάσεις που δεν έχουν ξανακούσει.

Γενετικοί παράγοντες Εάν δεν υπήρχε κάποιου είδους γενετική προδιάθεση/γνώση της γλώσσας, τότε ίσως θα έπρεπε η γλωσσική ανάπτυξη να διαφέρει από πολιτισμό σε πολιτισμό και να έχει τέτοια ποικιλία διαμόρφωσης όση και το περιβάλλον του οργανισμού. Τα στοιχεία που συνηγορούν υπέρ της γενετικής προδιάθεσης του ανθρώπου για τη γλώσσα είναι: Ο πλούτος της εγγενούς γνώσης για τη γλώσσα Η ύπαρξη κρίσιμων περιόδων στην ανάπτυξη της γλώσσας και Η απουσία του γλωσσικού μας συστήματος σε άλλα είδη του ζωικού βασιλείου.

Πλούτος εγγενούς γνώσης Τα στάδια γλωσσικής ανάπτυξης είναι τα ίδια για τα παιδιά όλου του κόσμου. Ωστόσο, οι ευκαιρίες που έχουν τα παιδιά να μάθουν τη γλώσσα από τους μεγάλους, ποικίλλουν ανάλογα με το πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον. Έχει βρεθεί (Feldman et al,1978) ότι κωφά παιδιά που δεν έμαθαν από νωρίς τη νοηματική γλώσσα, παρόλα αυτά ανέπτυξαν μία ιδιότυπη μορφή νοηματικής γλώσσας (ιδιόσημο). Το εντυπωσιακό εύρημα ήταν ότι οι διεργασίες ανάπτυξης αυτής της ιδιότυπης γλώσσας είναι ίδιες με την φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη. Επίσης η γλώσσες αυτές έχουν τα ίδια γλωσσικά επίπεδα με την φυσιολογική γλώσσα (λέξεις/προτάσεις κλπ.).

Κρίσιμες περίοδοι Αν δεν παρουσιαστούν τα κατάλληλα γλωσσικά ερεθίσματα μέχρι κάποια ηλικία, ο άνθρωπος δε φαίνεται να μπορεί να αποκτήσει τη γλωσσική ικανότητα. 1. Απόκτηση φωνημάτων ξένης γλώσσας 2. Κρίσιμες περίοδοι για εκμάθηση συντακτικού (κωφά παιδιά που μαθαίνουν νοηματική γλώσσα νωρίς, είναι καλύτερα στη χρήση του συντακτικού από εκείνα που μαθαίνουν αργότερα) 3. Στέρηση γλωσσικών ερεθισμάτων (Genie)

Κρίσιμες περίοδοι Genie

Γλώσσα στα ζώα Παρότι κάποια ζώα (χιμπαντζήδες) μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν ένα λεξιλόγιο, φαίνεται ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην ανθρώπινη γλώσσα και τη νοηματική γλώσσα των πιθήκων. Παραγωγικότητα γλώσσας περιορισμένη Έλλειψη επιπέδων (κάθε χειρονομία/σύμβολο, έχει νόημα) Συντακτικό (έλλειψη αλλαγής σειράς λέξεων για αλλαγή νοήματος πρότασης) Διαφορετική ταχύτητα μάθησης γλώσσας Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις που χιμπαντζήδες μαθαίνουν εντυπωσιακό λεξιλόγιο.