Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Τεχνολογικού Λυκείου Κεφ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Advertisements

Διαδικαστικά Ενδιάμεση εξέταση (Midterm)
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Λογισμικό Διάλεξη 5 η.
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Λειτουργικά Συστήματα
Λειτουργικά Συστήματα
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Λειτουργικά συστήματα
Λειτουργικά Περιβάλλοντα Ι.Ε.Κ. Ξυνή Θεσσαλονίκη.
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Μια παρουσίαση από τον Άνθη Ιωάννη
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή 5 ο Κεφάλαιο.
ΗΜΥ 313: Τεχνολογία Λειτουργικών Συστημάτων Διδάσκων: Χρίστος Παναγιώτου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ι. Σερρών Το εκπαιδευτικό υλικό που ακολουθεί αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου «Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης.
Το Λογισμικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Υπολογιστικό Σύστημα Λογισμικό (Software) Λογισμικό Εφαρμογών Λογισμικό Συστήματος Λειτουργικό Σύστημα Ειδικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Προγραμματισμός κινητών συσκευών Ενότητα 1 : Εισαγωγικές έννοιες Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ Αρχιτεκτονική Υπολογιστών.
ΠΥΡΙΤΙΟ Το πυρίτιο (Si) έχει ατομικό αριθμό 14. Είναι ένα μεταλλοειδές που ανήκει στην ομάδα IV A (14) του περιοδικού πίνακα μαζί με τον Άνθρακα, το Γερμάνιο,
29/10/20071 Το Εσωτερικό του Υπολογιστή Αθανασόπουλος Νικόλαος.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Προγραμματισμός Α.Δ. – Ανάλυση Εργασίας.
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
Εισαγωγικό Μάθημα Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
Πληροφορική 2 Λειτουργικά Συστήματα 1. Λογισμικό Υπολογιστών 2 Υπολογιστής ΥλικόΛογισμικό Λειτουργικό Σύστημα Προγράμματα Εφαρμογών.
Click to edit Master text styles Ευρετήρια & Πίνακες Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ Ευρετήρια & Πίνακες Υπεύθυνος Μαθήματος: Αλεξόπουλος Σεραφείμ Τμήμα: 4.
Αρχεία - Φάκελοι Αρχείο ονομάζουμε μια οργανωμένη συλλογή από δεδομένα, που είναι αποθηκευμένα σε κάποιο μέσο αποθήκευσης του υπολογιστή. Τα βασικά χαρακτηριστικά.
IBM PC 5150 με Intel 8088 στα 4,77MHz, μνήμη RAM 16KB (επεκτάσιμη στα 256KB), μονόχρωμη οθόνη με πράσινα γράμματα, DOS 1.0. Η Αshton Tate λανσάρει την.
Linux ROCs - Performance
Μέσα στο κουτί του υπολογιστή… Μητρική Πλακέτα ΚΜΕ Μνήμη RAM 22/10/2009.
[1] Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι υπολογιστικό σύστημα και να απαριθμήσουμε τα στρώματά του. Να ορίσουμε τι είναι τα δεδομένα εισόδου, τι είναι το πρόγραμμα.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Queuing Systems Εισαγωγή
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Κατανεμημένα Συστήματα
Ειδικά θέματα σε κινητά και ασύρματα δίκτυα
Tο υλικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Alt Ctrl Delete. Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ και ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΜΝΗΜΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Η Μετάβαση από το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην ανάπτυξη Υπηρεσιών
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Δημιουργία Διεργασιών
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
H/Y Υλικό Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογών. H/Y Υλικό Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογών.
Κεφάλαιο 5 Κατηγορίες υπολογιστικών συστημάτων
Τα βασικά μέρη του Η/Υ.
Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Ι
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
ΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΣΤΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΤΖΙΑΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΨΟΥΡΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Διδακτική αξιοποίηση Διαδικτυακών περιβαλλόντων
Εισαγωγή στους Η/Υ και στο περιβάλλον της Compaq Visual Fortran
Ι. Ιστορία της Πληροφορικής – Κυβερνητικής
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Εισήγηση 5ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Λογισμικό Λειτουργικό σύστημα Λογισμικό συστήματος
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Τεχνολογικού Λυκείου Κεφ Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Τεχνολογικού Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λογισμικό συστήματος Υπολογιστικό σύστημα Υλικό Λογισμικό Λογισμικό εφαρμογών Λογισμικό συστήματος Λειτουργικό σύστημα Ειδικά εργαλεία Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Βασικές Ερωτήσεις Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός Προγράμματος Εφαρμογής και ενός Λειτουργικού Συστήματος; Πρόγραμμα Εφαρμογής: Καλύπτει κάποια συγκεκριμένη ανάγκη – επιλύει ένα πρόβλημα Λειτουργικό συστήματος: Διευθύνει / διαχειρίζεται τον υπολογιστή σε χαμηλό/βασικό επίπεδο Παρέχει τα εργαλεία και το περιβάλλον ανάπτυξης και εκτέλεσης λογισμικών εφαρμογών συχνά αλληλεπιδρά απευθείας με το υλικό

Η.Υ. , Λειτουργικό Σύστημα, Εφαρμογές και Χρήστης ÐÑÏÃ Εφαρμογές Λειτουργικό Εφαρμογές Η.Υ. Υλικό Χρήστης Σύστημα Χρήστης

Λειτουργικό Σύστημα Το ΛΣ παίζει το ρόλο του «κυβερνήτη» του υπολογιστή Λαμβάνει τα αιτήματα των χρηστών Τα αναλύει σε επιμέρους λειτουργίες Σχεδιάζει με ποιο τρόπο θα κάνει τη βέλτιστη χρήση του υλικού για την ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων Παρακολουθεί την εκτέλεση των απαραίτητων λειτουργιών Συνθέτει τις απαντήσεις και τις προωθεί στον χρήστη Στόχοι Εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής ευκολίας στο χρήστη Εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης των πόρων του συστήματος Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λειτουργικό Σύστημα Το λειτουργικό σύστημα επικοινωνεί/αλληλεπιδρά με διάφορα μέρη του υπολογιστικού συστήματος Το λειτουργικό σύστημα διαχειρίζεται τους πόρους του συστήματος. Επιτρέπει στις εφαρμογές να έχουν πρόσβαση στους πόρους του συστήματος, είτε απευθείας είτε διαμέσου άλλων λογισμικών συστήματος. Προσφέρει μια άμεση διεπαφή/επικοινωνία του χρήστη με το υπολογιστικό σύστημα. π.χ. βιβλιοθήκη γραφικών, οδηγοί συσκευών

Εργασίες Λ.Σ. Εργασίες ΛΣ Εκτέλεση προγραμμάτων Λειτουργίες εισόδου – εξόδου Διαχείριση του συστήματος αρχείων Ανίχνευση λαθών Κατανομή πόρων Απολογιστικά στοιχεία Προστασία - Ασφάλεια Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λειτουργικό Σύστημα – Εκτέλεση Προγραμμάτων Πολλαπλά προγράμματα που εκτελούνται ταυτόχρονα μοιράζονται τη χρήση της κυρίας μνήμης. Παίρνουν τη σειρά τους χρησιμοποιώντας τη ΚΜΕ. Συναγωνίζονται για μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν συσκευές εισόδου / εξόδου Το λειτουργικό σύστημα παίζει το ρόλο του ελεγκτή για να σιγουρευτεί ότι όλα τα μέρη συνεργάζονται και έχουν την ευκαιρία να «δράσουν»

Διαχείριση Πόρων

Διαχείριση Πόρων (συν.)

Με βάση τον αριθμό των χρηστών Κατηγορίες Λ.Σ. Με βάση τον αριθμό των χρηστών Ενός χρήστη (single user) – μόνο ένας χρήστης μπορεί να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή σε μια δεδομένη χρονική στιγμή (π.χ. PalmOS (for PDAs), Symbian (for mobile devices), DOS) Πολλών χρηστών (multi-user) – ταυτόχρονη χρήση του υπολογιστή από πολλούς χρήστες (π.χ. Unix, Linux, Windows, MacOS) Με βάση τον αριθμό των εργασιών Μίας εργασίας (single tasking) π.χ. PalmOS, DOS Πολλών εργασιών (multi-tasking) π.χ. Windows, Unix, Linux, MacOS Personal Digital Assistants

Κατηγορίες Λ.Σ. (συν.) Πολλών-Εργασιών Λ.Σ.

Σταθμοί στην εξέλιξη των ΛΣ ΛΣ ομαδικής επεξεργασίας Λειτουργικό Σύστημα Σταθμοί στην εξέλιξη των ΛΣ ΛΣ ομαδικής επεξεργασίας ΛΣ πολυπρογραμματισμού ΛΣ καταμερισμού χρόνου ΛΣ κατανεμημένης επεξεργασίας Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Ομαδική Επεξεργασία Τις δεκαετίες 1960 και 1970 ένας υπολογιστής ήταν ένα ογκώδες μηχάνημα που είχε ένα και μόνο χειριστή (operator) Ο χειριστής θα έπαιρνε τις διάφορες εργασίες από τους χρήστες και θα τις οργάνωνε σε δεσμίδες (batches) Μια δεσμίδα περιέχει ένα σύνολο εργασιών που χρειάζονται τους ίδιους πόρους. Μια εργασία (job) αποτελείται από το πρόγραμμα και ένα σύνολο εντολών σχετικά με το λογισμικό συστήματος και πόρους που χρειάζονται για την εκτέλεση του προγράμματος. Οι δεσμίδες αυτές θα δίνονταν μετά στον υπολογιστή για επεξεργασία. Η οργάνωση σε δεσμίδες γινόταν για να μη χρειάζεται ο χειριστής να αλλάζει την κατάσταση της μηχανής πριν κάθε εκτέλεση

Επεξεργασία κατά δεσμίδες (συν.)

Επεξεργασία κατά δεσμίδες (συν.) Ο όρος batch – δεσμίδα σημαίνει πλέον ένα σύστημα στο οποίο προγράμματα και πόροι συστήματος συντονίζονται και εκτελούνται χωρίς αλληλεπίδραση μεταξύ του χρήστη και του προγράμματος. Μοντέρνα Λ.Σ. ενσωματώνουν επεξεργασία του τύπου δεσμίδας με το να επιτρέπουν στο χρήστη να ορίζει ένα σετ από εντολές Λ.Σ. ως ένα αρχείο δεσμίδας (batch file) για να ελέγχει/διαχειρίζεται την επεξεργασία ενός μεγάλου προγράμματος. Αρχεία με προέκταση .bat στα Windows  περιέχουν εντολές συστήματος Π.χ.: επεξεργασία πληρωμής μηνιαίας μισθοδοσίας ενός οργανισμού είναι μια μεγάλη εργασία που χρησιμοποιεί συγκεκριμένους πόρους με ουσιαστικά καμία αλληλεπίδραση με το χρήστη.

Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Συστήματα Πολυπρογραμματισμού (multiprogramming) Εισάγει την ιδέα της διατήρησης πολλών εργασιών στη μνήμη και αντιστοιχεί έναν πόρο σε μια εργασία μόνο εάν ο συγκεκριμένος πόρος είναι διαθέσιμος Οι εργασίες επιζητούν πρόσβαση (ανταγωνιζόμενες μεταξύ τους) στην ΚΜΕ ώστε να εκτελεστούν με τον κύκλο μηχανής (execute) Για παράδειγμα, όταν ένα πρόγραμμα χρησιμοποιεί μια μονάδα εισόδου, τότε η ΚΜΕ είναι ελεύθερη να χρησιμοποιηθεί από άλλο πρόγραμμα

Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Συστήματα Χρονικού Καταμερισμού (time sharing) Οι πόροι μπορούν να μοιράζονται μεταξύ διαφόρων εργασιών. Ο χρονικός καταμερισμός (time sharing) επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση του υπολογιστή από πολλαπλούς χρήστες. Ο χρόνος ΚΜΕ διαμοιράζεται στους ενεργούς χρήστες Διεργασία (process): Ένα πρόγραμμα που βρίσκεται στη μνήμη και περιμένει για πόρους (πρόσβαση στη ΚΜΕ)

Καταμερισμός χρόνου - Πολυπρογραμματισμός CPU RAM DISC Διεργασίες (Processes) Δ1, Δ2, Δ3, Δ4 Δ5, Δ6, Δ7, Δ8 User 1 User 2 Καταμερισμός Χρόνου: μεταξύ του χρήστη 1 και χρήστη 2 Πολυπρογραμματισμός: μεταξύ διεργασιών Δ1, Δ2, …, Δ8

Γνωστά Λειτουργικά Συστήματα UNIX Αναπτύχθηκε σε γλώσσα C (υψηλού επιπέδου) Αξιόπιστο και αποδοτικό Διατίθεται σε πηγαίο κώδικα και δεν ανήκει σε μια μόνο εταιρία Δύο επίπεδα Πυρήνας (επικοινωνεί με το υλικό του υπολογιστή) Κέλυφος (παρεμβάλλεται μεταξύ του χρήστη και του πυρήνα και ασχολείται με την αμφίδρομη επικοινωνία χρήστη - υπολογιστή) DOS Τρία επίπεδα Επεξεργαστής εντολών Πυρήνας BIOS WINDOWS διάφορες εκδόσεις Διαθέτει γραφικό περιβάλλον διεπαφής με το χρήστη OS/2, MVS (IBM) MAC (Apple) Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών